A mai nap legsokkolóbb képe számomra nem az a kép, amelyen Marine Le Pen mosolyog és az van ráírva, hogy „Keep calm and vote Le Pen”
Ez a kép kisebb részben azért idegesítő, mert sima dögkeselyű-tempó.
Sokkal nagyobb baj van vele.
Ehhez idézzük fel azt, hogy a stilizált angol koronához társított „Keep calm and carry on” feliratnak mi az eredete. A lebombázott Londonban lehetett látni mindenfelé, amikor az ereje teljében levő Harmadik Birodalom légiereje bombázta őket.
Az üzenet világos: a pilóták, a légvédelmi tüzérek, légiirányítók, radarkezelők, kémek megteszik a dolgukat. A brit alattvaló azzal tud tenni a győzelemért, ha nem esik pánikba és nem változtat az életstílusán. Nem szabad az ellenségnek megengedni, hogy egyetlen ötórai tea is elmaradjon holmi bombázások miatt. Mert az a miénk, legalább annyira a hazánk, mint Dover fehér sziklái, Birmingham feketéllő gyárai vagy Tudor-stílusú, parkok mélyén megbújó villák.
Minden társadalomnak megvannak az alapértékei. Ezeket nem szabad a legnagyobb bajban sem elengedni, ezeket kell minden áldott nap, a legnagyobb erőfeszítésekkel is tovább csinálni. Ahogy Örkény is írja: az atomvillanás utáni napon ki kell nyitni a boltot, nem szabad engedni, hátrálni.
A párizsi támadás az értékeink elleni támadás. Európa évszázados háborúkban jutott el addig, hogy a krisztusi tanításból nagyjából egységesen ugyanazt tekintse értéknek. Hosszú idő vezetett odáig, forradalmakkal és tönkrement forradalmárokkal, hogy elfogadtuk a demokratikus játékszabályokat és azt, hogy a szólásszabadság rövid távon lehet nagyon sértő egyes egyéneknek vagy csoportoknak , hosszú távon viszont csak ez vezet a hibák őszinte megnevezéséhez és javításához.
Enélkül nem lehetne rávenni a belterjes katolikus egyházat arra, hogy üldözze a pedofil papokat, mert rettegnénk attól, hogy esetleg kiátkoznak minket. Enélkül nem lehetne kerek-perec lenácizni azokat, akik ártatlan újszülötteken kérik számon egy egész ország összes társadalmi problémáját, mint tette azt Novák Előd. Szólásszabadság nélkül el kellene hinnünk Orbán Viktor keserves hazudozását a Kossuth rádióban. Szólásszabadság nélkül nem hallottuk volna az őszödi beszédet.
Igen, a szólásszabadsággal vissza lehet élni, és közös vívmányunk, hogy ezt tudjuk kezelni. Elmehetünk a bíróságra ha valótlant állítanak rólunk vagy ha csak úgy pocskondiáznak. Ha olyan, markáns karikatúrákat látunk, mint a Charlie Hebdo karikatúrái, akkor akár indíthatunk ellenlapot, esetleg mi is rajzolhatunk ellen-gúnyrajzokat, szervezhetünk bojkottot, esetleg elmondhatjuk, hogy ezért meg ezért nincs a lapnak igaza, vagy… hagyhatjuk a fenébe, hiszen egy vicclapról van szó.
Európai értékünk a humor. Kivívtuk a jogot, hogy kinevethessük a meztelen királyt. Csinálhatunk Habony Árpádos vagy Gyurcsányos mémeket, anélkül, hogy attól kellene tartanunk, hogy valami őrült derékig a földbe ásat és istene nevében megköveztet minket a híveivel.
A világ legszabadabb részén élünk, és nem is tudjuk elképzelni, hogy milyen elképzelhetetlenül, végtelenül nagy a szabadságunk, melynek alapja a másik tisztelete, akkor is, amikor a másikat épp kifigurázzuk.
Na, ezt támadták most meg. Mi a teendő? Az, amit a felirat sugall.
Vannak jól kiképzett, kemény kommandósaink, akik majd összeszedik az ilyen alakokat, élve, vagy halva.
Mindenki más pedig: „Keep calm and carry on”
Ezek a terroristák azt képzelik, hogy néhány ember megölése, meg pár nap hajsza egy nagyvárosban elég ahhoz, hogy kendőt borítsunk asszonyaink fejére, akiket annyi évszázad bigottsága óta minden lepel nélkül csodálhatunk, és akik előtt annyi évszázad után már a legtöbb pálya teljesen megnyílt.
Ezek a terroristák azt képzelik, hogy ők elegendők ahhoz, hogy korlátozzuk azt a szabadságot, hogy mindenki szabadon abban az istenben higgyen, amelyikben akar, ha akar, akkor péntek este, ha akar akkor vasárnap este ne dolgozzék.
Marine Le Pen plakátja azt javasolja, hogy adjuk fel az itt évszázadok alatt kivívott rendet és jogokat. Néhány lövöldöző őrült kedvéért.
Félreértés ne essék, támogatom, hogy a lövöldözőket vadásszák le, meg az őket kiképző táborokat bombázzák porrá. Vadásszon rájuk a titkosszolgálat, vessenek be ellenük minden módszert.
De ne bélyegezzenek meg miattuk ártatlan embereket és ne kezdjenek a mindennapi életünket átalakító, hagyományainkkal ellentétes szabályokat bevezetni, még akkor se, ha azok eleinte nem minket sújtanak.
Mert ha feladjuk életünket, rendünket és jogainkat: ők győztek.
40 hozzászólás
1. flashbang52 — 2015-01-09 17:37
Így bizony !
2. panamajack — 2015-01-09 17:39
Mindenki arra számított, hogy Le Pen nagyon meg fog erősödni ezek után. Viszont ezzel a képpel lehet, hogy lábon lőtte magát.
3. professzorpizka — 2015-01-09 18:16
@panamajack: én is ezt gondolom, de majd meglátjuk.
Ha ügyes politikus lett volna, akkor nem csinál semmit addig, ameddig vége nincs az ügynek. Ha meghalt volna egy túsz is, most arathatna, így viszont, hogy senki sem halt meg, meg kellett volna várnia az eufória végét, ameddig jól megünneplik a kommandósokat.
4. panamajack — 2015-01-09 18:17
@professzorpizka: Úgy tudni négy túsz meghalt, de nem világos, hogy a rendőrségi akcióban, vagy még előtte.
5. professzorpizka — 2015-01-09 18:23
@panamajack: Igen, de a francia rendőrök azt csinálták, amit minden francia elvárt tőlük. Ez egyébként a legnagyobb különbség 9/11-hez képest. Itt instant vérbosszú volt.
6. panamajack — 2015-01-09 18:25
@professzorpizka: Hát ja, 9/11-nél nem maradt a terroristákból pár gyűszűnyi hamunál több…
7. professzorpizka — 2015-01-09 18:33
@panamajack: érted te mire gondolok, itt megvolt a lehetőség a gyors bosszú-aktusra
8. panamajack — 2015-01-09 18:37
@professzorpizka: Én nem látom ezt olyan alapvető különbségnek. A közvélemény nyilván örülni fog egy napig, hogy a francia rendőrök elég fasza gyerekek ahhoz, hogy fel tudjanak számolni egy túszdrámát. Csak ugye itt a fő műsorszám a Charlie Hebdo mészárlás volt, amit nem tudtak megakadályozni. Igazából a neheze csak most jön, amikor felmerül a kérdés, hogyan tovább?
9. Tromb74 — 2015-01-09 18:44
@panamajack: minden megy tovább. Csak kicsit erősíteni a bàstyákat. Amerika 9/11 óta szinte sebezhetetlen.
10. professzorpizka — 2015-01-09 18:44
@panamajack: persze hogy ez a fő kérdés, de most nem kell tíz évet vadászni valami fantomra
11. bertrand — 2015-01-09 18:50
Ha jól tudom, a „Keep calm and carry on” feliratú plakátok sosem kerültek ki az utcára. Súlyosabb légitámadásra, ill. szárazföldi invázióra tartogatták, végül újrahasznosították a papírt. Minden mással egyetértek.
12. panamajack — 2015-01-09 18:50
@professzorpizka: sajnos most annyiban rosszabb a helyzet, hogy még egyértelműen azonosítható fantom sincs. Azt sem tudni, ki rendelte el a támadást.
13. panamajack — 2015-01-09 18:52
@Tromb74: csak ott nem él 5 millió muszlim.
14. professzorpizka — 2015-01-09 18:56
@panamajack: ha az ISIS volt, akkor csúnyán elszámította magát.
15. panamajack — 2015-01-09 19:24
@professzorpizka: miért? Ha ettől kitör Franciaországban a muszlimgyűlölet, ne adj’isten Le Pen elnök lesz, akkor pont elérik azt amit akarnak – vallásháborút Európában.
16. Deak Tamas — 2015-01-09 19:41
„A világ legszabadabb részén élünk, és nem is tudjuk elképzelni, hogy milyen elképzelhetetlenül, végtelenül nagy a szabadságunk, melynek alapja a másik tisztelete, akkor is, amikor a másikat épp kifigurázzuk” – na ezt a mondatot olvassuk el sokszor. Sokszor. Sokszor. Sokszor.
Elolvastuk és gondolkodunk?
17. professzorpizka — 2015-01-09 20:14
@panamajack: nem ismerem a francia néplelket, csak a magyart valamennyire, ezért csak ebben a paradigmában gondolkodva tudom azt mondani, hogy ha itt kellene ezt „lekommunikálni” akkor arra építeném fel, hogy lám, lám, a profi kommandósaink kinyírták a geciket, dísztemetés a lelőtt muszlim rendőrnek, és a helyi vallási vezetők (mármint muszlimok) részéről elítélő nyilatkozatok.
Erre írtam, hogy itt jó dramaturgiával lehet finálét csinálni az eseménysornak.
Ha nem lesz az, amit írsz, mármint európai vallásháború, akkor marad a patkányvadászat Szíriában.
18. panamajack — 2015-01-09 20:19
@professzorpizka: ennek az is a feltétele, hogy nem legyen újabb merénylet.
19. Tromb74 — 2015-01-09 21:02
@professzorpizka:
Én is azt tudom mondani, amit panamajack.
Ráadásul a következő lépés a rokonok, ismerősök meg a kedvenc mecset megbirizgálása. A titkosszolgálatnak meg a nemzetbiztonságiaknak csak most kezdődik a meló. Ahol meg fát vágnak, ott ugye hullik a forgács.
Francia részről az akció profi volt, és viszonylag szerencsés is, de azért ez óriási trauma, amiből elsősorban a hiénák profitálnak.
(közben most hallom, hogy túszokat ejtettek egy ékszerboltban, illetve megpróbáltak elgázolni egy rendőrt. Egyelőre nem tudni van-e ezeknek közük a korábbi eseményekhez)
Szerintem itt nagyon sok múlik az iszlám vezetőkön. Most nagyon oda kell tenni magukat, hogy csillapítsák a járulékos károkat.
20. Tromb74 — 2015-01-09 21:48
Az MNO is kitett magáért.
http://mno.hu/vezercikk/mindennapi-orultsegeink-1266841
Elkeserítő 🙁
21. panamajack — 2015-01-09 22:21
@Tromb74: „A másik fontos kérdés Európa identitása. Ha egyik oldalról folyamatosan leépítjük a zsidó-keresztény gyökerekre emlékeztető hagyományainkat, mert másokat – például a mozlimokat – sértheti a kereszt, a vallásos tartalmú karácsony vagy éppen egy nemzeti zászló, akkor miért lepődünk meg, ha bepöccennek azon, hogy a hitükkel viccelődünk a Mohamed-karikatúrákkal?” – csak én érzem úgy, hogy ennek a mondatnak nincsen semmi értelme?
22. Tromb74 — 2015-01-09 22:41
@panamajack:
Sőt, ennek több síkon nincs semmi értelme.
23. flashbang52 — 2015-01-10 02:07
@Tromb74:
Ezegyökör Így egyben.
24. hadrian77 — 2015-01-10 08:54
Lapozzunk vissza pár évtizedet. Hány embert öltek meg a Vörös Brigádok? Akkor is volt terror, csak iszlám helyett a kommunizmus zászlója alatt. Az is távol van az Európai értékektől. Mindenki úgy csinál, mintha ez egy új helyzet lenne.
25. panamajack — 2015-01-10 09:01
@hadrian77: https://raerunk.blogrepublik.eu/2015/01/08/je-suis-charlie-2/#comment-9552 – 11-es komment.
26. komojtalan — 2015-01-10 09:11
Ahogy az előző írásoddal teljesen egyet értettem, ezzel sajnos nem tudok. Ha abból indulnék ki amiből te, teljesen igazad van, de biztos ez az alap? Nem inkább az országok, a kontinensek, az emberek közötti különbség? Ez biztos egy vallás miatt történt, vagy csak belemagyarázzuk, mert az igazság rosszabb? Illetve kell egy vezérelv, mint a kereszténység a középkorban Európában. Egy afrikai ország, de talán még egész Afrika sem lenne képes még talán Franciaországot sem legyőzni, de van egy 2. VH -s módszer: Partizánháború. Pár 10-100 ember rettegésben tartotta a német hadsereget értékes pénzt, embert, hadieszközt elvonva a frontról. Most ugyanez a terrorizmus. Mi az olcsóbb? A terrorizmust megfékezni, vagy az alapját megszüntetni? Lehet az első, de a 2. hatékonyabb lenne sokkal. Rengeteg fegyver van az úgy nevezett civilizált államok kezében, de „megbízható” használóból már sokkal kevesebb. Hiába van valakinek 500 F16 -osa, rengeteg atombombája, 5 milliárd (éhező) ember ellen mit ér? Még az USA úgy ahogy védett az óceánok miatt, de Európába szamaras kordén is el lehet jutni Indiából is.
27. hadrian77 — 2015-01-10 19:06
Persze a szabadsághoz az is hozzátartozik, hogy lehet Che Guevarás cuccokban mászkálni, akinek a nevéhez ugyan csak hozzá tartozik a terror és sok ártatlan élete. De ő ugye messze volt, itt nem csinált semmit.
28. flashbang52 — 2015-01-10 20:12
„Isten trónjánál kapott helyet, az Úr joga ítélkezni érdemeiről. Meg vagyok győződve arról, hogy a szegényeket akarta szolgálni ( II János Pál mondta Che -ről ) Szerintem rohanjuk le a Vatikáni Harsona szerkesztőségét mert ez a kijelentés piszkosul sérti az anti kommunista értékrendben hívők érzékenységét . Hiába a svájci gárda a világ legnagyobb hadserege ( négyzetméter alapon számolva a haderőt) de nekünk van tapasztalunk az EU elleni szabadságharcban és nálunk volt a legtöbb partizán a II VH után sőt nálunk volt a legtöbb Corvin közi forradalmár is 1990 után. Szóval szorgos népünk győzni fog.
https://www.youtube.com/watch?v=38qs1F9nDA8
29. panamajack — 2015-01-10 20:23
@flashbang52: mondjuk ebben van egy olyan csavar is, hogy II János Pált tényleg lelőtték, mégpedig kommunista titkosszolgálati megbízásból…
30. hadrian77 — 2015-01-10 20:26
@panamajack: és Che aztán jó sok szegényt csinált, csak szolgálni nem maradt már ideje.
31. herbspaak — 2015-01-10 20:47
Tudod,mi a baj Prof ?
Az, hogy már megint csak egyet tudok érteni veled. Szeretnék félig ilyen okos lenni. Pedig egyesek szerint én sem vagy buta 🙂
32. Tromb74 — 2015-01-10 20:49
@panamajack:
Az hagyján, de másodszorra meg azért próbálták megölni, mert „Szovjet ügynök volt”.
33. panamajack — 2015-01-11 11:36
Úgy látszik, a Proffal sokan egyetértenek… 🙂
http://index.hu/velemeny/2015/01/11/parizs_feledy/
34. flashbang52 — 2015-01-11 14:10
A terroristákat halomra lövő RAID es fiúkkal is sokan szimpatizálnak 🙂 ( pláne ez után a videó után)
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/africaandindianocean/libya/9122193/Families-outrage-at-Libya-war-graves-desecration.html
De sokan egyetértenek a karikaturistákat halomra lövőkkel is.
http://www.reuters.com/article/2015/01/10/us-france-shooting-afghanistan-idUSKBN0KJ0CS20150110
35. panamajack — 2015-01-11 16:22
@flashbang52: És? Mi ebben meglepő?
36. flashbang52 — 2015-01-11 18:11
??? Mármint miben mi a meglepő ?
-sír rongálásban –
-a RAIDben –
-Chora-ban
-vagy a Dottoréban ?
37. kszabo — 2015-01-11 18:15
@flashbang52: Esetleg:) http://youtu.be/R6Y7fWXWO9k
38. panamajack — 2015-01-11 18:54
@flashbang52: Abban, hogy Kandaharban nem „Je suis Charlie” transzparensek alatt vonultak fel…
39. flashbang52 — 2015-01-11 19:33
@panamajack:
Pedig megtehették volna 🙂 Olvasva az afgán külügy nyilatkozatát 🙂
Meg volt ott egy Je suis Ahmed is. Gondolom a hírnek ez a része már nem volt annyira fontos az imámnak.
http://www.theguardian.com/world/2015/jan/10/charlie-hebdo-policeman-murder-ahmed-merabet
40. nsfw — 2015-01-11 19:45
Annak örülnék, ha ezt a posztot franciára fordítva minél többen olvashatnák az ottani médiumokban. Sajnos a francia nyelv nem erősségem, de németeseknek egy szintén aktuális poszt:
http://www.welt.de/debatte/kommentare/article136250133/Das-verlogene-beschissene-Aber.html
A történtekhez nehéz értelmesen olyasvalamit hozzátenni, ami ér is valamit.
A „carry on” viszont tökéletesen kifejezi, mit kell tennünk. Még akkor is, ha ehhez Mohamed, Abu, Juszuf stb. Y-nak, aki alaposan gyanúsítható az őt és esetleges társait befogadó vagy akár felnevelő államok berendezkedése, lakosai, rendje stb. ellen tervezett és/vagy végrehajtott támadások elkövetésével, akkor a „carry on” szellemiségében akár 186-ikszedszer IS át kell esnie bizonyos technikákon. Abba még nem fog belehalni. Ők már úgyis gondoskodtak 12 friss halottról. De persze a befogadó kultúra, ország és emberek már sehogy sem lehetnek PC-k. MI csak rosszak lehetünk SZERINTÜK. De akkor miért jöttek ide? Kinek hiányoztak? Hozzáteszem: CSAK szerintük. És igen, minden reggel ki kell nyitni a boltot. Nehogy már ők érezzék jól magukat.
RSS feed for comments on this post.
Szólj hozzá
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.