Önarckép

Itt a blogon, már egy ideje nem foglalkozom Orbán Viktorral, miután megírtam, hogy nem érdemes. Mindegy ugyanis, hogy ki lesz az utódja, ha rabja marad mindazoknak a dolgoknak, amelyeknek Orbán Viktor és a hozzá köthető kormány és ellenzék is rabja. Hogy mik ezek? Erre a Bibó Szakkollégiumban maga adott választ a kiszivárgott hangfelvétel szerint.

Orbán elmondta, hogy milyen lesz az ő utóda. Meglehet, igaza van, Orbán egyik legnagyobb erőssége a kiváló helyzetfelismerő képessége, és az, hogy a helyzet felismerése után azonnal és határozottan reagál. Lehet tehát, hogy ő pont jól látja azt, hogy ki lenne az, aki ezt a mostani helyzetet úgy tudná uralni, ahogy ő uralja.

Igaza van abban, hogy kell a jó értelemben vett érzéketlenség, a bátorság, a „gógyi” és a dolgok átlátásának képessége. Valóban, nem kell, hogy a miniszterelnöknek nagyszerű vegyésznek vagy közgazdásznak lennie, ezekkel az én kormányomban is Noirpova és Panamajack foglalkozna.

Amiről nem olvastam az a:

  • cél
  • hazaszeretet
  • a világ megértése
  • a nemzetközi folyamatok megértése a kocsmai szinten túl
  • a Kárpát-medence megértése kocsmai szinten túl

Vagyis: Orbán Viktor helyesen leírta magát. Azt csak remélni tudjuk, hogy az utódját nem.

 

 

62 hozzászólás

 1. eltopo — 2015-10-12 16:49 

Hát a cél… a cél, az bazmeg elég világos.

 2. quercus — 2015-10-12 18:52 

Az a nagy kurva helyzet, hogy a zOrbánt még hosszú ideig nem fogja senki leváltani. A jelenlegi liberós ellenzék meg végképp nem. Bár a minap az ifjabbik Marosán azon értekezett a népszabiban, hogy össze kell fogni az ellenzéknek, hogy le tudja váltani a kormányt.
Na ezen elgondolkodtam. Összefog a Jelentéktelen Tóbiás, a lipótmezői migránssal, a Fletoval, meg a drogambulanciás Szigetvárival, és leváltják a Fidesz kormányt.

Liberós véreim. Ezek összesen, együtt a vámosgyörki baktert nem tudnák leváltani az éjszakás műszakból, nem , hogy az Orbán kormányt.

 3. panamajack — 2015-10-12 20:21 

Nekem ebben az egészben az a feltűnő, hogy egy elvileg demokratikus államban egyáltalán felmerül, hogy a miniszterelnök maga határozza meg, milyen legyen az utódja, nem pedig a választók…

 4. professzorpizka — 2015-10-12 20:29 

@quercus: na látod, ebben tökéletesen egyetértünk, de az ellenzék lesújtó színvonaláról már sok posztot írtunk itt 🙂

Az a helyzet, hogy szalonellenzék van, amely kb teljesen mindegy, hogy mit ír ki magára, hogy ők most épp a balos, a liberális, vagy a hottentotta ellenzék. Jó nekik, ami van, és nekünk is jó, hogy ők csak ellenzékiek.

 5. eltopo — 2015-10-12 20:38 

@panamajack:

Mér’, ha a választók, akkor mi van? Ezek az első orbán-kormány után megszavazták a másodikat, a második után a harmadikat. Meg fogják ezek szavazni csont nélkül a negyediket is, meg még Orbán -maga által kijelölt- utódját is.
Mi a kérdés?

 6. panamajack — 2015-10-12 20:48 

@eltopo: az, hogy már a látszatra sem adunk?

 7. eltopo — 2015-10-12 20:52 

@panamajack:

Mikor adtunk utoljára a látszatra? Tíz éve? Tizenöt?

 8. Tromb74 — 2015-10-12 21:13 

@panamajack:
😀 nem, már arra sem adunk.
Alapvetően nem is ez a baj, mert hát kormányozhat hatékonyan egy szultán vagy egy hadvezér is, nosza csorbul kicsit a demokrácia.
A gond ott kezdődik, ha már a kormányzás sem cél, csak a hatalom önmagáért, meg persze a pénzért.

 9. Tromb74 — 2015-10-12 21:17 

@quercus:
Ez így van, ahogy mondod. Viszont két dolgot biztosan nem jelent.
– hogy ez rendjén van így, ahogy van
– hogy én liberális lennék

 10. quercus — 2015-10-12 21:23 

@Tromb74:

Nincs azzal semmi baj, ha liberális vagy. Nem szégyen az csak kellemetlen.DDD

 11. professzorpizka — 2015-10-12 21:30 

@quercus: nem tudom feltűnt-e neked, de ez egy vér konzervatív blog. Azért szokott például hideget-meleget kapni, mert olyan konzervatív közgazdaságtani nézetei vannak, hogy Amerikában egy republikánus think-thank elemzője lenne.
A nagy ívű nemzetpolitikai cikkek (ami meg az én hobbim) sem épp libsi műfaj.
Nem is beszélve oirpováról, aki ha tehetné, még a Balettintézet vezetését is egy rendes gépészmérnökre bízná 😀

 12. panamajack — 2015-10-12 21:31 

@quercus: Na ezt itt és most csírájában akarom elfojtani. Itt, ezen a blogon érdemi vita és értelmes beszélgetés folyik, nem egymás felcimkézése. Te mellőzöd a „liberós” és hasonló kifejezéseket, cserébe te sem leszel „fidióta”.

Ahogyan Urunk és Parancsolónk, Gyurcsány (áldassék a neve!) Ferenc mondta: ha nem tetszik, el lehet menni! 🙂

 13. eltopo — 2015-10-12 21:33 

@panamajack:

Én nem garantálom, hogy ha bebizonyosodik, hogy fidióta, akkor nem lesz fidióta.

 14. panamajack — 2015-10-12 21:41 

@eltopo: én tényleg jobban szeretném, ha nem mennénk át mandinerbe vagy vincentbe. Az anyázásnak is megvan a diszkrét bája, de ez nem az a blog.

 15. eltopo — 2015-10-12 21:47 

@panamajack:

Félreértesz. Nem törekszem rá.

 16. professzorpizka — 2015-10-12 21:49 

@panamajack: bizony nem.

 17. panamajack — 2015-10-12 21:52 

@eltopo: oké.

 18. yenoee — 2015-10-12 22:30 

Létezik egy fickó, aki 56 éves korában, miután lenyomott 2×4 évet elnökként, leköszönt, és kissé hátrébb lépve, az ország miniszterelnöke lett. 4 évig töltötte be ezt a tisztséget, aztán újra megválasztották elnöknek. Persze közben senkinek nincs és soha is nem volt kétsége az országban afelől, ki a főnök, immár 16 éve.

Viktor 2018-ban 55 éves lesz. Miután lenyom 2×4 évet miniszterelnökként, elképzelhető, hogy kissé hátrébb lép, például lehet köztársasági elnök belőle.
De mi van akkor, ha 4 év után vissza óhajt térni ő is, és közben épp úgy megtartja a tényleges gyeplőt, mint az a másik?

 19. bertrand — 2015-10-12 22:39 

@yenoee: úgy tudom, hogy vovácska azért lépett vissza két ciklus után, mert az orosz törvények szerint nem lehetett háromszor egymás után államelnök. Viktornál ilyen kötelem nincs.

 20. yenoee — 2015-10-12 22:56 

„Viktornál ilyen kötelem nincs.”

Hát lehet erre olyat írni, amit nem moderálnak ki azonnal, talán még innen is? 🙂

OK, nincs, de annyi mindenben másolja a Nagy Példaképet. Simán elképzelhetőnek tartom, hogy ’18 után egy időre feláll a min. elnöki székből, persze csak miután elrendezte, hogy az kellően súlytalan legyen, és az érdemi döntések jogát megtarthassa magának.
Amennyire szereti kijátszani egymás ellen a lehetséges utódait, talán még olcsóbban is kijönnénk a dologból, mint ha gründolnak még egy minisztériumot: be lenne dobva a miniszterelnöki szék is ebbe a játszmába, ami azért egy Lázár vagy Rogán kalibernek még kicsit herélten is jól hangzik – kifelé pedig elő lehetne adni a fenenagy demokráciát. Személycserével, stílusváltással, népfrontosan, ahogy kell.
Esetleg most, ezzel a Bibós fellépéssel kezdődik a történet.

 21. Tromb74 — 2015-10-12 23:09 

@yenoee: hát pontosan erre készül, ha igaz, amit a madarak csiripelnek.

 22. eltopo — 2015-10-13 10:11 

Mindeközben Gépontfodor sír, mint egy fürdőskurva, hogy mennyire csúnya dolog volt ezt a beszélgetést kiszivárogtatni.

 23. panamajack — 2015-10-13 10:41 

@eltopo: Hja, a politika nem kisasszonyfoci. Ezt pont GFG ne tudná?

 24. heizer — 2015-10-13 11:11 

@panamajack:
Már bocsássatok meg de kicsit túlzásba viszitek a rettegést.
Orbán nem mondta hogy ki legyen az utódja, nem mondta hogy ez meg az lehet majd, azt sem hogy ők majd kinevezés útján kapják a funkciójukat, és sem a Fidesz tagságnak, sem a magyar választóknak nem kell róla véleményt mondania (bár az első nem egészen igaz, mint mondta, mert utalt rá, hogy ha kell, akkor kiszorítják a számukra nemkívánatosakat).

Csak azt mondta milyennek kellene lennie ha olyan akar lenni mint ő, vagyis az egész inkább öntömjénezés, mint utódkijelölés.

Én nem érzem azt, hogy feltétlen Türkmenisztánt kellene láttatni egy ilyen beszélgetés után. Orbán elmondhatja magáról, hogy amit alkotott – nagyobb részben amilyen a Fidesz, egyre nagyobb részben amilyen az ország – az elsősorban neki köszönhető – hogy ez jó-rossz, most mindegy. Ahogy minden erős vezető, igenis fenntartja magának a jogot, hogy ha le kell lépnie a színpadról, a dolgok lehetőleg az általa megalkotott elvek mentén menjenek tovább, vagy legalábbis a befolyás, a beleszólás joga megmaradjon. És minden erősen vezetett ÉS tagjai szerint jól működő szervezet esetében a tagok erre bizony igényt is tartanak, illetve maximálisan figyelembe veszik. (Lásd még a Manchester United és Sir Alex Ferguson kapcsolatát).

 25. panamajack — 2015-10-13 11:34 

@heizer: Látom, nem egészen érted a problémámat. Nem azt mondtam, hogy Orbán diktátor, aki maga fogja kijelölni az utódját (ez nem is lenne igaz, bár igény talán lenne rá). Ellenben egy demokratikus állam kormányfője, ha a lehetséges utódjáról kérdezik, csak egy valamit válaszolhat: „majd a választók eldöntik”. Bármi más, hogy is mondjam… nem elegáns.

 26. heizer — 2015-10-13 11:42 

Persze ha ezt nyilvánosan megkérdik, akkor ez az elegáns válasz. De azért egy bizalmas, zártkörű beszélgetésen ha erről van szó, szerintem kicsit sem ördögtől való az ezen történő lamentálás. Nem elegáns, de nem is a nyilvánosságnak szánta.

 27. panamajack — 2015-10-13 12:05 

@heizer: Hát, azt az öszödi beszéd óta tudjuk, hogy a „nem nyilvánosságnak szánta”, az semmire sem mentség… 🙂

 28. noirp — 2015-10-13 12:58 

@professzorpizka:
Nem is beszélve oirpováról, aki ha tehetné, még a Balettintézet vezetését is egy rendes gépészmérnökre bízná 😀

Marha 😀
Érintettségem okán megjegyezném, hogy balett-táncosra vagy koreográfusra bíznám, adván mellé egy számolni képes géhást. Ámde az első, a kerületi párttitk…krhm Fidelitas-elnök stb. anyósa cége számára kiszervezett diplomaosztó, vagy intézeti pénzből rendezett bunga-bunga parti után csavarkulccsal törném el az igazgató úr és társai lábát. Ahhoz pedig ja, kell egy gépész, hogy megtudjam, melyik a legjobb méret/súly.

Hogy ez a hozzáállás ma kis hazánkban libsinek, sőt ballibsinek számít…hát az igencsak cziki, de úgy látom, evvan, itt tartunk.

 29. noirp — 2015-10-13 13:02 

@panamajack:
Szvsz tudja, csak úgy van vele, hogy amíg másokat rúgnak tökön a focipályán, addig helyénvaló 🙂

 30. Tromb74 — 2015-10-13 13:14 

@heizer: Ennél egyszerűbb posztot nehéz írni, benne van minden, aminek benne kell lennie.

Ha eltekintünk attól, hogy Orbán azt mondta, dolgozik azon, hogy MEGTALÁLJA a jövő miniszterelnökét, akkor is van itt probléma bőven.
Ide másolom Pizkától, hátha így másodszorra átmegy:

– cél
– hazaszeretet
– a világ megértése
– a nemzetközi folyamatok megértése a kocsmai szinten túl
– a Kárpát-medence megértése kocsmai szinten túl

Magyarán a jövő miniszterelnökének az országot kéne menedzselnie, nem csak saját magát.

 31. Tromb74 — 2015-10-13 13:20 

@noirp: Nekem sokszor úgy tűnik, hogy itten egyesek megvannak róla győződve, hogy a konzervatív az egyenlő a begyöpösödött, korlátolt és a világtól elszigetelten saját sorsán kesergő sejthalmazzal, így ha megtalálják magukban a fenti tulajdonságok többségét, azonnal felkiáltanak:” Nahát, én konzervatív vagyok!”

 32. noirp — 2015-10-13 13:48 

@Tromb74:
Bizony, élesen látsz, sőt a veséimbe.

 33. Tromb74 — 2015-10-13 14:20 

@heizer: Bár Pizka már többször utalt rá, de szerintem sokszor kell még sulykolni.
Ez a blog nem a rettegésről szól, pláne nem Orbántól.
Alapvetően Orbánra úgy érdemes tekinteni, mint egy tényezőre, amivel számolni kell. Felesleges boncolgatni, részleteire szedni, ahogyan a kör kerületének a számításakor sem foglalkozol vele, mit is az a pi szám, egyszerűen csak számolsz vele.
Viszont cselekedetei, szavai, gondolatai figyelmet és vitát érdemelnek, mert jelen pillanatban ő Magyarország miniszterelnöke.
Ha a miniszterelnököt Gyurcsány Ferencnek v. Lagzi Lajosnak hívnák, akkor ők érdemelnék ki ezt a törődést 😀 😀 😀
A másik fontos dolog (nem pont neked mondom), hogy én (gondolom a többiek is) bárkivel, bármiről szívesen vitatkozom világnézettől, etnikai hovatartozástól, vallástól függetlenül. Ebből következik, hogy a fentiek nem szerepelhetnek érvként a vitában, mert az nem lenne releváns.
Azt gondolom, ezen a blogon sikerült elérni, hogy akár egy radikálisan jobboldali kommentelő is tud érdemi vitát folytatni egy zsidó közgazdásszal 😀 😉
Ez egy olyan érték, amihez érdemes konzervatívan ragaszkodni.

 34. Tromb74 — 2015-10-13 14:56 

@panamajack:

OFF:

Erről beszéltem az előző posztnál:

http://index.hu/belfold/2015/10/13/tek-es_alezredes_nincs_terrorkockazat_az_illegalis_migracioban/

És ebben az a lényeg, hogy a német elhárítás nem csak vaktában találgat.

ON

 35. heizer — 2015-10-13 14:59 

@Tromb74: Először is, itt egy szerkesztett kivonatot olvastunk egy zártkörű beszélgetésből, fogalmunk sincs hogy a szakkollégisták kérdései mik voltak és mik nem, legfeljebb sejthetjük. Tehát elképzelhető, hogy ezek a kérdések:

„– cél
– hazaszeretet
– a világ megértése
– a nemzetközi folyamatok megértése a kocsmai szinten túl
– a Kárpát-medence megértése kocsmai szinten túl”
lehet hogy nem merültek fel vagy nem így, nem volt elvárás Orbántól, hogy ezt kifejtse. Itt olyasmit vártok el egy sosem hallott párbeszédtől, ami lehet nem is volt a témája. Azt hogy Ti azt vártátok, hogy az Orbán ezek mentén fogalmazza meg az utódját – és/vagy saját magát, az egy dolog.
Cél: szerintem minden hataloméhség és pénzszerzés mellett Orbánnak igenis célja, hogy ennek az országnak jobb legyen (ezt még Gyurcsánytól sem vitatom el), azt hogy ezt ki miben méri (GDP, boldogságindex, szegénységi ráta, gazdasági növekedés, hightech kutatóközpontok száma stb.) és milyen eszközökkel kívánja elérni, már erősen vitatható. Egy biztos: lehetne jobban is.
Hazaszeretet: erre is utal, amikor azt mondja az illető nem lamentál azon, hogy mi az ami magyar, ami a nemzet. Ez sztem úgy értendő, hogy messze nem olyan kirekesztő, mint a széljobb, akiknek ez ugye elsődleges, és nem olyan mint a másik oldal, aki alapból azt mondja, hogy szar, bezzeg a többiek, a mások, a határontúliakat meg inkább hagyjuk.
A világ (nemzetközi folyamatok, Kárpát-medence)megértése: szerintem ezt is kár elvitatni Orbántól, Kötcsétől Tusványosig próbálkozik ezzel, és szerintem a világlátása alakul, formálódik. Az hogy ez kocsmai szint e vagy nem, lehet rajta vitatkozni, de ugyan miért várnánk el tőle doktori disszertációt erről, mikor ő maga a nép egyszerű embereként szeret szerepelni, és még ebben a leghitelesebb. Részemről mindenképp pozitív a kép, olyan szempontból, hogy látja: hazánk az orosz – német – török hatalmi háromszög ütközőzónája történelmileg, és ezen zónák háborúit bizony ötszáz éve ezen a vidéken vívják, az itt lévő népek szívtak miattuk.

 36. heizer — 2015-10-13 15:17 

@Tromb74: Jó elismerem, költői túlzás az hogy rettegtek, csak úgy éreztem kicsi túl van reagálva az, hogy hogyan merészel az Orbán arról gondolkodni, milyen utódot képzel el maga helyett, azért mégis milyen szörnyű dolog ez egy demokratikus államban…
Ki nem vágyik arra, hogy amit elkezdett azt utódai abban a szellemiségben folytassák, ahogy ő azt jónak és sikeresnek élte meg.

 37. eltopo — 2015-10-13 15:24 

@heizer:

De mit él meg jónak és sikeresnek, könyörgöm? Mármint a szűk környezetének anyagi helyzetén kívül! Mert ha úgy általában az országot nézzük, hát nem egy kifejezett sikertörténet az elmúlt pár év sem.
Mire hivatkozzak neked? Magyarországon élsz?

 38. heizer — 2015-10-13 15:26 

@Tromb74:
Azért lenne annyi észrevételem, ami miatt aggódnék ezen egy picit: ez a TEK-nek egy tavalyi tanulmánya, ami ráadásul egy 2006-os német tanulmányon alapul. S noha tudom, hogy az olasz útvonalon évek óta jöttek a migránsok Európába, de az a helyzet, hogy még a 2014. első negyedévi állapotoknál sem gondolta senki (amikor még főleg koszovóiak jöttek keresztül a Balkánon), hogy augusztus-szeptemberben az történik ami, nem hogy tavaly, vagy pláne 2006-ban. Akkor még nem állt fenn (inkább úgy mondom: tudomásom szerint nem állt fenn) az ami mostanában: hogy gyakorlatilag több százezer ember szabadon sétált át 5-6 országon, papírok nélkül. Nem gondolom, hogy a helyzet ugyanaz mint akkor volt.

Sajnos csak egy „valahol olvastam ” érvem van: szóval valahol olvastam, hogy a 2014-ben a francia titkosszolgálat cca 30 ezer ember tartott megfigyelés alatt. És mégis megtörtén a Charlie Hebdo! Szóval lehet bővíteni a titkosszolgálati kapacitásokat persze, csak éppen a feladat megsokszorozódott, és a hatékonyság eddig sem volt túl jó.

 39. heizer — 2015-10-13 15:32 

@eltopo: Erre mondtam, hogy a mérőszámokon és az eszközökön erősen lehet vitatkozni. Az egyikünknek a google által felvásárolt startupok száma, a másikunknak a rezsicsökkentés vagy a családi adókedvezmény, esetleg a határozott határvédelem. De írtam azt is: egy biztos, lehetne jobban is.

Orbán szeméből szerintem siker (amennyiben feltételezzük róla a jót, vagyis hogy a célja az, hogy az országnak jobb legyen): elkerültük az államcsődöt, az ország finanszírozása megoldott. A GDP nő, a reáljövedelem nő, a kamatszint és a kockázati felár alacsony, az infláció szinte nincs, illetve kezelhető.

 40. eltopo — 2015-10-13 15:40 

@heizer:
Hát, az nagyon jó, hogy a GDP nő, de én alig ismerek olyan embert, aki GDP-t ken a kenyerére a reggeli alkalmával. És mikor legutóbb aquaparkba vittem a gyerekeimet, ott se fogadták el a kasszánál az alacsony inflációt.
Azt viszont jól látom, hogy a köröttem élő emberek közül akinek néhány éve 4-5 éves autója volt, annak most 10-11 éves autója van, és akinek pár éve szolid megtakarításai voltak, az most huszadika után már csak a fogát szívja.
A reálbér fantasztikus növekedéséről annyit, hogy a feleségemnek éppen a minap csökkentették a fizetését laza nyolcvanezerrel, azon az alapon, hogy a piacon olcsóbbér’ is van ember. Ez egy olyan cég amellyel az elsők között kötött stratégiai megállapodást pártunk és kormányunk, fogalmam sincs miről.
Nem ismerek már egyetlen embert se, akinek ne emigrált volna egy, vagy több közeli hozzátartozója.
A közérzet meg… az érett hetvenes évek ehhez képest a remény és a széles perspektívák időszaka volt.
Persze én közel se vagyok miniszterelnök. Innen, ahol én ülök, ez látszik.

 41. Tromb74 — 2015-10-13 15:49 

@heizer:
ellentétben veled, én úgy gondolom, sem Orbánnak, sem pedig Gyurcsánynak nem volt elsődleges célja az ország rendbetétele. Tetteik erről tanúskodnak. Persze nem biztos, hogy jól látom.

A hazaszeretet nem arról szól, hogy valaki nem gondolkodik azon, mi a nemzet, mi a magyar, mi a szerepe a nemzetnek, a magyarnak a mai világban, vagy azon, hogy van-e egyáltalán értelme egy olyan pszeudo közösségre alapozni az identitásunkat, mint a nemzet? Aki ezeken nem gondolkodik, az olyasvalaki, aki nem szokott gondolkodni.
Sőt, én kifejezetten „nemzetellenes” attitűdnek tartom, ha valaki nem próbálja ezeket a fogalmakat a jelenre szabni, megtalálni azokat a közös értékeket, és megmenteni az utókor számára, amik arra érdemesek. A magyar nyelv, és kultúra szerintem ilyenek. Tehát ha valaki ezen a területen belül árkokat ás saját önző céljainak elérésére, akár hazaárulónak is nevezhető.
Ugyanígy nevezhető nemzetellenesnek, ha valaki a határon túli magyarok kiszolgáltatott helyzetét kihasználva szavazógépekké, és olcsó munkaerővé degradálja őket. Az utóbbi évek politikájának köszönhetően Erdély sivárabb lett, mint valaha volt. Nem hiszem, hogy ez a nemes cél, amit ki kéne tűzni.
Szerintem Magyarország geopolitikai helyzetét, jelentőségét is kissé korszerűtlenül látja (udvariasan fogalmaztam). Orbán szeret úgy nyilatkozni, mintha mi nem az Unión belül, hanem azon kívül helyezkednék el. Egyrészt időnként hangsúlyozza, hogy Németország a legnagyobb gazdasági partnerünk (és tényleg), máskor meg az unió (Németország) gyarmata vagyunk. Jelen pillanatban tagjai vagyunk a NATO-nak, vagy 60 éve az ENSZ-nek stb. Bizonyos körökben menő úgy beszélni, mintha egy szál szabjával hadonásznánk a pusztában mindenki ellenében, de jó lenne, ha ez megmaradna népmesei motívumnak, élőben nem kéne kipróbálni.

Én így látom ezt a beszédet, de ez csak egy vélemény.

 42. Tromb74 — 2015-10-13 15:55 

@heizer: A 30 000 kicsit erősnek hangzik. De a lényeg valóban az, hogy komolyabb kapacitásra van szükség.
A másik lényeg pedig az, hogy a terror veszély nem nagyon hozható összefüggésbe a migráció első generációjával, erre remek példa a Charlie Hebdo.
Itt nem az a lényeg, hogy megmagyarázzuk, hogy a migráció veszélytelen (nem az), hanem az, hogy lehetőleg oda csoportosítsuk az erőforrásokat, ahová kell.
A cikk is elmondja, hogy az elégtelen integráció az alvilágban realizálódik igazán, tehát azzal kell ilyen értelemben foglalkozni.

 43. Tromb74 — 2015-10-13 16:00 

@heizer:
Bár a felsoroltak nem mindegyike köszönhető Orbánnak, némelyike nem is teljesen igaz, de egyben biztosan igazad van.
Jelen pillanatban nincs megfelelőbb ember, mint Orbán, nincs potenciálisan megfelelőbb kormány sem, mint a jelenlegi.
No, hát ezen kéne változtatni, mert hosszú távon ez nem tűnik működőképesnek.

 44. heizer — 2015-10-13 16:09 

Szerintem Orbánnak és Gyurcsánynak is célja, hogy „kezdjen ezzel az országgal valamit” – jó értelemben, és bekerüljön a történelemkönyvekbe. Az eszközeik legtöbbször rosszak, de ezeket nem szabad összekeverni a célokkal.

Én úgy értelmeztem, azt amit Orbán mondott, ahogy egyébként nekem is szimpatikus: nem agyalunk sokat azon, hogy mi a magyar. Ami ami, az az, ugye. Szóval nem rekesszük ki se Kertész Imrét, se a csángókat. Se pedig Szálasit, Kádárt. Ez egyszerű, korrekt, érthető, részemről is ennyi, nem gondolom, hogy ezen sokat kellene spilázni. De az is lehet hogy nem erre gondolt, és akkor tévedek.

Az, hogy most Eu és Nato tagok vagyunk nem mond ellent a történelmi geopolitikai helyzetnek. Jelenleg is a német érdekszféra vagyunk, gazdaságilag mindenképp, ahogy 500 éve mindig, jelenleg is kepeszt értünk az orosz szféra, jelenleg is vannak köztünk akik inkább az egyikhez, mások inkább a másikhoz húznának, és vannak akik táncot járva próbálnának egyensúlyozni. És hát éppen mostanában a muzulmán világ is megjelenik újra a térségünkben. Energiapolitikai szempontból most is kulcsszereplő ez a három állam. Az energia meg ugye: minden.

Az hogy a nyugati és az orosz érdekek ütközését pedig megint a köztesek szívják meg elég jól látszódik az ukrán válságon is.

Persze NATO tagok vagyunk, meg ötvenedik cikkely és hasonlók, dehát ugye a lengyelek biztonságát is garantálta Nagy Britannia, egészen 1939. szeptember 1-ig.

 45. Tromb74 — 2015-10-13 16:32 

@heizer:
Orbán a beszédben élből kirekesztette az ország tőle balra álló részét. Azt próbálta sugallni, mintha magyarnak lenni jobboldali, hovatovább fideszes privilégium lenne.
Eleve arról szól a beszéd ezen része, hogy majd ő megmondja, miből is áll a hazaszeretet. Természetesen abból, amit ő gondol.
Ezt nehéz máshogy értelmezni.
De jó, legyen igazad, csak annyit akart mondani, hogy minden magyar, ami magyar. Remek, akkor ezt most hová írjam fel, hogy el ne felejtsem?

…aki nem filozofál azon, hogy van-e olyan, hogy magyar, meg van-e olyan, hogy nemzet, meg van-e olyan, hogy haza. Mert az egész értelme, hogy ilyen adottságok, ilyen erőviszonyok mellett mégis itt vagyunk 1100 év küzdelem után, ezen a nyelven ilyen kérdésekről tudunk beszélgetni, és ezt tovább kell vinni.”

Hát először is a magyar nép és a nyelv is jóval régebbi, mint 1100 év. Azt pedig, hogy még létezünk, és a nyelvünk is fennmaradt, pl. annak köszönhetjük, hogy 1100 évvel ezelőtt valaki komolyabban elgondolkodott a fentiekhez hasonló kérdéseken, majd meghozta a felelős döntést, amit tettek követtek.

na de nézzük, mi van még itt!

„A mi nagy problémánk, hogy akkorák vagyunk, amekkorák, akik körülöttünk vannak, azok meg sokkal nagyobbak. A természeti erőforrások az országhatáron kívül maradtak a trianoni országdarabolás után, a románok több mint kétszer annyian vannak, mint mi. A szlávok, ha összefognak ellenünk, jóval többen vannak. Ha megindulnak délről a félholdasok, akkor baj van, ha a németek indulnak meg, akkor is baj van, és ha az oroszok átjutnak a Kárpátokon, akkor abból is baj van.”

Ez egy kurva jó szöveg lenne, ha most a 16. században élnénk. Na jó, akkor sem. Zrinyi valószínűleg matt részegen, hajnali 4-kor, néhány hányás után is jobban átlátta a térség erőviszonyait.

Értem én, hogy kiszivárgott, meg nem a nyilvánosság számára, de ilyet drága lakatosaim szoktak előadni fél üveg pálinka éhgyomorra történő elfogyasztása után.

 46. dr Brcskzf Gröőő — 2015-10-13 16:35 

@heizer: még ha fel is teszem, hogy Orbánnak célja az ország felemelése, akkor is úgy tűnik, fontosabb neki, hogy ő emeljen, mint az, hogy mekkorát is emelkedik. mindig utólag mondja meg, hogy min méri az emelkedést: adósság, GDP, infláció, euróárfolyam (?).

Magyarországnak akkor lesz jövője, ha az nem a kormányfő (elnök, király) személyén múlik. személyes utódláson gondolkodni rettenetesen feudális; az eredmény is olyan lesz. akinek ez nem tetszik, emigráljon az Európai Egyesült Államokba.

 47. tudi — 2015-10-13 18:37 

@dr Brcskzf Gröőő: Ott a pont.
Na igen, ez az egész „utódlás” nem lenne érdekes, ha mondjuk a gazdaság éves szinten 5-8%-t nő, az oktatás világszínvonalú, az egészségügy szintén, a korrupció rekord alacsony, nem ki, hanem bevándorolnak az országba és még folytathatnám, de sajnos egyik sem igaz. Illetve igaz, csak máshol. Ahogy nézzem az azért nem sikertörténet, hogy kiizzadunk 3% növekedést és ebben a GDP 5-6%-t kitevő EU-s támogatás is benne van, mi lenne, ha nem lenne, na meg a kedvező világgazdasági környezet.

 48. slashtmp — 2015-10-13 20:17 

@dr Brcskzf Gröőő: „fontosabb neki, hogy ő emeljen, mint az, hogy mekkorát is emelkedik”
Pontosan. Azonkívűl a szerencsétlen barma úgy szocializálódott, hogy el sem tud képzelni semmiféle konszenzust, együttműködést, vagy nem zéró összegű játszmát. Csak harcolni tud, és csak győzni akar. Hadvezérnek lehet, hogy jó lenne, de vezetőnek tökéletesen alkalmatlan, semmilyen kritikát nem tűr, tévedhetetlennek gondolja magát és ezzel sikerült egy maximálisan inkompetens államigazgatást létrehoznia, mert gondolkodó ember mellette nem maradhat meg, csak hülyék vagy aljas seggnyalók.
Szóval lehet, hogy jót akar szegény csak hülye hozzá.
Gógyi, ulti, fekvőtámasz, omg.

 49. Tromb74 — 2015-10-13 21:55 

@slashtmp: Na igen, de itt inkább az a kérdés, hogyan kéne másképp?

Alapvetően úgy tűnik, hogy a magyar embereknek tetszik ez a műsor, akinek meg nem tetszik, az többnyire nagyobb műsort szeretne.
Értem én, hogy mit szeretne orbán, de vajon mit kíván a magyar nemzet?
(magyar nemzeti hip-hop rapet?)

 50. slashtmp — 2015-10-13 22:19 

@Tromb74: A magyar nemzet azt kíván amit mondanak neki (mindegyik egyébként), manipulálhatóak vagyunk. Egyetértek azokkal, akik azt mondják, hogy Orbán legnagyobb bűne, hogy a kétharmadot meg a karizmáját meg a népszerűségét primitív uszításra és megosztásra használta fel. Az országnak biztosan nem jó, hogy összeugrasztják a polgárait, de hát a dagadt focistától ennyi telik, az együttműködés világa magas neki, meghát sokkal egyszerűbb kijelölni a napi ellenséget és rámutatni, hogy ezek miatt van minden, mint kigondolni, hogy mit is kéne Magyarországgal kezdeni, ahogy a Prof is írta, és eladni ezt a népnek.

 51. Tromb74 — 2015-10-13 22:51 

@slashtmp:
Orbán bizonyos dolgokra nagyon jól ráérez, valóban megtalálta a hatalomban maradás legkevésbé strapás módját. Ismeri a nép azon tulajdonságát, hogy szeret rettegni és gyűlölködni.
Ez egyrészről nem magyar tulajdonság, általánosnak mondható. Másrészről nem kizárólagos tulajdonságai ezek bármely tetszőleges népnek, mert ugyanilyen vonzódás tapasztalható a jólét és a nyugalom tekintetében is.
Amelyik nép tartósan megtapasztalja az utóbbiakat, önként és szívesen lemond az előbbiekről.
Magyarországgal el kell hitetni, hogy egyáltalában létezik, és elérhető az a jólét és az a nyugalom, ami egy osztrák v. egy német számára teljesen természetes.
Nehéz elhinni, hogy valakinek a rezsi az csak néhány tétel, amit havonta leszednek a számláról, a szomszéd pedig csak egy kedves ember, akivel időnként lehet sütögetni a kertben és megvitatni, hogy miért a másik pártra tette le a voksát. A magyarok többsége nem ismeri ezt a világot.
Ha valaki azt mondaná nekik, hogy egy ehhez hasonló életszínvonal elérhető, de legalább 10-15 évig küzdeni kell érte, és majd igazán a gyerekeink fogják élvezni a hasznát, enyhén szólva szkeptikusok lennének.
De ha 4-5 közepes és nagy párt mondaná ezt, csak módszerekben meg a részletekben lenne köztük vita, más lenne a helyzet.
Ma magyarországon 0 db. ilyen párt létezik, 0 db. ilyen politikus.

Ma elhangozhat az, hogy Magyarország fő problémája az, hogy kicsi, a többiek körülöttünk pedig nagyobbak nálunk.

Szuper, akkor hátra lehet dőlni, nincs mit tenni, mert ez nem nagyon fog megváltozni a közeljövőben.

Na, innen kéne elkezdeni felfelé mászni a gödörből, mert lefelé már nehézkes a haladás.

 52. slashtmp — 2015-10-13 22:58 

@Tromb74: „Ma elhangozhat az, hogy Magyarország fő problémája az, hogy kicsi, a többiek körülöttünk pedig nagyobbak nálunk”
Ez Orbán személyes problémája, lásd még a Vincent harmadik törvényét 😉

 53. Tromb74 — 2015-10-13 23:08 

@slashtmp:
Hehe. Igen, tovább menve ezen a fonalon, egyetlen mikropénisz miatt szív egy komplett nemzet 😀 😀 😀

 54. untermensch4 — 2015-10-14 10:48 

@Tromb74: „Ismeri a nép azon tulajdonságát, hogy szeret rettegni és gyűlölködni.”
Ez pont olyasmi ahol nagyívű politikus 2/3-ad birtokában megjátszhatta volna az „előnyt kovácsolni a hátrányból” kifejezés megvalósítását. Ugye volt szó két dologról, GDP-növelés meg hogy az időnkénti látszat ellenére NATO-tagok vagyunk. Ha a nemzeti (jó értelemben: a sovinizmuson inneni hangulatkeltő) retorika és logika a kívánatos, azzal eladható pártunk és kormányunk akkor EU-ellenes papírkutya-ugatás helyett orosz(/Putyin)ellenes p.kutyaugatást is lehetett volna csiholni. Mellesleg ebben egy gazdaságfejlesztésben példaképnek alkalmas másik NATO-tag, észtország jó partner lehet(ett volna amíg el nem b@szták a kapcsolatot). A NATO-tagsággal járó GDP-arányos 2% amit nem költünk honvédelemre (amit igen, azt se hatékonyan) meg elég jó mutyilehetőség, a nemzetbiztonsági kockázatokra és mellékhatásokra hivatkozva lehet opálosítani az üvegzsebet, lehet hazai oligarcha cégével gyárttatni páncélvonatot (nem röhög, kb többet érne turisztikailag mint az M1893 mannlicheres postások) és a sorkatonaság lebegtetésével jó gumicsont van kéznél ha épp nincs még jobb.
Persze ehhez is jó külügy kell(ene) ami méh Putyinnak is eladja a színdarabot (azért vicces lenne az észteknek az oroszoktól való megvédésére az oroszoktól venni fegyvert ha az itteni korrupciós igények ezt diktálják, csak van moszkvában is olyan sajtós aki pókerarccal rámondja hogy „NATO-orosz békepartnerség/együttműködés”) 🙂

 55. hadrian77 — 2015-10-14 10:50 

Orbán mondott pár tulajdonságot, amivel szerinte az utódjának rendelkeznie kell. Ez ne mazt jelenti, hogy egy klón kerül a helyére. A kérdés az, hogy a párt élén is történik-.e váltás? Ha marad Orbán a párt élén, akkor ő fogja megmondani a korányfőnek is, hogy mi legyen. Ha a párt vezetése is változik, akkor lehetőség van egy „önjáró” utódra.
Volt pár példa említve itten távoli külhoni országok bemutatásában.

 56. Tromb74 — 2015-10-14 13:02 

@hadrian77:
Amiről Orbán még nem beszélt, hogy milyen szerepet szán magának. Köztársasági elnök? Párt elnök?
Ez nagyban befolyásolja a jövő történéseit.

 57. flashbang52 — 2015-10-14 20:38 

@Tromb74:

Folytatnám a sort. választófejedelem ? kán? kagán ? a haveri köre alapján türkménbasi, vagy szerájaga? esetleg beglerbég?
Ja nem is! Ha a globális felmelegedés és a szennyező anyagok dacára sikerülne befagyasztani a Dunát akkor….

A pór nép már adott, városi értelmiség kihalóban, vagy távozóban, iparositás épphogy elkezdődött, az olihargák( sicc) adottak, a feudomot az év végéig kiosztják, hűbérúri rendszer megvan, vármegyék, járások megvannak, útvám megvan, kilenced, tized, füstadó jöhet csak a gyenge kezű városatyák még nem merik kivetni, egyházi támogatás megvan, udvartartás megvan, palotaőrség megvan, palota is lesz hamarosan Budavárában, balta arcú koronaőr megvan, korona az előszobában megvan, hadügyek és külügyek közvetlen irányítása megvan,felség sértési törvény kb 5 perc alatt átmenne, titkos tanácsosok megvannak, jósnővel dolgoztató kamaraispán szintén megvan, déli határon most már gyepü is is van Kézcsók és mély meg( be) hajlás a germán császárlánynak megvan dettó a cár atyuskának is, már gondolkodunk trónörökösről… KIRÁLY ez a helyzet…én mondom.

 58. Tromb74 — 2015-10-14 22:56 

@flashbang52:
A kettős fejedelemség visszaállítása egészen reális megoldásnak tűnik. Természetesen Orbán kapná a gyula tisztségét, kendének meg Lázár v. Rogán is megfelelne.
A Délről fenyegető oszmán veszedelmet a kerítéssel nagyjából megállásra késztettük, most már csak a szlávokat, románokat kell kiűzni a Kárpát-medencéből.
Ha egy nagyobb sereggel Pestrűl útra kelnénk Besztercebánya irányába, A sajó völgyében unatkozó exbányászok Keletről, a győri Audi melósai, megerősítve a soproni fogorvosok zsoldosaival Nyugatról támadnának, akkor egészen a Tátráig szorítanák a tótokat, akik miután kiürítették a Csorba-tó összes szállodájának minibárját, éhen döglenének és megfagynának a tátrai télben.
Azonnal megnyitnánk a keleti frontot is. Ez szimpla ügy lenne, hiszen számíthatnánk egy seregnyi erdélyi magyarra, ha éppen kivételesen van kedvük valamit csinálni.
Természetesen egy vasárnapi offenzíva lenne a legravaszabb, mert akkor úgyis mindenki átmegy vásárolni a határvidékről a Tescoba, senkinek nem tűnnének fel a Suzuki csomagtartókban átcsempészett szablyák.
A stratégia pofonegyszerű lenne. Támadást, majd visszavonulást színlelve becsalnánk a szőröstalpúakat az erdélyi rengetegbe, a medvék meg elvégeznék a piszkos munkát.
Bécsnek büszke várát lenne a legkönnyebb bevenni. Ha már úgyis magyar az összes felszolgáló és szakács Ausztriában, meddig tartana hashajtót keverni a wiener schnitzel panírjába?
Ha összekapjuk magunkat, tavaszra miénk az egész Kárpát-medence. Hogy mit kezdünk vele? Hát ki a fenét érdekel? A lényeg, hogy mi lennénk a világ leggyorsabban növekedő országa. Sárgulnának a britek, szédülnének németek, csettintenének az oroszok.

 59. untermensch4 — 2015-10-14 23:40 

@Tromb74: A páncélvonat(ok)on kívül még az alkotmányos monarchia visszaállításához is ragaszkodom. Természetesen import királyi házzal, a Habsburgoknak úgyis rossz a sajtója meg el is vannak tiltva (mondjuk a páncélvonat is…) de egy jól kiválasztott uralkodóház még egy notórius árokásó népet is egyben tud tartani. Nem hinném hogy nehezebb eset lennénk mint Belgium.
A területnövekedésre pedig vannak bónusz ötleteim, Sealand simán annektálható, a Pitcairn-sziget igényel némi titkosszolgálati előkészítést de ott meg hadsereg bevetése nélkül, elegánsan is meg lehet oldani a hódítást. Ez két olyan tenger ami nincs is benne a történelmileg emlegetett listában! 🙂

 60. hadrian77 — 2015-10-15 09:45 

@Tromb74: gondolom ez attól függ, mennyire bírja pszichésen. Thatcher, Kohl és a többiek is elfáradtak bele egy idő után. Biztos, hogy a párton belül is vannak elégedetlenkedők. Mivel csak operettellenzék van, a párton belülről indulhat el valamiféle változás, ha Viktor elfárad és abbahagyja vagy meggyengül. Eddig ezt kivédte azzal, hogy jó érzékkel cserélgette maga alatta a kádereket, ha idejét érezte. De ő is fárad és kopik.

 61. weelma1 — 2015-10-15 10:23 

@panamajack: A hangsúly azon van, hogy „elvileg”.

 62. weelma1 — 2015-10-15 10:31 

Lehet, hogy megérti kocsmai szinten túl is, csak azt nehéz lenne eladni a „bázisnak”.

RSS feed for comments on this post.

Szólj hozzá

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.