Közlemény

A Jedi Nagytanács megrendüléssel értesült arról, hogy a Budapesti Műszaki Egyetemen békésen szórakozó ifjú padavant, birodalmi rohamosztagosok szállították el az egyetemről.

Drebin főhadnagy tábornok, az osztag vezetője ezzel megsértette a Jedi lovagok évszázados immunitását.

Attól tartunk, hogy az országot a Sith-ek vonták irányításuk alá, ezért megszakítjuk diplomáciai kapcsolatainkat Magyarországgal, egyúttal követeljük az ifjú padavan kiadását a Jedi Nagytanácsnak, mint a galaktikus közjog szuverén alanyának.

Megfontoljuk Magyarországgal szemben az Erő alkalmazását.

Az Erő legyen veletek!

A Jedi Nagytanács

51 hozzászólás

 1. panamajack — 2012-09-12 15:12 

Taam taam tadam, tamtatam tamtatam!

 2. panamajack — 2012-09-12 16:15 

Még egy pontosítás: az nem tábornok, hanem admirális, esetleg nagymoff.

 3. Tromb74 — 2012-09-12 17:08 

FREE SKYWALKER!

 4. zigzag4 — 2012-09-12 21:20 

„Pap Judit azt mondta, hogy a 22 éves fiatalember ellen nem indult eljárás, egyelőre tanúként hallgatták meg, mivel bűncselekmény nem történt. A fegyverszakértő szerint legfeljebb szabálysértés merülhet fel, de erről nem az ő feladata dönteni.” Kérdéseim: (1) Ha bűncselekmény nem történt, milyen eljárásban hallgatták meg? (2) Ha bűncselekmény nem történt, milyen tényről lehet tanúként tudomása ami bűncselekmény elkövetéséhez kapcsolható? (3) Ha szabálysértés merülhet fel, akkor azt később rögzítik a tanú meghallgatásáról szóló jegyzőkönyvön és visszamennek az időben, hogy ennek megfelelően figyelmeztessék a szabálysértési eljárásban eljáró tanúk jogaira és kötelezettségére?

 5. face — 2012-09-12 22:12 

@zigzag4:
Tiboru írta pár hete, hogy azt beszélik gondban a magyar tanúvédelem. Ez hülyeség, a képek alapján vagy 80 kommandóst küldtek, hogy biztonságba bevigyék azt az egy tanút a kihallgatásra 🙂

A Westendbe/Keletibe téves bombariadóra kivonuló rendőrökön, tűzszerészeken nem szokott senki röhögni, a TEK elérte, hogy egy téves riasztás után rajtuk röhög a fél ország.
Értem, hogy a Főnök tévedhetetlen, de nem lett volna gáz azt mondasni, hogy benézte a telefonáló, garázdaság meg hátrabilincselt Luke helyett…

 6. Tromb74 — 2012-09-12 22:59 

@face:
Hát nem gondolom, hogy a TEK főnöknek, amikor kapnak egy hívást, hogy valaki fürdőköpenyben, fegyverrel a kezében mászkál az egyetemen, akkor mérlegelnie kéne a bejelentés Komolyságát.
Egy ilyen osztagnak pont az a lényege, hogy előbb üt, aztán gondolkodik.
Ráadásul jelen esetben a valóság – Luke Skywalkert játszó idióta – semmivel sem racionálisabb, mint egy megkattant gyilkolni készülő egyetemista, amire a bejelentés alapján gondolhattak.

 7. Rókakígyó — 2012-09-13 07:31 

A TEK-et is bevonták a nagy népszórakoztatásba. Régebben azt mondták, hogy a TEK arra jó, hogy Orbán a segítségükkel szükség esetén eljusson a határig. Nos, ez nem igaz.

 8. tiboru — 2012-09-13 07:37 

@Tromb74:

És vajon mibe került volna a rajtaütés előtt két, civilbe öltözött, hallgatónak tűnő fiatal TEK-est beküldeni körülnézni az előadóba? Közelebbről talán a fénykard se tűnt volna olyan félelmetesnek.

Arról a csuklyás, marcona legényről, akinek az arca nem látszott ugyan, de az összes (nagyon jellegzetes, azonosításra tökéletesen alkalmas) tetkója igen, s akinek a fotója az Indexnek hála most örökre ott kering a bitek között a levegőben, nem is beszélve…

 9. Tromb74 — 2012-09-13 07:55 

@tiboru:
Hát igen, lehetett volna ezt is. Viszont ha a bejelentés fedte volna a valóságot, akkor azt szerettük volna, hogy ne sokat teketóriázzanak.
Azt gondolom – bár erről te többet tudsz -, hogy nagyjából ez a követendő protokoll hasonló esetben.
Ahogyan egy bombariadónál is elhajtják az embereket a helyszínről, annak ellenére is, hogy kicsi az esélye, hogy pont a témazáró dolgozat napján fog robbantani az Alkaida a Gombóc Artúr Szakközépiskolában.
Persze az tény (és ezzel a konteók területére lépünk), gyanúsan sokat dolgoztatják a TEK-et, nem lehetetlen, hogy demonstratív jelleggel.

 10. professzorpizka — 2012-09-13 08:02 

@Tromb74:

erről van szó. Oké, értem, hogy bizonyára van olyan leírt protokoll (nagyon remélem legalábbis) amely listázza mindazon eseteket, amelyek bekövetkeztekor a TEK nem tehet mást, mint hogy küldi a nehézlovasságot.

Azt szakmai szempontból nem tudom eldönteni, hogy van-e olyan eljárás, ami ugyanilyen gyors, ugyanilyen biztonságos, és nem jár tucatnyi álarcos-géppisztolyos ember odaküldésével.
Ha nincs ilyen eljárás, akkor viszont sürgősen fel kell venni a TEK-nél profi kommunikátorokat, és segíteni a népet együtt élni azzal, hogy időnként álarcos kommandósok vonulnak ki seggbe rúgni adott esetben teljesen ártatlan embereket, és mindez a seggbe rúgott ártatlan emberért is van.
Nem igaz, hogy Audira, meg Heckler és Koch mintájú géppityura van pénz, erre meg nincs. A hatodik full beégés után talán kéne ezen gondolkozni.

 11. face — 2012-09-13 08:11 

@Tromb74:
„Hát nem gondolom, hogy a TEK főnöknek, amikor kapnak egy hívást, hogy valaki fürdőköpenyben, fegyverrel a kezében mászkál az egyetemen, akkor mérlegelnie kéne a bejelentés Komolyságát.”
Nekem az a bajom, hogy hátrabilincselve vitték be a srácot, aki semmit se csinált, és az első nyilatkozataik arról szóltak, hogy garázdaság, meg arról, hogy egyelőre(kiemelve) a TEK állja a kiszállás díját.

Ha bejelentik, hogy téves riasztás volt és szépen hazamennek, talán még sajnálák is az emberek őket, hogy hiába ugráltak.
De úgy érzem, ha Viktor tévedhettlen akkor a lieblingjeinek is annak kell lenni és ez gáz.

 12. hadrian77 — 2012-09-13 08:20 

Azért ahhoz már kell egy alapos össznépi paranoia, hogy a gólyanapok alatt hülyéskedő hallgatóra kihívják a szerveket. Bár az elmúlt pár év hírei alapján nem lehet csodálkozni rajta.

 13. panamajack — 2012-09-13 08:26 

@hadrian77: Nem is lehet. Szerintem ha ugyanez Amerikaban tortenik meg, ott is lehet, hogy kijott volna a SWAT. Viszont akkor meg szepen el kell megyarazni, hogy sajnos (vagy szerencsere) arnyekra vetodtek, nincs itt semmi latnivalo, mindenki mehet vissza az eloadasra. De az egesznek volt egy olyan hangulata, hogy „na mi majd megmutatjuk, hogy ki itt a faszagyerek”. Meg hat a Csillagok Haboruja vonatkozas is nagyon magas labda volt, de ez mar a pech kategoria…

 14. igazitrebics — 2012-09-13 08:33 

@tiboru:
Én azt hallottam(tán a Tarjányitól), hogy beküldtek egy civil ruhást, de ő sem tudta megállapítani, hogy „annak látszó” vagy igazi. Na de, hogy a papírcső mint lézerkard is le lett foglalva, az a csúcs!!

 15. tiboru — 2012-09-13 08:42 

@professzorpizka:

Sajnos nem csak a TEK-re jellemző, hogy a kommunikációs szakmát még mindig olyannak tekintik, hogy azt mindenki tudja csinálni, aki minden másra alkalmatlan.

 16. tiboru — 2012-09-13 08:44 

@igazitrebics:

Biztosan sok akciófilmet láttam, de azt is el tudtam volna képzelni, hogy a civilruhás odaőgyeleg és hirtelen simán elveszi a padra kirakott „fegyvert” Luke elől.

 17. rognork — 2012-09-13 08:46 

Szerintem valami irigy fasz felnyomta, kicsit színezve a történetet. Az egyik hallgató szerint mindenki tudta, h miről van szó. Erre jött egy buzgómócsing, talán esetleg őt kéne elővenni, hogy mit hívogatja a rendőröket…
Ha a mi időnkben ilyen találékonyak lettek volna a helyi nyugdíjasok (és még a tek is), szerintem komplett évfolyamokat csuktak volna le.

 18. rognork — 2012-09-13 08:51 

A tek meg esetleg ráizgult, hogy végre nekik is jut egy fasza egyetemi lövöldözés, amit megakadályoznak, és az elfogadottságuk az egekbe tör.

 19. hadrian77 — 2012-09-13 09:29 

@rognork: lehet hogy egy rivális gólyacsapat tette, ezektől minden kitelik.

 20. vittore — 2012-09-13 09:30 

Tromb74: rosszul vagyok a jelenlegi hatalom megnyilvánulásaitól, de szerintem 100% ban igazad van. Ha valami baromarcú megjelenik valahol egy pisztollyal a kezében, ne mérlegeljenek, b@sszanak oda. Inkább10 téves riasztás mint1 amit nem vesznek komolyan (pl. West Balkan)
Tiboru: kivételesen nem értek egyet veled. ott áll az előadóban egy fickó, egy pisztolynak látszó tárggyal a kezében. Menjen ki két civil, kérdezzék meg illedelmesen, hogy mit kíván tenni, és ezután intézkedjenek?

 21. johndoe — 2012-09-13 09:55 

Vittore, megelőztél.
(lassan jelentkeztem be)

Norvégia, Batman film, vagy a pécsi egyetemi lövöldözés….
A hülyéket és az elmebetegeket egyformán csak az ártalmatlanítás után kell kérdezgetni, mit is szeretett volna.
Én ezen nem tudtam nevetni.
TEk-re szavazok, helyesen járt el.

 22. tiboru — 2012-09-13 10:25 

@vittore:

Ha információim helytállóak, a fickó fegyelmezetten ült a padban és feszülten figyelte a biokémia-előadást. A fénykard és a fegyvernek látszó tárgy ott volt előtte az asztalon.

De lehet, hogy a forrásaim tévednek.

 23. tiboru — 2012-09-13 10:28 

@vittore:

És azért a szakma ismer közbenső módszereket is a gondolkodás nélküli kommandós rajtaütés és az „odamegyek, bemutatkozom és elkérem a személyiét” között 🙂

 24. Tromb74 — 2012-09-13 10:33 

@professzorpizka:
No ja, a kommunikáción múlik az egész. A londoni robbantások után, elég volt egy kapucnis pulóver meg egy hátizsák (konkrét eset az egyik haverommal) ahhoz, hogy perceken belül az egyik mellékutcában találd magad alsógatyáig vetkőztetve, miközben tucatnyi gépkarabély irányul a töködre.
A minőségi különbség csak annyi volt, hogy mindenki tudta (mert jól kommunikálták), ez bizony az ő biztonsága érdekében is történik, illetve még az, hogy az ottani fegyveres szervek még ilyen esetben is kötelezőek voltak betartani az alapvető udvariassági szabályokat.

 25. vittore — 2012-09-13 10:35 

tiboru: nem az a lényeg jelen esetben, hogy ücsörgött vagy a fején pörgött épp, hanem, a közelmúlt véres lövöldözéseit figyelembe véve (hadd ne kezdjem sorolni) egyszerűen nem viszek be pisztolynak látszó tárgyat egy zsúfolásig megtelt előadó terembe. Semmi meglepő nincs benne, hogy ráhívta valaki a zsarukat. Ők meg tették a dolgukat.

 26. vittore — 2012-09-13 10:37 

tiboru: valaki azt a döntést hozta, hogy nem álruhás zsarukat küld, vagy túsztárgyalókat, hanem állig felfegyverzett kommandósokat. Indok, szerintem volt elég, plusz egy kis erődemonstráció sem jött túl rosszul.

 27. Tromb74 — 2012-09-13 10:38 

@tiboru:
Az van, hogy itt is a forrás „tévedett”, de ezt ott, és akkor nem könnyű mérlegelni.

Igen, pont a közbenső módszerek azok, amiket itt alkalmazni lehetett volna, de tényleg sok minden múlik az informátoron, aki vélhetőleg az igazi bűnös ebben az ügyben.

 28. krampusz — 2012-09-13 10:53 

Hogy mi a szakszerű eljárás és mi nem, ahhoz én nem értek, semennyire.
Egyetemista viszont voltam, és szerintem az ultragáz az, aki képes volt kihívni a sokak által szeretett, népszerű (ezt olvastam róla valahol) – tehát nem egy visszahúzódó, senkiseismeriközelebbről, komplexusokkal terhelt időzített bomba- évfolyamtársára a TEK-et.
Másodéven ráadásul, ha jól tudom. Ilyenkorra a minimális szocializációra képes egyetemista már tudja, hogy mikor van olyan időszak az egyetemen (több ilyen is van egy évben:-)), amikor vicces filmeket forgatnak, amikor vicces feladatokat adnak egymásnak a diákok, ha sznobságból részt nem is vesz benne, az értelmesebbje ilyenkor nem lepődik meg, ha valaki díszcsomagolást készít egy frekventált helyen lévő szoborra, fehér folyadékkal teli kotont lenget az orra előtt, vagy jedinek öltözve, játékpisztollyal ül be mellé egy előadásra. Nahát.

 29. krampusz — 2012-09-13 10:57 

És én már csak azt remélem, hogy legközelebb a TEK nem óvatoskodja túl a helyzetet, nehogy megint lyukra fusson.

 30. Tromb74 — 2012-09-13 13:13 

@krampusz:
Nem, meglepődni akkor fog, amikor a korábban jó fejnek hitt, mindenki által rendesnek, segítőkésznek mondott hallgató beleereszt néhány tárat a bohókás társaságba.
Ted Bundy, Manson stb. alapvetően kedves, közvetlen emberek voltak.

 31. nadiposzi — 2012-09-13 13:43 

Pécsiként én helyesnek érzem a rendőri hozzáállást, higgyétek el nem épp felemelő látvány a tanszék előtti aszfaltra kövült gyertyaviasz virágszirmokkal.

 32. Tromb74 — 2012-09-13 13:54 

@krampusz:
Az a furcsa az egészben, hogy egy ilyen vérengzés, még utólag is irracionálisnak, felfoghatatlannak tűnik.
A legjellemzőbb emberi reakció, hogy há’ mi erre soha nem gondoltunk volna.

 33. rognork — 2012-09-13 14:00 

ja, hogy biokémia volt?! arra én is rpg-vel mentem volna, ha bejártam volna.

 34. kszabo — 2012-09-13 14:08 

@panamajack: Dart Levert is megkapta amagáét http://youtu.be/ZOT6jcJRLe8

 35. quentaur — 2012-09-13 16:26 

Szerintem ez balf…ság… MI van, ha tényleg ölni akar??? Beront a kommandó. Az megoldás? Hány ember halt volna meg ha tényleg terrorista? A terroristákra nem szabad rárontani… Nem tudod mivel készült… Szerintem ez a TEK részéről baromi amatőr húzás, de az eddigi összes… Erőből nemzetvédeni és terror elhárítani? Örüljünk, hogy itt nincsenek terroristák…

 36. marcipan — 2012-09-13 20:29 

egyrészt, értem, h üt és nem kérdez. azt is, h aki mezei kommandósként kimegy, az parancsot kapott, oszt jónapot.
azt nem értem, amit tiboru ír: miért nem oldalgott be valaki rajtaütés előtt megnézni, mi történik. azt sem, h ha egy betelefonáló megszívatta őket, azt vajon mért nem kérdezik meg, mire volt ez jó. nagyjából így: fiam bazdmeg, hüje vagy? megkérdezték az ott lévőket arról, hogy vajon valami rivális csapatból, jópofaságból telefonált-e a gyerek? mert ebben az esetben a helyes mondat: hüje vagy bazdmeg, neje, számla, csókpuszi.

De azt, h egy jelmezest bevisznek teljes csinaddrattával, aztán még közlik, h kivizsgálják, h felfügesszék-e…

ha lenne egy rendes kommunikációs, akkor kiadtak volna egy nyilatkozatot, h luke, én vagyok az apád, és már megint részeg vagy délelőtt, megvonom a zsebpénzed. vagy valami hasonlót, ha már mindenki ezen röhög. rögtön jobban kedvelnék őket 🙂
vagy, ha már a humorérzék kizáró tényező, legalább azt találták volna ki, h ebből okulva felállítanak egy felderítő egységet/ megfizetnek egy pszichológust (2t is akár), elmennek továbbképzésre a németekhez, és a jövőben megtanulják kiszűrni a kamu bejelentéseket.

 37. tiboru — 2012-09-13 21:25 

Arról nem is beszélve, hogy a helyszíni beszámolók szerint a TEK visszaterelte az előadóba azokat a diákokat, akik – még a rajtaütés előtt – távozni akartak, mert „tanúként történő kihallgatásukhoz szükség volt az adataikra”.

Na ez bizonyítja szerintem, hogy a harcimarcik igenis tudták, hogy kamu a fegyver, még azelőtt, hogy megbilincselték volna Skywalkert. Máskülönben érdeklődnék azon kommandós kézikönyv után, amelyik azt írja elő, hogy éles terrorhelyzetben VISSZAküldöm a távozófélben levú potenciális túszokat és áldozatokat a tetthely és a terrorista közvetlen közelébe.

 38. Tromb74 — 2012-09-13 21:34 

@tiboru:
Ja, ez a visszaterelősdi tényleg meglepő.
Ha viszont tudták, hogy játék stukkerről van szó, minek blamálták magukat feleslegesen.
Szerintem nagy csinadratta közepette megérkeztek a helyszínre, ott meg leoltották őket, hogy hát itt nem lesz látványos terrorelhárítási akció, oszt úgy döntöttek, akkor terelnek meg tanúkat gyűjtenek.

 39. Tromb74 — 2012-09-13 21:37 

@marcipan:
Ezért mondom, inkább a kommunikáció volt elbaszva.
Nem ciki, hogy kivonulnak egy bejelentésre, az viszont igen, hogy a helyszínen zavarukban hülyeségeket csinálnak, utána meg hablatyolnak összefüggéstelenül.

 40. marcipan — 2012-09-13 22:09 

@tiboru: unortodoxiai kézikönyv 😀

 41. krampusz — 2012-09-14 08:37 

Valami olyasmit mondott az események után nyilatkozó TEK-es, hogy pár perc volt az előadás végéig, ami kevés az egész épület kiürítésére, és félő volt, hogy a fegyveres kiszabadul a termekből, előadókból kiözönlő diákok közé.
Ilyen esetben mi a szakszerű megoldás?

 43. almoragh — 2012-09-14 15:38 

@hadrian77:
Na mondjuk a rendőröket riasztó diáknak is lehangoló gyermekkora lehetett, ha egy fröccsöntött kínai pisztolytól nem kovbojosat akar játszani, hanem inkább rendőrt hív. 🙂

Valahol meg azt olvastam – talán az Indexen -, hogy beküldtek két civil ruhás birodalmit, de sajnos ők se tudták megállapítani, hogy igazi-e a pisztoly, na, ez az igazán ciki. Már ha igaz, persze.

 44. krampusz — 2012-09-14 17:12 

@almoragh: És milyen lehangoló diákélete lesz.

 45. tiboru — 2012-09-14 17:15 

@krampusz:

Hát elég izzadtságszagú magyarázat. Ha tényleg ettől féltek, mibe került volna egy 40 fővel a helyszínre érkező rendőri alakulatnak, hogy az adott emelet valamennyi termébe (nem ismerem a helyszínt, de hány lehetett a közvetlen közelben: négy, öt, hat?) beküldjön egy-egy (két-két) hadfit, akik udvariasan megkérik a hallgatóságot, hogy szíveskedjenek még öt-tíz percig nem kimenni a folyosóra?

Ez amúgy sem magyarázza azt, hogy miután kiderült, hogy a fegyvernek látszó tárgy fröccsöntött műanyagból készült és maximum egy légyre lehet veszélyes, a szerencsétlen jedi-palántát bilincsbe verik és olyan diadallal hurcolják el a helyszínről, mintha egyszemélyben ő lenne a felelős a móri vérengzésért, Trianonért és a gazdasági világválságért.

 46. krampusz — 2012-09-14 19:22 

Hangsúlyozom, hogy a helyszínt én sem ismerem, más oktatási intézményekkel kapcsolatos szerteágazó emlékeim alapján viszont úgy rémlik, hogy óra végén olyan az egész, mint egy zsibvásár. Ugyanis nem csak a környező termekből özönlenek ki, hanem az egyetem minden területéről is özönlenek oda a diákok. Persze, még páran lezárják a folyosókat is, csak lassan elfogy az ember, aki elkapja a lövöldözőt. ráadásul nem is óramű pontossággal lép ki mindenki, lehet, hogy volt terem, ahonnan már özönlöttek be-ki, ami szintén lefoglalt volna párukat, vagy tök üresek voltak a folyosók. és nem tudom, hogy az a pár perc 2 perc, vagy 15.

Megbilincselték, és kivitték. Mi ilyenkor az eljárás? Ha van nála egy játékpisztoly, akkor akció vége, egyben bebizonyosodott, hogy az volt a keresett fegyver? A TEK-es kihallgathat és mérlegelhet, vagy az a dolga, hogy a fegyverrel hadonászót bilincsben elvigye az örsre?
Csak kérdezem.

 47. Tromb74 — 2012-09-14 22:22 

@tiboru:
Attól mert a pisztoly műanyagból volt, a fickó még lehetett valódi jedi.
Ugye mindenki emlékszik a torokszorító jelenetre, amikor Vader nagyúr elmarasztalja a hibázó beosztotjait?
No, ez soha nem olyankor történik, amkor azok valakit feleslegesen cseszegetnek, hanem ha futni hagyják.

 48. almoragh — 2012-09-14 22:58 

@krampusz: hát ezután már biztos… De valahol úgy gondolom, hogy megérdemli: ha a legtöbben tudták, hogy heccről van szó, és eleve Skywalkernek volt öltözve a delikvens, az illetőnek gyanút kellett volna fognia. Ha ezután kiutálják, azon nem nagyon lehet csodálkozni.

 49. tiboru — 2012-09-15 09:22 

@krampusz:

Az elfogást végző bevetési rendőr nem hallgathat ki, de mérlegelni mérlegelhet, sőt: mérlegelnie kell. Az előállításnak, a megbilincselésnek és az elvezetésnek is vannak szakmai szabályai. Attól meg végképp tartózkodnia kell az egyenruhásnak, hogy előrehozott büntetésként (vagy rosszul értelmezett „pedagógiai célzattal”) a szükségesnél nagyobb mértékben alkalmazza akár a testi kényszert, akár a személyi szabadság korlátozását. Ahogy az már elhangzott: az „ágyúval verébre” tipikus esete volt, ami nem kifejezetten a demokráciák sajátja.

 50. tiboru — 2012-09-15 09:24 

@krampusz:

Viszont az ilyeneket tárt karokkal várják a rendészeti és titkosszolgálati szervezetek, mint besúgót.

 51. rognork — 2012-09-15 22:15 

@krampusz: nemtom melyik volt, de sem a ch c14-nek, sem a ch max előadónak nincs konkurrense, tehát óra után nemigen jön ki máshonnan nagyobb számú hallgató. ez biztos.

RSS feed for comments on this post.

Szólj hozzá

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.