Szaniszló: össztűz és fősodor

Szaniszló Ferenc azelőtt volt haditudósító, mielőtt a haditudósítást kiloccsantagyvelő-köbméterben mérték volna, és az lett volna a mérvadó, hogy ki tud több sírásra görbülő szájú kisgyereket fotózni a harcok körzetében. Nem mintha ez nem lenne fontos, de azért csak jó volt az olyan szaktudás is, hogy valaki esetleg a helyi nyelven megtanul tíz szót, vagy az utánégető hangjáról megismeri, hogy milyen nációjú vadászgép húzott át a város felett.

Ma már ilyen alig van, sőt, haditudósítás is alig van. Ami kell, megvehető a Reuterstől, AP-től, CNN-től. Más kérdés, hogy egy magyar ember a helyszínen talán olyan dolgokat látna, amely a magyar embereket érdekli, netán hazatérvén elvárnák egy kávéra a hadügybe, hogy ugyan mesélje már el, hogy milyen fajta fegyvereket látott a katonáknál, melyeket szerettek a katonák, melyeket kevésbé, meg hogy is volt az a felrobbantott amerikai hiper-szuper tank abban a sikátorban, ahonnan múlt szerdán bejelentkezett. Esetleg mindezért a soron következő augusztus 20-án valami kis érdemkereszt, vagy valami óraadói honorárium a Zrínyin, bocsánat, a NemKöszEgyetemen.

Ilyen már nincs, ráadásul a kilencvenes évek médiaháborújában, ahol Moszkvában tanult, szüzességüket valami KISZ-táborban elveszített emberek állapították meg Moszkvában tanult, szüzességüket valami KISZ-táborban elveszített emberekről, hogy komcsik, Szaniszló, sok más társával együtt rosszul helyezkedett, és a periféria került. Sokféle vesztes van. Kit a tartása, kit a véleménye, kit a helyezkedésre, intrikálásra való alkalmatlansága vitt el a fősodorból.

Van, aki feltalálta magát, szaktudását kicsit átalakította, máshová dolgozik, felment a netre, PR-céget alapított, de vannak, akik úgy vannak vele, hogy ők újságírók, újságíráshoz értenek, és voltaképp semmi máshoz.

És persze van, aki erre rámegy. Alkoholista lesz, vagy szívbeteg a stressztől, a nosztalgiának kezd élni vagy privát mániái lesznek. Ha egykori (nagyon) nagy névként kap egy műsort, ezeket el is mondhatja a tévében. Lesz köztük nevetséges, meg szörnyű, nagyrészt a közönségen múlik, hogy mit lát bele. Lehet rajta bólogatni, hogy igen, végre valaki kimondja. Lehet röhögni, hogy nézd, szegény pasas meghibbant. Meg persze lehet szörnyülködni, ízlés szerint.

Mindez senkit se zavart volna, ha a pasast ki nem tüntetik. A kitüntetést lehet magyarázni, hogy haditudósítói érdemei miatt kapta, ám azért jól tudjuk, hogy a kitüntetésnek csak egyik része az érdem. Másik része az érdek, amely amellett szól, hogy az illetőt kitüntessék. Mert mással hirtelen nem tudjuk honorálni, mert korábban kiszúrtunk vele, mert elvégzi helyettünk a piszkos munkát, mert jó vele egy fényképen lenni.

Fontos azonban, hogy ha egyszer kitüntettük, akkor álljunk ki mellette. A mi kutyánk kölke, a mi eszméinket népszerűsíti. Nürnbergben is szánalmasabbak voltak a magyarázkodók, mint a vigyázzban állók. Kitüntettük, nem véletlenül, nem egy segédvogon hibájából, hanem direkt, felső utasításra került a listára.

Lehet, sőt biztos hogy nem kellett volna. Nem azért, mert nem érdemli meg, hanem azért mert nem szerencsés. Vagy ha az az érdek, hogy tegyünk egy gesztust (szélső) jobbra, akkor ezt illene vállalni, akkor is, ha egy-két régi elvtárs visszaadja a díját, meg van belőle nemzetközi balhé.

A töketlenkedéssel két dolgot értek el. Az egyik az, hogy ha valakinek eddig a rajongótáborban kétsége lett volna afelől, hogy Szaniszlót a zsidó világösszeesküvés üldözi, most megnyugodhat, hisz lám, tényleg üldözi. A másik viszont az, hogy az egykor szebb napokat látó, és öregségére a fősodorból kiszoruló újságírót meghurcolják. A kitüntetést lehet, hogy nem érdemelte meg. Az össztüzet azonban biztos, hogy nem. Állt benne eleget, és akkor még szerették azok, akik most is, azóta is, valahogy mindig a fősodorban vannak.

75 hozzászólás

 1. hadrian77 — 2013-03-20 09:08 

Nem is tudom, nekem az rémlik azokból a haditudósításokból, hogy mintha mindig azokkal beszéltek volna többet, akiket a szovjetek pénzeltek és fegyvereztek. 🙂

 2. griskamelehov — 2013-03-20 09:47 

” …az egykor szebb napokat látó, és öregségére a fősodorból kiszoruló újságírót meghurcolják.”

Egyrészt mindent megtett a meghurcolásért, másrészt nem igazán őt csesztetik, hanem Baloghot és Halászt.
El nem tudom képzelni, hogy Adenauer kitüntette volna Julius Streichert a hatvanas években.( eltekintve attól, hogy Streichert Nürnbergben föllógatták.)

 3. panamajack — 2013-03-20 11:44 

Először kissé meghökkentem ezen a látószögön, de igazad van. Szaniszlón csak szánakozva röhögni lehet. Az igazán undorító az az álszent cinizmus, amely úgy akar a (szélsőjobbal) kurválkodni, hogy közben a szűzi glóriára is igényt tartana.

 4. panamajack — 2013-03-20 11:52 

Bár evidencia, de azért érdemes egy-két szót vesztegetni a magyar zsidóság közérzetére az ilyen lépések (lásd még Nyírő-ügy) eredményeként. Orbán aszongya hogy „megvédünk benneteket”. Nos ezek után ez pontosan úgy hangzik, mint amikor ugyanezt két kopasz kigyúrt uriember mondja egy frissen nyílt szórakozóhely megszeppent tulajának.

 5. becsuszoszereles1k — 2013-03-20 12:55 

A zaklatott kep, amit a poszt felvazol – igy, a maga komplexitasaban igaz, egyben kibogozhatatlan. Talan nem is kell kibogozni.
A futaroktol es enekmondoktol – akiket minden idokben dicsoitettek vagy epp megvetettek, de mindig is rajuk tamaszkodtak; mert kire, ha nem a szemtanura -, a legendas futartol a marathoni gyozelem hirevel, a „het gyaszmagyar”-ig; a postmenttol a modern europai periodika megszuleteseig, a mai tav- es hirkozlessel bezarolag – tortenelmunkrol, eletunkrol beszelunk.
Az ujsagiras az Elet diszkripcioja, az ujsagiro ( „ujsagirashoz ertenek, es voltakepp semmi mashoz”) az Eletet megeli es kozvetiti. Igazan nem ert mashoz, csak az Elethez – keveske tudas, keveske erzek, keveske batorsag, keveske (esetleg) aldozat-e ez-e?
Az ujsagiro tudja mivel foglalkozik es tudja mit tesz magaval. Sajnalni, megvetni, vagy szeretni – ezt a masik oldalon, a recipiensen doboljak.
Ha az ujsagironal, belul nem dobol semmi – az az o igen nagy baja.
Mara eljutottunk volna a mult gyokeres gondolkodasatol a gyokersegig?
„Jo mulatsag, ferfi munka volt!”

 6. becsuszoszereles1k — 2013-03-20 13:00 

3. @panamajack:
Doglott oroszlanba (sok-sok doglott oroszlanba) nem rugunk…me’ minek

 7. becsuszoszereles1k — 2013-03-20 13:16 

4. @panamajack:

A zsidosag kozerzete, koszoni szepen jol van, legalabb tortenelmi leptekekben.

Adott ujsagirok pedig egyek meg, amit foznek, ha nem ohajtanak lekopni a porondrol, es ne csodalkozzanak ossze-vissza, ha ‘erdemeik elismerese mellett’ vagy hogy, kituntetik oket vagy mi. Ezt a szofordulatot igazan ismerhetnek!

 8. marcipan — 2013-03-20 14:14 

Értem, ez a pasas valamikor jó volt, senki nem veregette meg vállát,azt meghibbant. És? Ezért nem adunk plecsnit senkinek. Horn Gyula is tönkre ment, tisztességes dolog volt a kötelező idő után továbbra is biztosítani neki a kivételes bánásmódot, de valahogy miniszternek nem kérték fel.
Ha ő jó valamiben (bár a dilisek szerintem maximum jók voltak valamiben), és ezért sajnálják, akkor irányítsák el/ki valami olyan helyre ahol brillírozhat. Vagy, ami még jobb, már akkor tegyék ezt meg, amikor kezd meghibbanni. Mondták volna akkor, hogy Bélám, hozzá ne fogj ehhez, itten van ez a király kis állás, pont a te tudások kell, csináljad.

A tököm ki van azzal, hogy a szélsőséges hüjeségeket megértsem. Sajnálom, akinek tönkre megy az élete, csakhogy épp elég ember van, aki ettől nem lesz rasszista/náci/proletárforradalmár elmebeteg.

 9. panamajack — 2013-03-20 14:48 

@marcipan: ráadásul Szaniszló mellett ugye kitüntették a Kárpátia énekesét is. Ő mit mutatott fel náculáson kívül?

 10. panamajack — 2013-03-20 14:51 

@becsuszoszereles1k: „A zsidosag kozerzete, koszoni szepen jol van, legalabb tortenelmi leptekekben.” – na ja, a 30-as évekhez képest dizni van. Ennek ellenére az érintett (nem nyugdíjas) ismerőseim közül csak az nem szertene kivándorolni, aki már megtette.

 11. marcipan — 2013-03-20 14:59 

@panamajack: ez meg a másik. újabban mindenki úgy tesz, mintha normálisak lennének ezek a vélemények. nekem alapvetően mindegy, hogy valaki otthon utálja-e a homokosokat, zsidókat, nőket, bárkit, legfeljebb nem barátkozom vele. az állam meg ne tolerálja és kész.

 12. panamajack — 2013-03-20 15:15 

@marcipan: Szerintem ezek egyszerűen a Jobbik-szavazóknak tett politikai gesztusok. Jövőre szükség lehet rájuk. Ami iszonyú nagy baj, hogy így tényleg beemelik a szélsőségeket a mainstreambe, amit egy idő után már nehéz lesz kontrollálni.

 13. fatianegra — 2013-03-20 15:26 

vannak itt még komoly nevek: (akik már letettek valamit az asztalra ;-))

http://hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%A1ncsics_Mih%C3%A1ly-d%C3%ADj

A teljesség igénye nélkül:
Bolgár György
Szegvári Katalin
Havas Henrik
Mester Ákos
Andrassew Iván
Vince Mátyás

 14. fatianegra — 2013-03-20 15:38 

szegény Táncsics…

Ezeket meglátná nem azt mondaná hogy „Jó napot kívánok!”

 15. marcipan — 2013-03-20 15:42 

@fatianegra: Kiket?

 16. panamajack — 2013-03-20 15:43 

@fatianegra: A fentiek közül melyik hangoztatott a fideszes Médiahatóság által is elfogadhatatlannak minősitett nézeteket, illetve melyik költött indulót egy jogerősen betiltott paramilitáris szervezetnek?

 17. marcipan — 2013-03-20 15:49 

@panamajack: tönkre teszed a játákom…
ezért persze szégyellem magam, de a példa kedvéért:
Harmath Károly, Balázs Géza, Miklián László, Lőcsei Gabriella,Bodor Pál.

fatiengra, kérlek bökj rá arra névre, amelyik hithű kommunista meggyőződése miatt kapott díjat az MSZP kormány alatt.

 18. becsuszoszereles1k — 2013-03-20 16:48 

10. @panamajack:

Asszem felreertettel!
Roviden osszefoglalva: udvozollek Jeruzsalembol.

 19. professzorpizka — 2013-03-20 17:04 

@becsuszoszereles1k: Hogy is mondjam, panamajack barátunkat se néznék ki egy kóser étteremből.
Csak én vagyok itt rendes református magyar gyerek :-DDD

 20. becsuszoszereles1k — 2013-03-20 17:24 

@professzorpizka:
:)) Neha nehez megszolalni, neha meg nem is tudom.

 21. professzorpizka — 2013-03-20 17:40 

@marcipan: Amint azt Ön is tudja elvtársnő, ez a poszt nem arról szól, hogy Szaniszló Ferenc érdemelt-e Táncsics díjat. Nem érdemelt, mint a fentebb felsoroltak közül többen sem. A poszt arról szól, hogy ha már kitüntettem, akkor, jó pofát vágok hozzá, mert a hüjenáci se érdemli meg, hogy így szórakozzanak vele.

 22. marcipan — 2013-03-20 18:59 

@professzorpizka: Májsztró, mint azt Ön is látja, a hivatkozott kommentem egy reagálás volt egy előző kommentre. Ráadásul tényleg rangon aluli hüje pártvitákba belemenni.

De abban nem értünk egyet, hogy a hüjenáci mit nem érdemel meg. A nem tolerálható véleményeket nem kell tolerálni, osztán akkor nem kell azon filózni, hogy mennyire vannak gumiból az elveink.

 23. kobrafej — 2013-03-20 19:36 

XY munkásságát nem abból kell megítélni,hogy milyen a viszonya a zsidósághoz.Feltéve de nem megengedve,ha mégis,akkor nem a miniszterelnöki hivatalba stb kell küldeni ellenjegyzésre hanem pl a mazsihisz potentátjához.Ha bólint mehet.Akkor nincs kínos hümmögés,fejvakarás stb.Kártyákat az asztal fölé!

 24. becsuszoszereles1k — 2013-03-20 20:38 

8. @marcipan:

Tiboru szakzsargonjaval elve: jarulekos veszteseg.

Mindenesetre, hallottam egyszer egy hirtelenzi ujsagirova lett fiatalembert (19 eves volt) felsohajtani, miert is nem a muvelodesi haz vezetest vallalta el inkabb…

 25. panamajack — 2013-03-20 20:38 

@kobrafej: Pont azt mondja a cikk, hogy ha már zsidózásért kitüntetünk, akkor vállaljuk is a náciszimpátiánkat. Ja, hogy az kurvára nem szalonképes a minket finanszírozó, bocs gyarmatosító EU-ban? Pech.

 26. becsuszoszereles1k — 2013-03-20 20:56 

23.@kobrafej-hez
Tenyleg, Professzor Pizka, te hol parafaltatod magad?

 28. panamajack — 2013-03-20 21:46 

@marcipan: Szaniszló a hős, Szaniszló a mártír. Ki van ez találva kérem.

 29. marcipan — 2013-03-20 21:59 

@panamajack: azt azért be kell vallanom, h végtelenül humánus vagyok, és meg tudom sajnálni szerencsétlent.
(neje Prof:D)

 30. fatianegra — 2013-03-20 22:07 

@marcipan:

elolvastam a cikket.

nem is értem hogy lehettem 15 évig ennek a lapnak az előfizetője…

hajlamos lennék fiatal korommal takarózni. (voltam vagy 16 éves mikor először előfizettem) annak idején – a 80-as évek végén egészen haladónak tűnt. Asszem Lipovecz távozásával le kellett volna mondanom…

 31. panamajack — 2013-03-20 22:44 

@marcipan: Én most már komolyan kezdem azt gondolni, hogy itt az ideje vagy 20 év szélsőnacionalista puha (vagy nem olyan puha) diktatúrának Magyarországon. Erre van igény, úgy sem lehet az idők szavának ellenállni, minél jobban kapálózunk, annál inkább minket libsibolsikat fognak okolni minden szarért. Hadd tapasztalják meg a saját bőrükön a zemberek, na meg azok a tiszta tekintetű eltés fiatalok, mit is ért a diplomás londoni mosogató azon, hogy „be careful what you wish for”. Persze a dolog hátránya, hogy mi is kénytelenek leszünk diplomás londoni mosogatóként kibekkelni őket, de volt már ilyen a magyar történelemben, egy elveszett generációval több vagy kevesebb, mit számít már…

 32. marcipan — 2013-03-20 22:56 

@panamajack: történelmi távlatban egyetértek, de az objektivitásom megszűnik, mihelyst eszembe jut, hogy az az elveszett generáció én vagyok.
Bár ha elmehetnék iskolát építeni Afrikába, esetleg megfontolnám a javaslatod 🙂

 33. FilcTroll — 2013-03-21 05:08 

Nem régen, talán vagy tíz éve mondogatom a barátaimnak, hogy Orbánék egy konteóra építik fel a politikájukat: a fejekből kiirthatatlan zsidó-szabadkőműves világösszeesküvés gyanújára, amire többen sikerrel építkeztek korábban. Most már persze a nagy konteóhoz hozzá van kombinálva a libsik-komcsik-oltások-drónok-multik-buzik-imf-eu vonal is. Aki mindezzel szemben áll, az a nemzeti oldalon áll. Aki hajlandó pluszban ordítva cigányozni, az a radikális nemzeti. Aki nem hajlandó, az lesz a fideszes. Nem a keresztyén értékek, nem a hagyományok megőrzése, hanem ez tartja össze a magyar jobboldalt. Ez az ő nem-PC titkuk, amiről nem illik beszélni, de nem is kell, mert „úgyis tudjuk…”

A hittérítéshez viszont néha mégis beszélni kell ezekről, és Szaniszló meg is teszi: gondolom, hisz benne. Szaniszló vszeg nem akarná lágerbe zárni Deutsch Tamást csak azért, mert zsidó. Ez nem a régi náciság, ez a becsapottságnak és az életlen gondolkodásnak egy történelmileg immár másik kombinációja szerintem.

És persze ezt is „ők” táplálják :).

 34. pappito — 2013-03-21 05:29 

@becsuszoszereles1k: „A zsidosag kozerzete, koszoni szepen jol van, legalabb tortenelmi leptekekben.”

Érdekes, történelmi léptékekben mindig klassz nekik, csak a right now, hát… az mondjuk szar.

 35. pappito — 2013-03-21 05:34 

btw az, hogy valaki régen jó volt, az egyrészt nem jelenti azt, hogy mindent el is nézünk neki amikor már nem jó, sőt. Plusz, egyszerűen nincs mentség a látványos megbuggyanás állami elismerésére, különös tekintettel az ilyen megbuggyanásra, amelynek manapság olyan nagy divatja van.

Számos áldozata volt a rendszerváltásnak, aki nem nácult meg, pedig elvesztette egzisztenciáját, esetleg az egész ipar megszűnt, amihez értett. Persze, megnáculni ér, mindenki úgy hülye ahogy bír, de ha ennek ellenére szóbaállanak vele, sőt, állami megbecsülésben részesítik ezért – hát akkor nagy a baj.

De hát nincsen ebben semmi meglepő, a kárpátiás zsebnyilas, Nyírő, Kisbarnaky, ifj. Hegedűs… összevetve az elmúlt évtizedek (mondjuk 10) tapasztalatával, azért nehéz nem látni a mintát.

 36. noirp — 2013-03-21 07:30 

Hosszas rágódás után én is hadd belepof.
1. Nem tudok avval egyetérteni, hogy „nem érdemli meg az össztüzet” és hogy „ne szórakozzanak a nevével”. Hát, sz. nyomott v.sz. egy nácinak nagyon enyhe büntetés, ha meghurcolják a nevét… Sajnáljam-e a pestisterjesztő patkányt, hogy jaji’ttenem, szegény állat, most agyon akarják csapni”? Sajnálja a rosseb. Az elgondolkodtató az, hogy mekkora huszoniksz éves pöcekupacon ülünk itt, meleg fészket biztosítva a derék rágcsálóknak.

itt reflektálnék panamajack hsz.-ára (31). Ilyet nem kívánnék. Mármint a széljobb, puha-vagy keményfa diktatúrát. Mert ha utána ki is mászunk belőle, megint lesz egy „régiszépidők”-periódus, amit vissza lehet sírni, és vissza is sírják azok, akiknek „jó” volt, mert mondjuk bebiztosította a seggüket valami pártirodai állás, vagy járhattak razziázni elszámolási kötelezettség nélkül, vagy egyszerűen csak „rend” volt körülöttük, már úgy az ő kis egyszerű agyuknak való rend.
És abból sem tanulnánk semmit, de semmit, ahogy nem tanultunk az előző fordulóból, majd a rákövetkező negyven év össznépi hadifogságból SEM.
Ettől függetlenül esély, az van rá, hogy megkapjuk, az EU pedig vagy csak tiblábol körülöttünk eszköztelenül, vagy szarik a fejünkre, mert van jobb dolguk is, mint a hátsó udvarban takarítani.

(folytköv)

 37. noirp — 2013-03-21 07:46 

2. Azért élmény volt az is, mikor a Szaniszlót kitüntetőkre vetettem vigyázó szömömet.
Egyik része az, amikor látom, hogy derék szalonná-cijaink hogy vállalják föl az elveiket. Sehogy. Ej, hisz láttuk ezt a Rendszerváltó tanulmányok Trianon-posztjában. Amint valami élesebb fénykéve esik rájuk, vagy habzó szájjal kikérik maguknak az aljas inszinuációt, vagy lapítanak. Mitől féltek, testvérek? Itt? Most? Hiszen nektek áll a zászló, gyáva barmok.
…Kihátráltak Szaniszló mögül is, ráadásul ugye senki se találja — se Balog, se Halász, se az ilyen-olyan grémiumok — hogy végülis ki terjesztette föl ezt az elmebeteget kitüntetésre. Érdekes situláció.

Másik része kissé általánosítás (mert nemcsak a politikai szférára vonatkozhat): felismeri-e a hatalom a saját érdekét? Hogy ti., hosszútávon kifizetődőbb szürke, keménykoponyájú szakértőkre támaszkodnia, mint úri dilettánsokra [mert Balog páter biza az, manikűrözött körmökkel, disztingváltan sötét aggyal] és lelkes kontraszelektáltakra? Nem mondom, a technokrata gárdát nehezebb irányítani, mint a lelkeseket [akik szükségszerűen azok, hisz csak a buzgóságuk adhat nekik megélhetést, más ugyan nem], de az utóbbiakkal, lám, _naponta_ is beleszaladhat a Hatalom akár két-három takonyrobbantó pofonba.
No, felismeri vajon?

3) Szaniszló bácsit én egy pillanatig nem féltem, a hívek 6 hónap alatt összedobnak neki hatévi tanszékvezetői fizetésnek megfelelő összeget.

4) Abban sem vagyok biztos (sőt!) hogy a látványos elhatárolódás nem csak a karzatnak szól-e; tippem szerint jövő héten ilyenkor, maguk között, fehér asztalnál ugyanúgy egyetértenek majd vele, ahogy a lebukásuk előtt egyetértettek.
Hogy ez elvtelen suttyó sunyiság, abban viszont a Profnak teljesen igaza van.

5) Elég sajátos, hogy milyen olajozott rutinnal nyúl a Párt egy-egy használható mentális betegért, ha a szükség úgy hozza (ahelyett, hogy a szanatóriumukat fizetné, ha már…). Bayer, Wittner, Bencsik…Milyen jól bevonzották a bevonzható népség-katonaságot? Nem? „Ez a lényeg, gyerekek”, a többi le van szarva.

 38. FilcTroll — 2013-03-21 08:28 

Még valami: szembeötlő az a megosztó stratégia, amit folytonosan alkalmaz a hatalom. Tök egyszerű:

1. Végy egy valódi, égető problémát, ami összeköti az embereket.

2. Adj rá olyan választ, ami valamilyen társadalmi törésvonal vagy tabu mentén kettéosztja a közösséget.

3. Uralkodj és cselekedj érdekeidnek megfelelően.

Régóta faszán működő módszer. A Szaniszló-féle majmok a 2. pont végrehajtói. 20 éve nem lehet emiatt pl. a cigányság kapcsàn érdemi beszélgetést folytatni. Ugyanezt csinálja a „baloldal” is, más előjelekkel.

 39. becsuszoszereles1k — 2013-03-21 08:29 

34. @pappito:

Latom, szakerto vagy. Ajanlom szinten 4.@panamjack-kommentet (bocs @panamajack), az sokkal konkretabb a magyar viszonyokra.
Vegtelenul sajnalnam, ha tevedesre adtam volna okot, es az jonne le a mondatombol, hogy a zsidosag kozerzete az antiszemitaktol fugg! (Ugy ertem: nem fugg!)

Viszont lehet, hogy erdemes elgondolkodni azon, miert lehet elbol irritalo – minden iranybol/oldalrol! -, ha egy kijelento mondatban talaljuk az egyszeru megallapitast, hogy a zsidosag kozerzete jo – mindenek (lehet: ‘mindennek’ is) ellenere. (Ne NWO-zzunk, ha kerhetem!)

A kerdeskorhoz tartozik meg 31.@panamajack: „minél jobban kapálózunk, annál inkább minket libsibolsikat fognak okolni minden szarért.” Ez az a tortenelmi teves attitud, amit provokacio hozott letre. Mara mar szamtalan ellenszere van.

Vegul, szeretettel 18.@becsuszoszereles – ha jossz, hivj fel.

 40. professzorpizka — 2013-03-21 08:41 

@becsuszoszereles1k: Egy időben a Kohn-féle Zsidó Világösszeesküvésnél, de azok azesz pónemek, szóba nem állok velük többet. Átmentem a Böhm-féle Nemzetközi Békemozgalomhoz.

 41. professzorpizka — 2013-03-21 08:53 

@FilcTroll: Azért ez a nemnáci náciság volt a biztos alapja az igazi náciságnak.
A jelenség oka amúgy az, hogy nem tudott a felvilágosodás óta három generáció felnőni és meghalni úgy, hogy normálisan, saját magára utalva és saját javát kívánva, és azt elérve éljen. Ennyi legalább kéne ahhoz, hogy a többség ne valahonnan várja a jót, hanem megteremtse azt. A reformkori nemesség és gyerekei elestek a szabadságharcban majd eltompultak a passzív ellenállás évei alatt, unokáik már dzsentrisedtek. A Boldog békeidők polgársága talán a fiaira még rá tudta hagyni a vagyont, de az unokáknak már világháború, szétzüllés jutott, kétszer is. A kommunisták alatt a megszállás miatti felelőtlenség minden józan belátást kiölt az ország jó részéből. Az „úgyis elveszik” az „úgyis megúszom” világa kísért. A jót is kaptuk valakitől, logikus hát, hogy a rosszat is kapjuk valakitől. Egyszerűen mentálisan nem bírná az ország elviselni azt, hogy kiderülne: a belvíz nem azért van, mert Kohn megbízta Böhmöt, hogy robbantson fel valami időjárásrakettát és sok az eső, hanem azért, mert nincs rendbentartva a kanális. A buszt se a Moszad titkosügynökei firkálják össze, hanem a drágalátos fia, akit a Barátok Közt nézés helyett elvihetett volna a bélyeggyűjtő szakkörtől kezdve a versenytáncórán át a fotbaledzésig bárhova, és akkor nem az utcán lógna.
Arra a pártra szavaz a magyar, amelyik azt mondja, hogy intézkedve lesz, hogy a kutyaszar fel legyen szedve a járdáról, nem pedig arra, amelyik azt mondja, hogy seggbe lesztek rúgva Béláim, mert a ti kutyátok szart oda, noch dazu (ugye mondtam hogy zsidók!) fel sem szeditek, pedig a felszedtnétek, akkor szarfelszedő gép helyett vehetnénk új buszt…

 42. becsuszoszereles1k — 2013-03-21 08:59 

@professzorpizka:
Nocsak! Es most krav Maga?::)

 43. pannoncsiga — 2013-03-21 09:24 

Nehéz ügy ez, és kár, hogy nem lehet normálisan beszélni róla: egyrészt a hibáinkért valóban kár mást okolni, másrészt a titkos társaságok galád tervei vszínű tényleg léteznek, lásd a Tiboru által is kedvelt Kennedy videót
http://www.youtube.com/watch?v=SXv_PkXkTbY
haremadrészt a Földközi-tenger partján és máshol éldegélő nációnak ehhez nincs sok közük, mégis sokan összekeverik a dolgokat.

 44. kszabo — 2013-03-21 10:05 

Egy erőművi villanyszerelő naplójából:
A politikusokat itt legfeljebb takarító személyzetnek lehetne alkalmazni, hiszen az alapegységen a szinusz hullámon igen nehéz lenne politikai indulatokat generálni, máshoz meg nem igen értenek.
Habár amilyen sokat képzelnek magukról, még azt is megérhetjük, hogy még a szinusz hullám alakját is meghatározzák előbb-utóbb: a pozitív félhullámon legyen kereszt, a negatívon vörös csillag 🙂 Csak ki ne írják rá a közbeszerzést, mert akkor ………
Szerencsére az alapjelenség politikailag nem befolyásolható, ameddig a generátorok kellő szinten forognak tiszta szinusz marad. Eddigi élete folyamán a villamos áram megőrizte politika befolyásolhatatlanságát, aki meg belenyúlt, azt jól megrázta és ez a jövőben is így marad. Uff!

 45. noirp — 2013-03-21 10:28 

@professzorpizka:
Húha! Tán csak nem tarját találtál a sóletjükben? Basszus, nem gondoltam, hogy ennyire amatőrök…

 46. noirp — 2013-03-21 10:32 

@kszabo:
Tisztelt mester úr, az Istenért, eszükbe ne jusson politikust alkalmazni, még söprögetésre se, mert reggelre eltűnik az összes generátor. Az Ön FAM védőöltözékével együtt, valami rejtélyes oknál fogva.

 47. marcipan — 2013-03-21 12:53 

@pappito: Ugyanazt mondod,amit én 🙂

Prof, a patriarchális állam okozta károkban egyet értünk. A kérdés az, hogyan lehet ebből kivezetni a jónépet. Az nem rossz mondat, hogy Béláim, ha fel tetszenek szedni a kutyaszart, akkor új buszt veszünk.
Másrészt sokkal nagyobb gondnak tartom a polarizált véleményeket: nem csak a van tandíj/nincs tandíj, van ingyenes nyugdíjas utazás/nincs ingyenes, fizetsz az egészségügyért/nem fizetsz léteznek. Orbán Viktor épp azzal vonulhatott volna be a nagybetűs államférfiak közé, ha ezt a gondolkodást pályára teszi. De elkanyarodtam a témától 🙂

 48. panamajack — 2013-03-21 13:35 

@noirp: Én sem ‘kívánom’ a diktaturát, csak egyre kevésbé látom elkerülhetőnek. Nem a gonosz Zorbán miatt elsősorban, hanem mert a „nép” – úgy tűnik – tényleg erre vágyik. Abban igazad van, hogy nem biztos, hogy ha bekövetkezik, bármit is tanulni fognak belőle. Az viszont tuti, hogy ez nem finom langyos Kádárizmus lesz, nem legvidámabb barakk, hanem kb akkora nyomor, mint Ceaucescu Romániája. Így azért a többség talán nem fog olyan nagyon nosztalgiázni utána. Pluszban az egész a „nemzeti függetlenség” égisze alatt menne, így talán a tapasztalatok megmutatják majd, hogy a globalizmus és a kozmopolitizmus nem trágár szavak.

Pizkának nagyon igaza van abban, hogy Magyarországon egyszerűen ismeretlen a saját sorsunkért való felelősségvállalás, mindig volt egy fenyegető külső erő, aki kegyesen levette vállunkról a gondolkodás terhét. Erre a szerepre most éppen az EU lett volna kiszemelve, csak sajnos nem vállalja, és nem is alkalmas rá. Lehet, hogy kell már egy olyan történelmi tapasztalat, hogy kurvára függetlenül, teljes nemzeti önrendelkezésünk birtokában verjük bele a fejünket a betonfalba. Így talán végre egyszer és mindenkorra kiderül, melyik a keményebb. Ha megnézzük például a francia polgári demokrácia történetét, ők is kipróbáltak előbb minden lehetséges zsákutcát, mire lett valami a dologból, száz évvel a Nagy Forradalom után. Nem kellemes dolog belátni ezt, de az önbecsapásnál jobb.

 49. marcipan — 2013-03-21 13:55 

@panamajack: Válságban a szélsőségesek megerősödnek és itthon nincs milyen demokratikus hagyományhoz, elvhez nyúlni ellene. De a társadalmi válság nem von automatikusan diktatúrát (bármilyen fokút) maga után. Történelmi távlatban nézve ez csak a „kommunizmusból átmenet” időszakának egy nehéz periódusa.
Egyébként a politika alapszabálya szerintem a nem eszik azt olyan forrón.

 50. panamajack — 2013-03-21 13:58 

@marcipan: Legyen igazad, bár az utóbbi száz év tapasztalata alapján Magyarországon még senki sem halt bele a paranoiába…

 51. marcipan — 2013-03-21 14:13 

@panamajack: ugyanazok a félelmeim, de ha lefogadom, akkor nem küzdök a bekövetkezése ellen. ezért szépen előveszem a politikai gondolkodás története című könyvem és megpróbálom kívülről vizsgálni ezt a kuplerájt 🙂

 52. professzorpizka — 2013-03-21 14:19 

@marcipan: és mi lesz a lepréselt levelekkel?

 53. marcipan — 2013-03-21 14:28 

@professzorpizka: kérlek alássan, ötöd év végén kezdtem valami értelmét találni a filozófiának, és gfg fenti címen futó óráinak köszönhető. kétségtelenül eladta magát, de akkoriban jókat vitatkoztunk, lelkesedett konzekvensek kifejtett liberális eszméimért.
levélpréselésre a közigjogot használtam volna, de elvből meg sem vettem:)

 54. professzorpizka — 2013-03-21 14:30 

@marcipan: igen tudom, hogy velem ellentétben gfg-t nem sorolod a moszatok és lábasfejűek közti logikus összekötő kapocsnak…

 55. marcipan — 2013-03-21 14:36 

@professzorpizka: az ember nagyon megértő tud lenni olyanokkal, akik okosnak tartják :))

 56. panamajack — 2013-03-21 14:47 

@marcipan: Mivel én sem jogász sem politológus nem vagyok (a Bihari-Pokol féle Politológia tankönyvet a vizsga után Fidzsi-szigeteki kannibál rituálé szerint vetettem tűzre), ezért elméleti alapon nem tudok veled vitázni. Viszont rövid ám mozgalmas életem során három különböző diktatúra működését is volt alkalmam közelről tanulmányozni, és elég jó radarom alakult ki arra, hogyan is fest az ilyesmi. És a pókösztönöm mostanában nagyon bizsereg…

 57. marcipan — 2013-03-21 14:51 

@panamajack: a rituális elégetés a legjobb volt, amit tehettél 🙂
a fidesz húzásai vagy a jobbik miatt bizsereg?

 58. professzorpizka — 2013-03-21 14:52 

@marcipan: a húzások miatti bizsergést tán hagyjuk meg a hanyatló nyugat ópiumának 😀

 59. marcipan — 2013-03-21 14:58 

@professzorpizka: én igen ideges lennék a húzogatástól :)))
és különbenisóóóvóóónéniőkezdte.

 60. panamajack — 2013-03-21 16:36 

@marcipan: A kettő szerintem eléggé összefügg. A Fidesz most érthető módon mindent arra tesz fel, hogy 2014-ben megnyerje a választásokat. Erre jó esélyük is van, kétharmadra sem lesz szükségük, mert minden szükséges „alkotmányozási munkát” elvégeznek addigra. Az egyetlen veszély az, hogy csak relatív, de nem abszolut többséget szereznek. Ez esetben viszont egyre inkább a Jobbik tűnik az egyetlen lehetséges koalíciós partnernek (bár azt sem lehet kizárni, hogy az MSZP a „haza megmentése” érdekében hajlandó lenne összefeküdni velük, csak azért ezt nehéz lenne megetetni mindkét oldal választóival…).

A szélsőjobbosoknak kiutalt kitüntetések is ennek a lehetőségnek szólnak elsősorban. Ha bekövetkezik, a Fidesz egyrészt le fogja kenyerezni a jobbikos vezetőket pár zsíros konccal (mittudomén Vona Gábor lesz a vidékfejlesztési és turulügyi miniszter, Novák Előd pedig a cigánybűnözési államtitkár), másrészt még több mindent be fog emelni a követeléseik közül a programjába. Innentől meg a dolgok már kényszerpályán mozognak, végső törés az EU-kapcsolatokban, elszigetelődés, esetleges orosz függés, stb…

 61. noirp — 2013-03-21 16:43 

@panamajack:
Tudom én [sóhaj] hogy nem kívánod a diktatúrát, kívánja a radai rosseb.
„Lehet, hogy kell már egy olyan történelmi tapasztalat, hogy kurvára függetlenül, teljes nemzeti önrendelkezésünk birtokában verjük bele a fejünket a betonfalba. Így talán végre egyszer és mindenkorra kiderül, melyik a keményebb.”

1930 körültől az első bécsi döntésig [legalábbis formálisan] nem függetlenek voltunk? Mert az utóbbi (és következményei) aztán akkora falnak rohanás volt, amekkorához már adottság kell.
Lehet, én tudom rosszul, de az antant-ellenőrzés, ilyen-olyan bizottságok 1922-1924 közt már lassan el-és kivonultak.
És függetlenek voltunk, bár első ránézésre kényszerpályán.
A finoman szólva kötött mozgás pedig ma is megvan, bár ezt — szerintem — 50%-ban magunk csináltuk magunknak. Nehogy már minden hülyeségünket a kamanyizmusra kenjük, elég a fele is, pont az, amit Pizka feszegetett: a felelősség hiánya magunkért, közkérdésekért, bármiért. A másik fele szvsz önerőből jött össze: a csodavárás és a kb. „az a tied, amit a hasadba tömsz” -értékrend. Igen, a legmagasabb szinten is ezt látom, csak ott már nem rántotthús, hanem Audi, villa és bankbetét az, amit benyelünk
(Szintén bloggazdánk sütötte el még tavaly vagy tavalyelőtt: az a baja a nemzetnek, hogy a szabadságot nem lehet megenni. Hát ja.)

Nosztalgia és idiotizmus:
Ceausescu román dzsúcséját is van, aki visszasírja — ez számomra annak közvetett bizonyítéka is, hogy az éhezés pusztítja az agysejteket 😛
Ízelítő:
http://www.ctlife.ro/petreceri-baluri/ceausescu-party-in-club-vansses/

http://index.hu/belfold/1989/2009/11/17/a_romanok_visszasirjak_ceausescut/

http://kitekinto.hu/europa/2011/12/24/forradalmi_karacsony_az_1989-90-es_roman_rendszervaltas_emlekezete/

Néhány barom vénember, aki meggyőzze a tapasztalatlan, rosszabb esetben műveletlen, de valamilyen irányt kereső fiatalabbakat, mindig akad.
Nekem az egyetemen akadt olyan — műszaki tárgyat tanító — oktatóm (1935-ös születés, övig a dementia senilisben, övön felül meg a butaságban) aki hosszan beszélt róla, hej, milyen jó lap volt a Rajniss Ferenc Magyar Futárja, de jó volt azt olvasni.
Óra után finoman szólva dühöngtem…de előbb meg el kellett magyaráznom a csoporttársaknak, who the fuck is Rajniss Ferenc…még így se mind értette, mi bajom.
Így él tovább, aminek nem kéne. Mindig akad, aki nem élte meg, töriórán meg nem figyelt, hát elhiszi, hogy „bezzeg, amikor még…”

 62. marcipan — 2013-03-21 17:27 

@panamajack: lehet különbség: lehet attól tartani, hogy a fidesz elcsalná a választásokat vagy attól, hogy túlságosan nagy a támogatottsága a jobbiknak.
a kérdés, hogy nyerne-e a fidesz a jobbikkal annyit, amennyit veszít? huzamosabb ideje istápolgatja a szélsőséget, elvégezteti velük a piszkos munkát. azzal viszont nem számol, hogy a felhergelt szélsőség nem csillapítható, ha kellemetlenné válik. nem reprezentatív persze, de az általam ismert fideszre szavazók (és itt most az értelmiségről van szó, ez tény) nem lelkesedik ezért. egy pontig tolerálja a saját pártja hüjeségeit, de éppen 2010 mutatta meg, milyen tempóban tudnak a vállalhatatlanság mellől elpártolni.
az ellenzéknek pont azt kellene erőltetnie, hogy szabadok lesznek a választások. van még pár ötletem, de az én paranoiám itt kezdődik, ha összejön a sörözés, még kitárgyaljuk 🙂

 63. professzorpizka — 2013-03-21 18:11 

@marcipan: Az ellenzéknek egy fél éven belül alakzatba kell állni és elkezdeni nyomni a yes we can propagandát. Mindegy hogy mit, de meg tudjuk csinálni.

 64. marcipan — 2013-03-21 21:14 

@professzorpizka: igen, kenjük, kendtek meg menjenek ránk szavazni, mert itt biza szabadon lehet választani 🙂

 65. pappito — 2013-03-22 03:54 

@becsuszoszereles1k:

„Latom, szakerto vagy”

Nem, nem vagyok, csak véleményem van és bátorkodtam megosztani, majd a jövőben tartózkodom az ilyesmitől.
Ám mindig hálás leszek némi bennfenteskedő, leereszkedő megjegyzésért.

 66. becsuszoszereles1k — 2013-03-22 09:13 

@pappito:

Kerlek, ne bantodj meg! Elnezesedet kerem!
Legtavolabb all tolem a bennfenteskedes, a leereszkedes, megjegyzesek tetele!

 67. panamajack — 2013-03-22 10:45 

@noirp: Az az igazság, hogy a frusztráltság is szól belőlem. Azt látom, hallom, olvasom, hogy többé-kevésbé iskolázottnak tűnő, nem is olyan rosszul élő embereknek képtelenség megmagyarázni, hogy a szabadság és a normális emberi együttélés érték, a „mások” intézményes szivatása pedig előbb-utóbb visszaüt. Főleg, hogy a többségük úgy lelkesedik Iránért meg Venezueláért, hogy még életében nem látott igazi diktatúrát (nem a Kádár-rendszerre gondolok), én meg sajnos igen. Észérvekkel nem lehet hatni rájuk, ilyenkor jönnek bicskanyitogatóan üres komenyistázással, zsidózással, és azt hiszik, hogy ha undorodva elhallgatok, az azt jelenti, hogy ők győztek a vitában (Kurzt ezredes effekt)… Ekkor előbb-utóbb arra gondolok, hogy „jólvan bazmeg, ha tényleg ezt akarod, legyen neked gyereknap, remélem élvezni fogod az Andrássy út 60-at!”. Persze azt is leginkább a rendes emberek szívnák meg, úgyhogy a végén mindig én szégyellem magamat… 🙁

 68. noirp — 2013-03-22 14:33 

@panamajack:
Az meg már csak hab a tortán, hogy a diktatúra adott állam gazdaságát is földhöz csapja, évtizedekre. Mennyi idő alatt másznánk mi ki egy olyan „igazi” Chávez-, Khomeini-vagy Lukasenko-féle rendszer következményeiből?
Aztán:
A k+f felem elborzadva gondol bele, milyen volna, ha elszigetelkednénk, se internet, se folyóirat, se konferencia, se laborfelszerelés, csak a Zállami változat mindebből! Jézus Úristen, meg ne érjem a baráti találkozót a kubai tudományos akadémiával! Az ipari felem meg leizzad, ha elkezd azon filózni, hova rohadnánk le technológiában és így termelékenységben, versenyképességben, anyag-és energiamérlegben, környezetvédelemben. Valahová a Norilszk Nyikel szintjére…azt nem kívánnám még egy csapat apagyilkosnak sem.

Egyébként tudod, ha arról kérdezed a jobberáj eljövetelét várókat, hogy mégis, mi a pék faszából fog megélni az ország, ha elzavarjuk a multikat, államosítjuk a nagy-és adóba fojtjuk a k.k. vállalati szektort, akkor se kapsz értelmes választ. Hogy mi lesz, ha mindenkitől elvettünk mindent (kivéve a párttagok és a nyugdíjasok, in saecula saeculorum), ha mindent felzabáltunk és belevágtuk a poharat a tükörbe? Hm? Gondolom, először is betapasztjuk mindenkinek a száját (kivéve a párttagok és a nyugdíjasok in saecula saeculorum). Utána újra tenyésztésbe állítjuk az ősi magyar kapirgáló tyúkfajtákat.
És azután?
Nyersanyag? Arany, bauxit, coltan, földgáz, kőolaj, réz, szén, urán? Honnét, miből, hogyan szerezné?
Kérdezd ezt meg akármelyik átlag Kurtz-félétől, nem fogja érteni, miért érdeklődöl Magyarország műrevaló ásványi nyersanyagai iránt. El fog zavarni anyádba.
Vagy azt gondolja, hogy azért, mert gyarmatosítani jössz 🙂

 69. escargot — 2013-03-22 16:17 

@noirp: Hol lehet igényelni egy hozzáértő gyarmatosítót? 🙂

 70. noirp — 2013-03-22 17:22 

@escargot:
Érdeklődj az Echo TV-nél, egész listával jönnek, szerintem…:)

 71. panamajack — 2013-03-22 17:24 

@escargot: Tudod a gyarmatosítás is csak olyan, mint a szex: ha a közepesen vonzó menyecske túl sokat húzódozik, a végén már a kutyának sem kell…

 72. panamajack — 2013-03-22 17:29 

@noirp: gazdasági érvekkel teljesen fölösleges próbálkozni. A válasz mindig ugyanaz: „há most is szar nem, ennél csak jobb lehet ha elzavarjuk a mocskosnépnyúzókapitalistazsidómultibankokat?!” Ezek után a tag jóízűt harap a mekiben vett hamburgerébe, megpittyegteti az ájfonját, és beül a lízingelt szlovákrendszámos béemvéjébe…

 73. noirp — 2013-03-22 18:33 

@panamajack: így, így.
De a bömcit nem lízingeli, svejcifranból vette. És most jól megmentették. Tudtad?

 74. outatime — 2013-03-25 06:30 

Chrudinakrol hallottam regen, Szaniszlorol soha. Most a dij kapcsan eloszor. Megneztem par musorat a youtubeon – nem akarom kommentalni.

De.

A magyar kormany ad egy dijat, ( mindegykinek, mindegymiert ) amit aztan usa-izraeli nyomasra visszavesz. Hat alljunk mar meg egy szora! Azert ez igy nincs jol.

 75. becsuszoszereles1k — 2013-03-25 08:49 

74. @outatime:

Szerintem orosz-palesztin nyomasra vettek vissza!

Piiiizzzzkkkkaaaaa! Egy profeta veszett el benned!

RSS feed for comments on this post.

Szólj hozzá

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.