Én szerencsés családba születtem. Vannak szüleim, akik szeretnek és felneveltek, sose kellett megtudnom, hogy milyen az, amikor nincs mit enni, sose mentem arra haza, hogy rendőrök állnak a ház előtt, mert apám félholtra verte az anyám, sose kellett mennem a testvérem büntetőügyében tanúskodni, sose kellett fázni, mert kinőttem a tavaly téli meleg ruhát. Sose raktak a hülyék, a szegények, a cigányok osztályába az iskolában. Sose kellett a rendőrségen/gyámügynél jelentkeznem minden hónapban kétszer.
És nagyon hálás vagyok mindezért, mert ha kellett volna, akkor a pofámba röhögtek volna, hogy egy senkinek sem kellő szerencsétlen fasz vagyok, akire nincsen pénz, mert a pénzt átirányították a bukfencezési előirányzatba, és ebben a hónapban már nem lesz ruhasegély, nem lesz gulyásleves a konyhán, nem kapok két deci tejet meg egy almát, azért mert az államnak pont az én két deci tejem kellett arra, hogy valami élsportolót támogasson.
Úgy gondolom nem vagyok bűnöző típus, de ekkor azért meggondoltam volna, hogy tartozom én a társadalomnak bármivel, vagy ha ők kibaszhatnak velem, én is kibaszhatok velük, és elmehetek a boltba lopni, vagy leüthetek valakit, aki nálam is szerencsétlenebb, és takarózhatok a takarójával és jóllakhatok az ő vacsorájával?
Hallgattam volna üres tekintettel a bíró kioktatását arról, hogy nem szabad bűnözni, és mondtam volna magamban, hogy faszikám, próbáltad volna ki a gyivit, ahol nem égett a villany és hideg volt a radiátor, mert épp valakinek pont ez a pénz kellett, hogy kiutazhasson a dingadongi távolbanéző világbajnokságra?
Próbáltad már, faszikám, hogy mennyi sajnálat van benned, mikor éhes vagy és leütöd azt a nőt a parkolóban, és hirtelen bosszút akarsz állni rajta és mindenkin? Hogy mennyire nem a nemi vágy vezetett, amikor megerőszakoltad?
Hogy mennyire nem jelentett semmit a könyörgése, hiszen egykor te is könyörögtél a néniknek és a bácsiknak, aztán nem könyörögtél, hanem túléltél és túl fogsz élni a börtönben is, mert nincs mit túlélned, csak az egyforma napokat, amelyek ugyanolyanok, kint, mint bent, és bent még fűtenek is, mert az a pénz még nincs átirányítva egy jó kis teremfocira.
Gyalázat, szemét, utolsó, aljas gyalázat.
62 hozzászólás
1. becsuszoszereles1k — 2014-11-21 13:42
Bar minden kivansagom es vagyam igy teljesulne!!
Koszonet Pizka Prof!!!!
Ezt vegre ki kellett mondani, bele a tarsadalom kepebe…
Ha tudnam mi volt a cime a dokumentum filmnek, egy bortonfilm, azt hiszem itthoni (Mo.), ha valaki emlekszik ra, es linket is tudna adni… – e’lo” bizonyitek a szavaidra, a meglatasodra – szeretetet nem kapni/ szeretetet ellokni (a tarsadalmi gondoskodas is epp ugy ide tartozik…), igenis az altalad leirt helyzet(ek)be torkollik…
Volt meg egy doksi film, egy kissracrol szolt (William), akit „ideiglenesen” elhagytak a szulei (nem ertek ra, csavarogtak a vilagban, de neha beugrottak a muintezmenybe – neveloszuloi ellatas -, valami nagyon lelkesito uj igerettel).
Nos, a kissrac, kiskamasz eletkoru, nem sokkal ezutan meghalt – a boncolas megallapitotta – nem tudom patologiailag letezo-e, vagy mennyire allegorikus -,
‘megszakadt’ a szive…
Ajanlom mindenkinek, aki nem hisz a „csodakban”, de a filmben a neveloszuloi tevekenyseg is eloben tanulmanyozhato, meg egy kivetelesen a vegsokig tolerans gyerek, aki a vegsokig meg akart felelni, minden tole kovetelonek (szep szavakkal milyen nagyszeruen lehet nyomast gyakorolni) – es o” valoban a vegsokig megfelelt, egy morzsanyi igaz szoert….
A facebook-oldaladon olvasva a kommenteket ehhez az irasodhoz, ugy ereztem, hogy inkabb ontsenek forro olmot a fulembe…
2. noirp — 2014-11-21 13:47
„Sose raktak a hülyék, a szegények, a cigányok osztályába az iskolában.”
Gyerekügyben úgy látom, kissé elindultunk emerre, ni. Illetve: ezzel is tettünk egy apró lépést ezirányban:
https://www.youtube.com/watch?v=bvL_DGjGuhA
https://www.youtube.com/watch?v=y9mZ1o_lJvg
Különös tekintettel arra, hogy a kb. állatként kezelt gyerekek közt ölég sok nem dák név akadt: Balog, Rézműves, Fekete, Deutsch etc.
Azonfelül meg emlékezzünk csak erre a posztra is:
https://raerunk.blogrepublik.eu/2013/09/22/barbarok/
Szóval, ezzel megint gyönyörűen kifejezte vezetőségünk, hogy itt nincs keret senkire, aki nem háromszobájú-négykerekű. Egyet felejtenek el: abban a társadalomban, ahol a legelesettebbekhez EZ a hozzáállás, a büdös életben nem fognak (keresztény) középosztályt kitenyészteni sok gyerekkel, ififocistákkal, noha láthatólag ez a szándék. Kivonni a gyengébbek kezéből a forrásokat, átirányítani a jólszituált, sportos, öntudatos „polgár”-okhoz.
Hanem: ilyen úton mindössze lecsúszástól rettegő, fejet elfordító, vagy egymásra és az „aljanépre” is nyíltan acsarkodó kádereket fognak kapni.
3. noirp — 2014-11-21 13:50
@becsuszoszereles1k:
Megy a cigányozás máris?
4. becsuszoszereles1k — 2014-11-21 14:07
:’) :’)
Gabor Szucs Sandor Laszlo Esik ez pálgium. https://raerunk.blogrepublik.eu/…/basszak-meg-basszak…/
23 perce
Sandor Laszlo Esik gondolkozz, Micimackó, gondolkozz
neeeee…… :v :v 😀
oke, tevedni emberi dolog… 🙂
5. Tromb74 — 2014-11-21 14:11
Ez nagyon, nagyon, nagyon…
Ez nem egy olyan lépés, aminek üzenete van. Ez egy olyan lépés, aminek CSAK üzenete van.
„Gyertek ide kapával, kaszával, Zetorral és tapicskoljatok a beleinkben, mert az egyetlen emberi érzés, amit ki lehet belőlünk csikarni az a fájdalom!”
6. becsuszoszereles1k — 2014-11-21 14:11
@noirp:
hello, noirp! 🙂
hogy mi, hol?
nem, Pizka elnezo kiokitasa megy…(amikor meg ott jartam) 🙁
nincs parbeszed, asszem… 🙁
7. panamajack — 2014-11-21 14:28
@becsuszoszereles1k: A börtönfilm címe „Bebukottak”, megtalálod youtube-on. Nagyon érdemes megnézni.
8. panamajack — 2014-11-21 14:34
@noirp: Ez még lehet, hogy a kisebbik baj. A nagyobbik az, hogy ha egy elég széles rétegtől elveszünk MINDEN reményt, akkor azoknak nem lesz reményük. És az új úri középosztály majd költheti az adómegtakarításait elektromos kerítésre a villa köré, testőrőkre, páncélozott Audira, meg váltságdíjra, miután még így is elrabolják a kölykét. Lásd az olyan gyönyörű példakép-országokat, mint Venezuela, Dél-Afrika, na meg persze a Nagy Oroszország.
9. karaj — 2014-11-21 14:52
ez mind ok, de te minden stadion átadóünnepsége alatt kiskutyákat darálsz dühödben? mert effektíve az azért lényegesen többet von el annak ellenére, hogy ez esetleg rosszabbul néz ki így direktbe. gyanítom hogy ennyit megyei szinten elsikítanak/elbasznak évente.
10. becsuszoszereles1k — 2014-11-21 14:52
Tovabba (FB, Pizka oldalan) – kibicek a partvonalrol, megjegyzem a tobbseg (az orszag tobbsege) csak kibickedik, nehogyma’! Templomi ego – a kedvencem a kedvencek kozul is… Gondoltam, inkabb nevek nelkul, de mar nem gondolom…
„Julia Ivan Ezt most magamra veszem: én nem állítottam, h az erőszakoló mindig férfi. Azt viszont igen, hogy sok szempontból nehéz/szar nőnek lenni, nehezebb, mint férfinek ma Magyarországon, pedig senkinek se könnyű, tudom – ez nem feminizmus. Viszont a lényeg a szövegben az, hogy mekkora görénység a nélkülöző gyerektől elvenni és ennek milyen társadalmi hatása lesz. Minden bizonnyal szörnyű…
1 órája · 1
Noel R. Mayer ismétlem, ezért volt a zárójel. az írás egyébként hibátlan és aki távolról látott már szociológia előadást, esetleg rendelkezik józan paraszti ésszel, az mind tudja, hogy adott pénzek elvétele hova vezet. szerintem a fent említett átirányítás az új, unortodox, illiberális utánpótlás-képzés. ha a munkanélküli segélyt elveszik (szép vége lesz, alig várom), a gyerekekre minek költeni, nem? illetve lazán kapcsolódik tibi polgár – azóta törölt – tweetje, hogyaszongya:
Noel R. Mayer fényképe.”
Erted?!: „minden bizonnyal” + „(szep vege lesz, alig varom)” – mi ez?! Bolondok balja?!
11. karaj — 2014-11-21 14:53
@panamajack: illetve Magyarország, USA
12. panamajack — 2014-11-21 14:57
Aki zseni, az zseni. 🙂
http://index.hu/napirajz/2014/11/21/ereztetni/
13. panamajack — 2014-11-21 14:59
@karaj: Haha, nagyon vicces.
14. becsuszoszereles1k — 2014-11-21 15:02
@panamajack:
Koszonom szepen, azonnal nezem (a gyilkolo mellett a masik kozponti figura (valahogan ok ketten osszetartoztak, de tobbre nem emlekszem) egy ilyen sorsbol kinott ferfi volt, aki nem a gyilkot valasztotta (vagy kesobb mar nem?), hanem a bortonbeli kocsogseget…)!
Oh, eza film – Bebukottak – nem az, de megnezem, koszonom! 🙂
Amirol en beszelek, az felnottkoruakrol szol.
15. professzorpizka — 2014-11-21 15:10
Ne keverjük a blog és bizonyos facebook oldalak kommentjeit. Köszönöm.
16. noirp — 2014-11-21 15:34
@panamajack:
Jogos (ami a nagyobbik bajt illeti).
17. Tromb74 — 2014-11-21 15:41
@professzorpizka:
😀 😀 😀
Akkor most megállom, hogy folytassam.
…
itt egy cikk a Machiavellistákról. Egy magyar kutatást publikál. Nem mondom, hogy meglepő, de azért érdekes.
18. Tromb74 — 2014-11-21 15:46
@karaj: Az a baj, hogy ezt nem elsikítják, sumákolják, tocsikolják.
Kijelentik, hogy INNEN el lehet venni, mert AZ fontosabb.
Érzed a különbséget?
19. Tromb74 — 2014-11-21 15:49
@Tromb74:
pontosabban itt van az a cikk:
http://hvg.hu/velemeny.publicisztika/20141120_Miert_gazdagodnak_a_politikusok#cnyxbv
20. noirp — 2014-11-21 16:47
@Tromb74:
Olé, megfogalmaztad két mondatban a választ, ami nálam egy A4-es oldal lett volna.
21. Rumcájsz von Jicsin — 2014-11-21 16:50
Aztán, hogy nem szarral gurigáznak, 200 milliárdot megint einstandolnak!
Úgy kell nekik! Nem akartak maguktól tönkremenni, sőt megmutatták, hogy ez tisztességes üzlet akkor intézkednek!
„A Nemzetgazdasági Minisztérium november 21-ei előterjesztése alapján 2015. január 1-től az összes jelenleg működő magánnyugdíjpénztárt végelszámolásra kötelezi, így a magánnyugdíjpénztár mellett többször is makacsul kiálló tagok vagyona végül mégis az államkasszába vándorol – írja közleményében a HORIZONT Magánnyugdíjpénztár.”
http://www.origo.hu/gazdasag/20141121-minden-magannyugdijpenztari-megtakaritast-elvesz-az-allam.html
22. panamajack — 2014-11-21 17:34
@Rumcájsz von Jicsin: Mondjuk sajnos már eleve túl kevesen maradtak a pénztárakban ahhoz, hogy ebből komolyabb balhé legyen. Ezt (is) megnyerték. 🙁
23. rammjaeger — 2014-11-21 18:13
„az új úri középosztály majd költheti az adómegtakarításait elektromos kerítésre a villa köré, testőrőkre, páncélozott Audira, meg váltságdíjra, miután még így is elrabolják a kölykét. Lásd az olyan gyönyörű példakép-országokat, mint Venezuela, Dél-Afrika, na meg persze a Nagy Oroszország”
Ahogy mondod. Dél-Afrika esetében bizonyára érdemes lenne visszatérni az időben nem is olyan távoli állapotokhoz, amikor még az úri középosztály nyugodtan élhetett elektromos kerítés és páncélozott autók nélkül is.
Oh wait…
Félretéve a tréfát: az efféle önelbarikádozás Latin-Amerikában is az uralkodó oligarchia szokása, nem akármilyen középosztályé. Az a réteg ígyis-úgyis meg tudja fizetni ott is, meg itt is.
24. Tromb74 — 2014-11-21 18:29
@rammjaeger: Ez nem így van. A felső közép jó része is fegyverrel őrzött lakóparkokba költözött, és nem hóbortból.
25. marcipan — 2014-11-21 18:50
eldughatják a statisztikát, de valamelyik elsunnyogott statisztikai adat fel fogja őket lógatni egy lámpavasra és nem lesz az a finnyás, firstworldproblemes, belvárosi értelmiségi aki megpróbálná lebeszélni erről. jövő nélküli bűnösök nincsenek.
26. panamajack — 2014-11-21 19:00
@rammjaeger: Igen, Dél-Afrika jó példa arra, hogy brutális elnyomással egy ideig fenn lehet tartani egy végletesen megosztott társadalmat, de nem örökké. És arra is, hogy mi történik akkor, amikor már nem.
27. panamajack — 2014-11-21 19:02
@Tromb74: Alsó középosztály meg ugyebár nincsen arrafelé, ahogyan hamarosan nálunk sem lesz.
28. noirp — 2014-11-21 20:03
@panamajack:
Csak azt nem tudom, mi a halált kezdenek majd anélkül? alsóközéposztály az én logikám szerint mondjuk a nagyobb tapasztalatú szakmunkás, technikus, a pályakezdő orvos, kishivatalnok, cipész, zöldséges…egyéb kisegzisztencia, aki dolgozik és adózik, valamit előállít, illetve útban van egy üzemvezető-tanfolyam, osztályvezető orvosi pozíció vagy egy második zöldségbolt stb. felé. Sz’al önállóan mozog, nem feltétlenül az állam csöcsit szopja. Ilyen réteg nélkül mi a f…enét kezdenek az országgal ezek az agyroggyantak?
29. Tromb74 — 2014-11-21 20:07
@panamajack:
Hát a helyzet nem rózsás. Az alsó középosztály nálunk gyakorlatilag már szinte nyomorban él, vagy az elkövetkező években fog erre a sorsra jutni.
30. noirp — 2014-11-21 20:09
@Tromb74:
Hej, de finoman fogalmaztál.
31. marcipan — 2014-11-21 20:14
@Rumcájsz von Jicsin: én vagyok az a kurvaannyját, aki 3x írta ki magár a nerből ezzel.
most pedig még becsattogok a pénztárba, hátha ki tudom venni a mocsok tolvajok kezéből.
szerencsére elég fiatal vagyok, úgyh rászánok még 2-3 évet, hátha élhetek ebben az országban, aztán fogom a három darab bugyim, és mondjuk bukarestbe költözök.
32. Tromb74 — 2014-11-21 20:19
@noirp: Nnnna kérem
Dörnyei József szerint…
„Alsó középosztály:
Az alsó középosztályba tartozik az, aki munka jövedelméböl eléri a középosztálybeli életszínvonalat, valamint rendelkezik egy alap vagyonnal.
Magyarországon ez azt jelenti, hogy a család havi nettó jövedelme 300K vagy afelett van, a vagyona pedig 30M felett.”
Most ha ehhez hozzá raksz egy hiteltartozást havi 200K törlesztővel…
33. panamajack — 2014-11-21 20:19
@noirp: Sajnos úgy tűnik, arra bazíroznak, mint pl. Venezuela: a központilag szétosztható (és ellopható) járadékjellegű jövedelmekre, amihez nincs szükség az államtól független polgárságra, sőt. Ami ott az olaj, az nálunk az EU-támogatások.
34. panamajack — 2014-11-21 20:26
@noirp: És hogy mindet hová vezethet:
http://index.hu/kulfold/2014/11/21/miss_world_honduras_gyilkossag/
35. Tromb74 — 2014-11-21 20:35
@panamajack: Na jó, de azért az EU támogatások még az olajnál is hamarabb el tudnak apadni.
Szerinted van egyáltalán hosszútávú elképzelésük bármiről?
36. panamajack — 2014-11-21 20:43
@Tromb74: Szerinted?
37. Tromb74 — 2014-11-21 22:02
@panamajack: Hát ha van is, csak olyasmit tudok elképzelni, hogy még idejében elhúznak a lóvéval valami olyan „baráti” országba, amivel nincs érvényben kiadatási egyezmény.
38. noirp — 2014-11-21 22:34
@panamajack:
facepalm.
„(…)rendszeresen betörnek hozzá: a bátyját és a fiát is megölték, utóbbit akkor rabolták ki, amikor kiugrott üdítőért és chipsért.”
Védelmi pénzt iskoláktól? mi van?!
+1: ha az indíték tényleg az, hogy az áldozat mással táncolt, istentelen egy világ lehet ott minden épeszű nőre nézve.
Bocs, P’jack, amiért most kb. értelmetlenül gépelek, de ez most nekem is sok így mára.
Mindenesetre köszönöm, tudni kell az ilyesmiről is.
39. noirp — 2014-11-21 22:38
@Tromb74:
Ezeknek?
Egy hétre nem bírnák megtervezni egy egyszemélyes háztartás költségeit.
40. becsuszoszereles1k — 2014-11-21 22:59
15.@professzorpizka:
Elnezest kerek!
41. escargot — 2014-11-22 01:23
@marcipan: Te is unortodox bukaresti megoldásban gondolkodsz? (Egy elméleti ágyat már szereztem ott, sose lehet tudni…)
42. untermensch4 — 2014-11-22 08:08
@marcipan: lámpavas?! egy szép hosszú történelem cizellált kivégzési módszerei tanulmányozhatóak az adómentes interneten. a lámpavas nem méltó egy fejlett ipari nemzethez… 🙂
olyan országokban meg amikkel nincs kiadatási egyezményünk, azért csak találni egy jégcsákányt…
43. marcipan — 2014-11-22 12:12
@untermensch4: nem támogatok én semmi ilyesmit, de egy kissé frusztrált tömegnek nemigen kezdenék a deliberatív demokráciáról meg a marshall-keresztről magyarázni 🙂
@escargot: ha itt nincs mit tenni, akkor kell egy hely, ahol beszélhetek magyarul és nem mosónőként kell kezdenem 🙂 amúgy nem akarok menni sehová, de nincs kedvem a következő 60 évem permanensen azzal tölteni, h a konyhában lévő rózsaszín sárkányt üldözzük.
44. komojtalan — 2014-11-23 07:55
Lehet most egy kicsit a lelkekbe gázolok, de hol volt ez a harciasság – ha egy írást annak lehet nevezni egyáltalán – amikor a BKV buszvezetők voltak bajban, a rendőri szakszervezetek, stb … Elhiszem, hogy az értelmiségieknek fáj ha a gyerekük oktatását veszi el a kormány, de ha ők nem mentek utcára a fenti esetekben, akkor miért várják el – elvárják egyáltalán? -, hogy most a BKV buszvezető (is) kivonuljon? Hol marad a szolidarítás? Tegnap volt egy pedagógus tüntetés is, remélem nem várták azt hogy tömegek csatlakoznak, mikor ők lapítottak eddig. Egy tanult ember azért tanult ember, hogy megértse az összefüggéseket. Egy paraszttól, vagy egy egyszerű munkástól sajnos nem elvárható, hogy ezeket megértse, ezért kell segíteni neki az érdekei felismerésében. Egy-egy ágazat, egy-egy egyén önmagában jelentéktelen, de egy látható erő, egy összefogás már igenis politikai fordulat kikényszerítésére lehet képes. Nem azért megyek el X tüntetésre, mert engem hátrányosan érint, hanem mert nem értek vele egyet és ha ma elmegyek joggal várhatom el, hogy holnap meg ők jönnek segíteni amikor engem ér hátrány. Na ez a felfogás teljesen hiányzik a magyarokból. Ha átvertek a közértben: Te bajod, miért nem figyeltél. Ha megbüntetnek mert egy indokolatlan 30 -as táblánál 50 -el mentél nem érdekel, majd betartod legközelebb a szabályokat. Stb … Fel kellene nőni már azért 24 éve demokrácia van, ott az internet, lehet(ne) tanulni azoktól akik már több száz éve benne élnek. A saját érdekeimet nem fogja más megvédeni, nekem kell. Nem az USA -ra várok, hogy hátha lesz kegyes segíteni, hanem mondjuk adóügyben az EU korrupció ügyekben illetékes hivatalához fordulok.
Természetesen az írás tartalmával messze egyet értek, nem azzal vitatkozom. Aki a jövőt kiárusítja pár stadionért, az minimum börtönt érdemel, csak a jelenségre szerettem volna felhívni a figyelmet. Itt volt a net adó elleni tüntetés, de ezt nem nevezném jó példának, mert sokak saját zsebét érintett. De ahogy nagy erőt érzékelt a kormány kénytelen volt visszakozni. Amíg pár ezer pedagógus kimegy sétálgatni egy szombat délután nem fog történni semmi. Hol voltak ezek az emberek a tavalyi diáktüntetéskor? Az irodában lapítottak, nehogy megszűnjön az állásuk. 1, 10, 100 pedagógust el lehet bocsájtani, de 1000 -t, 10.000 -t nem.
Elnézést jól kidühöngtem magamat, de ez régóta a begyemben volt.
45. Rumcájsz von Jicsin — 2014-11-23 09:29
@komojtalan:
„Fel kellene nőni már azért 24 éve demokrácia van, ott az internet, lehet(ne) tanulni azoktól akik már több száz éve benne élnek.”
Akik többszáz éve benne élnek, azok megharcoltak mindenért, kiharcolták maguknak, akár a vérük árán is, ergo meg is becsülik!
A mi demokráciánk, ránk maradt, mint szamárra a fül. Attól még nem lesz demokrácia, hogy egy önjelölt kihirdeti. Közben minden szereplő igyekszik a közbizalmat megrendíteni minden kihírdetett vagy demokratikusnak vélt intézményben.
46. becsuszoszereles1k — 2014-11-23 10:41
@komojtalan:
Az oktatas: mindenkinek kell, hogy fajjon! Ez az alapok alapja.
*
Emberi es nemzeti szolidaritas – az osszefogas es a tomeg ereje, szinten alap kellene, hogy legyen, de ez sem mukodik.
Ipari forradalmi, polgari forradalmi, munkasmozgalmi es demokratikus atalakulasok eredmenyei es tanulsagai itt emesztetlenul visszaoklendezve derekig ernek…
45. @Rumcájsz von Jicsin
„Akik többszáz éve benne élnek, azok megharcoltak mindenért, kiharcolták maguknak, akár a vérük árán is, ergo meg is becsülik!”
Meg az is lehet, hogy szegyenszemre a ‘veres harcot’ is lekeste ‘komporszag’!
‘Dobrogi ur / Léptet fakó lován: / Körötte csend amerre ment, / És néma tartomány.’
47. marcipan — 2014-11-23 13:00
@komojtalan:
ez a poszt nem arról szól, h a prof a gyereke elit jövőjét félti, hanem pont mintapéldánya annak a szolidaritásnak, amit hiányolsz.
vagyis: ő sose volt olyan helyzetben, h a gyermekvédelemre szoruljon, a gyerekei sem lesznek, sőt megkockáztatom, a barátai között se nagyon van olyan, aki igen, és mégis kiakadt. nem magát félti, másokat.
de néha jó dühöngeni csak úgy bele a világba 🙂
48. panamajack — 2014-11-24 09:09
Mindenki nyugodjon le a picsába!
Itt a bizonyíték: a napi háromszori étkezés direkt rossz a gyerekeknek!
http://mandiner.blog.hu/2014/11/23/a_joleti_allam_gyengiti_a_csaladot#comments
49. komojtalan — 2014-11-24 09:22
@marcipan: Akkor ezek szerint neked sem jött át, nem Prof ellen írtam amit írtam, hanem a közömbösség, a mások lenézése, eltiprása, „jobb esetben” az út szélén hagyás elterjedése ellen. Nem tehetek róla, de időm jó részét a cigányok között töltöm és lehetne tanulni tőlük. Ott ha egy embernek van egy szelet kenyere, akkor az egész családnak van, ha egy embernek segítség kell megy az egész utca. Persze ennek vannak vadhajtásai is: Olaszliszka, de többnyire azért azt a normát hozzák emberi kapcsolatokban amit én elvárnék mindenkitől. De még Olaszliszka is egy jó példa olyan szempontból, hogy a gyerekért mindent, még akár a szabadságomat is feláldozom. Csak persze a tanulatlanság ezt okozta …
Tegnap Újpesten nyert a MSzP, jövő év elején Veszprémben lesz választás, elvárom minden veszprémi értelmes embertől, hogy az ellenzék mellett kampányoljon! Aki nem teszi, közömbös az meg is érdemli amit kap a kormánytól. Az ellenzéktől viszont elvárom, hogy megegyezzenek. Engem nem érdekel a Jobbik, ha az ő jelöltjük esélyesebb akkor nyerjen ő, mint Salgótarjánban, de a 2/3 -ot meg kell akadályozni. Aztán ha Jobbikos nyer és összeállnak bizonyos kérdésekben a kormánnyal világosan kiderül amit mindenki tud: Összetartoznak. Ebből csak nyerhet az ellenzék, mert ha az ő jelöltjük nyer 1 mandátum most, ha a Jobbik és azt csinálja majd a mit gondolok, akkor 2018 -ban 20. Ez nem egy egyszerű időközi választás, ez a 2/3 -ról szól, ha mindegy volna én is másképp gondolnám.
50. Tromb74 — 2014-11-24 15:21
Én meg evolúciós elméletet sem kímélő vitába keveredtem valakivel. Természetesen cigány (+szociális akármi) témakörben. Kedves Pizka, ha nem gond, ide is bemásolom a kommentemet (hosszú lett).
Egyrészt mert témába vág, másrészről meg inkább nálam okosabbak (Ti) kritizáljanak, mint valami ostoba seggfej.
…
Jobb lenne, ha inkább olvasnál (Darwin, Csányi, Dawkins)! Amit írsz, oly mértékben ostobaság, hogy nehéz rá érdemben reagálni.
1. A fajfenntartás (Dawkins szerint már az elnevezés is megtévesztő) és az önfenntartás az állatvilágban nem opcionális lehetőségek. Mindkettő olyan viselkedésforma, ami egy faj fennmaradásának elengedhetetlen feltétele.
Az más kérdés, hogy az egyedet nem az adott faj fenntartásának magasztos célja vezérli, hanem saját génjeinek továbbörökítése (persze ez sem tudatosan), illetve az önfenntartás (vagy életösztön). Az evolúció (egyik legfontosabb) eszköze a természetes szelekció, aminek hatására azok a fajok maradnak fenn, melyek az adott környezetben a leghatékonyabban gyakorolják a fenti két viselkedésformát.
Nem nehéz belátni, hogy amennyiben az önfenntartás ösztöne felülkerekedik a reprodukciós ösztönön, a faj elég gyorsan kihal. Amit állítasz, ellenkezik azzal, amit az evolúcióról, természetes szelekcióról tudunk, de ide rángathatnák az etológiát, pszichológiát és még ki tudja mit.
2. A szociális támogatás, amiről írsz, kissé régebb múltra tekint vissza, mint a baloldali mozgalmak (jó pár 10 ezer évvel). Nem meglepő módon ennek is vannak evolúciós okai.
Gondolom, művelt ember lévén ismered a csoportszelekció, kulturális evolúció. az emberi viselkedési komplex, kifejezéseket, meg az ezekkel kapcsolatos tanulmányokat, de azért röviden vegyük át a témát.
Az emberi faj evolúciós sikere nem kismértékben köszönhető annak, hogy más fajoknál hatékonyabban tudott csoportokat alkotni, hogy a csoporton belüli agresszió mértéke alacsony volt, illetve a csoporton belüli egyedek között (még a csimpánzokhoz v. bonobókhoz mérten is) fejlett szociális kapcsolatok alakultak ki. Megjelent az altruizmus. A csoport tagjai nem csak együttműködtek, de segítették is egymást (ez egyébként a bonobóknál is megfigyelhető), illetve a csoport érdekében képesek voltak saját érdekeiket háttérbe szorítani. Jellemzően az utódok gondozása is egy csoportos, megosztott feladat volt, ez sem ismeretlen jelenség a főemlősöknél, de törzsi körülmények között élő népeknél is megfigyelhető.
Bár ezek a viselkedési attitűdök alapvetően véletlenül jelentek meg, de életképesek voltak, ezért a kommunikáció fejlődésével, a beszéd kialakulásával megkezdődött az ezeknek megfelelő szabályok alkotása, és a kulturális evolúció.
A csoportok közötti szelekcióban azok a közösségek élveztek előnyt, amelyek olyan kultúrát képviseltek, ami nagy biztonságot nyújtott a csoport tagjainak, hatékonyan tudott fellépni más, rivális csoportokkal szemben.
Gyakorlatban ez úgy nézet ki, hogy a szerzett javakat, zsákmányt elosztották valamilyen módon a csoport tagjai közt, a szomszédos csoportoktól meg megpróbálták távol tartani magukat.
Később ezek a csoportok benépesítették a Földet, így megváltozott a környezet is. Azok a (kulturális) tulajdonságok váltak előnyössé, amik a csoportok közötti egyezkedést, együttműködést segítették elő (hordák, törzsek, nemzettségek, államok, államok szövetsége stb.)
rókaregeróka…
Természetesen a pszeudo-csoportokban (már a törzs és a nemzetség is ilyen) csak „elvontan” lehetett integrálni azokat a szociális viselkedési formákat, amik az ősi csoportokban természetesen működtek. Ez viszont nem azt jelenti, hogy életképes lehet egy olyan közösség, ami hagyja éhen pusztulni bizonyos tagjait.
Ez a jelenség éppen tetten érhető a mai Magyarországon. Az egyre növekvő szegénység óriási veszélyt jelent a társadalomra, és ezen nem segít az, ha a felső középosztály megerősödik. Ez nem egyszerűen erkölcsi kérdés, hanem törvényszerűség.
Tehát a közösségek problémáit nem a „szociális támogatás feltalálása” okozza, hanem épp ellenkezőleg. Az, hogy egyszerűen (kis segítséggel) elfeledkeztünk arról, hogy a humán viselkedési komplex sajátja a mások iránt érzett empátia, a gondoskodás, az együttműködés.
Ezek nélkül kevésbé vagyunk emberek.
51. Tromb74 — 2014-11-24 15:25
@Tromb74:
Upsz!
Ez a forrás:
http://szakirodalom.atlatszo.hu/2014/11/21/a-nagy-magyar-budos-valosag-szetesett-zullo-kavalkad/
Maga a könyv is érdekes lehet, asszem meg is rendelem
52. noirp — 2014-11-24 16:26
@panamajack:
Huuu b***** meg a k****a anyját, aki ilyet kiposztol a **** internetre ahelyett, hogy a podvás *****ába gyűrné.
Amúgy lenyugodtam, ja.
Járt ez a kretén Nickelsdorfon túl valaha is?
53. panamajack — 2014-11-24 16:40
@noirp: csak ott járt. A faszinger valami német bankár, aki úgy döntött, hogy mostantól ő filozófus. A mandineres keresztények meg cuppoggva felnyalták a földre csöpögtetett bülbülszavait…
54. noirp — 2014-11-24 16:43
@Tromb74:
Kösz a linket! A könyvet lehet, hogy én is megveszem, ritka ma az igazi kemény szociográfia. Van olyan olvasmány, ami nem szép, de hasznos…
Hanem:
A kommentelők közt van két akkora állat helyből, hogy én azt csodálom, egyáltalán képesek a számítógépet kezelni. Az egyik valamiféle rákosizmusba oltott saríát propagál ordítva, a másik üdvözlendőnek tartaná hat-tíz éves gyerekek munkára fogását.
Mindez csak illusztráció rá, mekkora katyvasz van kis hazánkban a koponyákon belül. Tkp. nem csodálkozom, hisz a vezetőinket is magunk termeltük ki. Olyanok is. Baszhatjuk, baszhatjuk, baszhatjuk?
55. noirp — 2014-11-24 16:50
@panamajack:
Jogos, én kérek elnézést, amiért idegből kommenteltem. Beleolvastam az ottani kommentekbe is, jaj anyám.
56. noirp — 2014-11-24 16:53
lényeg: szerintem egyáltalán nem mondtál hülyeséget azzal, hogy az empátia tesz bennünket emberré. Hosszútávon visszatekintve szvsz a túlélés egyik kulcsa volt mindig is.
57. panamajack — 2014-11-24 18:30
@noirp: A legborzasztóbb ebben az egészben az, hogy míg a német valószínűleg valami állam- és újraelosztás-ellenes libertariánus, a neki tapsoló magyar „jobboldal” meg egy etatista kleptokrácia…
58. marcipan — 2014-11-24 20:48
@komojtalan: de átjött, csak ki akartam emelni, h a hiányolt szolidaritás létezik, nem kell elkeseredni. na, eeeeeez nem ment át 😀
59. noirp — 2014-12-10 19:56
Na, most már nem csak basszák meg, de egyenesen a bableveses kurva anyjukat a ravatalon, vasporos, rézdrótos, férges fasszal.
ttp://444.hu/2014/12/10/milliardokat-vesz-el-a-kormany-a-sulyosan-serultektol-a-mozgaskorlatozottak-egyesuletenek-vezetoje-szerint/
„Ötmilliárd forinttal kevesebbet költ az állam a megváltozott képességű emberek foglalkoztatására jövőre a költségvetés tervezete szerint. Mivel a közmunkára csoportosítják át a pénzeket, ezért
_“izgalmas látvány lesz az árokparton gereblyéző kerekesszékes vagy éppen az utat tisztító vak ember.”_
Hegedűs Lajos szerint a kormány azzal nyugtatta őket, hogy majd uniós forrásból több jut a fogyatékkal élőknek, de
_“január előbb jön, mint az uniós pénz, ugyanis az még a kormány szerint is csak 2015 második felében várható.”_
A lényeg, hogy januártól nincs pénz azokra a szervezetekre, amelyek a megváltozott munkaképességű emberek – értelmi fogyatékosok, vakok, mozgássérültek – munkáját koordinálják.(…)”
h
60. panamajack — 2014-12-11 06:37
@noirp: Nem vagyok benne biztos, hogy ez a kormány túl fogja élni a jövő évet. És ha buknak, nem vagyok biztos benne, hogy lesz szabad elvonulás.
61. nadiposzi — 2014-12-11 08:10
@panamajack: Mekkora mázlli, hogy megnyerték a 14′-es választást, ráadásul kétharmaddal. Ha ezt ebben a tempóban pörgetik, meg fogják dönteni a MASZOP bukási rekordját.
Kár, hogy addig még sokat rombolnak, sokakkal kibasznak.
Egy olyan videót szívesen megnéznék, amin kapucnis fiatalok törnek-zúznak Petike villájában, és szelfiznek az aranyozott vécékeféjével.
62. noirp — 2014-12-11 11:29
@panamajack:
Az a baj, hogy még _ennél a posztnál_ is akadt, aki védje őket, és nekiálljon a csaló álrokkantakról hadoválni
1) hiába magyaráztuk neki, hogy ez ennél a cikknél irreleváns
2) azokat elvileg kiszűrte kedvenc Pártja és Kormánya, nem?!
…tehát én nem vagyok biztos benne, h hamarosan buknak. Ha meg előrehozott választásokra kerül sor, szvsz. van annyi hülye az országban, hogy újra nyerjenek.
RSS feed for comments on this post.
Szólj hozzá
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.