Paranoid T.R. Marcipán: Állítólag kampány van

Marcipán kikakukkolt és dühöng. Két dologra volna szükség. Az egyik a Russzkij Sztandard vodka, a másikat pedig megtaláljuk a Sexism and Hasbara c. alapmű 43. old. 2. bek. alatt (2009,  Gaza Strip  News Press)

Állítólag kampány van, ami a fajtámnak jó időszak, magas fordulatszámon lehet baromi okosnak lenni, hogy melyik plakátot hová kellett volna tenni,  folyamatosan elméletet gyártani, hogy mi volt a célcsoportja, jól mérték-e fel, elérték-e, miért nem hatásos, láttad azt a reklámot, sehol egy kreatív (szerintünk szinte sosincs), ezek már megint másolják a _tetszőleges nyugati miniszterelnök neve_ kampányát.

Ettől most megfosztottak, az összes szórakozásom az maradt, hogy egy közepes Monty Python filmnek tekintem az egészet, vettem pattogatott kukoricát és legalább röhögni próbálok. Ez egész jól ment a random-generátorral előállított, a baltól szavazatot lopni akaró pártok megjelenésén, a kampány közepén rebrandingelésen, simon_magánemberazkérdezzékőt_gábor ügyön vagy a Cusi sértett egója és a MSZMP logós széf esetén. Ezeknek nem sok köze egy kampányhoz, de tisztes távolból jó szórakozás a debileken vihogni.

 

Kedvenc Dartanyanom lázálmában viszont megjelent a jótündér, és elkezdte beszórni tizenévvel ezelőtt lejárt szavatosságú kampánystratégiákkal, hogy aszondja „licitáááálj rá, licitááálj rá, nyugdííííjaaaasok, kerek szááámok, licitááááálj rá, gyerekeeeek, licáááálj rá, ólcsósáááág, licitáááálj rá”.

(Itt egy kép volt, amit lusta voltam  átszerkeszteni. Egy alvajáró van rajta, amint marcipán ablakából lógó orral és egyebekkel távozik, miután megtudta, hogy nem húzták ki a számát.Szerk.)

„Mindegyik pontot rengetegszer áttárgyaltuk, átszámoltuk a költségvetési vonzatait, hogy ne lehessen belekötni”

 

Kockás papíron vagy posztmodern excellel teccettetek dolgozni?

 

1. 250 000 új, valódi munkahelyet teremtünk. A fiataloknak garantáltan munkát vagy képzést adunk.

Szép, kerek szám: pipa. Valódi, garantált szavak használata: pipa. Képzés misztifikált emlegetése: pipa. Azon bizonytalan szavazók megszólítása, akiknek a töke tele van a patriarchális állammal: failed.

 

2. Másfélszeresére, 100 000 forintra emeljük a nettó minimálbért úgy, hogy a munkáltatók bérterhei nem növekednek.

Szép kerek szám: pipa.  Licitálás: pipa.

A jelenleg nettó minimálbér másfélszerese: 99 724,5 vagy 115 935. Ennek átlaga: 107 829, 75. Kockás papír vagy Microsoft: failed.

 

3. A mikrovállalkozások leírhatják a társasági adójukból a bérekre rakódó közterheket.

Egyedül dolgozó tisztességes kisiparos kontra gonosz, elvonó állam meccsen mindenki természetes erkölcsi érzékére alapozva a gyengébb mellé állni: pipa.

 

4. Jelentősen csökkentjük az alapvető élelmiszerek árát.

Szociális demagógia: kimaxolva (ja nem, görgessetek lefelé).

 

5. Igazságos és fenntartható lesz a rezsicsökkentés.

Na itt van kimaxolva. (bevettétek? ááádehogy.) Még mindig tikkelek, nem merem megkérdezni, mi a faszom lehet a fenntartható rezsicsökkentés.

 

6. 100 000 forintos nyugdíjig minden 65 év feletti 24 000 forint pluszpénzt kap, hogy meg tudja fizetni a gyógyszereit.

Nyudíjasoooook, gyóóóógyszereeeeek, nyugdíjasooook.

 

7. Radikálisan csökkentjük, majd megszüntetjük az elviselhetetlenül hosszú várólistákat.

Nálam például van egy azoknak, akik meg akarnak dugni. Kanos férfiaknak az ötpercmúlva is elviselhetetlenül hosszú idő.

 

8. Felszámoljuk a gyermekéhezést Magyarországon.

Végtelenítve kibérelitek a Hiltont és kacsamáj-mousset tömtök beléjük? Kiszámoltátok? Tényleg? Egyedül? Nem volt fura, hogy az alapos_pontos_számolásokra_kialakított_iroda színei kenterbe verik az Alice csodaországbant?

 

Szigetvári Viktor és Ron Werber pedig egymás vállán sírva, részegen elnök embereit néz valahol.

 

 

 

59 hozzászólás

 1. noirp — 2014-03-11 08:28 

Hát kedves Marcipán, garat…ragu…granu…szóval, örömmel olvastalak.
[Russzkij Sztandardot nem biztos, de etanol hipertiszta standardot tudok szállítani 🙂 ]

Szakemberként különösen durva trip lehet a politika/-lógia hazai működését figyelni, ezt régen sejtem a hsz.-aidból, s most lőn.

Hadd mazsolázzak má’ egy kicsit a posztból:

„250 000 új, valódi munkahelyet teremtünk. A fiataloknak garantáltan munkát vagy képzést adunk.”

ööö izé, a 250 000 munkahelyes plakátra én (is?) úgy néztem, mint bornyú az új kapura: _ez a hír valamiféle párhuzamos univerzumból jött_

„Azon bizonytalan szavazók megszólítása, akiknek a töke tele van a patriarchális állammal: failed.”
ajaj, jujjj, de még mennyire failed.

„5. Igazságos és fenntartható lesz a rezsicsökkentés.

Na itt van kimaxolva. (bevettétek? ááádehogy.) Még mindig tikkelek, nem merem megkérdezni, mi a faszom lehet a fenntartható rezsicsökkentés.”

Mi, hát mi, a napi 12 órás áramszolgáltatás random megszakításokkal, a hétfői adásszünet és az, hogy akár egy egész lakótelepen ne legyen gázvezeték, és PB-cseretelep is minimum 5 kilométerre.

„6. 100 000 forintos nyugdíjig minden 65 év feletti 24 000 forint pluszpénzt kap, hogy meg tudja fizetni a gyógyszereit.

Nyudíjasoooook, gyóóóógyszereeeeek, nyugdíjasooook.”

A 250 000 munkahely plakáttal ellátott oszlop túloldalán ott virított az „értékálló nyugdíjak” plakát, jaja.
És bizony már kotorászni kezdtem a farzsebemben alkoholos filc után, mikor rájöttem, hogy
a) nem jut eszembe semmi frappáns, azon kívül, hogy ráírom a narancs háttérre öklömnyi zöld betűkkel: „MIBŐL?!”
b) azért mégsem kéne lemennem erre a szintre 😛

„8. Felszámoljuk a gyermekéhezést Magyarországon.”
Álmodtam egy barackfáááááról…Utána beleettem a cefrébe és ez lett az eredmény.

 2. marcipan — 2014-03-11 10:17 

@noirp: most már le vagyok nyugodva, de remek ötletnek tartom utólag is, h nem érdeklődtem a fenntartható rezsicsökkentésről. ha az íráskor vki ezt mondja, leégett volna minden hajszálam : ))

 3. stoppos — 2014-03-11 10:59 

Csodás, hogy ennyit sikerült kisakkozni fél év alatt. Miközben épp technikai KO-t kaptak Simon formájában.

 4. noirp — 2014-03-11 12:12 

@marcipan:
‘ csánat, nem állt szándékomban az állapotodat rongálni. 🙂
Tudod,
csak extrapoláltam…merő olyasmiből, ami saját tapasztalat. Gázvezeték nélküli lakótelep PB-palackokkal, valahol az utca alatt a csonkkal a háztömbök számára — ilyen ma is van.
jó dolog is gyalog trógerolni a palackocskát (buszra nem szállhatsz vele).
Áramszünet még nincs, tudom 🙂 🙂

 5. noirp — 2014-03-11 12:22 

@marcipan:
Kevésbé parasztul fogalmazva: a fenntartható rezsicsökkentést többfelől is logikai öntökönszúrásként értelmeztem.
— állandó csökkentés nulláig
— hatósági áramárak
…volna-e a csökkenés fenntartása?
és ez még csak az, hogy a kifejezést ízlelgettem.

Azt, hogy a hatósági energiaárat hogy képezik, miből finanszírozzák a fenntartását, hogy védik a nípet az olaj-és gázár _begyűrűzésétől_ stb. , ebbe már bele se merek gondolni.

Az áramszünetes utópia pedig a hálózatkarbantartásra és fenntartásra vonatkozó fenntartásaimat (höhö) összegezte.
Mert ha az _itt, most_ megint államosítódik, abból szerintem egy MÁV-analóg óriás lesz.
Ami _lehetne_ hatékony (mint a DB), de nem az, sőt…

és asszem, jobb, ha befejezem 🙂

 6. panamajack — 2014-03-11 12:22 

Én kábé mostanra döntöttem el, hogy nem szavazok az idén. Tudom, hogy ezzel a Fideszt erősítem, de nem érdekel. Lehet, hogy tényleg szüksége van a magyar társadalomnak úgy tíz-húsz év Üzbegisztánra ahhoz, hogy rájöjjön, ideje végre felnőni. Ha a mostani baloldal kerülne kormányra, legkésőbb 4 év mulva garantált lenne a Jobbik (vagy valaki mégnácibb) győzelme. Kösz, de inkább nem.

 7. untermensch4 — 2014-03-11 12:37 

@panamajack: ne haragudj de protestálok. mostanában azt terjesztem hogy aki nem menne el szavazni az menjen és szavazzon érvénytelenül a lap aljára odaírva: … eddig a kötelet nekik a leg pc-bb, de még keresem a legtalálóbbat…
azt az elméleti célt tűztem ki ezzel hogy legyen annyi vérszomjas érvénytelen szavazat ami bunkerpszichózisba taszítja a nemtisztelt házban ülőket

 8. untermensch4 — 2014-03-11 12:54 

@marcipan: fenntartható rezsicsökkentés…
a közös képviselőnk egy hozzáértő mérnökember. a falra évről évre dedósabb szövegezésben rakja ki a híreket. nem ő hülyül, lassan követi a zemberek felfogóképességét. egyszer a feleségétől érdeklődtem hogy annak alapján milyen jól menedzselte a panelprogramját a háznak(meg lettek védve a denevérek, műszaki ellenőr nem a kivitelező embere, önkormányzati finanszírozást bírósággal fenyegetve kizsarolta, költségvetés nem lett túllépve), felvetődött-e valami hasonló horderejű egyéb (napelemek, szélerőmű, földhő, tóriumos kiserőmű stb) akkor kiderült hogy már kiszámolták hogy a ház le tudna válni a távhős cégről és önerőből kis hőközpontot (gáz+talajhő) építeni de ehhez kellene néhány négyzetméter a ház körüli önkori tulajdonú parkból ahol a föld alatt lenne a zojjektum.

 9. marcipan — 2014-03-11 13:09 

@panamajack: azt szerintem nem szabad 🙂 ez nem kétpártrendszer, nemcsak az mszpre lehet a fidesz helyett, bármennyire is szeretnék a pártközpontban ezt hinni.

 10. marcipan — 2014-03-11 13:11 

@untermensch4: vmikor magyarázott erről bajnai, de mi aztán baromira rezsicsökkentünk, mert jól hangzik és a támogatjuk a fűtéskorszerűsítést vagy napenergiát között van némi különbség. butaság ugyanazokat a szavakat-gondolatokat használni, ezzel kullognak a fidesz után, de nem tudják témában átvenni az irányítást.

 11. kismy — 2014-03-11 13:51 

7. pont – öt peeeerc? évek óta!:D

amúgy egyetértek. és amikor egy bizonyos párt nagyembereinél ilyesmiről érdeklődöm, akkor pislognak nagy buci szemekkel, hogy mégis mit gondolok én. mélységesen kiábrándító (és felháborító)… utána meg van képük megkérdezni, hogy nem akarok-e nekik dolgozni, és szerepet vállalni. és a nem hallatán megint pislognak nagy buci szemekkel, hogy mégis mit gondolok én.

 12. panamajack — 2014-03-11 14:01 

@marcipan: sajnos a kispártok között sem tudok olyanról, akire nyugodt szívvel szavaznék. Az LMP szimpi lenne, ha nem lennének segghülyék a gazdasághoz, de így sajna nem. Bokros pártja érdekelne még ha nem egy emberből állna. Az a nagy helyzet, hogy még kisebbik rosszat sem találok a választékból. Így meg nem látom értelmét végigcsinálni a külföldi regisztrációs vesszőfutást.

 13. hazitroll — 2014-03-11 14:22 

@panamajack: Most készülök nyaralni Üzbegisztánba, igazából saját szememmel nem láttam még azt az országot, de pl.: van nagysebességű vasúti közlekedés az országban, van működő belföldi repülőjárat, az üzbég posta ad tracking szolgáltatást csomagokra. Szóval annyira nem írnám le az országot. Ja, az elnök 88-ban kezdte mint az üzbég SZSZK elnöke, azóta is hatalmon van. Ez persze nem feltétlen jó, de az itthoni helyzetet elnézve legalább nem kell sokat költeni a kiszolgáló garnitúra váltogatására.

 14. hazitroll — 2014-03-11 14:23 

@marcipan: Elvileg ők pont a fűtés- szigetelés- energetikai korszerűsítést támogatnák, ezzel amúgy nagyon egyetértek. Azzal meg veled értek egyet, hogy hibás dolog ugyanazokat a szavakat másra használni, és így csak elpuffogtatják ugyanazt, ami másnál már nagyobbat pukkant.

 15. hazitroll — 2014-03-11 14:24 

” Azon bizonytalan szavazók megszólítása, akiknek a töke tele van a patriarchális állammal: failed.”
Szerintem azon szavazók, akik tudják, hogy mi a patriarchális állam, nem osztanak vagy szoroznak a számosságuk miatt.

 16. hazitroll — 2014-03-11 14:27 

Amúgy ha már előtúrtam a jelszavam, belepofázok még: mint politológiához nálam feltétlen jobban értő: te milyen kampánystratégiát tudnál elképzelni, ami
Magyarországon működhet?
(ez alatt azt értem, hogy alkalmazhatja a valamelyik nem Fidesznek hívott párt, és érdemben változtathatna az erőviszonyokon)

 17. panamajack — 2014-03-11 15:03 

@hazitroll: Szerintem eleve nem arra kéne rámenni, hogy a Fideszt megpróbálják megverni a saját játékában (mert egyrészt nem fog menni, másrészt undorító és káros), hanem koherens és konzekvens alternatívát kell nyújtani az európai és polgári értékek alapján. Ezt például jól csinálja az LMP (és eredetileg a Jobbik is, bár egyre kevésbé): markáns és világos ideológiát képviselnek, és nem a szavazatmaximálásnak rendelnek mindent alá (és ezzel sikeresebbek, mint az MSZP-nek bepucsító kurvapártok…). Hosszabb távon kell felépíteni egy erős brandet, ami érezhetően más, mint amit a Fidesz nyújt.

 18. panamajack — 2014-03-11 15:05 

@hazitroll: én meg ismertem jópár üzbéget. Legfőbb életcéljuk, hogy leléphessenek az országból, gyakorlatilag bárhova.

 19. hazitroll — 2014-03-11 15:43 

@panamajack: A Fidesz szerintem nem is verhető igazán a saját játékában, csak ha már Marcipán ért a kérdéshez, és azt mondja, hogy ez nem egy normális/valódi kampány, akkor érdekelne, hogy szerinte mit kellene tennie a szereplőknek? Egy kampány célja pedig az, hogy minél több szavazatot szerezzen egy párt a mérési ponton – hogy ezt vannak, akik pár hónap alatt igyekeznek megoldani, míg mások szerint a szavazat egy négy éves ciklus értékelése az ebben a relációban nem releváns.

 20. panamajack — 2014-03-11 16:59 

@hazitroll: én elmondtam, hogy mit kéne annak tennie, aki meg akarja verni a Fideszt hosszú (vagy közép-) távon. Rövid távon nem lehet megverni, de a mostani kampánnyal egy magát jól pozicionáló új párt esetleg bejuthatna a Parlamentbe (mint legutóbb az LMP és a Jobbik), és a következő ciklusra akár komoly esélyes is lehet (persze feltéve, hogy addig nem megy át a rendszer nyílt diktatúrába).

 21. noirp — 2014-03-11 17:00 

@untermensch4:
„a falra évről évre dedósabb szövegezésben rakja ki a híreket. nem ő hülyül, lassan követi a zemberek felfogóképességét.”

én még csak azt (?) szeretném tudni, hogy ennek az egyre tempósabb elhülyülésnek mik az okai.
a Zembernek nincs türelme szöveget értelmezni? nem tud? nem is érdekli?

Mert hasonló jelenséggel napról napra találkozom. Oldalfüggetlenül. Parlamenttől pékségig.

 22. marcipan — 2014-03-11 19:21 

@hazitroll: mindenhol ugyanaz működik: tematizáld a közbeszédet, h arról legyen szó, amiről te akarod, h szó legyen és szondáztasd folyamatosan közvéleményt:) abba fog belebukni a baloldal, h nem tudnak kilépni a fidesz paradigmájából, csak reagálnak vmire, önállóan nem gondolnak semmit.
másrészt, a politikus (elvileg) saját ötlettel rendelkezik és azt szépen becsomagolja, de itthon már egy ideje az megy, h a nagy semmire rakják a masnikat.
itt jön be panamajack: a hosszú távú működéshez nem árt vmi koherens nézetrendszere van egy pártnak, de a kampány szavazatgyűjtésről szól.

 23. marcipan — 2014-03-11 19:23 

@hazitroll: nem a szót kell ismerni, elég a jelenséget. azt mariska néni bivalybasznádon is tudja, mi a különbség aközött h megkapja a nyugdíját meg aközött h kajautalványt kap.

 24. marcipan — 2014-03-11 19:27 

@panamajack: ezt te tudod, de olyan nem nagyon van, h van is olyan párt, ami minden szempontból megfelel és még gondolkodó ember is vagy. én úgy vagyok vele, h pár hippi még egy parlamentnek sem ártott meg 🙂

 25. marcipan — 2014-03-11 19:30 

@noirp: már az ókorban is azon picsogtak, h milyen buta és képzetlen és nemtörődöm és felháborító a következő nemzedék és minden tönkre megy. aztán mégiscsak volt azóta pár jó húzása az emberiségnek 🙂
szerintem a funkcionális analfabéta az oktatási rendszer bukása, de egyébként sem lehet mindenki olyan okos mint mi itt kérem szépen.

 26. escargot — 2014-03-11 19:41 

Az csak nekem becsípődésem, hogy az Összefogás plakátsorozata kínosan rímel a méltán nagysikerű „Rosszabbul élünk, mint négy éve” kampányra?
Egészen elkeserítő a színvonal, lassan Szél Bernadett meg az almája lesz a legszórakoztatóbb pont, de hát ők meg ütődöttek szegények. (Az alma nem.)

 27. zolcsi67 — 2014-03-11 20:49 

@panamajack: Nekem is van erről egy (vagy több) véleményem.

– Rá kell jönni, hogy a negatív kampány már nem jön be. A potenciálisan (kormány)váltó pártnak kéne bővíteni a szókincsén, a „zorbántakaroggy”-on kívül valami mást is fel kéne mutatni. Nem (nem és nem) lehet egy kampányt kizárólag a negatívumokra építeni. Azt, hogy valami szar, a hülye is meg tudja mondani. Ész ahhoz kell, hogy kimondják: HOGYAN lenne jobb.
– Ha a választópolgár látja, hogy van VALAKI, és nemcsak a kocsmapolitizálókat szólítják meg a „mertakúvaannyát” szinten, akkor, és csakis akkor lehetne esélye bárkinek. Tudom, nyiszogni és fröcsögni sokkal egyszerűbb, ahhoz nem kell ész.
– Tehát nem a tömegpolitizálásra kell játszani, hanem a potenciális húzóembereket észérvekkel, alternatívákkal megszólítani, mert a tömeg „csak” számokból áll.

 28. zolcsi67 — 2014-03-11 21:01 

@zolcsi67: Folytatás: miért is nem alkalmas erre a jelenlegi, magát most épp Kormányváltó stb-nek nevező társaság?
– Bajnait még csak-csak elfogadták volna a Fidesz alternatívájának, de tömegbázis helyett ő is a csőcselékhez közel álló társaságot tudta maga mögé állítani, valamint a „nagy pofával mondjuk, hogy milla, oszt’ ezren se vagyunk” facebook (tehát virtuális) brancsot.
– Gyurcsánynak, mint minden populista bohócnak, megvan a saját közönsége, nyulat lőni, választást nyerni ezzel nem lehet.
– Mesterházy színtelen, szagtalan, súlytalan, semmilyen.
– A többi kis szatelit még szürkébb.

Azaz, ugyanarra a következtetésre vagyok kénytelen jutni, mint az előzményben: a „merta Zorbán” NEM alternatíva. Az üres puffogás.

 29. timoti — 2014-03-12 00:03 

preface: teljesen villanyos módon, szivatás nélkül tudtam regisztrálni szavazni Dublinban.

1. Múlt pénteken meséltem helyieknek a pubban a ‘zelmúltnégyévről’, és rájöttem, hogy Orbán egyvalamit csinált, ami pozitív (ha nem is tökéletes) és előtte más nem: a nagybetűs Nemzeti Konzultációk. Képviseleti demokrácia címen ugye van ez a tökölés, hogy négyévente (plusz önkormányzati) szavazunk egy kb irányba, aztán legközelebb 4 év múlva mondhatunk megint valamit. Így a folyamat közben rendszeresen kérdezgetni a jónépet tényleg nem tűnik abszurdnak.

2. (TGM vidám levélváltása után, meg a már majdnem európai kampánnyal) Most komolyan, mi-lenne-ha víziókat kérek szépen: Mindenkinek tele van a ceruzája a két oldallal, Vona megnyeri, valószínű meg is lepődik, mint a parlamenten az LMP 2010-ben. Mi történne? A NER még vidáman a helyén van, alkotmányozni nem tud, milyen 4 évünk lenne?

 30. panamajack — 2014-03-12 00:09 

@marcipan: én hajlandó vagyok bizonyos kompromisszumokra azzal kapcsolatban, hogy kire szavazok, de sajnos a gazdaságpolitikai kérdésekben nem. Szakmai ártalom…

 31. panamajack — 2014-03-12 00:14 

@zolcsi67: nagyjából egyetértek, bár tény, hogy tömegdemokráciában leegyszerűsített üzenetek kellenek. Amik viszont tényleg nem lehetnek kizárólag negatívak, különösen egy válságot nyögő országban, ahol a választók elsősorban reményre vágynak. Lásd Obama 2008-as kampányát: „Hope”, „Yes, we can”.

 32. panamajack — 2014-03-12 00:17 

@timoti: Vona simán és gond nélkül lepaktálna a Fidesszel és a „nemzeti oligarchákkal”. Jobbik-kormány (vagy Jobbik-Fidesz koalíció): NER v2.0, now with added racism.

 33. timoti — 2014-03-12 00:39 

Ja, google nem volt a barátom: „Szabó Anna az újfasiszták gazdaságpolitikáját gúnyolta ki alaposan a Magyar Nemzetben”. Van valakinek link?

@panamajack: ha Jobbik-Fidesz házibuli lenne, akkor szerintem a tényleg jobbos szavazóik következő körben átállnának a radikálisabb jobbhoz.

 34. panamajack — 2014-03-12 00:50 

@timoti: igen, valószínűleg. Viszont igazán radikális párt mindig marginális marad.

 35. becsuszoszereles1k — 2014-03-12 08:16 

Itt a ‘soha vissza nem tero alkarom’! A-terv: kuldjunk feher lovat Putinpluknak; B-terv: vagy kerjuk azonnali felvetelunket Ukrajnaba.

 36. hazitroll — 2014-03-12 08:37 

@panamajack: Persze kérdés, mit tekintesz igazán radikális pártnak, de és hogy definiálod a marginalitást, de attól még vannak történelmi példák arra, hogy egy radikális párt elég szép eredményeket ért el választásokon. Most Németországra gondolok, nem a dugásra.

 37. hazitroll — 2014-03-12 08:41 

@becsuszoszereles1k: Szerintem támadjuk meg Svédországot. Ha nyerünk, lesz egy k. gazdag gyarmatunk, ha ellentámadásba lendülnek, és elfoglalnak minket… Nos, Norvégia és Finnország is svéd terület volt elég sokáig, annyira csak nem rossz.

 38. marcipan — 2014-03-12 09:56 

@panamajack: nem győzködésnek szántam, csak arra akartam rámutatni, h vagy választ vki egy pártot, és mindenét támogatja/félrenéz, ha kisebb hüjeséget csinál, vagy ragaszkodik a gondolkodáshoz, viszont nem lesz olyan, amelyikkel mindenben egyet ért és mérlegelnie kell. saját elvekhez saját párt kell, de ha csinálsz egyet, beszállok 🙂

 39. zolcsi67 — 2014-03-12 10:00 

@panamajack: Igen, csak az egyre jobban egyszerűsített szlogen egyre jobban egyszerűsíti magát a népet is, és ez a teljes elbutuláshoz vezető ördögi kör. Nem lehetne tán fordítva, és akkor okosodik a nép? 😀

(Rózsaszín álom c. műsorunkat hallották)

 40. badogember — 2014-03-12 10:03 

Marcipán! Hányas a sorszámom a várólistán? ha bejelentkeznék?:) Amúgy mind a pártokat, mind a „programjukat” tekintve, csak a keresztben áthúzott protest szavazólap marad. A kampány pedig mindig csak szöveg, ami elszáll.

 41. marcipan — 2014-03-12 10:03 

@panamajack: a jobbikot nem tartom kormányképesnek, de tegyük fel, h. először is, nekiállnának pislogni, aztán két út van: felfedezi, h a világ marha komplikált dolog és konszolidálódik, vagy nagy lendülettel hüjeségeket csinál az eddigi ötletei alapján, és gyorsan kiveri a biztosítékot.
ez itt nem az I. vh utáni németország, egybites idiótákból pedig nem tud felhúzni hátországot magának.

 42. marcipan — 2014-03-12 11:41 

Béláim, a sorszámosztás igazságos és demokratikus, random generátorral közösen előállítunk háromjegyű számokat és kisorsoljuk, ki melyiket kapja:)
aki megpróbál megvesztegetni, az marcipánnal tegye.

 43. hazitroll — 2014-03-12 12:01 

@marcipan: Ha megkérdezném, hogy „Marcipánrúddal?”, az nagyon profán? 🙂

 44. wazelin — 2014-03-12 14:57 

@timoti: Szerintem a nemzeti konzultációk baromi demagóg, a Fidesz véleményének alátámasztására kitalált projektek voltak. Ebből viszont kihozták a maximumot.

 45. wazelin — 2014-03-12 15:06 

Ha már ennyi szakértő gyűlt itt össze, akkor megkérdezem. Régóta hiszek abban, hogy elég komoly mennyiségű szavazatot lehetne összeszedni, ha valaki végre túllépne az itt említett végletekig leegyszerűsített populista, demagóg „programokon”. Ha valaki úgy kampányolna, hogy rendesen kidolgoz programokat, és akár egyesek számára népszerűtlen kérdésekben is határozottan állást foglalna (65 év felettiek ingyenes utazása, tandíj, fizetős egészségügy), és ki is tartana mellette. Persze mindez része lenne egy programnak, nemcsak a szokásos megszorítunk, mert pénz kell típus lenne.

Ha egy ilyen pártnak lenne elég pénze, hogy mindezt elmagyarázza az embereknek (akár személyesen is), akkor egy ilyen helyzetben, mint a mostani, ahol igazán az alternatíva hiányzik, tuti sikert lehetne szerintem aratni.

 46. marcipan — 2014-03-12 16:06 

@wazelin: ha fel akarsz szedni vkit egy buliban, akkor felveszed a jobbik öltözéked, mosolyogsz és szórakoztató dolgokról beszélsz vagy doktori értekezést tartasz a kínai hadsereg állapotáról? a kampány az kampány 🙂

mindenki arra szavaz, akiről feltételezi (ritka esetben tudja), h kb. az ő világnézetével azonos elveket vall. ha van is program, az legfeljebb stratégiai iránymutatás tud lenni, semmi több, és azt se olvassa el a kutya se.
65 év felettiek ingyenes utazása, tandíj, fizetős egészségügy: tényleg végigolvasnál több tízezer oldalas elemzést a nyomdaköltségektől kezdve a pipetták áráig? és ha minden párt lerakna eléd egy ilyet összehasonlítanád, h melyik melyik tételt pontosan honnan szedné be és többéves költségvetési tervet készítenél magadra nézve? lehetőleg többet, mert változhat a fizetésed, munkahelyi státuszod, családi állapotod, egészségi állapotod? nem támadásnak szánom, csak gondolj bele: ha ebből csak egy dolog van, amit nem tennél/nem tudsz kiszámítani, akkor az egésznek semmi értelme.

 48. zolcsi67 — 2014-03-12 16:58 

@wazelin: Csak akkor, ha az ellenzéki párt a választás másnapján ezzel kezdi, azaz MUNKÁVAL.

És ez nem egy ciklus alatt hozna eredményt, a szorgalmas munkával elbutított választókat előbb vissza kell szoktatni a gondolkodásra. Ha most kezded, 3-4 választás múlva befuthatsz vele 🙂

 49. wazelin — 2014-03-12 23:20 

@marcipan: Ha sikerül olyan lányt találni, akit érdekel a kínai hadsereg állapota, akkor akár még a doktori értekezés is sikeres lehet 🙂 Különben nemrég tudhattuk meg, hogy egy jó pozícióban lévő politikusra simán rámásznak a feltörekvő színésznők és nagykövetek lánygyermekei, hátha a doktori is bejön valakinek 🙂

Akkor azt hiszem, még tovább kell dolgoznom a világmegváltó terveimen 🙂

 50. untermensch4 — 2014-03-12 23:25 

@timoti: a nagybetűs nemzeti konzultáció leánykori neve: társadalmi vita. parasztvakításnak tényleg jó de mivel kényszerítő jellege nincs, tképp eg bohócruhás nem reprezentatív közvélemény-kutatás

 51. marcipan — 2014-03-12 23:36 

@wazelin: én megpróbáltam, de a srácnál kiverte a biztosítékot a szőke haj/miniszoknya és a de hát nincs egy rendes repülőgép-szállító anyahajójuk kombinációja, és otthagyott 😀

 52. marcipan — 2014-03-12 23:37 

@untermensch4: így fel is gyújthatták volna azt pénzt, ha csak egy ember nem fagy meg a tűz miatt, már többet ért volna.

 53. escargot — 2014-03-17 14:22 

Megjött ma a kerületi kampányflájör, és elkövettem azt a hibát, hogy elolvastam. Igen, még tudták fokozni. Aszongya a társadalommérnök elvtárs: „A béreket úgy alakítjuk, hogy az a hónap végéig kitartson.”
Csak mi kitartsunk addig, amíg valaki alakít egy vállalható ellenzéket…

 54. noirp — 2014-03-17 18:00 

@escargot:
Következő lépés (?): az állampolgár helyett a Nemzeti Harisnyaszár Konyhapénzfönntartó ZRt/Kht. osztja be a havi bért, úgy, hogy az kitartson hó végéig.

 55. becsuszoszereles1k — 2014-03-17 19:05 

51.@marcipan: Tuti, hogy fogta, hogy ot nevezted ‘re-szall-any’-nak!:)) Es tenyleg szoke vagy? – oriasi otlet!!:)

 56. marcipan — 2014-03-17 20:28 

@escargot: kérem szépen, jegyre adják a kenyeret meg a párzsit, még egészségesen karcsú is lesz mindenki. a jobboldal figyel az erkölcseimre, a bal az alakomra, én meg megbolondulok a boldogságtól.

becsuszoszereles1k : most épp nem, de dolgozom rajta 🙂

 57. becsuszoszereles1k — 2014-03-18 15:08 

@marcipan: mielott megboldogulnal: parokarudi kombo!:)

 58. professzorpizka — 2014-03-19 08:19 

@marcipan: pedig lehet tudományos/művészettörténeti szövegekkel csajozni, csak az alany megtaláláshoz kell némi türelem 😀

 59. wazelin — 2014-03-19 13:07 

@marcipan: Ez a srácról állít ki szegénységi bizonyítványt, mit nem adnék, ha néha valakivel lehetne normálisan is beszélgetni 🙂

RSS feed for comments on this post.

Szólj hozzá

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.