A menekültek tükre

A bevándorlás nálunk elsősorban belügyi problémaként van tálalva, kiindulva abból a szemléletből, hogy Magyarországon kívül nincs élet, vagy ha van, az nem olyan. Sokan és sokat beszéltünk már a riasztó emberiességi problémáról, amely abban manifesztálódik, hogy az egyébként kiscicás és szeressükegymástgyerekek-képeket osztogató emberek lelkéért harc folyik, hogy az irgalom vagy a gyűlölet lesz erősebb. De ez a poszt most nem erről fog szólni.

A KARD blogon már foglalkoztak azzal, hogy a mostani bevándorlóhullám egyik oka az arab tavasz miatti káosz. Kevésbé finoman fogalmazva, ezek a derék, szovjet, amerikai, vagy épp francia fegyverekkel kistafírozott arab diktatúrák, a sivatagban, ahol senki sem látja, eddig megoldották a problémát, szeretetcsomagok helyett nagyrészt géppuskával.

Az is elég ismert, hogy a Föld erőforrásainak szűkössége, és a klímaváltozás miatt, hatalmas embertömegek mozognak, elég csak például a kínai népesség partvidékekre mozgására vagy a Latin-Amerikából az USA felé irányuló migrációra gondolni. (A magyarok mozgását nyugat felé most diszkréten nem említjük)

Európa számára, a mélyben, komolyabb kérdések fortyognak, és a bevándorlókrízis kíméletlenül tart tükröt elénk.

Az elmélet

Ha a bevándorló-problémát valami stratégiai játékban kellene megoldani, a dolgunk nehéz lenne, de nem bonyolult. Hiszen egy ilyen játékban rajtunk múlik, hogy mennyi ellenállást kapcsolunk be, játszhatunk úgy is, hogy gazdasági vagy katonai erőnket mindenféle korlátozás nélkül arra használjuk, amire akarjuk.

Ilyen játékot játszva, mi sem lenne egyszerűbb, mint némi segélyt osztani a Földközi-tenger déli partjain, felhúzni ott valami provinciákat, és gyarmati hadsereggel felügyelni ott mindent. Ha nagyon nagy humanisták vagyunk, még arra is figyelhetünk, hogy mindenféle uraságtól levetett cuccokkal, a hajszárítótól a távolsági buszokon át a dízelmozdonyig fejlesszünk is, ezzel létrehozva egy jó széles és erős ütközőzónát köztünk és az éhező Fekete-Afrika között.

Következő lépésben más dolgunk sincsen, mint alaposan megszűrni a provinciabeli állampolgárokat, akiket beengedünk a Birodalom szívébe, iskolákat építünk, satöbbi, satöbbi. A birodalomépítő játékok nagyon unalmas dolgok.

Nincs Birodalom

Meg aztán nincs is itt birodalom. Több ok miatt sincs. A legfőbb jelenleg az, hogy Európában olyan berendezkedés van, amelynek az alapélménye az volt, hogy a XX. sz. első felét különböző akarnokok irányították, akik birodalmasdit játszottak, közben komplett népeket irtottak ki, és egész országokat döntöttek romba és nyomorba.

Erre az európai politika két dolgot talált ki. Előbb a nemzetállamot, majd a nemzetállamokat feloldó Uniót. Mivel a nemzetállami elitek nehezen adnak fel bizonyos kellemes pozíciókat, az Unió megrekedt abban a stádiumban, hogy a nemzetállamokat nem engedi túlzottan egymásnak esni.

Ez lehetőséget adott olyan nem-politikai szupranacionális struktúrák (ma különösen barokkul érzem magam, mondaná erre Glenn Gould) kialakulására, mint mondjuk a Siemens, a GDF Suez, a Renault-Nissan vagy épp a Mercedes-Benz, hogy a hazai antiszemita huhogóértelmiség kedvenceit, a bankokat ne is emlegessük.

Európa abba a furcsa helyzetbe került, hogy nagyvállalatai minden további nélkül működnek kíméletlen birodalmi logikával, területeket szereznek meg, politikai vezetőket vesznek meg kilóra (Mercire, Audira, igaz, Miniszterelnök Úr?) és terjeszkednek mindenhol, ahol érdekük ezt diktálja.

Mindeközben a székhelyüket adó országok, összekötözött bokával járnak francia négyest, mivel a politikai mozgásterüket meghatározza az a bizalmatlanságra épülő intézményi keret, amelyet azért csináltak, hogy ne legyen túl nagy politikai (és katonai) hatalmuk.

Kicsi a kabát, szorít a cipő

A végeredmény az, hogy Európa, amelynek amúgyis ezer baja van, nem képes kitölteni a rendelkezésre álló teret, a Mare Nostrum és Közel-Kelet térségében sem. Ehhez katonai erőre és az erőforrások koncentrálására lenne szükség, amely azonban rögtön felveti, hogy ez a koncentráció vagy a németek kezében valósul meg, vagy ha adnak is neki valami nagyon szépen hangzó nevet, akkor is német túlsúly lesz benne. Hitler, Negyedik Birodalom, tessék ezt lenyomni francia, angol és lengyel torkokon. Ugye?

Európa, amely öregedéssel, piacvesztéssel, elkényelmesedett társadalmakkal küzd, meg egy csomó Kelet-Európai állammal, amelyek lojalitása kérdéses, fenntartása viszont drága, nem tudja rendezni a hátsó udvarát. Azt a hátsó udvart, ahonnan egyébként gondjai jó részére tudna megoldást hozni, fiatal munkaerő, piacok, nyersanyagok formájában.

Korlátozott szuverenitás

Erre persze lenne megoldás, csak az azzal járna, hogy mindenkinek valamit áldozni kéne. A gond az, hogy a gazdagabb EU-országok már most úgy érzik, hogy ők mindent beleadtak, míg a szegényebbek (köztük mi) páváskodva vigyáznak az egyetlen megmaradt családi ékszerre,a nemzeti függetlenségre és szuverenitásra (amely persze már most is illúzió).

Így meg nem fog menni. Vannak dolgok, amelyekben nem lehet megegyezni, ezekben cselekedni kell. Itt lesz a menekülttábor és kész. Cserébe: ennyi plusz keret is van rá. Ellenőrzéssel, természetesen. Holnap feláll két lövészezred a közös haderőbe és pont.  Vezénylési nyelv angol, tisztek főtisztig bezárólag magyarok, fölötte majd meglátjuk. A líbiai választások győztese Ali Farhát al-Pikbubi, aki másképp gondolja, méltóztasson az Európai Unió Közös Hadereje legközelebbi géppuskás dzsipjénél érdeklődni. A szíriai helyzetet a német-holland fedezet mellett felvonult francia és angol hordozók gépei légi támogatásával, a francia és angol tengerészgyalogság előkészítése után partra tett lengyel-magyar-lett-bolgár-portugál lövészek (lengyel páncélosokkal és dán tüzérekkel) rövid úton rendezték, természetesen a török partnerrel egyeztetve, akinek a figyelmét nyomatékosan felhívták a kóbor kutya és a kurd lakosság közti különbségekre.

Vágyálmok

Mindez persze a jelenlegi viszonyok közepette elérhetetlen, mivel hiányzik az egymás iránti bizalom, hogy a közös fellépés menni fog, és hiányzik az, hogy a hatvan éve gyakorolt önmérséklet után mi az egészséges mértéke a gazdasági erőből szükségszerűen következendő politikai hatalom gyakorlásának.

A menekültáradattal tehát nem az a legnagyobb probléma, hogy van. Évtizedek óta van, és most csak erősebb lett valamivel. Az igazi baj az, hogy az eszközök rendelkezésre állnának ahhoz, hogy Európa a maga hasznára fordítsa, de nem fogja.

Persze lehet, hogy el kell engedni ezt a fajta voluntarista, szervezzük meg-hassunk oda modernista felfogást. Talán ennek a túlérett gyümölcsnek, amit Európai Uniónak hívunk, le kell esni a fáról, a nemzetállammal együtt, hogy valami új nőjön a helyére. Csak az sokaknak rosszul fog esni.

Van azonban egy piros tabletta is, mint a Mátrixban. Vegye be, és nem kell törődnie semmivel. A Kormány a helyén van, és megvédi önt a bevándorlóktól. Az unokái meg le vannak szarva, különben is, már Londonban születtek.

 

72 hozzászólás

 1. hadrian77 — 2015-08-17 10:48 

Voltak ezek a divatos mozgalmak, hogy pánszlávizmus, pángermánizmus, egyesült Itália. Aztán kideült, hogy több a különböző, mint a közös, és emiatt elég nehezn vagy egyáltalán nem működnek. Ez a nemzetállamokból uniót út nagyon hosszú és nagyon rögös és egyáűltalán nem biztos, hogy oda visz, ami a kitűzött úticél volt.

Németországgal meg az a helyzet, hogy Európának nagy, a világnak meg kicsi.

 2. norniron — 2015-08-17 11:57 

“Ilyen játékot játszva, mi sem lenne egyszerűbb, mint némi segélyt osztani a Földközi-tenger déli partjain, felhúzni ott valami provinciákat, és gyarmati hadsereggel felügyelni ott mindent”
Ez sajnos még “Birodalommal” sem lehetséges. A hatalmas Amerika fenn tud tartani egy kis Izraelt, de még egy egységes európai birodalom sem lenne képes az egész hatalmas észak-afrikai és közel-keleti térséget uralni. Belegebednénk, mint a Szovjetunió. Ezt De Gaulle is belátta Algériával, és ami kicsiben volt Algéria és Franciaország között, az lenne nagyban egy európai birodalom és a mediterráneum között.
Ami pedig a menekültáradatot illeti, volt már rá példa hogy az egész európai civilizáció megsemmisült miatta. A Rómát megdöntő germán népek, gótok, vandálok stb. mai terminussal élve menekültek voltak. És még a határvédelmi rendszer is megvolt hozzá, a limes, hajós őrjáratok a Dunán és a Rajnán. És a rómaiak aztán nem voltak szívbajosak, ha át merészelt kelni egy törzs mondjuk a Rajnán, akkor ráküldték valamelyik légiót, és egyszerűen lemészárolták őket, meg elvitték őket rabszolgának, ahol pár generáció alatt tökéletes rómaivá váltak. Illetve intéztek “megelőző csapásokat” is, néhány évente átkeltek a Rajnán és lemészárolták az ott talált törzseket. És még ez sem tudta megakadályozni a keleti népek beözönlését. És még mi magyarok is egy ilyen menekülthullámmal érkeztünk a Kárpát-medencébe.

 3. norniron — 2015-08-17 12:02 

Egy apróság: a Mátrixban a kék tabletta a leszarós tabletta 🙂

 4. professzorpizka — 2015-08-17 12:06 

@norniron: Azért a népvándorlás kicsit más volt szerintem 🙂
Nem akartam túlírni a posztot, ezért is nem fejtettem ki úgy tűnik elég bőven azt, hogy nem arra gondoltam, hogy vissza kell gyarmatosítani Észak-Afrikát, hanem arra, hogy a világpolitikai játszmákban az az összeurópai érdek, amely Észak-Afrika és a Közel-Kelet stabilitásához fűződik, nem jut kifejezésre.
Nyilván az lenne a jó, ha ott valamilyen a nemzetközi joggal legalább nagy vonalakban köszönőviszonyban levő államok lennének, és ezeknek lenne olyan vezetése, amelyik érdekelt a stabilitásban és az Európa-barátságban.

 5. panamajack — 2015-08-17 13:26 

@professzorpizka: Azért az tényleg igaz, hogy az amcsik pont ilyesmivel próbálkoztak Irakban és Afganisztánban. Eddig az eredményeik kevéssé meggyőzőek…

 6. professzorpizka — 2015-08-17 14:51 

@panamajack: még csak nem is erre gondoltam 🙂

 7. norniron — 2015-08-17 14:59 

@professzorpizka:
Szerintem annyiban megáll az ókor végi – középkori népvándorlásokkal a párhuzam, hogy ezeket a népeket is egy-egy háború, agresszió űzte el a korábbi helyükről, a germánokat például a hunok nyomták be a Római Birodalom területére, úgy hogy ők aztán nem jókedvükből mentek oda, a germánok pedig a magyarokkal ellentétben nem is nomádok voltak, letelepedett életmódot folytattak (volna). Minket magyarokat pedig egészen konkrétan egy besenyő támadás üldözött ki Etelközből. Tehát ezek a helyzetek simán párhuzamba állíthatóak az afrikai helyi háborúkkal vagy a szíriai-iraki polgárháborúval. Csak most nem törzsenként menekülnek az emberek, hanem individualistább korunknak megfelelően egyenként.

 8. norniron — 2015-08-17 15:25 

@panamajack:
Az amerikaiak legsikeresebb projektjei Németország és Japán megszelídítése, Tajvan és Dél-Korea felemelése volt (bár ez utóbbi kettő sokáig katonai diktatúra volt). Ezen kívül nagy sikereik ebben nem voltak.

 9. labrys — 2015-08-17 16:28 

Hát szerintem meg érdemes lenne tanulni a Hezbollahtól, Hamásztól meg a brazil favelákat uraló drogbandáktól. (…Persze szoktak is erőlködni ilyesmivel a felvilágosult imprilista kapitalisták, amikor a “fehér ember terhét” vélik hordozni törékeny, ám széles vállukon, csak sajna általában olyankor, mikor megint véres orral tanakodnak egy elbaszott COIN romjai fölött.)

Szóval először is iskolákat, kórházakat, egészségügyi/ellátóhálózatot, víztisztító berendezéseket, iskolákat, generátorokat, napelemeket meg iskolákat kellene nagy tételben, _ingyen ömleszteni_ a célba vett “pufferzónába” (…nem tudom, az iskolákat említettem már?).

Aztán gondosan kiválogatott helyi milíciákat kellene támogatni légileg, logisztikailag meg technikailag, hogy azok megvédhessék a kórházaikat, víztisztító berendezéseiket, iskoláikat stb. A hangsúly a ‘gondosan’ jelzőn.
(Ez a feladat az idő múlásával rohamosan könnyebbé válik, mivel a nyugati/értelmes helyi értékeket közvetítő iskolákból kikerülő nethasználó, nem-kövező, más vallások/kultúrákkal/szokásokkal/kommunikációs módszerekkel és magatartásmintákkal az _iskolában_ naponta találkozó, perspektívával rendelkező fiatalok – meg a szüleik, barátaik, üzletfeleik – mindenféle propaganda & agymosás nélkül igen rövid idő alatt fanatikus hittel, igazi belső meggyőződésből próbálják majd védelmezni azt, ami értelmet adhat egy ilyen pufferzónának. [És általában az emberi életnek.])

“A háború sokkal komolyabb dolog annál, hogy katonákra lehetne bízni.”
Márpedig most háborúkról és a következményeikről beszélünk.

 10. untermensch4 — 2015-08-17 17:20 

@professzorpizka: Európai közös haderő ügyében bátorkodom újra előhozakodni vonatkozó rögeszmémmel: bízzuk rá a lengyelekre. A vezényleti nyelv kb az angol lesz de mivel a haderő többsége nem angol anyanyelvű, ez nem fogja boldogítani azokat akik igen (tehát felesleges is ezen rugózni, az angoloknak úgyis az a fő hogy ne francia legyen, a franciáknak meg még sokaknak hogy ne német, a németek meg sztem nem ragaszkodnak hozzá hogy esetleg háborús jogsértések jegyzőkönyveiben német vezényszavak vagy ilyesmi szerepelhessen). A koncepció egyéb előnye hogy a közös haditengerészet lehet angol-francia (mintha lett volna hír hogy költségcsökkentési okokból már próbálkoznak közös hadihajókkal) fennhatóságú (és ha már nagyon európaira vesszük a figurát akkor a “mare nostrum” lehetne az olaszok részlege, egyéb vicces-hagyományos kiegészítések is kigondolhatóak. Kedvenc szomszédnak meg a Török Valahanyadik Birodalmat tudnám elképzelni ami a pufferzóna egy részét menedzseli (a két párhuzamos puffer-projekt esetleg egészséges verseny közepette tanul egymás hibáiból és sikereiből, egy esetében ha bukik az 100%-nyi puffer-probléma, kettőből egy csak 50% és hamarabb kilátszik hogy min kellene javítani a másikhoz képest), meg így az EU és a Török a krízisesebb góchelyszíneken józsaru-rosszzsarut is játszhatna.
Visszakanyarodva a lengyelekhez, eléggé érzékenyek a (rájuk veszélyt jelenthető) birodalmiaskodó törekvésekre tehát a német és orosz irányú éberségük megfelelő, bónuszként nem bíznak naivan távoli nagyhatalmi garanciákban baj esetére. És mekkora poén lenne már hogy a Varsói Szerződés 2.0 pont az orosz áfium ellen (is) való orvosság… 🙂
Meg marketing-szempontból európai+keresztény ország, ez különféle powerpoint-izékkel is jól ábrázolható.
A Nobel békedíjhoz jár pénzjutalom? 🙂

 11. untermensch4 — 2015-08-17 17:23 

@untermensch4: A TVhB kapcsán kifelejtettem hogy a történelmileg kialakult demográfiai kapcsolatok révén itt bontakoztathatnák ki a németek külpolitikai tehetségüket ha már úgy alakult hogy a közös hadügyben nem annyira kényelmes látni őket.

 12. pandacsoki — 2015-08-20 21:20 

Az egyik legmocskosabb, legszemetebb, legaljasabb stb. dolog ebben a bevándorlós problémában (a nyugati világ részéről) az USA mély kussolása. Bezzeg mikor bombákkal kell “demokráciát terjeszteni”, az nagyon megy!

 13. untermensch4 — 2015-08-21 08:43 

@pandacsoki: Ha azt mondanák hogy:
1) be kéne engedni őket
2) a határ az határ
akkor
1) “könnyű másét a csalánba verni” (miért szólnak bele más dolgába, irakban/afganisztánban is mi lett)
2) “olyan fasiszták ahogy a mexikói szögesdrót-kerítésükből látszik” (ez különben is európa, nem kérünk a bunkók tanácsaiból)
lenne a várható vissza-beszólogatás. Akkor már egyszerűbb ha nem csinálnak külön problémát maguknak szövegeléssel. 🙂

 14. pandacsoki — 2015-08-21 09:18 

@untermensch4: nem is mondásra gondoltam, hanem humanitárius segítségre. Akár Líbiában, akár Európában az olaszoknál és a németeknél. (Ha csak azt nézed, hogy mindkét országban 10.000-nél is több amerikai katona állomásozik állandó jelleggel…)

 15. Rumcájsz von Jicsin — 2015-08-21 09:30 

Amúgy pedig a mocsok usákokhoz évente belép kb. 1 millió legális bevándorló és másik 5 millió illegális, akikből 3 milliót visszaküldenek 2 millióan pedig elsunnyognak az USA-ban. Hiába na, csak hallgatnak és semmit nem tesznek!

 16. pandacsoki — 2015-08-21 18:12 

@Rumcájsz von Jicsin: hirtelen nem jut eszembe: mikor is bombáztuk utoljára Közép- és Dél-Amerikát? Tavalyelőtt?

 17. Rumcájsz von Jicsin — 2015-08-21 19:08 

@pandacsoki:
Ráadásul ők még a négereket is verik!
Ez az a szint ahova csak azok mennek le akik nem félnek a keszonbetegségtől!
Na pá!

 18. pandacsoki — 2015-08-21 19:57 

 19. panamajack — 2015-08-23 18:30 

@pandacsoki: Mikor bombáztunk mi utoljára bárkit is? 🙂

Na kb erröl szól a poszt. Mármint hogy nem biztos, hogy hosszabb távon megéri a leggyengébb kutyának lenni…

 20. flashbang52 — 2015-08-23 19:09 

Utoljára 1956 januárjában bombáztunk! A Duna jegét Dunapentelénél, hogy ne alakuljon ki olyan jégdugó mint ami Dunaföldvárnál elvitte a házak felét

https://www.youtube.com/watch?v=yUmvcWN9PGE

A bombázás 6.21 nél 🙂

 21. pandacsoki — 2015-08-24 00:37 

@panamajack: talán unalmas “megoldás”, de szvsz csak az oktatás, képzés, felvilágosítás lehet megoldás hosszú távon a keleti/afrikai “failed states” problémákra, ebben Európának vszínű sokkal szorosabb kapcsolatai vannak az afrikai, ázsiai államokkal, mint az USA-nak. A legfontosabb, hogy az USA érdekközpontú külpol-jával szemben Európa felmutasson vmi valóban értékközpontút (tehát nem csak szavakban, tettekben is), különben csak egyre romlani fog a helyzet. Orbán sajnos itt is rossz lóra tett a “gazdaságiközpontú” külpol-lal… egyáltalán nem látja át, hogy mi történik a világban..

 22. professzorpizka — 2015-08-24 18:51 

@pandacsoki: Igen, a hosszú távú megoldás ez. A poszt arról szól, hogy van X megoldásod (legyen az oktatás- és egészségügy fejlesztés vagy akár Spport szelet szórása a problémás régióban, vagy éppen helyettes államtitkárok exportja) de ezt a megoldást csak akkor tudod keresztülvinni, ha a nemzetközi hatalmi játszmákban éreztetni, sőt a megfelelő helyen és időben demonstrálni is tudod, hogy megvannak az eszközeid a megoldás keresztülvitelére. Erről próbál szólni a poszt. Megoldásokat végrehajtani vagy akárcsak indirekt módon támogatni a befolyási övezetben lehet. Befolyási övezetet nem csak (sőt főleg nem) erőszakos eszközökkel lehet fenntartani, de a határozott és kinyilvánított hatalmi érdek nélkülözhetetlen hozzá.

(ennyit a liberalizmusomról… 🙂 )

 23. pandacsoki — 2015-08-24 22:53 

@professzorpizka: a nemzetközi sakkjátszmákat marhára nem látom át.. viszont a Böjte atya által javasolt magyarországi oktató/integrációs központ se hülye idealista megoldás, megfelelő kezekben működne a dolog. És miután lassan minden menekültcsoportot legalább egy BBC/Le Monde riporter kísér Szerbiától a Keleti pu-ig, és a híradóban minden német/francia/angol megtekintheti esténként a magyar drótkerítést, ennek a központnak hamar híre is menne. Persze, álomkép.

 24. untermensch4 — 2015-08-24 22:59 

@professzorpizka: A mai napon, nem reprezentatív módon érzékeltem vala ahogyan a menekült-propaganda gyümölcse egy színárnyalatnyit tovább érik. Németországi munkavállalás kapcsán folyó, nem túl magasröptű beszélgetés közben ütötte meg a fülemet hogy a két beszélgető közös ismerőse már azért jött vissza mert az újdonat menekültek közül a németek által furmányosan kiválogatott szakmunkások és akár még képzettebbek a magyarokhoz (/egyéb k-európaiakhoz) képest olcsóbban dolgoznak.
Tovább is gondoltam a dolgot, a képzettebb és talpraesettebb (devizahitellel tettrekészebbé vált) versenyzőink már nyugatra mentek, a “maradék” a nyelveket kevésbé beszélő, jobban álmodozó keményen dolgozó kisember újabb lökést kaphat a bevált másokat hibáztató önigazoláshoz és a célpont nagyon jó mert be van biztosítva legalább egy születési előjog (ha már mindenki előjogokat akar ami mindenkinek sikerülvén ezzel rögtön senkinek sem sikerültté változna…): aki itthon van az nem menekült, nincs kockázat (látszólag és rövidtávon) hogy ő maga is célkeresztbe kerül és még tenni se kell érte hiszen már megszületett és él (nem zavarja az életkorra hivatkozó tekintély-igényt se). Hihetetlennek tartom hogy pártunk és kormányunk ilyen ütemben ágyaz meg a jobbikos 2/3-adhoz. Vajon az ostobaság legyőzte az élet(hatalom)ösztönt vagy van vmilyük amivel sakkban tudják tartani őket (minimum előnyös koalícióra kényszeríteni), ennyire jól be lennének betonozva már a jóelvtárs ejtőernyősök hogy lehetetlen lenne változtatni? 🙁

 25. flashbang52 — 2015-08-25 00:43 

@untermensch4:

Hehe akkor a kormány propaganda igazat szólott . A menekültek elveszik a magyarok munkáját 🙂 Csak éppen nem itthon hanem Grósze Britanniában és Überdajcslandon.Szóval újabb indok, hogy utálni lehessen őket Nem hogy elég fertelmes virusokkal felfegyverkezve utazzák be egész Európát nem átallanak olcsóbban dógózni a mocskos EU rabszolgatartóknak, mint az árja magori rabszolgák. ( és még nyelveket is beszélnek meg okostelefonjuk is van meg laptopjuk amire a niggerverő amerikai megszálló hadsereg képezte ki őket meg fizette nekik lyukas fenekű csempészcsónakra szóló hajójegyeket és tanította a kamionalvázra kapaszkodás technikáját. Sőt átadta a csatorna alagút komplett tervrajzát a szervíz csövekkel együtt. De nálunk jó rája b…nak. Mert amit nem tudtak átadni az a magyar kerités/ GYODA/ vasfüggőny tervrajza mert azt még a készítői sem ismerik, pont úgy mint a megszüntettett határvadász századok szolgálati beosztását sem.

Sőt látványos lesz novemberre- mire elkészül a drótküszöb- a menekültek számának jelentős csökkenése ( naná mert a téli időszakban ők sem indulnak neki akkora számban ) Azt meg senki nem fogja nézni, hogy ezt a hideg Földközi tenger vagy a havas hágók okozzák. A kormány tv harsogni fogja az újabb világraszóló győzelmet és petíciót intéz a pápához, hogy ezentúl a magyarok dicsőségére éjfélkor is harangozzanak. 🙂

 26. noirp — 2015-08-25 12:36 

Szabaccságom töltve, nagyrészt offline, egy bakonyi barlang wifijéről írnék egy megjegyzést (egy vonás a tükörbeli képhez). A magyar kormánynak a jobbnál is jobban kapóra jöttek ezek a szerencsétlenek; ahogy telik az idő, egyre inkább. A közszolg. rádió hírei — még a külpol is — a menekültcirkuszból állnak, esetleg néha sportból vagy szentistvánból.
Nincs Quaestor-ügy, nincs trombitarézből öntött aranyrúd, nincsenek kérdések (pl. : ki a fene lépett a felügyeleti szervek szájára). Nincs szó Matolcsy bevásárlókörútjairól (berendezendő a Ballaszt Athéné Alapítvány babaházát). Nincs szó arról, kinek/mire készült a jobbikos testvérek kézműves házi dollárja. stb.
Viszont sikerült elérni, hogy a Várpalota-Veszprém busz ellenőre is a menekültüggyel foglalkozzon (a jegyeink helyett), mégpedig a kelő színvonalon…
Örömem határtalan.

 27. logiszton — 2015-08-27 03:18 

@hadrian77:
1. hadrian77
Csillagos ötös Németország jellemzésére.
A baj az, hogy ezt nem képesek megemészteni.

 28. logiszton — 2015-08-27 04:04 

@norniron:
2.noniron
“A Rómát megdöntő germán népek,…mai terminussal élve menekültek voltak.”

Ennél árnyaltabb a helyzet: a helvétek például senki elől nem menekültek amikor elhagyták a későbbi Svájc területét/Július Cézár/. A gótokat sem űzte el senki Gotlandról, ilyen csak a hunoktól történt velük jóval később a “Donbasz” területén. A vandálok, frízek, angolszászok, frankok sem menekültek senki elől, ahogy a délszlávok elődei sem. Ügyhogy ez a megállapítás téves. Bizony ők is a Római birodalom által teremtett jólét miatt törtek a birodalomra, akárcsak a mai migránsok az Unióra. És az anyagi jóléten kívül semmit nem akartak a birodalomból: se színházat, se költészetet, ,se oktatást-művelődést, ahogy a mai migránsok se akarnak semmi ilyet Európától. És nem váltal rómaivá! A meghódított népek igen, de a bevándorlók nem. Tisztelettel megjegyzem, hogy a birodalmat egy Odoaker nevű “nem integrálódott bevándorló” döntötte meg. És Róma sok ilyen “migránst” fogadott be, amíg a lenini tétel szerint a mennyiségi növekedés minőségi válétozásba ment át.Aztán ezer év kellett hozzá, hogy Európa újra tudja, hogy mi az a padlófűtés.

Úgyhogy tessék végre elfelejteni ezt az álszent és félrevezető “menekült” kifejezést, mert ezek itt bevándorlók, nem menekültek. Szerbiából mi elől menekülnek?
És illene a népvándorlás korát komolyan tanulmányozni, mert okos ember más kárán tanul.Továbbá Rómát ennek ellenére sem tudták volna ezek a törzsek megdönteni a belső korcsosulás nélkül, ami olyan volt, mint ami ma van az Unióban.

 29. logiszton — 2015-08-27 04:28 

@labrys:
9.labrys
“Szóval először is iskolákat, kórházakat, egészségügyi/ellátóhálózatot, víztisztító berendezéseket, iskolákat, generátorokat, napelemeket…..a “pufferzónába”…

Aztán gondosan kiválogatott helyi miliciákat….”

Jelentem: a gyarmatosok mielőtt kivonultak ezekről a területekről létrehoztak iskolákat, kórházakat, egészségügyi /ellátóhálózatot, víztisztító berendezéseket, generátorokat,/napelemek még nem voltak/, továbbá vasúti és közúti, valamint elektromos hálózatot, közigazgatást, reptereket, bányákat és ültetvényeket, üzemeket és gondosan válogatott helyi miliciákat…..
Amik egészen addig működtek, amíg a gyarmatosok el nem mentek.
Más, további javaslatok esetleg?

 30. professzorpizka — 2015-08-27 07:58 

@logiszton:
Nem váltak rómaivá??? Vercingetorix (el ne mondd, hogy valószínűleg kitalált személy, tudom) leszármazottai milyen nyelven beszélnek? Hány longobárd nyelvű tévécsatorna van? A lex Salica mellett hány ógermán jogszabály van Európában? Vagy netán a római jogot használja az egész kontinentális Európa?
A Római Birodalom itt van köztünk és velünk, nem véletlenül hívnak az arabok minket rumiknak. 🙂

 31. professzorpizka — 2015-08-27 08:07 

@logiszton: Ezt azért gyarmattartója és gyarmata válogatta. Egy gyarmatosító akármit tart fent, azt nem azért teszi, mert szívjóságból fel akarja emelni a helyi arabokat, feketéket, vagy egyéb helyieket, hanem mindig csak azért és annyira tesz, hogy a rendet fenntartsa. Esetleg kitermelje az a csendőr/kishivatalnok réteget, amelyik – erős felügyelet mellett – viheti a gyarmati közigazgatást. Elnyomó erő nélkül az egész pillanatok alatt esik össze, ahogy tette azt szinte mindenütt.

 32. panamajack — 2015-08-27 10:11 

@logiszton: kedves lózungpuffogtató barátom, tudod egyáltalán mit beszélsz? Az a bizonyos belső korcsosulás többek között a kereszténység államvallássá emelését jelentette, ellentétben a birodalom fénykorának aranyló erkölcsiségével (Tiberius, Caligula, Néró kora például…) 🙂

 33. zsanvalzsan — 2015-08-27 10:43 

@logiszton:
” Tisztelettel megjegyzem, hogy a birodalmat egy Odoaker nevű “nem integrálódott bevándorló” döntötte meg. ”

Én mindig is éreztem, hogy a töriórán csupa marhaságot tanítanak. Az igazat meg elhallgatják, mint pl ezt az Odoaker-t is.

A zösszes töritanár monnyon le! Most!

Ez az Odoaker meg jó erős ember lehetett ám! A fekete Lacinál is erősebb volt vajon?
Mer, csak úgy elképzeltem, hogy mekkora benga állatnak kell lenni, hogy úgy odamegy ahhoz a szerencsétlen kis birodalomhoz, aztán egy mozdulattal puff, megdönti. Kész: volt Róma, nincs Róma.
Ezértartunkminkitt.

 34. norniron — 2015-08-27 13:25 

“És nem váltal rómaivá! A meghódított népek igen, de a bevándorlók nem. Tisztelettel megjegyzem, hogy a birodalmat egy Odoaker nevű “nem integrálódott bevándorló” döntötte meg. És Róma sok ilyen “migránst” fogadott be, amíg a lenini tétel szerint a mennyiségi növekedés minőségi válétozásba ment át.”
Súlyos tévedés, egy részük egy idő után rómaivá vált. Például vegyük ennek az Odoakernek az esetét: nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy Romulus Augustulus maga is germán származású volt. Tehát tulajdonképpen az egyik germán taszította le a trónról a másikat. És az is kérdés, hogy mennyire volt kevéssé integrált a keresztény Odoaker, a praefectus praetorio.
A tette egyébként is inkább szimbolikus volt, a “Római Birodalom” már rég meg volt döntve, a császár már régen csak Ravenna városában és környékén uralkodott. Másrészt meg Keleten még nagyon nem dőlt meg, sőt Justinianus és Belliszariosz kb. 60 évvel később visszafoglalták Itáliát, Észak-Afrika és Hispania egy részét.

 35. labrys — 2015-08-27 15:32 

@logiszton:

Nos, mielőtt válaszolnék a cseppet sem kultúrsovinizmust sugalló alapállásból feltett kérdésre, hajtsunk végre (gyá!) egy gondolatkísérletet: valamelyik magyar nagyvárosban az ufók építenek egy hipermodern kórházat, CT-stül, MRI-stül, ember- és gyerekbarát falfestésestül, automata nővérkéstül és korlátlan, ingyenes streaming-szolgáltatásostul (a lábadozók részére) stb. Majd az ufók hirtelen, csapot-papot otthagyva kivonulnak nemcsak a városból, de az egész országból is. Mi fog történni ebben a helyzetben?

Ebben a helyzetben természetesen az fog történni, hogy az utolsó ufó szinte még ki sem tette a lábát az épületből, és nemhogy a tíztonnás műszereket, de már az összes vécétartályt is ellopták (ellopta a drága magyar nép; tudod, a zemberek), illetve szorgos brigádok már a falfestéket kaparják másodlagos hasznosítás céljából. (Mi több, ha a mondott utolsó ufó nem figyel, az ő csuklóján sem lesz már ott a szíriuszi atomóra, pedig Lepsénynél még megvolt.)

Aztán vizsgáljuk meg kicsit közelebbről, mikor szoktak gyarmatosítók csak úgy otthagyni többmilliárdos ingatlanokat és ingóságokat/országokat! – Kb. soha, hacsak Mbandunga ibn Ir Szen elvtárs & al. heveny lődözéssel és robbantgatással (ún. harcok) nem _kényszerítik_ őket erre. Merthogy a gyarmatosító imprilisták sem hülyék.

(Vagy, B-verzió: nem is hagyják csak úgy ott az említett vagyont, hanem átmennek helyi potentátba, és liljomfehér búr bőrük ellenére szentül fogadkoznak, hogy márpedig ők tőzsgyökér afrikaiak, és mindenki fogja be. És egyébként is, az erőteljesebb színkomplexiójú polgártársak legyenek szívesek nem leülni a fehérek számára fenntartott helyekre, mer’ valaki fel lesz lógatva.)

Mint látható, az első esetben a pusztítás (vö. Duna-hidak a II. vh. után), a második esetben pedig az erőteljesebb színkomplexióju polgártársak nem múló rokonszenve fogja kísérni a gyarmatosítók ténykedését.

Ami pedig az általuk létrehozott (bábkormányokhoz tartozó) halálbri… /áthúzva/ erőszakszer… /áthúzva/ “milíciákat” illeti, ha te _ezt_ értetted “gondos válogatás” alatt, akkor valamit nagyon másképp definiálunk.

A helyiek támogatását kell megnyerni. – Hogy az egész életében cukornádvágó Mbandunga nem lesz képes működtetni a frissen ölébe hullott kórház CT-jét? Nem bizony, de a _lánya_ már igen. Viszont Mbandunga önként fogja vérét adni azért a kórházért, amiben a lánya orvos, és amiben az anyját ingyen (persze nem ingyen, hanem EU-s pénzből; épp ez lenne az igazi feladat) meggyógyították.

 36. untermensch4 — 2015-08-27 21:12 

@logiszton: “Továbbá Rómát ennek ellenére sem tudták volna ezek a törzsek megdönteni a belső korcsosulás nélkül, ami olyan volt, mint ami ma van az Unióban.”
Az analógiának ez a része inkább arra a Karthágóra illik amit Róma mint birodalom kent szét. Mármint a a decentralizált Karthágót a centralizált Róma, a mai helyzetre ez kb úgy lenne ráilleszthető ha a migránsok egy szervezett mozgósítás keretében jönnének. Nem teljesen passzol a diagnózis.
Az “elkorcsosulás” viszont más nézőpontból nekem érdekes. Róma ugye az “ősi” vallásból vált kereszténnyé és jól le is migrálták meg győzték. Európa viszont keresztényből változik egy némileg kaotikusnak tűnő… valamibe. Mivel a (mellesleg a kereszténység története során rövid időszakokat leszámítva nem jelentős) vallásszabadság teszi ezt lehetővé, a rómaiak végzetéből való tanulást is máshogy értelmezném. Az a filmbe kívánkozó látomás ahogyan a barbár hordák felgyújtják Rómát/Európát (főleg Európát, egy időben hogy túlterheléses támadással ki legyenek iktatva a tűzoltók…) ugyanis nem reális. Amitől lehet rettegni az a demográfiai győzelem amilyet az albánok vívtak ki koszovóban a szerbek ellen, generációk alatt. Miközben a gazdaságilag, politikailag domináns “őslakosok” nem méltóztattak olyan ütemben szaporodni ahogyan a győzelemhez kellett volna, így a dominancia elpárolgásával a mennyiség átlépte azt a minőségi küszöböt ahol jöhetett a gyújtogatós rész. Európa meg mint azt szoktuk volt mondogatni, nem egy jól központosított birodalom. Ez akkor lenne végzetes ha egy hagyományos (lásd az említett pun) háborús, birodalmi-hadászati problémáról lenne szó ahol a decentralizált tökölődés közepette elfogy a frontról a had. Demográfiai-közigazgatási “hadviselésben” viszont ha az EU tíz tagja tízféle megoldási móddal lát neki párhuzamosan akkor bármelyiknek a látható sikere esetén csekély fáziskéséssel válthat a többi kilenc is a működő megoldásra.
De hogy a fekete humort se hagyjam ki, pár éve olvastam a budai kitörés emléknapján rendezett koszorúzásról, német, magyar és szerb(!) bőrfejűek által kivitelezve. Ha ilyen, ideológiailag zavaros esetben is lehetséges a szívélyes nemzetközi együttműködés akkor van itt esély az európai győzelemre akkor is ha a “barbárok” gyújtogatni kezdenek.

 37. pierredelacroix — 2015-08-27 22:22 

@untermensch4:
1: Karthágónak ez a képe inkább a római auktorok és politikusok (főleg ez utóbbiak: Cicero, stb. és különösen az idősebb Cato) tevékenységének köszönhetően él a köztudatban (és a kötelező középiskolai történetírás a 19. század közepétől lelkesen asszisztál hozzá – milyen furcsa, hogy éppen a centralizált nemzetállamok ideológiájának előtérbe kerülésétől). Lényegében mind a korabeli Róma, mind a korabeli Karthágó nagyjából ugyanannyira volt centralizált és – az I. pun háború idején – nagyjából ugyan annyira erős a Földközi-tenger nyugati medencéjében. Róma győzelmét a hadi sikereknek, a szövetségi hálózatának, diplomáciai erőfeszítéséinek (Karthágóban nem volt egyetértés, hogy Rómát vagy Itáliát meg kell-e katonailag szállni, míg a dél- és közép-itáliai városok számára egyetértés volt abban, hogy a félszigettől távol kell tartani Karthágót) egyes katonai újításoknak (amelyek a keleti medence hellenisztikus államaitól vett át, amelyekkel talán élénkebb kapcsolatban állt. Viszont Karthágó is képes volt technológiailag többször is megújulni – Hannibálon innen és túl is – és Rómát is ugyanúgy sújtották – később – ezeknek a reformoknak a következményei – de mint győztest, ez – a punok sajnálatára – csak később következett be. Így is 3 háború kellett Karthágó hatalmának megsemmisítéséhez – a város “sóval való behintése” legenda – az egyre erősebb – a pun pozíciókat átvevő – Róma szerepét), és ami legfőbb, a szerencsének volt köszönhető. Ezt a római szerzők is hangsúlyozták különben (“sors”), de ma szeretünk ezektől eltekinteni (mert nem illik semmilyen világképünkbe kb. Kr. u. 1000-től és a barokktól kezdve).

 38. pierredelacroix — 2015-08-27 22:36 

@pierredelacroix:
2. Odoaker egyébként római tisztviselő volt, és ha pusztán felmenőit tekintjük, akkor akár még “rómaibb” is volt, mint az utolsó császár. Azt pedig, hogy a Római Birodalom és a császár eszméje még sértetlen maradt, azt mutatja, hogy a császári jelvényeket és bürokráciát nem pusztították el (sőt Róma városa még több joghoz is jutott, mint a Ravennában és a korábban máshol székelő utolsó “császárok” idején). Odoaker is az ő nevükben kormányzott (nem tudjuk, hogy gondolkozott-e császárrá koronázásán, de valószínűsíthető több jelből és nem is állt volna példa nélkül).
3. A nyugat-római császári jelvényeket később elküldték Konstantinápolyba, azzal az üzenettel, hogy a birodalomnak (az egésznek, nem csak félnek) újra egy császára van csak, mint Domitianus reformja előtt (emellett csak a másik császár nevezhetett ki egy másikat nyugatra). A gótok pedig a kelet-római császár beleegyezésével kormányozták a nyugati feleket (az ariánus hit nem jelentett akkora kulturális eltérést, mint amit általában ma tulajdonítunk neki egyébként – bár a középkorban élt a legenda, hogy az iszlám valami ariánus-nesztoriánus stb. eretnekség csak – mert egyrészt ők is úgy “kapták” azt a birodalomból, kezdetben nem volt körükben sem kizárólagos és keleten is császára válogatta, hogy a “katolikus” vagy másik irányzatot támogatta)

 39. pierredelacroix — 2015-08-27 22:41 

4. Úgy is nézhetjük más szempontok alapján, hogy Szíria, Líbia és egyéb iszlám államok ugyanannyira vagy “jobban” európaiak mint a magyarok itt Közép-Európában. Mind történelmileg (Hispánia stb.), mind “kulturálisan”. (Főleg azoknak szól ez, akik a pusztai hősiességünket emelik ki. Tudom, radjobbon most a KM-i őshonosságunk, a pilisi szívcsakra, Rudi, az első magyar a Flinstonse-családból a sláger)
Ebben egyébként a franciák tudnának nagyokat vitatkozni:
http://www.mucem.org/en
5. Akit pedig érdekel az, hogy mi az igaz az “európaisággal” kapcsolatban, akkor ezt a könyvet kell elolvasnia: Patrik J. Gerry: A nemzetek mítosza.
http://www.libri.hu/konyv/patrick_geary.a-nemzetek-mitosza.html
http://epa.oszk.hu/00400/00414/00017/pdf/291mersdorf.pdf

 40. bertrand — 2015-09-01 01:46 

Azon gondolkodom mostanában, hogy a németek (franciák, olaszok stb.) komolyan gondolják-e a kvótarendszert. Hogyan veszik rá a teszem azt, Bulgáriába osztott embereket, hogy maradjanak és éljenek is ott? Lehetne esetleg támogatást küldeni a szegényebb országokba? Akkora támogatással, amennyinek valóban helybentartó ereje lenne, akár be is fogadhatnák őket a gazdagok.

 41. hadrian77 — 2015-09-01 10:20 

@bertrand: én meg azon gondolkodom, hogy akik kimennek üdvözölni őket transzparensekkel, azoknak mi a hosszab távú koncepciójuk a munka és beilleszkedés terén? Vagy ez is csak olyan saját vállveregetés, mint az éhező afrikai gyerekekről szóló megosztások a facebookon?
Ha jól tudom, Merkel volt az aki kimondta, hogy a multikulti nem igazán működik.

 42. panamajack — 2015-09-01 10:54 

@hadrian77: Hát szerintem a menekültek hosszabb távú beilleszkedését kifejezetten segíti, ha emberként bánik velük a fogadó ország lakossága…

 43. hadrian77 — 2015-09-01 11:08 

@panamajack: a kérdés az, hogy csak most ilyen befogadó szelleműek ezek az emberek, vagy fél év múlva, ha sokkal markánsabban jelentkeznek a kultúrális különbségek és még ne mlesz munkájuk a menekülteknek, akkor is így gondolják-e. A vendégmunkások 40-50 év alatt sem illeszkedtek be teljesen, akik menekültként oda mennek, melyik utat választják? Nem csak azt tapasztalják meg, hogyan élnek a németek pl., hanem az ottani törökök is. Én próbálhatok segíteni, ha a másik nem azt az utat választja.
Nagyon nem egyszerű dolog lesz ez.

Amúgy meg az osztrákok bekaphatják. Eddig is tudtak, hogy megy a csempészet, de csak akkor álltak neki tenni valamit, amikor azok a szerecsétlenek meghaltak.

 44. panamajack — 2015-09-01 11:31 

@hadrian77: Ezek nyilván bonyolult kérdések (bár a több generáció óta Európában élő muszlimok nagy része sokkal jobban beilleszkedett, mint azt Magyarországról gondolják). Viszont a tény tény marad: a menekültek jönnek, és rövid távon nem lehet megállítani őket. Valamit kell velük kezdeni, meg kell próbálni beintegrálni őket. Szerinted a német, vagy a magyar hozzáállásnak van nagyobb esélye a sikerre?

 45. hadrian77 — 2015-09-01 12:19 

@panamajack: jelen formájában a hozzáállást szerintem nem érdemes összehasonlítgatni, mert mi tranzitország vagyunk, a németek meg célország. Ha tényleg lesz országontkénti befogadási kvóta és a kormány abba hagyja a hangulatkeltést, akkor – ahogy a magyar lélektant elnézem – az emberek nagyrészét nem fogja érdekelni, amíg nyugalom van.
A németeknek volt kb. 50 évük, hogy hozzá szokjanak ehhez. Itthon fél éve megy a mizéria nagyban, kell némi idő az embereknek, hogy több tapasztalatuk legyen és meg tudják ezt az egészet emészetni. Az új, a változás mindig ellenállást generál eleinte.
Támadásokról és gyújtogatásokról is külföldről jöttek hírek, ha jól emlékszem.

 46. panamajack — 2015-09-01 12:32 

@hadrian77: Szerintem itt alapvetően két nagy gond van:

1, A magyar kormány hangulatkeltése, ami egyszerűen megbocsáthatatlan.
2, Az EU tehetetlensége és a gazdagabb tagországok önzése és kétszínű magatartása (ez talán most változni látszik, de ha mégsem, az magát az Uniót is szétrobbanthatja).

A fenti poszt egyébként nagyon jól összefoglalja ezt.

 47. hadrian77 — 2015-09-01 13:04 

@panamajack: ha az EU nem is részletes tervet, de valami megoldás félét felvázolt volna a befogadásról és bemutatta volna már lenne valami kapaszkodója mindenkinek, ami irányt mutatna. Ez most egy állatorvosi ló, ami jól bemutatja az EU minden baját.

 48. magyarnaba — 2015-09-01 14:42 

Nekem az a sejtésem, hogy a háttérben már körvonalazódik valami, csak a diplomáciai szervezetünk helyére lépett dunakeszi futsalcsapat nem képes ennek a lekövetésére, pláne nem a beleszólásra.
Illetve félek, hogy a korábbi, velünk egy táborban lévők felé tanúsított remek együttműködési készségünk, a senkit nem sértő intézkedéseink és az ezt kommunikáló visszafogott stílus, meg a simulékony modor meghozzák a gyümölcsüket. Ha mód lesz rá, hogy minket megszívassanak, akkor meg is fognak szívatni. Akár azzal, hogy a lehalászott menekültsereg selejtjét visszadobják ide.

Martonyit vissza!

 49. untermensch4 — 2015-09-01 15:46 

@panamajack: Részben sajnos meg kell védenem pártunkat és kurmányunkat. Azt vszeg tudják hogy nem képesek a migránsok krémjét lehalászni (ez hozzáértés és célországság miatt is kb a németeknek fog jól menni), azt is tudják hogy pártíz-százezer plusz munkaválaló nagyon megnehezítené a “munkahelyeket teremtünk” agitpropot, a rosszul működő gazdaság meg saját magát sem bírja nagyon, nemhogy egy hullámnyi menekült eltartását. Az ötletük vszeg az hogy áttolják a problémát máshová (ésszerűen a migránsok az ellenségesre hangolódó magyarországnál előbb mennek így máshová az EU-n belül ha az álomcélpont nem jön össze), így lehet majd mondani hogy mutassák meg ők hogyan kezelik sikeresen a dolgot mielőtt nem adnak több tiszteletet a magyaroknak… veszteségkerülő stratégia, a nyereségmaximalizálót az EU-pénzek lenyúlására fókuszálják mert ott a legnagyobb az elérhető haszon, a migránsokon pedig az elérhető legnagyobb veszteség/probléma. Utóbbit nem csak anyagi értelemben gondolom. A már többször említett nigériai fazon aki több európai ország bejárása után vmi rejtélyes mazochizmusból magyarországra nősült (és hogy mostanra tetézze a bajt egy orosz nőt vett el… 🙂 ), olyan látásmódot terjeszt(hetne ha a magyarok hajlandóak lennének vele angolul/globisul beszélgetni, legalább akik tudnak) ami komolyan belezavarna az orbanisztáni illúziókba. Pl amikor a sárgamellényeseket magyaráztuk neki és meglepte hogy mi értelme van egy nem profitot termelő cégnek…

 50. noirp — 2015-09-01 16:32 

Mindazt, amit most a Keletiben várakozó menekültekre rá lehet szórni, pár hónapja még a hajleszokra és a cigányokra illett köpködni (koszos, büdös, lop, késel, takarodjon, ingyenélő, etc). Hirtelen fontossá váltak azok az éhező gyerekek is, akiknek 10-14 hónapja még a létezéséről se igen akart tudni a jó NER-polgár. No nem mintha kinyílt volna a szeme, csak most lehet példálózni, hogy a menekültek kapnak kaját, ötezer Ft zsebpénzt, míg a gyerekek lufaszt.

Azonkívül pedig én is őszinte ijedtséggel várom, mi lesz, ha _tényleg_ itt-tartják a szerencsétleneket péntekig, mikor is — hírek szerint — egy kocsiderék román ultra érkezik a Keletibe.

Ha belegondolok, anno hányan elhihették, ugye, hogy azt a kis határmenti rádióállomást a mocskos polákok megtámadták, és most vissza kell vágni…Na, ilyesmitől tartok én most.

 51. panamajack — 2015-09-01 16:50 

@magyarnaba: “Illetve félek, hogy a korábbi, velünk egy táborban lévők felé tanúsított remek együttműködési készségünk, a senkit nem sértő intézkedéseink és az ezt kommunikáló visszafogott stílus, meg a simulékony modor meghozzák a gyümölcsüket.” – a Proffal már legalább egy éve tépjük a szánkat itt a blogon, hogy nem lesz ennek a nagy kuruckodásnak jó vége, még ha Európában a saller nem is rögtön és nagy hanggal bejelentve érkezik…

 52. noirp — 2015-09-01 17:07 

@panamajack:
Utána pedig még nagyobb lesz a kuruckodás. Mert felpofoztak. Bennünket! A Szívcsakra Népét! stb.
…több vizeletet a magyaroknak…!

 53. panamajack — 2015-09-01 17:48 

@noirp: “több vizeletet a magyaroknak…!” – Mármint széllel szembe? 🙂

 54. noirp — 2015-09-01 17:55 

@panamajack:
Magyarembör csakis széllel szembe csörget, nem?

…várjál, már majd’ megnyomtam az eztmondom-gombot, mikor eszembe jutott: a széllel szembe mód mellett a trambulinról a medencébe is szóba jöhet.

Gonosz vagyok, na 🙂

 55. panamajack — 2015-09-01 18:10 

@noirp: Egy ismerősöm mondta az egyik szokásos kormányzati pofátlansággal kapcsolatban: “ez már nem is trambulinról hugyozás, ez a medence széléről fel a trambulinra, majd onnan le!”

 56. flashbang52 — 2015-09-01 18:29 

@magyarnaba:

Jól látod. Most kellenének azok a go játékban ( by panama) jártas öreg szanaszét ágazó kapcsolatrendszerrel rendelkező diplomaták akik tudnának alkudozni, kompromisszumokat kötni, titkos szolgálati szálakat mozgatni ( urambocsá diszkréten zsarolni) pénzt és támogatást szerezni,

Helyette van zseléshajú futsalista bukott tévés vagy kurvacipőt viselő kidobott államtitkár ex szerető diplomata ( Na ne tessék már röhögtetni) Akiknek úgy kell elmagyarázni, hogy a fehér tapadós miniszoknya alá ne fekete tangát vegyen ( egyáltalán ne tangát vegyen fel) ha azt akarja, hogy komolyan vegyék Ha meg már felnyalta a haját cápauszony figurára akkor legalább a beszélgetést a nagykövetek doyenjével ne úgy kezdje , hogy fasza volt Robbie Williams koncertje a Szigeten Bebasztunk mint atom. You know my friend… fucking cool !!!! ..fucking cool !!! Hö!

 57. flashbang52 — 2015-09-01 19:01 

@panamajack:

Pontosan!

És nem érti és nem érti és nem érti …. Persze honnan tudná a Szöcske bácsi a gyúró nem magyarázta el mi fán terem az a diplomácia..De olyanaokat biztos, mondott …. a labda kerek nem nagyot kell belerúgni hogy arra menjen ahová akarod, Meg olyanokat is mondott valszeg, hogy Csapatjáték b…meg csapatjáték… Na megyek beledőlök egy Desert Eagle gravirozott csövébe…
Hogyan köpjünk fel és álljunk alá naponta kétszer by KKM
http://index.hu/belfold/2015/09/01/a_kulugy_visszautasitja_a_nyugati_biralatokat/

 58. panamajack — 2015-09-01 19:17 

@flashbang52: A legszomorúbb az, hogy a magyar kormánynak itt néhány dologban igaza van – a nyugati országok tényleg szarban hagyták a magyarokat a menekültkérdésben. És ha nincs az utóbbi pár hónap hányingerkeltő menekült- és EU-ellenes hecckampánya, jó eséllyel SOKKAL megértőbbek lennének a problémáinkkal szemben (Olaszországot meg Görögországot pl nem basztatják menekültügyben, vajon miért?). Csak hát itt is a szokásos forgatókönyv zajlik: a falu részeg HVCS-je kihívja a nehézsúlyú bajnokot a kocsma elé a hóra, aztán hörögve méltatlankodik az első pofon után…

 59. bertrand — 2015-09-01 21:20 

@panamajack: az egészben az a legdühítőbb, hogy a gyűlöletkampány nem tűnik szükségszerűnek. Ha azon a szép télvégi napon stratégiai fröccsözés és kocsmafilozofálás közben arra jutnak Orbánék, hogy a keresztényi-szolidáris vonal lenne előnyös a népszerűség szempontjából, akkor most teljesen más lenne a kép. De valamiért a gyűlöletet válaszották, és most már eléggé felhergelték a népet, hogy ne lehessen kihátrálni belőle.

 60. noirp — 2015-09-02 09:24 

@bertrand:
Jól látod: nem szükségszerű.

 61. hadrian77 — 2015-09-02 10:02 

@panamajack: ugye mennyivel más lenne, ha a határzár kapcsán azt mondanák, hogy napi szinten ezres nagyságrendben érkeznek az országba ellenőrizetlenül és kontrollálatlanul menekültek, ami számos veszélyforrást jelent, ezért megpróbáljuk műszaki határzár segítségével a hivatalos határátkelőkhöz terelni őket regisztrálás, ellenőrzés céljából.

 62. panamajack — 2015-09-02 11:06 

@hadrian77: Nyilván. És milyen egyszerű lett volna így kommunikálni! Igaz, akkor nem lehetne a dolgot belpolitikai uszításra használni a hazaáruló libsik ellen.

 63. noirp — 2015-09-03 15:02 

Gyerekek, én ebbe ma délre elfáradtam. Sajnálom.
Nem tudok már reagálni sem, tehetetlennek érzem magam. .Nem tudom, mit mondjak. Nincsenek szavaim, nem látok tisztán. Ki kit vert át; ki mit nyilatkozott Merkeltől Lázárig és vissza. Nem tudom már, hova nézzek, hogy ne nyílt uszítást, vagy ne kétszínűséget lássak.
Ki rendelte el, hogy a Keletiből Bicskére induljon a vonat. Nem tudom. Ki adta ki a rendőröknek, hogy egy büfi tájékoztatás nélkül otthagyják a Keletit. Nem tudom. Kinek jó (az egybites barmokon kívül) a menekültproblémából menekültcirkuszt csinálni, egyre vadítva magukat a menekülteket is.

És végül, kinek az agyából pattant ki az alanti elmebeteg ötlet,
http://hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20150903_Torveny_az_embertelensegrol
amit, pesszimista lévén, úgy gondolom, röptében meg is fog szavazni kormányunk és Őfelsége Lojális Ellenzéke is.

Ottani kommentemet lustaságból megjelenítem itt is, gépelje be másodjára a búbos rosseb:
——————————————
Eleddig a rendőr nem léphetett be egy lakásba “csak úgy” akkor sem, ha éppen családi verekedéshez hívták ki. Míg vér nem folyik…ugye. Addig csak nézik, hogy farag a család egy-egy tagja a többiből embert. Ennek nem örültem, de a magánlakás szentsége legalább nem sérült.
…most pedig, ahogy ismerem magunkat, elég lenne az is, ha a szomszéd ki akar velem baszni, és bejelenti, hogy 119 szírt, 81 afgánt és 29 pirézt tartok az ágyam alatt. (N. B. egy okmányok nélküli, ismeretlen felmenőkkel bíró perzsafélét már most is. Mielőtt valaki feljelentene, közlöm, hogy az nyávog.)
——————————————-
Leégett a tápkábel, besültek a műszereim, kész.

 64. hadrian77 — 2015-09-03 16:52 

@noirp: Bicskét húzd ki a listáról, elég régóta van ott egy befogadó állomás. Ugyan így Győrbe is vittek menekülteket az ottani befogadó állomásra.

A többivel egyetértek, fejetlen kapkodás, mindenkinek sara van és mégis mindenki másra akarja kenni.

 65. noirp — 2015-09-03 17:02 

@hadrian77: A bicskei vonaton azért akadtam fönn, tisztelettel, mert tudtommal Sopronba indult; és senki nem mondta — megest tudtommal — a fent levőknek, hogy csak a bicskei táborig mennek.
Mely táborról egyébként tudok 🙂
Győr: Vámosszabadi mellett a városban is? No látod, arról viszont nem (pedig éltem ott 6 évet)

 66. noirp — 2015-09-03 17:05 

…persze azóta már a fél város átépült, szóval ez egy hülye hivatkozási alap részemről. na így jártam.

 67. untermensch4 — 2015-09-03 17:32 

@noirp: Megadnám a kiégési kegyelemdöfést. 🙂
Tegnap mesélte egy hétköznapi állampolgár(nő) hogy a szomszédasszonya mondta hogy a menekülteket az amerikaiak pénzelik és ha elég sokan lesznek már nálunk akkor fegyvereket fognak ledobni nekik hogy irtsanak ki bennünket. Hiába mondtam neki hogy a szabványkonténeres közúti és vasúti (még a mávval is…) szállítás sokkal célszerűbb lenne úgyhogy esetleg a hír nem valódi 🙁
Na most az illető polgárőr is…

 68. noirp — 2015-09-03 17:49 

@untermensch4:
Csak nyugodtan (ami a kegyelemdöfést illeti); más módon ugyan, de az egyik kollégámtól is megkaptam 🙂

 69. noirp — 2015-09-03 17:56 

@untermensch4:
…polgárőr és gondolom _másodlagos frissességű_ Russia Todayjel táplálkozik.

 70. hadrian77 — 2015-09-03 20:20 

@noirp: Igaz, de ügye ha megmondják nékik, hogy csak Bicskéig mennek, akkor kitör a gyalázat a Keletiben és jöhet a könnygáz.
Győrben a SZIF mellett volt egy határőr laktanya, feloszlatásuk után lett befogadó.
Nálam a németek is kaptak egy rossz pontot. Senki nem állt ki, hogy rosszul fogalmaztak és a befogadunk Mindenkit szólam csak a már kint lévőkre vonatkozik. Ez azért komoly lökést adott a vonatozni akaró menekülteknek.

 71. noirp — 2015-09-03 20:26 

@hadrian77:
Sajnos, egyetértünk. Nagyon gyorsan kellett volna visszaszívniuk a szírekre vonatkozó nyilatkozatot, nem utólag mosni kezeiket. (Mondom ezt avval együtt, hogy Merkel tárgyalóképességének drukkolok erősen. Tisztelettel tudatom, széthasadt a tudatom)

 72. flashbang52 — 2015-09-05 16:19 

Na , hogy kefélnék meg. Megérte a plakátra kidobott százmilliók, a drótakadályra kidobott milliárdok, az egymásnak ugraszott ország, a pöcegödör szintjére sülyesztett magyarság a külföld szemében a verőlegénnyé züllesztett rendőrség és még sorolhatnám…

http://vs.hu/kozelet/osszes/a-kormany-viszi-a-menekulteket-busszal-a-hatarig-0904

RSS feed for comments on this post.

Szólj hozzá

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.