Pénz a Tényekben

A Simicska-TV2 ügyben a cégjogi megfontolások sokadlagosak, ez egy politikai játszma. Ha ezt a független magyar bíróság fogja eldönteni, akkor ugye nincsenek illúziók, hogy ki nyerhet és ki nem.
A lényeg az, hogy a TV2-ben van még egy-két nézettebb közéleti műsor (Lények reggel, MOKKA, Trutykó aktuális műsora) meg pár licenc alapján működő esztrádműsor, amely jelentős nézettséget vonz, illetve gondolom vannak elég jó filmpakettek megvásárolva, vagy lekötve.
A kormány viszont, amely már szinte nyomasztóan és feleslegesen sok média-csatornát vásárolt meg, elég nehezen fér hozzá a közvéleményhez.
A közéleti újságolvasás kihalt műfaj, a művelt közönség elektronikus médiát olvas, a nem művelt közönség pedig szinte kizárólag a bulvárlapokat. Az elektronikus médiához a Fidesz környékén jól láthatóan nem ért senki, mióta a Simicska-médiát lerobbantották magukról. A bulvárlapokban politizálni csak minimálisan lehet, előbb-utóbb az átlagolvasó átlapoz a cicis nénihez.
A közmédia csatornáit a kutya sem nézi, legfeljebb ha Formula 1 vagy válogatott focimeccs van, de nagy ügyesen azt is kirobbantották abból a műsorkörnyezetből, ahol egyébként a hátára lehetne ezeknek a nézett műsoroknak a kormányközeli tájékoztatást.
Hiányzik tehát egy jó családi-bulváradó, amelyen keresztül nagy tömeghez lehet sikeresen közvetíteni a kormányzati kommunikációt.
A Habony-Vajna tandemnek ezért lenne jó a TV2, mert azt valamikor német profik rakták össze, és alkalmas lehet normális bulvárműsorok megcsinálására. Egy ideig, mert ha ezt is megtalálja a madárfüttyös nemzeti romantika, a libalegelőn gulyáslevest főző Marcsival, akkor persze ehelyett is mindenki mást fog nézni.
A médiában viszont mindennek rövid a szavatossági ideje. Nézzük meg a menekültválságot, egy hónapja pörgeti a kormánykommunikáció és ma már pont senkit sem érdekel, hogy 4500 vagy 6295 menekült jött át tegnap a határon. Egyszerűen már nem friss a hír, miközben megint majd kiesik a fociválogatott, lebukott Lagzi Lajcsi és így tovább.
A TV2-re is, ha szükség van, azonnal szükség van. És itt tud Lajos nagyon nagyot rúgni egykori szövetségesébe.
A magyar médiamunkás ugyanis szegény ember. Ennek két oka van. Az egyik a színvonalas és mindenkitől vásárló közmédia hiánya. Amikor mindent haveroktól vesznek meg, akkor a termelési szinten olyan kevés pénz marad, hogy abból nem lehet megélni a természetfilmesnek, a néprajzosnak, a zenei rendezőnek. Ebben a közegben a tényleges műsorgyártó szakemberek folyamatosan csórók, és bármilyen zászló alól szétszaladnak, ha máshol pénzt ígérnek nekik, miután jövő hónapban is jön a gázszámla.
A másik ok pedig egyszerűen az, hogy a magyar piac kicsi, itt a csatornák vezető arcai is havi két-három milliót visznek haza, amely, akárhonnan is nézzük, maximum tízezer eurós fizetés, értelemszerűen az alacsonyabb szinteken még rosszabb a helyzet.
Ilyen közegben nagyon fontos, hogy egy csatornánál mennyire tudnak a munkatársak tervezni a jövővel. Lehet, hogy nem lesz Simicska Lajosé a TV2, de ha Vajnáék arra számítottak, hogy beülnek a tutiba, csalatkozni fognak. Ugyanis jobbra-balra nézegető stábot fognak találni, akik melegen próbálnak tartani mindenféle kapcsolatot, ha menni kell és ha kapnak jó ajánlatot, akkor mennek is. Hacsak persze nem lesznek megbélyegzett emberek, azonban a maradásra kényszerített emberekkel jó műsort csinálni nem lehet.
Ezt a helyzetet csak nagyon sok pénz bepumpálásával lehet megoldani, tehát Simicska azt már elérte, hogy fájdalmas legyen ez az egyszerűnek indult adásvétel.
Ráadásul, ellentétben Vajnáékról, Simicskáék hallottak már a szinergia fogalmáról.
Az ugyanis, most kívülről nézve nem világos, hogy milyen lenne a közmédia és az államosított TV2 viszonya. A TV2 csinálja az egyik legnézettebb híradót, miközben a közmédiában is van híradó, az két szerkesztőség, nyilván a közmédiásat nem számolják fel a TV2 kedvéért és viszont. Ha a TV2 nézettséget produkál, akkor végképp feleslegessé válik a tízmilliárdok pumpálása a közmédiába, sőt lehet megéri például a Formula-1-et áthozni a TV2-re, a biztos vasárnap délutáni győzelemért a Forma1-családifilm-hosszúhíradó-nagymozifilm kombóval. Csak ugye most csináltak sok pénzért állami sportcsatornát.
Ehhez képest, ha Simicska Lajos vehetné meg a TV2-t, akkor ott van a jól működő HírTv, amelynek a gyártási-technikai része nagyon régen a legjobb a hírműsor-közéleti műsor vonalon. A hírgyártást össze lehet hozni a TV2 bulvárhíreivel. Az RTL Klub megmutatta, hogy a nézettséget nem bántja egy jó kis belpol-külpol blokk, sőt. A TV2 vissza tud utalni a HírTv háttérműsoraira, tud anyagokat átvenni-beharangozni, vagyis nagyon tiszta profillal tud lenni az a családi, kicsit bulváros-esztrádműsoros tévé, amelyen iszonyatos közvélemény-formáló hatást lehet kifejteni.
Ebben a gondolatmenetben Simicska Lajosnak megelőlegeztem azt a bizalmat, hogy ő vagy a tanácsadói építésben-szervezésben valamilyen célt elérendő, hatékonyan és racionálisan tudnak gondolkodni.
Lehet, hogy ez nem így van, de ennek a puszta lehetősége a TV2 értékét pillanatok alatt leszállította, hiszen a megvett filmek és formátumok mögé szervezet kell, ez adja az értékét. Ha nincs szervezet és emberek, akkor drágább megtölteni ezekkel újra, mintha teljesen az alapoktól kellett volna építkezni.
Lajosunk tehát lehet, hogy nem vesz magának bulvártévét, de az már most látszik, hogy ezt az ellenfeleinek vagy megakadályozta, vagy legalábbis nagyon-nagyon megnehezítette.
Hogy a Miniszterelnök Úr kedve szerint is megfogalmazzuk: Lehet, hogy Andy ezt az ultit meg tudja csinálni, de Lajos kontrázta a partit, és még húszra is meglesz neki a száz. Pénz az ablakban. Izé, az régen volt. Pénz a Tényekben.

70 hozzászólás

 1. eltopo — 2015-10-19 20:31 

Csak aztán Lui nehogy véletlen lenyeljen valami enyhítő körülményt!

 2. Tromb74 — 2015-10-19 21:23 

Már vagy 10 éve annyira kiszakadtam ebből a tévézősdiből, hogy sok fogalmam nincs róla, hogyan is működhet.
Pár napja anyáméknál döglödtem kicsit a kanapén, oszt nyomkodtam a távkapcsolót. Hát a TV2 valamelyik hírműsorában vagy 10 percig arról volt szó, hogy a “Juliska néni” kertjében a belvíztől kihajtott a nád. A stáb lezúzott Bivalybasznádra és leforgatta az eseményt. Utána “Pista bácsiról” volt egy 5 perces összefoglaló, amint szivárványszínű gatyóban megfürdik a 10 fokos, “JEGES” Tiszában. Bevágtak néhány snittet is, ahol különféle alkeszek megerősítették, Pista bácsi tényleg szokott fürdeni ősszel a Tiszában. (nahát)

A kérdés az, hogyan lehet itt valamiféle kormánybarát tartalmakat becsempészni, az agyhalottaknak szóló műsorfolyamba? A kormány nem csak az online médiához balfasz, hanem úgy általában véve minden fajta médiához. Nem a felülettel van a gond, hanem azzal, hogy nem tudják a propagandát emészthető, kívánatos formában tálalni.
Szerintem ez a közönség nem elégszik meg félmegoldásokkal, itt fullba kell nyomni a kretént. Ribancokkal, szakállas nővel, rákos betegek aljas indokból elkövetett kizsákmányolásával. Fel tudnak nőni ehhez a feladathoz?
Őszintén szólva még elvi szinten se nagyon tudok elképzelni egy működőképes kormányzati bulvár tévét. Sokkal egyszerűbb lenne megvenni napi néhányszor 10-15 percet valamelyikben, ahol Lázár János zakójáról v. Orbán fogyókúrás receptjeiről fecsegnének.

 3. Tromb74 — 2015-10-19 22:58 

itt foglalják össze a helyzet jelenlegi állását:
http://444.hu/2015/10/19/hatalmas-pofon-vajnaeknak-fonyoek-nevukre-vettek-a-tv2-t-oriasi-per-lesz
Sajnos én bármilyen szövegtől, ami akár csak kis részletekben is tartalmaz jogi kifejezéseket, azonnal elálmosodom, ezért csak akkor vagyok hajlandó elolvasni, ha érintett vagyok benne. …de a konklúzióra azért kíváncsi vagyok 🙂

 4. norniron — 2015-10-20 01:16 

Az a baj – ha ez baj egyáltalán – hogy nem vagyok meggyőződve arról, hogy Simicska képes-e még racionális, adekvát döntést hozni bármiről. Sajnos bizonyos személyes szokásai (értsd: totál alkoholista) kevéssé teszik ezt valószínűvé.
A hagyományos TV pedig néhány éven belül el fog avulni. A szüleink még mnegnézik a híradót és az időjárás-jelentést, mi már nem. A bulvár sem tudom meddig lesz érdekes. Ha ribiket akarok nézni, ott a netes pornó, foci is van a neten, alig nézek meccset tv-ben, inkább streamelek. Az engem érdeklő dolgokat 2 kattintással el tudom érni, nem vagyok kíváncsi arra, hogy a közszolgálati médiában valamelyik nagymenő lotyója drámai hangon bejelentse, hogy megint átözönlött két szír a határon.

 5. eltopo — 2015-10-20 06:33 

@norniron:

Őőőő, mostanában nem annyira jó a neten valakit csak úgy alkoholistázni.

😀

 6. Tromb74 — 2015-10-20 09:06 

@eltopo:
😀 😀 😀 Tényleg, hogy áll az ügy?

 7. norniron — 2015-10-20 09:16 

@eltopo:
Simicska az utóbbi időben kiesett a pixisből, talán őt már lehet 😉

 8. Tromb74 — 2015-10-20 10:30 

@norniron:
Én is azt szoktam volt hinni, hogy tévét csak a 60 és a halál között néznek a polgárok, de a nézettségi mutatók rácáfolnak erre. Úgy tűnik, mindig újra termelődik egy réteg, aki olyan hülye, hogy képtelen saját maga megtalálni az ostobaságot a neten, kell neki, hogy a szájába tömjék nagykanállal.
Egyébként meg a legütősebb szavazótábort még mindig az Ilonka nénik meg Öcsi bácsik adják, akik a Barátok közt legújabb epizódja (…Vajon meg tudja-e magyarázni Róbert árulásának okait Ludwignak? Nóra féltékeny lesz Mónikára Miklós miatt. Péter Balázs tanácsára bepróbálkozik a magányos Hannánál. …) előtt szeretnek megbotránkozni kicsit a migráncsokon, meg elmorzsolni néhány könnycseppet valami távoli természeti katasztrófa oszladozó áldozatai felett. Persze szemlesütve azt is megnézik, ahogyan a tetovált jocó megcápázza( http://szleng.blog.hu/2009/08/25/capaz ) Vivient a vhalóshágshowban.
Csak azt nem értem, hogyan fér bele a koncepcióba a NER.

 9. eltopo — 2015-10-20 11:12 

@Tromb74:

Hát sokkal előbbre nem jutott még. Nemrégen megjelentünk a jó doktorral az illetékes bírósági titkár előtt aki rövid, formális ülés után elengedett minket. Majd jön a papiros, mikor lesz trágyálás.

 10. norniron — 2015-10-20 11:50 

@eltopo:
Jut eszembe, én Simicskát ezen a blogon már lealkoholistáztam, még tavasszal, a gecizés idejében. Azóta sem jött a végzés, hogy kezdjem meg a szabdságvesztés büntetésem letöltését akarom mondani jelenjek meg PKKB vagy a BKKB előtt. (Nem tudom, melyik az illetékes esetemben, attól függ, hogy a bűncselekmény elkövetésének helye az otthoni vagy a munkahelyi számítógép volt).
Tényleg, egyáltalán polgári vagy büntetőügyről van szó?

 11. professzorpizka — 2015-10-20 11:53 

@norniron: a 9. komment alapján ki lehet találni 🙂

 12. wazelin — 2015-10-20 12:04 

@professzorpizka: Mi az ügy előzménye?

 13. eltopo — 2015-10-20 14:05 

@professzorpizka:

Nem érdekes amúgy, hogy négy feljelentettből egyedül engem találtak meg? A felderítés részleteit nem kéne kiadniuk?

 14. Tromb74 — 2015-10-20 15:21 

@eltopo: Valamikor már említettem, hogy volt szerencsém BZS-vel együtt elkölteni egy vacsorát családias hangulatban Gemencen.
Ha gondolod, eskü alatt tanusíthatom, hogy nem antialkoholista. Mondjuk csak mértékkel pálinkázott be a jóember, bulvárba illő részletek nélkül.
Sőt, azt kell mondjam, nem keltette alkoholista benyomását, inkább depresszióra gyanakodnék, persze csak akkor, ha ez nem törvénysértő, beszéljünk inkább krónikus búskomorságról.

 15. eltopo — 2015-10-20 15:34 

@Tromb74:

Érdekes módon a meghallgatáson is meglepően egyben volt ahhoz képest ahogy előtte legutóbb láttam.

 16. Tromb74 — 2015-10-20 15:36 

@wazelin: Az említett úriember komment általi lealkoholistázásának megalapozott gyanúja.
Amit úgy egyébként nem értek, mert az említett úriembernek gyakorta ömlik a szar a szájából, nem kímélve se élőt, se holtat, ami nyilván nem releváns a fenti ügy szempontjából, de azért különös.
“Európa ma Amerika akar lenni, Elnök úr. És ez a sors volt szánva önöknek is. Ha marad az ön elődje, a szerencsétlen és akarattalan, alkoholista Jelcin, akkor maradnak a Hodorkovszkij-féle idegen ügynökök is, és akkor most már nincs Oroszország.” – See more at: http://magyarhirlap.hu/cikk/17493/Level_Vlagyimir_Putyinnak#sthash.o4UYBGkB.dpuf
Ez nyilván irodalmi alkoholistázás, így egészen más jogi kategória alá tartozik.

 17. eltopo — 2015-10-20 15:44 

@Tromb74:

Höhöhö és ez ráadásul friss, meleg!

Ki is nyomtatom és visem magammal a tárgyalásra.
Kösz Tromb!

 18. Tromb74 — 2015-10-20 16:38 

@eltopo: Ó, szívesen.
Egyébként a blogján szerintem száz számra lehet különféle otrombaságokat találni. Külön cukiság, hogy a blog fejlécében a Nemzeti Konzultáció hirdetése fut.
Érted, olvasod habzó fröcsögést a muzulmán hordákról, miközben fent meg animálódik AZ EMBEREK DÖNTÖTTEK… kezdetű propaganda.
Hát ha van a létnek valami egészen alsóbbrendű és visszataszító formája…
Na de nem is folytatom, a fenének sincs kedve egy bélsárral bíbelődni a tisztelt bíróság előtt

 19. eltopo — 2015-10-20 17:59 

@Tromb74:

Hát én majd bíbelődhetek.

 20. untermensch4 — 2015-10-20 18:18 

@eltopo: Ha úgyis lesz bíbelődés, esetleg a nemzeti hagyományok ápolása végett a trágyálóteremben ki kellene hívni egy gamma-gt-párbajra. Az igazságügyi orvosszakértő egy laborból elég jól tudhat olvasni. Apróbb kockázat ha nem alkoholizmus okozza az egyébként alkoholistákra jellemző mentális állapotát.

 21. eltopo — 2015-10-20 18:23 

@untermensch4:

Az a baj, hogy ebből a szempontból (javíts ki Doki, ha hülyeséget beszélek) az is mindegy lenne, ha Mr Number Fünf seggrészegen jelenne meg a tárgyaláson. Nem az a kérdés ugyanis, hogy alkoholista-e, hanem hogy én megsértettem-e a becsületét azzal, hogy ezt nyilvánosan taglaltam.

 22. norniron — 2015-10-20 18:32 

@eltopo:
Van itt még jogász, és így van.
Továbbá a gamma gt vizsgálat a leginkább egy árkádiai világban tudná megbízhatóan kiszűrni az alkoholistákat, jelenlegi agyonurbanizált, agyoniparosított társadalmunkban meg nem mondod, hogy most éppen mitől záródtak el az epeutak, kólától és csipsztől is lehet.

 23. eltopo — 2015-10-20 18:53 

@norniron:

Oppardon, ha te is az vagy!

 24. Tromb74 — 2015-10-20 19:50 

@norniron: ebben az az érdekes, hogy a sértett megnyilvánulásai okot adnak a mentális állapotának kitárgyalására, de az feltételezett állapot feltételezett okára mégse nem?

 25. noirp — 2015-10-20 19:50 

@Tromb74: “depresszióra gyanakodnék, persze csak akkor, ha ez nem törvénysértő, beszéljünk inkább krónikus búskomorságról.”

Írj olyasmit, hogy “monoamin típusú ingerületátvivők, ú. m. szerotonin és rokon vegyületek” anyagcseréjének átmeneti zavarára” gyanakodsz — ebbe kössenek bele. 😉 És még jól is hangzik.

 26. noirp — 2015-10-20 19:51 

@untermensch4:
Ott a pont, kérdés, ez megoldható-é.

 27. noirp — 2015-10-20 19:58 

@norniron:
Bocs, hogy belepof, de egy _nagylabor_ (nemcsak gamma-gt) legjobb tudásom szerint esélyes, hogy kiszűrné. Ha a jóember nemcsak verbálisan rosszmájú, és nem dolgozik szerves oldószerekkel, nem lakik olyan környéken — de közben a leletéből úgy tűnik, mintha az Illatos úton húzott volna le 50 évet védőfelszerelés nélkül — akkor bizony az etanol lelkes belsőleges kultiválása jön még számításba, legvalószínűbb okként. Az is oldószer, még ha mézzel és karamellel keverve hungarikum is. Hát úgy is hat…

 28. flashbang52 — 2015-10-20 21:10 

A zalkohol öl bútit és nyomorba dönt. Tisztelt bíróságnak nem kell mást tenni-e mint elolvasni random egy egy cikket number fünftől úgy 1993 tól mostanáig, és a fenti állítás egycsapásra beigazolódik. 🙂

De visszatérve szétvart arcú Yvonne és a bonviván imitáció Simon( e) tulajdonlására. Ezt cikket 2014 márciusában abszolválta a Magori Narancs. ( akkor ugya Simlicska még országos puszi cimbi haver volt. De már akkor is nyilvánvaló, hogy ő van a TV 2 mögött. De most komolyan, hogy a bánatos faxba lehet ennyi idióta egy helyen. Jó van na…. Vajna Andris eszét eltolja a Viagra vagy a Kamagra, hogy b neje ne más után ácsingózzon. Balta Arcú koronaőr Londonban hetyeg fiatal ukrán maffialányokkal, vagy sportos röplabdásokkal, meg próbálja másolni Finky bratyót de nem megy ( vallást kéne váltani) De könyörgöm nincs nekik egyetlen jogászuk könyvvizsgálójuk vagy szakértőjük aki szólna, hogy “Gyerekek tessék vigyássszni mert hiszen mi is tudjuk. hogy Lui von Sperma Dö Simicska pont a mi utasításunkra hozta magát, helyzetbe, hogy senki más nem szerezhesse meg a TV 2-t csak ő és tegye mindezt úgy, hogy a nyílvánosság számára ne legyen egyértelmű.”

http://magyarnarancs.hu/belpol/egy-kis-figyelmesseg-a-fonok-faja-ala-88295

 29. Tromb74 — 2015-10-20 21:19 

@noirp: mézzel? Pffej!
Itt az a kérdés, mennyiben sérült ennek a véglénynek a jóhirneve? Szerintem a kommentelés jellegéből adódóan alkalmatlan bárki jóhírnevének a megsértésére. Egy komment teljesen súlytalan, ráadásul törölhető, vagy gond nélkül lehet rá reagálni.
Nem életszerű, hogy bárki is ez alapján gondoljon bármit is Zsolti bácsiról.
BZS ezzel feltehetőleg teljesen tisztában van, de hogy a jog ezt mennyire képes lekövetni?
Gondolom, az ilyen hernyóknak érdemes bepróbálkozniuk, mert ha bejön, akkor kaszálnak, ha nem, akkor elbasztak egy kis időt, a gazdi meg állja a költségeket. A lottónál azért sanszosabb a főnyeremény.
Az meg egy dolog, hogy a gerincesek törzsének tagjai méltóságukon alulinak tartanának ilyesmit perre vinni.

 30. flashbang52 — 2015-10-20 21:26 

Persze miért csodálkozom? Még egy nyütvedék stylistra sem futotta nekik aki megmondta volna exhabony Fannynak, hogy a jeges vizes akcióhoz is illik megfelelő melltartót felvenni ( pláne akkor ha azok a fránya Cooper szalagok már nem úgy működnek mint 16 évesen. ( vízesés után megszólalása is kimeríti az agyoniskolázott kulturált miniszterelnöki fészbúk kezelő összes ismérvét.)

https://www.youtube.com/watch?v=if60dHmklSo

 31. eltopo — 2015-10-20 21:29 

@Tromb74:

Mr Number Fünf egyelőre nem perelt be kártérítésért. Büntetőfeljelentést tett.

 32. Tromb74 — 2015-10-20 21:36 

@eltopo: ó, azt hittem pénz is van a dologban.
Hát akkor boldog lehet a bíróság, hogy ilyen kaliberű üggyel foglalkozhat.
Teljesen felcsigáztál, hogy a fenébe tudtad ennyire felbőszíteni ötöskét?

 33. Tromb74 — 2015-10-20 21:42 

@flashbang52: esetleg a mellbimbóinak a reakció ideje felkelthetett volna némi érdeklődést, de ez így csak simán alpári.

 34. flashbang52 — 2015-10-20 21:56 

@Tromb74:

Az, Ami ugye azért érdekes ( pszichológiailag), hogy képes e valaki felfelé mászni az evolúciós létrán ( Darwin szerint nem, ha okos vagy tudsz hülyén viselkedni, de ha hülye vagy akkor nem tudsz okosan) szóval aki ennyire tahó az hogyan képes egy miniszterelnöki arculatot meghatározó Faszbúk oldalt sikeresen működtetni ( sehogy, de mint látszik ez nálunk se okoz különösebb problémát ) Mint a legújabb hír sem, hogy Yvonne a pénzügyis zseni és Simon( e) a másik médiaagytröszt szép lassan beismerik amit már a sarki kocsmában is tényként kezelnek.

http://index.hu/gazdasag/2015/10/20/minden_igaz_volt_amit_pletykaltak_a_tv2-rol/

 35. Tromb74 — 2015-10-20 22:06 

@flashbang52: hamegnézed azt a profilt, látnod kell, hogy nincs profin kezelve. Egy középiskolás is hozná ezt a szintet. Maga OV egy olyan brand, amit vakon követ egy seregnyi zombi. A fészbúknak meg sajátossága, hogy be kell lájkolni valakit, hogy a posztjait lásd a hírfolyamban. Nekem van vagy 15 ismerősöm, aki lájkolta ovit, pedig tudom róluk, hogy rühelik.

 36. eltopo — 2015-10-20 22:12 

@Tromb74:

Egyelőre nincs.

Ne gondolj valami nagy történetre! Valaki azt írta róla, hogy alkoholista, én gyakorlatilag csak helyeseltem. Valószínűleg találomra választott ki éppen engem.

 37. eltopo — 2015-10-20 22:14 

@Tromb74:

Az még hagyján, hogy Orbán egy Brand és vakon követik! Azt nézd meg, ahogy körülrajongják Kocsis Mátét, Fazekas Sándort, vagy akár Németh Szilárdot is!
Na az a baszdmeg, nem Orbán!!!

 38. Tromb74 — 2015-10-20 22:23 

@flashbang52: ezt a simicska féle üzlet szerzési gyakorlatot megtudnám erősíteni, ha merném 🙂
Sajnos rengeteg vállalkozó finanszírozási okokból kifolyólag nem tud belevágni komoly hasznot hozó projektekbe. Ilyenkor a keresgélés közepette kb. 3 lépésből eljutnak Luihoz, aki ha igéretesnek találja a projektet, segítőkészen viszonyul a dologhoz. Persze ha tényleg bejön a biznisz, nagyon gyorsan a saját cégeden kívűl találhatod magad. Ezért olyanok mennek bele az együttműködésbe, akik úgy gondolják, nincs veszteni valójuk. Hát van. A másik verzió ha az adott projektre jegyeznek be céget, így legfeljebb azt bukhatják, de ha Don Lui éppen nagylelkű, talán hagy pár morzsát a tortából. Nem könnyű dolog ma vállalkozni hehe

 39. eltopo — 2015-10-20 22:35 

Most olvasom, hogy a nő, aki tavasszal a Mamutban leugrott a harmadikról, ennek az Yvonne-nak az anyja volt.

 40. norniron — 2015-10-20 23:59 

@Tromb74:
Nem igazán. A sértett közrehatása természetesen enyhítő körülmény, de ez jelen esetben nem értelmezhető. A “bűncselekmény” feltételezem, hogy egy @eltopo által írt komment volt, ilyen körülmények között a sértett közrehatása értelmezhetetlen szerintem (egy olyan cikk/poszt alá, amit nem BZS írt, nem kommentelt alá), gondolom nem kommentpárbajt vívtak Bayer művész úrral egy cuki macskás poszt alatt. Valószínűleg nem az történt, hogy a békemeneten BZS egymillió ember előtt részegen nyakonhányta @eltopot, amire ő heves felindulásában felkiáltott,, hogy “bazmeg te alkoholista állat”, pont bele Bencsik mikrofonjába, pedig ez egy kiváló példája lehetne a sértetti közrehatásra 🙂
Egészen máshol kellen fogni ezt a dolgot, elsősorban ott, hogy BZS közszereplő, gyakran heves indulatokat gerjesztő írásai vannak, bírósági határozatokban is többször marasztalták, tehát számolnia kell azzal, hogy időről időre nyilvánosan dehonesztáló jelzőkkel illetik. De a professzor úr ennek gondolom avatottabb szakértője, nekem életemben büntetőügyem nem volt, sőt a speciális szakterületem miatt több közig perem volt, mint polgári. Úgyhogy alig tudok többet egy dilettánsnál.

 41. flashbang52 — 2015-10-21 00:52 

@eltopo:

Tényleg! Ráadásul korábban a kedves mama ( sten nyugosztalja) meg valamiféle ( khhm ) romantikus kapcsolatban állt Klapkával? Hát komoly közröhej ez az ország. Akár honnan nézed mindig ugyan azok a nevek ( vagy hozzájuk köthető személyek) bukkannak fel ha valamiféle disznóságról van szó.Ugyan az a riherongy ordas qurva kör esküszik ” örökhűséget” három havonta ugyan annak a gulágra érett nagyvállalkozói vagy médiaszemélyiségnek hivott strigó csoportnak. Akkiket a bulvárlapok csak magyar celebnek vagy az éjszakai élet ismert alakjának mer hívni. ( jól felfogott öncenzúrázás okából) Hozzájuk képest pedig még. Lagzi Lui is egy igazi Aiszkhüloszi tragédia főszereplője. 🙂

Na olyan forradalmi hangulatba kerültem, hogy rögvest veszek egy Commandante pólót. ( vagy legalábbis iszom még egy sört)

Tromb 🙂 Nem nézem meg a profilt 🙂 Van aki nézi helyettem is és megkérdezi, hogy miért nem láttja a munkatársak lájkoló hüvelykujjainak nyomát. ( az külön megérene egy posztot, hogy ilyenkor ki mit talál ki 🙂 ( a gyerek lehányta a billentyűzetet -től a nagyapám vágódeszkának nézte a tabletet című megoldásokig széles a repertoár.. Ez mondjuk még jó is! Felülről irányított kreativitás fejlesztő gyakorlat, testbeszéd és pókerarc tréninggel egybekötve.
( a személyes kedvencem: Pornót néztem és a gépem vírusos lett nem akarom megfertőzni a ME faszbukot) Nem merem megjavítani mert akkor a barátnőm rájönne mit csináltam. Senki nem akarhatja, hogy emiatt tönkre menjen a kapcsolatom.) 🙂

 42. Tromb74 — 2015-10-21 09:10 

@flashbang52: Hát alapvetően azért van nekije faszbúk profilja, mert ő egy fiatalos maxiszterelnök, annak ellenére, hogy zsír büszke rá, hogy csatak hülye az utóbbi 30 év technikai újdonságaihoz.
Feltehetőleg ő maga sem látta soha a profilját, mert 2 éve ráömlött a pörkölt szaft a kompjúterére. Megelégszik azzal, hogy ővé “Európa legnagyobb fészbúkja”.

 43. panamajack — 2015-10-21 09:51 

@flashbang52: Te jó ég, ez komoly?! Mármint hogy a főnök a munkahelyen számonkéri, hogy ki lájkolja a melnök oldalát? És senki nem küldi el ezért az anyukája nemi szervébe???

 44. noirp — 2015-10-21 09:57 

@flashbang52:
Hallod, nem irigyellek a munkahelyedért. Magyar Nemze…ööö…Magyar Idők-félóra is van? :-O

 45. norniron — 2015-10-21 10:21 

@flashbang52:
Hej, a középkori-reneszánsz Firenzében, Velencében, Rómában voltak valóságos kurtizándinasztiák…

 46. noirp — 2015-10-21 11:58 

@norniron:
Hjah, hol van már Imperia, Veronica Franco és Angela Zaffeta, mi? (Nem is lenne rossz, ha lennének; azok a nők verseltek, zenéltek, tudtak öltözködni, etc.)

 47. professzorpizka — 2015-10-21 14:27 

@norniron: a professzor úr ezt az ügyet nyilvánosan nem kommentálja.

 48. Tromb74 — 2015-10-21 15:38 

@panamajack: Há’ figyelj, én már uszkve 15 éve is dolgoztam olyan helyen, ahol meg volt mondva, hogy “mi fideszesek vagyunk”. Akkor én csak annyit mondtam, hogy hát én meg nem. No, azóta a helyzet csak romlott itt Kárpátiában.

 49. panamajack — 2015-10-21 16:24 

@Tromb74: Hát nem tudom. 15 éve még én is Kárpátiában dolgoztam, egy olyan cégnél, ahol a nagyfőnök (a közvetlen főnököm) erősen Fidesz-szimpatizáns volt. Viszont az egy cseppet sem zavarta, hogy én meg nem.

 50. Tromb74 — 2015-10-21 20:45 

@panamajack: előfordult ilyen is, meg olyan is. Nekem volt olyan főnököm, aki állandóan Magyar Nemzetet reggelizet, utána fél napig vörös fejjel mérgelődött. Ő pl. Tiszteletben tartotta a “másságomat”. Amúgy remek ember volt, minden tekintetben. Most meg csak az ügyvezető van felettem, aki mellék állásban az apósom. Szerencsére szinte egybevág a világnézetünk, még biznisz téren is ritka a vita közöttünk. A kollégák is eléggé hasonlóan látják a világot, csak az alám tartozó szakik jobbikosok, szinte kivétel nélkül. Vicces, amikor kimegyek hozzájuk Frankfurt mellé. Ilyenkor elmegyünk valahová vacsorázni, oszt ott ülök 18 krapekkal, akik két sör után elkezdenek politizálni:) Persze jó arcok, nem viszik túlzásba.
Amikor felveszek egy új krapekot, még mielőtt kiutazna, ezek telefonon mindig megkérdezik, nem cigány-e? Mondom, lövésem sincs róla. Legutóbb az egyikről megállapították, hogy az. Ment a susmusolás, hogy hát vigyázzunk vele, mert EZEK másképp állnak a munkához. Mondtam nekik, oké, majd meglátjuk, ha gond van vele, megválunk tőle. Azóta eltelt két hónap, dolgozik rendesen. Le is nyugodtak a jóemberek. Ennél csak az szokott mókásabb lenni, amikor utólag megállapítják, hogy mégse cigány.

 51. flashbang52 — 2015-10-21 20:57 

Dear Jacko von Panama. Azok még a boldog békeidők voltak. 🙂

Tudom, hogy mennyire abszurd de mi még jók vagyunk. Csak a like gomb nyomogatás érdekli a vezérkarunkat. Viszont konkrét ( megbízható személytől származó )információ van arról, hogy egyes helyeken bizony előléptetést, fizetésemelést vagy éppen jobb vagy rosszabb jegyet jelent az adott weboldalak látogatása vagy annak hiánya.
Az előző kurzus idején a szegfűs jelvénnyel szaladgálókat legfeljebb megdícsérték és kicsivel vastagabb boítékra számíthatott, de nem volt kötelező, és hátrány akkor sem ért ha nem festetted a homlokodra az Internacionálé kezdő taktusait május elsején. No most az a forradalmi hevület ami a 2/3 ot meghozta mostanra kötelezővé vált.
Nem elég megvallani, hogy hova tetted az X -et, ( mert ugye azt bárki mondhatja) hanem tevőlegesen is bizonyítani kell, sőt most már kezdünk affelé tendálni, hogy a lelkesedést ki is kell mutatni!!! ( nix ugribugri olyan szituációban kell ezt megtenned, hogy később le se tudd tagadni) vagy ha igen akkor sújtson pártunk és népünk mély megvetése. 🙂

Jut eszembe az anyja pitsája az nem nemiszerv 🙂 ( mégha Dottore előző posztjából ez nem is derül ki teljesen illetve sokan akként is tekintenek rá 🙂

Természetesen a rettenthetetlenek ( mint e sorok írója is:) ) megejtik az elküldést abba az irányba, vagy még análisabb helyekre Teljes mellszélességgel fejüket dacosan felszegve, egyenes háttal, magukban mormogva 🙂 Majd gyorsan körülnéznek, hogy véletlenül nem hangosan mondták -e 🙂

Mert ugye Résistance éternellement !!!!

https://www.youtube.com/watch?v=PIZTL2E6YLs

 52. panamajack — 2015-10-21 21:26 

@flashbang52: hja, azok a boldog békeidők! Akkoriban volt egy fidelitasos csajom is, aki egyszer elvitt egy olyan buliba, ahol megjelent a kövérlaca és a dajcstomi…

És persze Vive la Résistance!

http://m.youtube.com/watch?v=RBQIGI4-KZg

 53. Tromb74 — 2015-10-21 22:26 

@flashbang52: Ezt céges szinten nem is értem. Olyan cégvezetőt ismerek, aki érdekből jópofizik velük, vagy olyat, aki a konc reményében lojalitást mímel, na de hogy konkrétan narancs mintás alsógatyát hordana?
Naívan azt gondolnám, hogy ezen a szinten az emberek már csak rendelkeznek valami rálátással kis hazánk politikai, gazdasági történéseire.
Azért azt látniuk kell, még ha oda is vágnak hozzájuk egy zsírosabb pályázatot, hogy egyrészt a pénz nagyrésze el lesz lopva, másrészről a produktum valami haszontalan alibi dolog lesz. oké, hogy a krapek keres rajta némi suskát, de valahol mégiscsak egy értelmetlen és aljas dologban vett részt. Rendben, lenyeli a békát, megsimogatja az A8-ast a garázsban, de azért azt csak nem gondolja, hogy ez a dolgok rendes menete?
Én inkább olyanokkal találkozom, akik időnként khhm. elnyeregetnek pályázatokat, de a hányingerük azért inkább nő, mint csökken ettől a bagázstól.
Félreértés ne essék, Korrupció van Németországban is, az arab világról nem is beszélek, mert európai aggyal nehezen érthető az ottani politikai-gazdasági-üzleti kultúra. Na de az ilyen szemérmetlen, pénzéhes és gerinctelen formája a korrupciónak az bizony hungarikum.

 54. flashbang52 — 2015-10-21 22:44 

@panamajack:

Top secret Best of the best or Father of all spy movies 🙂

Alapmű.Kötelező kellene tenni a megnézését a Magyar film alapnál + az Információs Hivatalnál az Alkotmányvédelmi Hivatalnál + Katonai Biztonsági Szolgálatnál és még sorolhatnám.

 55. Tromb74 — 2015-10-21 22:52 

@flashbang52: Hehe kb. 14 évesen láttam, de jó, hogy említitek, nyomban megszerzem valahonnan.

 56. flashbang52 — 2015-10-21 23:31 

@Tromb74:

Néha én is elgondolkodom, hogy ezt vajon meggyőződésből csinálják vagy csak úgy gondolják ez várják el tőlük feljebb vagy csoporton belüli megfelelési kényszer mozgatja ezeket a dolgokat. Minden esetre én optimista vagyok és nagyon bízom benne, hogy pár év múlva épp olyan röhejes lesz mint nekünk az 50 es évek. ( bár egy kicsi félsz van bennem, Nagyapám soha nem nevetett a Tanú című filmen illetve a szerb barátaim se mosolyogták el magukat Macskajaj egyetlen percén sem.)

Nem olyan régen rendezgettem a régi irataimat és előkerült egy 8 évvel ezelőtt használt névjegykártya gyűjtőm. Nézegettem a neveket és a melléjük írt titulusokat és csak röhögtem. Azok az emberek már sehol nincsenek, pedig egykor élet halál urai voltak az államigazgatáson belül. Valami ilyesmit lesz most is. Csak ki kell bekkelni. Abban meg jók vagyunk 🙂
Most még a ” fortélyos félelem igazgat”. Kicsit elszoktunk tőle, hogy ártunk és kurmányunk beleszól a magán életünkbe, és csúnyán kihasználja az ” egzisztenciális félelmet”. De ez az egzisztenciális félelem bennük is megvan.Lophat csalhat bármenyit ha kikerül a hatalomból neki nagyobb pofára esés lesz. Pu Ji nek az utolsó kínai császárnak nem az volt a legrosszabb, hogy bukta a trónt hanem az ,hogy nem volt aki felöltöztesse bekösse a cipőjét vagy megtörölje a seggét hanem mindezt magának kellett megcsinálnia.
Láttam jópár arcot kivonulni az épületből ( végleg) Az az igazi rémület volt a szemükben, hogy uristen ki fog engem ezután megkeresni/ megkenni, előttem hajbókolni ” önként behajolni vagy betérdelni. 30 évesen államtitkárnak lenni jó dolog 35 évesen mellőzött senkinek ( még ha az A8 zörög a segge alatt ) már nem annyira.

Addig meg…. ( mondjuk a szövegben rejlő humort csak az fogja értékelni aki kicsit vágja az angolt és ismeri az eredetit is 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=-x2Ojrzq1IM

 57. Tromb74 — 2015-10-21 23:51 

@flashbang52: Azért ezek a szarjankók lassan kopnak el, az előző garnitúrához képest talán annyival jobb a helyzet, hogy manapság már elegendő a lojalitás, a kompetencia már fölösleges, inkább üldözött tulajdonság. A seggnyalási képességet meg pozíció nélkül nehéz kamatoztatni.
A dolog hátulütője annyi, hogy a jelenlegi kínálatból tök mindegy ki kaparintja meg a hatalmat, bizonyos szint felett a mutyizás politika mentes, egymásnak adják át a stafétát az olvtársak. A vállalkozónak meg édes mindegy, melyik bagázs zsebébe szórja a pénzt. A pozíció fontos, nem a hovatartozás. Ezt a rendszert nem a Fidesz, hanem a politikai elit működteti, beleértve az ellenzéket is.

 58. panamajack — 2015-10-22 11:23 

@Tromb74: sajnos a szarjankók egyáltalán nem kopnak ki, hanem újratermelik magukat. Most nézd meg ezeket a fiúkat-lányokat: most még csak kakijancsik, de egyszer majd felnőnek…

http://m.youtube.com/watch?v=tOfD5vGSfwM

 59. noirp — 2015-10-22 12:30 

@panamajack:
Lelombozó és ugyanannyira röhejes körkép.
Arany kis szíveim, pici kakamacikák, a legtöbbjének láthatóan fogalma sincs, kikről van szó, mikor neveket kérdeznek tőlük (“ki a példaképed?”). Ha pl. a Selmeczi Gabriellára rábólintó szőke kislányt komolyabban megkérdeznék, miért, mit csinál S. G., mit válaszolna vajon?
Ha nem a Fidesz talál rájuk, akkor most odahaza a törzskocsmában volnának partiarcok, jócsajok és pultszörfösök, ám sajnos rájuk talált. És persze dojcstompika azonnal biztosítja is őket kb. arról, hogy bunkónak lenni lázadás a stílusdiktatúra ellen.
Egyem a szíveteket kiskanállal 😀 Tietek az ország, magatoknak építitek, az értelmesebbje idővel lelép.
Vajon Veress Áron, a kézműves euró kitűnő terjesztője is ilyen mezőnyből választatott ki?

 60. panamajack — 2015-10-22 13:18 

@noirp: miközben néztem a videót néha még én éreztem magamat kellemetlenül. Helyettük szégyelltem magamat…

Pedig esküszöm, hogy nem akarok “ezek a mai fiatalok” szöveget nyomni!!!

 61. zsanvalzsan — 2015-10-22 14:44 

@panamajack:
> nem akarok “ezek a mai fiatalok” szöveget nyomni!!!

Hát ne is! Mert erre az a kézenfekvő válasz, hogy:
És ezek a mai öregek?
És akkor arra mit mondasz?
Na ugye.

 62. zsanvalzsan — 2015-10-22 14:46 

Egyébként, szerintem igen rutinos nyilatkozónak kell(ene) lennie valakinek ahhoz, hogy ostoba kérdésekre is értelmes választ tudjon adni.

 63. panamajack — 2015-10-22 14:47 

@zsanvalzsan: “szeretem a csokikát”

 64. Tromb74 — 2015-10-22 19:02 

@panamajack: Nekem jó tapasztalataim vannak az ifjúsággal. Rengetegen vannak közöttük, akik jól tájékozottak, több nyelvet beszélnek és képesek európaiian gondolkodni. Talán az riasztó némileg, hogy nem látom bennük az egészséges lázadó hajlamot, meg hát pindurit kristály palotában élnek, így a társadalmi szolidaritás pötit nehezen alakul ki bennük. Ők nár másképpen vannak elhanyagolva, mint mi voltunk. A meleg családi légkör ritkábban adatik meg nekik, de a tanulási lehetőséget, a diplomát szinte ajándékba kapják.
A cocializmus utolsó évei és a rendszerváltás első évei túlélő túra volt egy kamasz számára, aminek azért voltak előnyei is. Ráadásul olyan történéseknek lehettünk részesei Európa szerte, hogy csak az nem foglalkozott a politikával napi szinten, aki egyszerűbb volt egy fakockánál. Az ezután beköszöntő viszonylagos kényelem és nyugalom nem a legjobb agyserkentő.
Persze azért bízok fijátálokban, ha tökösség terén vannak is hiányosságok, azért a többség képzettebb a korábbi generációknál.

 65. panamajack — 2015-10-22 21:36 

@Tromb74: ne értsetek félre, eszem ágában sincs rosszat mondani vagy gondolni a fiatalokról általában. Csak azok zavarnak, akiket a fenti filmecske is mutatott. Egyrészt sajnálom is őket, másrészt meg alig akarom elhinni, hogy vannak, akik 25 évvel a rendszerváltás után önként kéredszkednek vissza a langyos kádári fosba… 🙁

 66. professzorpizka — 2015-10-22 21:43 

@Tromb74: Sokára fog kiderülni mindenkinek, de ahhoz, hogy az államtitkár a Harvardról jöjjön, az első lépés, hogy a Mekiben tudjon angolul a pultos. És ez már megvan.

 67. Tromb74 — 2015-10-22 22:32 

@professzorpizka: Ezzel messzemenőkig egyetértek.
Éppen most olvasgatom a Nógrádi Gy. elleni média offenzíva részleteit. Ma még egy ilyen senkiházi simán alakíthatja a közvéleményt (mondjuk ez tragédia), de 15 év múlva talán már nem rúghatna labdába. Schmittek, Nógrádik, Vidák? Remélhetőleg az utolsó dinoszauruszok.

 68. Tromb74 — 2015-10-22 22:41 

@professzorpizka: 😀 😀 😀

Cvej csízbörger mit pomesz?

 69. eltopo — 2015-10-23 08:56 

@Tromb74:

Ja, ja, ez az optimista megközelítés. És mint ilyen, mindig indokolatlan.

 70. wazelin — 2015-10-23 22:20 

@Tromb74: Köszi.

RSS feed for comments on this post.

Szólj hozzá

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.