A becsapott generáció bosszúja

Szanyi Tibor, egyike azon magyar ellenzékieknek, akik megijedtek a Momentumtól, mert felrémlett előttük a szörnyű jövő, ahol nem lehet választásokat pusztán minőségi vörösbor fogyasztásával és türelmes várakozással (mármint arra, hogy hátha Viktort hamarabb üti meg a guta, mint Szanyit) megnyerni.

Nosza, be is jelenit, hogy a Momentumot a háttérben Haris Éva építgeti, gonoszul pénzelve őket. Az inszinuációra Haris Éva válaszolt, stílusosan elküldve a francba Szanyi Kapitányt.

ERŐK a Momentum mögött

De, a Momentum számára ez figyelmeztető jel, mindenki ERŐKET sejt mögöttük. Vérmérséklettől függően zsidó nagytőkéseket, kommunistákat, miegyebet.

A vicces az, hogy a sejtőknek igazuk van. Mi sem természetesebb annál, hogy ha egy mozgalom két hónap alatt többet ér el, mint a többi ellenzéki párt hat év alatt együtt, akkor arra külföldi figyelem irányul. Az se meglepő, ha ennek hatására egy kis pénzt is ki tudnak bulizni, netán kapnak pár jótanácsot. De nem ez a lényeg, vannak ezek a fiúk-lányok olyan céltudatosak, hogy tudják ezt kezelni.

Az igazán érdekes az, hogy a Momentum jelenleg természeténél fogva alkalmatlan a sokak által beléjük látott Orbánváltó Messiás szerepére. Ha a vidékgyűlölős mondat túlzás is, ezek a fiúk-lányok még túlságosan fiatalok a felnőtt bajnoksághoz. Na nem a tempójához, hisz magas térdemelésben futnak körbe mindenkit. Hanem ahhoz, hogy megszokják, hogy a magyar politika tele van feudális berögzülésekkel, árulással, és olyan választókkal, akik senkinek sem hisznek el semmit, ameddig el nem múlt ötven éves és nem szed valamit a prosztatájára.

És itt a gond, amelyet a Fidesznél és hűséges Ellenzékénél is pontosan éreznek. Hogy mi a gond? Tegyenek velem egy kis időutazást!

Három szoba, gyerek, négy kerék…

1998-at írunk, megbukott az MDF műkedvelő kísérlete és kifulladt a Horn-kormány lendülete, világossá vált, hogy a Bokros-csomagot, amelyben lett volna potenciál, csak tüneti kezelésnek szánták. Az arccal nyugat felé forduló technokratákról (az MSZP kisznyik-generációja) és a budapesti „hoch” értelmiségről (SZDSZ) kiderült, hogy pont olyan kisszerűek és a nagy lépések megtételére alkalmatlanok. Orbán Viktor bizalmat kapott.

Vele együtt örült az akkor 35-40 éves generáció, akik elől sok helyen, sok régi ember fogta a karriert, akik kivétel nélkül 1989 előtt kerültek magas pozícióba, Moszkvában tanultak, és kisajátították maguknak a Szakértelem nimbuszát (ekkoriban hangzott el a híres a „szakértelem bolsevista trükk” mondat, és ha nem is erre gondolt, aki mondta, véletlenül tökéletesen leírta a jelenséget).

Orbánnak a Szakértelem lovagjai egyfajta Sith rend volt, és nagyon kapóra jött neki a kilencvenes évek elején a Közgázon, Eltén, Műegyetemen végző, már angolos-németes, kisebb részben franciás orientációjú, magát a régiektől megkülönböztetni akaró, vele kb. egyidős generáció, aki kívánta a Nyugatot, a polgári fordulatot, a haladást, a korszerűsödést.

Ezért is volt akkoriban a Fidesz a „Polgárok” pártja, ezért erőltette ezt az akkor kicsit furcsán hangzó szót. Volt vágy a nyugati fordulatra, és fiatal, minőségi értelmiség állt ehhez rendelkezésre. Hol voltak még akkor a Tasó Lászlók és a Tállai Andrások! A Fidesz, ha lett volna egy képe a 2017-es Tállai Andrásról kitette volna kampányplakátra, hogy mi ez ellen vagyunk!

Fiatal emberek kötelezték el magukat a hozzájuk beszélő Viktor mellett. Három szoba, három gyerek, négy kerék, biztos, németes nyugalom, korszerűség, kiszámíthatóság.

A nyolc szűk esztendő

Aztán jött a 2002-es bukás, és az „elmúltnyolcév” idióta helyben járása, a lakosság devizaadósságba verése, végül a világválság és a teljes szétzüllés, amelyhez tényleg illett az annyiszor parafrazeált Führerbunker-jelenet. Azzal az apró különbséggel, hogy itt a főhős a ciántablettát titokban kiköpte, és azóta is pártot vezet.

De, nem bántották ezt a generációt, el lehetett helyezkedni a Bajnai-féle EU-támogatás-lehívó szervezetben, kellett az ember Brüsszelbe, és a Fideszes irányítású nagyvárosokba.

Az árulás

Na ezután lett hatalmas pofon 2010, és letaglózó, megrendítő ütés 2014. Ahogy Lázár szétverte az NFÜ-t és az alá dolgozó KSZ-eket (közreműködő szervezet), ahogy összevonták a minisztériumokat és beültek az alkalmatlan tahó pártkáderek, teljesen világos lett, hogy az immár a Nyugat ellen küzdő Orbán az út szélén hagyja azokat az embereket, akiket 1998-ban az apparátusba épített.

Ezek egy része elment multihoz, más része meg miniszteri álmait félretéve, súlyos személyi függésben dolgozik kisközép-vezetőként. Na ők viszont MINDENT tudnak a Fideszről, az országról, a működéséről, de olyan mélységig, hogy ki, kivel feküdt le, ki és hol lopott egy vadászházra valót (naná, az ő kezük között ment át az engedélyezés, tudják milyen az, mocskosnak lenni). És közben tudnak angolul, megvannak a berlini, brüsszeli telefonszámaik. Ők már nem nagyon ugrálhatnak.

De a gyerekeik pont most Egyetemisták…

 

70 hozzászólás

 1. Tromb74 — 2017-02-27 10:59 

A fiatalok eddig eléggé hanyagolták a politikai véleménynyilvánítás minden hivatalos formáját. Kérdés, megváltozik-e ez a közeljövőben.

Én reménykedem.

 2. untermensch4 — 2017-02-27 11:38 

„és olyan választókkal, akik senkinek sem hisznek el semmit, ameddig el nem múlt ötven éves és nem szed valamit a prosztatájára”

A jó biztosítási ügynöknek két dologra feltétlenül szüksége van, ezek az őszes haj és az aranyér. Előbbi megbízhatóságot ad, utóbbi együttérző tekintetet. 🙂

„Ezek egy része elment multihoz, más része meg miniszteri álmait félretéve, súlyos személyi függésben dolgozik kisközép-vezetőként. Na ők viszont MINDENT tudnak a Fideszről, az országról, a működéséről, de olyan mélységig”

A mélységben itt-ott lokálisan részleteket tudókkal együtt ez már komoly veszélyforrás. Főleg ha az illetők gyerekei jól el tudnak éldegélni a vasfüggönyön kívül, ők meg nem a biztos hanem a rendszerében biztosan összeomló nyugdíjukat teszik csak kockára…

 3. untermensch4 — 2017-02-27 11:42 

@Tromb74: Én is reménykedek. A migráns-szavazás napján pont ritkább családi összejövetelre is hivatalos voltam, ott is szóba került hogy a fiatalok apolitikusak. De a kontextussal együtt úgy láttam hogy ez csak „pótcselekvés”, tehát ha egy momentum vagy akármi megüt egy bizonyos színvonalat akkor találhat kallódó szavazókat.

 4. Tromb74 — 2017-02-27 13:42 

@untermensch4: Ha ügyesek, akkor sokat.
Nehéz a fiatalok nyelvén beszélni. Leginkább a fiataloknak megy.

 5. joep — 2017-02-27 14:05 

Némileg leegyszerűsítetted. A Fidesznél az árulás már 2000-ben megtörtént, amikor kirúgták Chikánt és kinevezték helyette Matolcsyt, aki már akkor elkezdte tolni a hagymázas álmait.

 6. professzorpizka — 2017-02-27 14:13 

@joep: Nem tagadom, tényleg leegyszerűsítettem. De láttam ezeket az embereket anno, nagyon sokára hitték el, hogy dobták őket.

 7. tudi — 2017-02-27 17:35 

Az a fő kérdés, hogy kiket tekintünk fiatalnak, meg a fiatalok melyik csoportját, mert az alacsonyabb végzettséggel rendelkezők között a Jobbik erősen felül van prezentálva, legalább is az én ismeretségemben. Aztán ez mennyire tudatos döntés, vagy mennyire kényszerű az megint jó kérdés. Bár ismerek olyat, aki nagy liberális ellenes, de a mocsok sorosista Átlátszó cikkeit is meg szokta osztani, ha a kormányt ostorozzák benne. Akiknek valóban nincsen „képviselete”, azok szerintem azok akik kicsi, de jó és hatékony államot, valódi piacgazdaságot (nem zöld mázas baromságot)és hasonlókat szeretnének.

 8. bertrand — 2017-02-27 18:10 

Ez az írás is megerősíti, hogy a Momentum az akar lenni, ami a Fidesz lehetett volna, ha nem hülyülnek meg a vezetői.

 9. untermensch4 — 2017-02-27 21:25 

@tudi: Igen, az lesz az. Ilyen „protest-jobbikos” -jellegű kisebb csoport beszélgetését figyeltem egyszer, nem volt hűdehangsúlyos politikai elköteleződésük. Annyiban viszont volt határozott elképzelésük (egyiknek sem volt még középszintű közgazdasági ismerete sem) hogy munkaerőként az alacsony alapbér +meritokratikus teljesítménybér kombó lenne a működőképes.
Ugyanígy sztem a nem demagóg lopisztáni politikai programot is meg tudnák emészteni.

 10. professzorpizka — 2017-02-27 21:41 

@bertrand: Inkább párhuzamos vagy konvergens evolúciós helyzet van.

Sok dolog hasonló, ilyen például a fejlődésképtelen állampárt jelenléte, de nincs például MDF, nincsenek még a világháború előtt iskolába járt tömegek, lassan kihal az 56-os nemzedék is. Nincs általános langyos jólét, de van tömeges kivándorlás. És mindenekelőtt, amiről a cikk is szól, ezeknek a gyerekeknek már a szülei is életük jelentős részét a rendszerváltás előtt élték le.
Ami hasonló bennük a fidesszel az az, hogy mindketten valamivel szemben határozzák meg magukat, de ezeknek pl. nincs lila liberális korszakuk, míg a fidesznek azért bőven volt.

 11. norniron — 2017-02-27 23:05 

@professzorpizka:
Ami még hasonló, hogy mindkét esetben a mainstream politika képtelen megoldani a szervezeti és személyi utánpótlását. Ahogy régen, mondjuk kb. az 1970-es évektől az MSZMP-be nem azért léptek be az emberek, hogy politizáljanak, ma sem lesz valaki Fideszes ugyanezért. A két rendszer hivatalos politikuskeltetői, akkor a KISZ, ma a Fidelitas leginkább partiszerviz és gazdasági bűnöző képző intézmények. Az akkori Fidesz és a mai Momentum ezeken, a politikába elvileg az ifjúságot becsatornázni hívatott intézményeken kívül áll, minthogy sem a KISZ sem a Fidelitas funkciója nem az, hogy utánpótlással lássa el az állampártot, mivel annak vezetőinek eszük ágában sincs az idő múlásával visszavonulni. Kádárt sem lehetett félreállítani, csak amikor már teljesen eluralkodott rajta a demencia, vélhetően Orbánnak sem áll szándékában a békés, visszavonult öregkori élet.

 12. Tromb74 — 2017-02-28 11:32 

@tudi: A Jobbiktól nem kell félnetek jó lesz.
Helyük van a politikai palettán az összes hülyeségükkel együtt. Meggyőződésem, hogy Vona G. egyáltalán nem idióta, nem is náci. Kérdés persze, mire megy ezzel. Kíváncsian várjuk.

 13. heizer — 2017-02-28 14:57 

@Tromb74: A Jobbik elfért volna a palettán, ha megmarad annak ami volt.
De ez a nagy lélekelvevős fellengzős szar, azt mutatja, hogy elment olyan irányba, amiben tök hiteltelen, és ez miatt szerintem be fog sülni az egész. Gyakorlatilag aki most a Jobbikra szavazna, az mind befogott orral teszi ezt: vagy azért mert az illető radikálisabb volt és a Jobbik már nem elég radikális neki, vagy azért mert mérsékeltebb Jobbikot szeretett volna, de az meg már majdnem a Fidesz.
Azért Vona is: egy radikális széljobberből mindenféle ezoterikus baromságok irányába mozduló mérsékelt arc akar lenni. Nem lesz jó.

 14. padi — 2017-02-28 15:16 

@Tromb74:

Ott a pont.
Az MLM-ügynökség jó iskola egy politikusnak.

Orbánnak sikerült a liberális – európai középjobbos váltás, sikerült a középjobb – populizmus váltás is (amire amúgy részben a Jobbik kényszerítette). Vonának is bejöhet az arculatváltás, de soktényezős az egyenlet.

 15. tudi — 2017-02-28 18:28 

@heizer: Nos én anno 2014-ben szavaztam rá, de nem azért, mert a nemzeti radikalizmus annyira behúzott volna, hanem nem volt a környéken más értelmes alternatíva. Mint a buliban, ahol csak nem igazán szép lányok vannak, az ember hunyorít, meg az alkohol is segít (a választás napján természetesen olyan száraz voltam, mint az Szahara egy random nyári délutánon )és mindjárt meg is leljük azt amit akarunk. De még egyszer nem szavazok rájuk sem, az is biztos. Az arculatváltás ellenére bőven tudok olyanokról, akik rájuk szavaznak még most is, pedig ők is a radikálisabb Jobbik idején „szerettek bele” a pártba.

 16. untermensch4 — 2017-02-28 20:01 

@tudi: De amint megalakul a „Mégjobbik” néhány kiváló radikális által, lehet hogy ez megváltozik.

 17. Tromb74 — 2017-03-01 10:01 

@heizer: Szerintem ennél árnyaltabb a kép.
A pártok nem egy lineáris pályán mozognak el egymáshoz képest. A vérnáci vonalnak mondjuk jár maximum 5-7%, ami nem kevés, kicsit túl is lőttem. A Fidesznek, ami azért nem egy ideológiákhoz baromira kötődő párt van annyi, amennyi. Jó, legyen valami keresztény meg polgári és nemzeti értékekre hivatkozó marketinges kreálmány, de ennél azért nem sokkal több. Lopógép, jó piárral.
Vona ettől azért eltér. egyelőre úgy tűnik, vannak azért elvei is. A víziója eléggé zavaros, de a nemzeti, polgári, konzervatív értékek biztosan szerepelnek benne. Valamiféle demokrácia is. Nem fog tudni teljesen megszabadulni a radikális szárnytól, de azért mérsékelni talán sikerül kicsit. Ha szerencséje van, egy remek ellenzéki pártot tud összerakni, ami nem áll nagyon messze a centrumtól. Ez óriási eredmény lenne egy ellenzék nélküli parlamentben.
A legnagyobb gond nem velük van, a többiekkel.

 18. Tromb74 — 2017-03-01 10:04 

@untermensch4:
Igen, nekünk kedvező lenne egy „Mégjobbik”, mert akkor jobbról lenne valami, amihez képest be lehet lőni egy mérsékelt nemzeti oldalnak a megteremtését.
Németországi barátom mondta az ottani helyzetre, hogy hát az nem lehet, hogy akkor mondjuk a szocikat meg a szélső balt kiszorítjuk. Mi lesz az egyensúllyal?

 19. Tromb74 — 2017-03-01 10:26 

A demokrácia alapvetése nem olyan bonyolult. Ha van egy bármilyen idióta csoport, akkor annak kell érdekképviselet, lehetőség arra, hogy kifejtsék a véleményüket a politikában.
Sokkal jobb ez, mintha az erdőben idétlenkednek airsoft fegyverekkel, meg időnként kipróbálják az éleset is.
Én például szeretek kirándulni, akár napokig is egyedül és a tököm tele van vele, hogy mindenhol a túlélő gyakorlatok nyomaira bukkanok. Nem félek tőlük, mert megoldom, hogy ne fussunk össze, de tele basszák a természetet mindenféle szarral, a tűzgyújtáshoz használt mobil aksitól kezdve a mindenféle épített menedéken át, egészen a patkányfogásra alkalmas bóvli csapdákig bezárólag. Játszanak a pöcsükkel, vagy szépen szedjék össze azt a kevés gondolatukat, ami van, pofázzanak róla.
Ehhez lehetőséget kell biztosítani számukra.

 20. Tromb74 — 2017-03-01 11:38 

Ha már, akkor ezt most elmesélem. Elnézést, előre is.

Tavaly télen leugrottam Gemencre kajakozni egyet. Ilyenkor ritkán alszom a természetben, mert nagyon rövidek a nappalok és sötétben kb. unatkozni lehet, meg tábortüzet bambulni. Mostanában mondjuk olvasgatok tabletten, de hát ugye hideg van, ezért nem túl kényelmes foglalatosság. Mozogni kell, vagy szépen aludni magzatpozícióban. Most is csak egy napra ugrottam le. Ilyenkor általában a nemzeti park szélén lakó haverommal is szoktam trécselni. egyébként nála meg lehet szállni is, meg kenut is lehet bérelni, ha valakit érdekel a dolog.
Aszongya, a múlt hétvégén volt itt négy (5?) arc, akik kiakarták használni a hideget, meg a havat egy jó kis TÚLÉLŐ tréninghez. Survival v. Bushcraft, ha valaki égetni szeretné magát ilyenekkel.
No, az úgy nézett ki, hogy az egyik legnagyobb kenut úgy tele pakolták mindenfélével, hogy majdnem elsüllyedt. Van ott egy apró sziget két km-re a Vén-Dunán, azt célozták meg. Ő sem értette, hogy mi a fasznak cipelnek magukkal ennyi lófaszt, ha túlélő tréningre mennek, de hát az ő dolguk, nem?
Sokáig nem is történt semmi, majd alkonyatkor csörög a telefon, hogy hát izé…
…elveszítettük a kenut, meg benne a cuccokat is, hát szóval…
Na, innen kezd érdekelni a sztori – mondtam a havernak.
Az történt, hogy Rambo és csapata kikötöttek a szigeten, majd pár cuccal a kezükben úgy döntöttek, kicsit körülnéznek, még mielőtt kipakolnának. Mondanom sem kell, a kenu a havas partról visszacsúszott a vízbe, minden cókmókkal együtt. A túlparton beleakadt valami gyökérbe.
Az egyik biszbasz, ami a kezükben volt egy paracord kötél volt (6mm vastag, 250 kg terhelhetőséggel), ami nagyon hasznos dolog, de agyat pl. nem adnak hozzá.
Egész estig azzal szórakoztak, hogy csináltak valami kampó szerű izét egy ágból, rákötötték a kötélre és megpróbálták kipecázni a kenut a vízből. Nem nagyon jött össze, elkezdet sötétedni.

https://www.google.hu/maps/@46.2111843,18.8983357,391m/data=!3m1!1e3?hl=en

Itt történt a dolog. A sziget délkeleti oldalán bénáztak, ahol most a homokpad látszik. Ennél kicsit magasabb volt a vízállás, meg persze hó volt. A kenu meg a másik parton volt, ami egy nagyobb sziget (Koppány).
Hát aki figyelt kicsit az iskolában, az a műholdképről megmondja, hol lehet a gázló. Viszont a helyszínen még erre sincs szükség, mert a szarvasok nyomaiból világosan kiderül. Ők viszont végkimerülésig hittek abban, amit kifundáltak, nem is gondolkodtak.
Természetesen nulla fokos vízben nem kellemes derékig elmerülve sétikálni, de ha leveszed a ruhádat, szépen összecsomagolod és a fejed fölé tartva megteszed azt a kb. 60 métert, nem fogsz hipotermiás rohamot kapni, csak mondjuk nem érzed a lábaidat, meg hát mást sem nagyon :D. 5-10 perced van, mielőtt a jégkocka lábaid miatt elesel. Akkor mondjuk tényleg hipotermiás roham lehet a vége, ha a hallójáratodba, vagy az orrodba kerül a víz. Na, de ugye van egy kötél a derekadon, amivel a társaid kihúznak, és természetesen tudják is mit kell tenniük a hullamerev testeddel, hogy ne pusztulj el. Én csak azért nem telefonáltam volna a cimborának, mert ha nem dramatizálom túl a legszélsőségesebb lehetőségekkel a sztorit, akkor ez misson 5/10, ami inkább szórakoztató, mint veszélyes.

A srácoknak viszont volt annyi eszük, hogy végül feladták. Megkapták a kenujukat a cuccukkal, folytatták a táborozást. Miután láttam a nyomaikat is, úgy tűnt számomra, keleti kényelemben. 😀

 21. untermensch4 — 2017-03-01 11:55 

@Tromb74: „A demokrácia alapvetése nem olyan bonyolult. Ha van egy bármilyen idióta csoport, akkor annak kell érdekképviselet, lehetőség arra, hogy kifejtsék a véleményüket a politikában.”
Hát ez az ami miatt olyan faék egyszerűségű szlogenekkel szoktam vagdalkozni hogy legyen száz fős parlament, minden egész százalék szavazat érjen egy helyet, a töredékek miatt fennmaradó meg „győztes mindent visz”-alapon legyen a legtöbb szavazatot kapó párté. Ez persze csak listás választásnál használható de az egyéniség dolgát meg erősebb önkormányzatisággal ki lehetne domborítani.
Azt az 5-7%-nyi vérnácit sztem nem lehetne belegyömöszölni egyetlen pártba, ahhoz nem egyforma módon hülyék és a kompromisszumkészségük sem tűnik elegendőnek… 🙂
Ezek a „túlélős” sztorik nekem azt sugallják hogy felénk a náci-félék amerikanizálódnak… 🙂 Az nem jutott eszükbe hogy építhetnének egy egyszemélyes tutajt?

 22. Tromb74 — 2017-03-01 12:32 

@untermensch4: Sok megoldása lehetett volna a sztorinak. A tutaj viszonylag macerás, de szintén szórakoztató. Alapvetően a madzagon túl semmire nem lett volna szükségük, mert tele van a sziget uszadékfával, nem kellet volna mást tenni, csak pár alkalmasat összekötözni, meg egy vékonyabbal áttaszigálni magukat a másik partra. Feltehetőleg nem volt nagy tapasztalatuk, szégyellték magukat és be voltak tojva.
Sajnos Mackó Grillező úr hiába látja el praktikus tanácsokkal az érdeklődőket, olyan feneket kerít a sztori köré, mintha lenne annál természetesebb dolog, hogy a Homo sapiens az eredeti természeti környezetében bíbelődik valamivel.
Nem beszélve arról, hogy egy csomó olyan dolgot művel, ami nem csak felesleges, de kifejezetten csökkenti a túlélési esélyeket. Pl. mi a fenének rohan, mint a hülye? Nagyobb a sérülés veszélye, több energiát pazarolsz a keleténél, egy csomó dolgot észre sem veszel, ami pedig fontos lenne. Tapasztalatból mondom, hogy nagyon ritkán lehet a természetben található kacatokból repülőgépet építeni, neki mindig sikerül valami pöpec járgányt összerakni.
Nyilván nem lehetne abból sorozatot csinálni, hogy összeraksz egy varsát gallyakból, majd fél napig süteted a hasad a parton, utána kényelmesen megvacsorázol,tábortűz nézegetés után meg lefekszel a két-három óra alatt megépíthető összkomfortos kunyhódba.

Gondoltam rá, hogy csinálok egy filmet hasonló témában, de ha a valóságot akarod ábrázolni, annyira pörgős, mint egy tarkovszkij mozi.

 23. Tromb74 — 2017-03-01 13:03 

@untermensch4: Ja, igen az amerikanizlódás.
Többségük nem náci, csak olyan fiatalok, akik megunták, hogy a számítógép előtt rohadnak. Ezzel nekem semmi bajom, sőt.
Viszont vonzódnak valamiféle militarista megközelítéshez. Ez eléggé összetett dolog. Például a számítógép előtt is egymást hentelték (Counter Strike stb.), Meg hát ugye a természetben tölteni egy éjszakát annak, aki előtte soha nem csinálta nagy kihívás. Egyébként pl. egyedül tényleg nem lehet teljesen hozzászokni. El kell fogadni, hogy éberen alszol és nem túl sokat. Egy idő után tudod, melyik zaj mit jelent, nem fogsz felpattani rá, ha egy szarvasbika agancsa beleakad egy ágba stb.
Ezek a srácok igazából olyan életre vágynak, ami valódi, kézzelfogható és férfias. Ezért kiszolgáltatottak mindenféle zűrös ideológiának. Na de ha valaki nem túl értelmes, nem túl vonzó és népszerű, semmiben nem tehetséges, tele van mindenféle frusztrációval, akkor mégis mi a fenét kezdjen magával.
A dologban annyi a buktató, hogy ehhez a survival buzuláshoz persze kell fizikai paraméter is, de valójában intelligenciára van a legnagyobb szükséged, ha picit a csimpánz fölé szeretnéd magad helyezni.
Minden felesleges izom csak sejtek halmaza, amit etetni kell. Tök mindegy mekkora állat vagy, egy közepes vadkan simán kicsinál, ha sarokba szorítod. Ezt ugye nem nagyon lehet annak megmagyarázni, akinek nincs semmi más lehetősége azon túl, hogy izmos legyen.

 25. Tromb74 — 2017-03-01 15:25 

@padi:
😀 😀 😀
Mindenre van napirajz.

 26. heizer — 2017-03-01 15:52 

@Tromb74: Hát ha filmet nem is, esetleg egy oktató jellegű túravezetést vállalhatnál. Volna jelentkező (én).

 27. untermensch4 — 2017-03-01 16:46 

@Tromb74: „Mackó Grillező úr ” 🙂 lassan esett le… 🙂 benne azt a perverz pacifizmust nem bírtam hogy ügyesen megcsapdáz egy fazont, elveszi tőle az ak-t aztán a terepjárón közelgő négy fazon láttán (akik nem vették őt észre) frankón eldobja a fegyvert hogy a nádasban kombózással ki lehessen tölteni a műsoridőt… 🙂
Azért a valódi valóság jó felvételekkel és vágással, sztem piacképes lenne. A konkrét varsakészítés versus zavaros ideológia… de ha nem vagy finnyás a marketing tekintetében, rittyenthetünk hozzá zavaros ideológiát is… 🙂 Az ironikus az hogy ennek kapcsán aljas módon történelmi ismeretterjesztést is lehetne bele csempészni, feldobandó az időt amíg „a gép dolgozik, az alkotó pihen” (=hassüttetés a varsa mellett a parton).
A vonzódást a militarista megközelítéshez meg tudom érteni, nálam is csak a lustaság nyomja el 🙂 , a counterstrike-ban meg hasonlókban pedig zavart hogy nincs perifériás látás. 🙂
A militáns hajlamra építve esetleg olyan is lehet a majdani oktatóvideóban hogy „ne hagyj nyomot az ellenségnek”. Lehet hogy csak saját hozzá nem értésem miatt de a csapatos túrázást, „mamutvadász hagyományőrzősdit” jobb ötletnek tartom az egyedül bóklászásnál, főleg amatőröknek. Ötzi még profi létére is ráfaragott… 🙂

 28. Tromb74 — 2017-03-02 07:12 

@untermensch4: Igen, ez az egyedül bóklászás evolúciósan zsákutca. Egyszer a Bélai-havasokban egy egész éjszakát elmatekoztam azzal, hogy tulajdonképpen ha most jönne egy medve, akkor totál mindegy lenne, hogy ha rajtam kívül lenne itt még valaki. Persze azért nem teljesen mindegy, mert hát…
A lényeg, hogy az emberi lélek így működik, egyszerűen nem arra találták ki, hogy egyedül legyen. Ha már ketten vagytok, alszol, mint a bunda, pedig ennek semmi értelmes magyarázata nincsen.
Nekem meg időnként szükségem van rá, hogy egyedül legyek. Nagyjából ennyi.

 29. Tromb74 — 2017-03-02 07:16 

@heizer: Igen, gondoltam rá, hogy tartok ilyet, sőt nem kizárt, hogy nyár végén, ősz elején egy szarvasbőgéses túrát tervezek Gemencre. De, tavasszal szívesen elviszlek téged is, egyelőre én is az otthonom meg a munkahelyem között mozgok. Ki is vagyok tőle.

 30. Tromb74 — 2017-03-02 07:56 

@untermensch4: Én nagyon sokáig foglalkoztam marketinggel meg igazából tevezőgarfikus volnék.
Van bajom a marketinggel, többek között azért is hagytam ott a pályát. Igazán csak azokat a melókat szerettem, ami valami értelmes cél érdekében jött létre. Mondanom sem kell, leginkább ingyen lehet ilyet csinálni. Most meg van két gyerekem, szóval csak másodállásban tudom megváltani a világot. Prof. Pizka mesélhetne erről. Baszottul fárasztó, meg hát szakmai téren is kompromisszumokat kell kötni, mert nincs rá időm, hogy éjszakánként betűcsaládok metszésének nagyszerűségében gyönyörködjek, meg háromszázhatvanötször megrajzoljak egy 8 vonalból álló akármit csak azért, mert jobb ötletem támadt. Szóval ha valamit csinálok, akkor az legalább az erkölcsi elvárásaimnak meg kell hogy feleljen. Annak viszont maradéktalanul.

 31. untermensch4 — 2017-03-02 08:39 

@Tromb74: A medvéről egy ismeretterjesztő film részlete jutott eszembe. 🙂
Az illusztrációként a képbe be-beúsztatott ember (állóképen) egy sovány, colombo-szerű ballonos arc volt. Azt magyarázták hogy mi a teendő ha alaszkában grizzly-kontaktus történik. Ne fuss, gyorsabb. Ne mássz fára, az is jobban megy neki. Gázspray-től, fáklyával hadonászástól csak idegesebb lesz, hangspray dettó. Medveölőnél kisebb kaliberrel ne lőj, olyanból volt már hogy 30+ db-ot szedtek ki egy grizzlyből és csak az utolsó egy volt hatásos… ha nem viselkedsz támadóan akkor próbálj meg nagynak és félelmetesnek látszani hogy ne akarjon kockáztatni egy saját sérülését a küzdelemmel. Ennél a mondatnál úszott be a képbe az az állókép amikor a ballonkabis arc próbál nagynak és félelmetesnek látszani, olyan arckifejezéssel mint akivel szemben ott a medve… 🙂

 32. norniron — 2017-03-02 09:26 

@untermensch4:
Én meg egy olyan medvés ismeretterjesztő filmet láttam, amiben egy amerikai medvebuzi elment Kamcsatkára megnézni a szovjet macikat. Egy szál püspöki bot volt nála, és hosszan magyarázott, hogy amikor egyedül mész az erdőben, akkor hogyan kell zajongani, meg óbégatni, mint a fába szorult féreg, meg ha meglátsz egy medvét, akkor hogyan, merre kell kerülni 35 km-ert, akkor is, ha forrás, amihez indultál, ott van a tisztás túloldalán, ha véletlenül mégis belefutnál, akkor hogyan kell hajlongani, meg sunnyogni, meg nem a szemébe nézni stb. (olyan bonyolult etikettet követnek ezek a medvék, hogy Ferencjóska udvara egy szégyentelen bordélyház volt ehhez képest).
Erre megszólalt a mellette lévő orosz, hogy ez mind nagyon érdekes volt, de nála meg Kalasnyikov szokott lenni 🙂

 33. Tromb74 — 2017-03-02 11:13 

@untermensch4: A ballonkabi hasznos. Gemenci cimbora egyszer úgy úszta meg, hogy egy komplett vaddisznó csorda átrobogjon rajta, hogy széttárta a kabátját, mint egy szatír, meg üvöltött.
Szerintem Grizzlyvel nem jön be. A veszprémi állatkertben volt egy nagyobbacska példány. Hát én a 190 centimmel talán a hasáig értem, amikor két lábra állt.

 34. Tromb74 — 2017-03-02 11:39 

@Tromb74:

Na itt van a kreatív életem utolsó cirka másfél éve. Csak a diszkrétebb fotókból néhány.

https://goo.gl/photos/r1P74pCWTF1HW3Y9A

A Csepel Royal projekthez csatlakoztam még az elején. Blik Dani (zseni) már bene volt, meg egy haverom, akivel együtt mindenféle jópofa dolgot találtunk ki korábban. Illetve még volt egy mérnök srác a Műegyetemről, külsősként egy kortárs iró és kocsma üzemeltető, néhány biciklis futár, mindenféle kétes arcok stb. Lényegében az alap arculat teljesen meg volt tervezve (Blik Dani) a bringákhoz is érkezgettek az alkatrészek. Én kb. a művészeti vezetést vállaltam, meg megcsináltam, amire már Daniéknak nem volt idejük. Fotóztam, ilyesmik.
Nagyon rápörögtünk az ügyre. Befűztünk mindenkit. HVG, Playboy, Trafó, Volt Fesztivál, Balaton Sound, ef Zámbó, divattervezők, designerek, boltosok, mindenféle szubkultúrák. Ott voltunk az Eurobikeon, sikerünk volt. (https://www.expocheck.com/en/expos/5080-eurobike-the-world-s-leading-trade-fair-for-the-cycling-industry), ausztrál, holland, angol boltosokkal egyezkedtünk, működött. Egyik nap teherautóval szállítottam a bringákat egy fesztiválra sofőrként, másnap már image fotókat lőttem egy kocsmában, szereltem, kiadványt terveztem, blogot készítettem, Facebook oldalt, matricát, stencilt stb. Az itt megosztott képek igen visszafogottak. Volt, hogy másnap hajnalban csörögtek a kocsmából, hogy akkor azokat a képeket letöröltem a memóriakártyáról, ugye? Hát le.
Ez valóban maga volt a rock&roll kb. másfél évig tartott és imádtam. Lófaszt se fizettek érte, de nem érdekelt. Egyetlen gond van vele, hogy így nem igazán lehet élni. A rocksztárok korán halnak, szar az életük. Szóval az asszonnyal inkább áttértünk a gyerek projektre 😀 😀 😀

A képek egyébként az én werkjeim, illetve néhány nyers képem (a kocsmai sztori), ami a katalógusba került. Engem Lemy Kilmisterként lehet beazonosítani néhány fotón, meg van egy cigányvajdás is ahol igen csak le vagyok fogyva a kimerültségtől. valamelyik fesztiválon készült.

 35. eltopo — 2017-03-02 12:51 

Hát a medvetámadásról Mogács jut az eszembe:
-Mit kell tenni medvetámadáskor?
-Tettesd magad halottnak!
-Na jó, de az erdőben honnan szerzek hirtelen öltönyt, meg koporsót?

 36. Tromb74 — 2017-03-02 13:50 

@eltopo: Nem tudom, én ezt a medve dolgot soha nem próbáltam. Erdélyben azt mondták a helyi arcok, nem érdemes forszírozni, én meg hittem nekik.
Szent Anna-tónál találtam ugyan lábnyomot egyszer, de inkább odébb álltam.
Facebookon van egy ismerősöm, aki fotózza őket. Hát nem tudom… Azért tényleg baromi nagy állat.
A magyar farkasokon töröm a fejemet, de nincs időm hetekig kúszni mászni a dzsindzsában, szóval egyelőre altatom a dolgot.

Na de megint jól elrángattalak titeket a témától 😀

 37. norniron — 2017-03-02 14:38 

@Tromb74:
A farkas is veszélyes, akkora, mint egy dán dog, csak kevésbé jámbor, gyors, mint egy autó és ritkán jár egyedül 🙂

 38. padi — 2017-03-02 14:48 

@Tromb74:

Amerikai haverom sztorija (a srác szeret egyedül hosszú túrákat tenni a Sziklás-hegységben; a cipőfűzőjén van egy kis csengettyű, ezt a macik messziről hallják, és így elmarad a találka), sajtóhírek alapján:
Volt egy srác, aki lényegében folyamatosan az erdőt járta. Nagy ritkán küldött haza egy-egy képet az anyjának egy fekete medvéről, azzal, hogy „ez a medve fog megenni”. A fekete medve (a grizzlyvel ellentétben) ritkán támad emberre, és – bár halálos támadás is előfordul – megenni végképp nem szokta.
Hogy, hogy nem, a képek egy idő után elmaradtak, a srác maradványait viszont megtalálták – hogy az erdőben, vagy egy kilőtt maci gyomrában, erre már nem emlékszem. A halottkém mindenesetre egyértelműen megállapította, hogy medve ölte meg, és evett is belőle. És a kérdéses vidéken csak fekete medve él, grizzly nem.

 39. eltopo — 2017-03-02 14:50 

@Tromb74:

Egyszer volt egy film egy ilyen etológus fickóról, aki belehabarodott a medvékbe. A Washington State University-n tanított és állandóan filmezte a mackókat, meg beszélt hozzájuk. Ilyen hosszú, szőke hajú hapsi volt döglöttek érte a csajok. De ő csak ment expedíciózni folyton, filmezte a medvéket. Aztán egyszer jól megették a haverjai.

 40. padi — 2017-03-02 14:53 

@norniron:

Nagynénémék szomszédja tartott farkasokat, többször láttam őket sétáltatás közben. Gyönyörű, szinte fehér bundájú példányok voltak. Jó gazda mellett, sok munkával és sok mozgatással kutyaként kezelhetők.

 41. norniron — 2017-03-02 15:37 

@padi:
Jó gazda mellett, sok munkával és mozgatással a maci megtanítható akár kerékpározni is, de ettől még szabad természetben se medvével, se farkassal nem tanácsos találkozni (főleg nem egy egész falkával) 🙂

 42. Tromb74 — 2017-03-02 15:37 

@padi: Hát azért nem teljesen. Csányi Vilmosék az ELTE etológia tanszékén foglalkoztak a témával. Feleségem akkor járt oda biológia szakra. A pár hetes kölyköket állandóan magukra kötve hurcolták a hallgatók. Hát kutya azért nem lett belőlük, de valóban kezelhetőek voltak. Viszont Csányi valamelyik könyvében leírja, hogy egyszer valaki egy két hónapos kölyköt választott el az anyjától, majd felnevelte. Nem is volt vele gond egészen addig, amíg a fickó ki nem ficamította a bokáját. A már négy éves körüli farkas egyből úgy gondolta, hogy itt az ideje átvenni az alfahím szerepét. Szerencsére a fickó le tudta szerelni a jószágot, de elég meleg helyzet volt állítólag.
A dolog kulcsa a kötődő nevelés. A farkas mindenkit kinyír, akivel nem élt közösségben cirka másfél hónapos koráig. Persze csak akkor, ha érdemes bevállalni a harcot.
Ezt nem úgy kell érteni, hogy azonnal neki ront bárkinek, de lesi a megfelelő pillanatot, hogy a hierarchiában egy lépést előre lépjen. Tehát ha a gondozó ügyesen kezeli a helyzetet viszonylag biztonságban van.

 43. norniron — 2017-03-02 15:41 

@padi:
Pár éve Magyarországon történt, hogy a háziszamár elharapta valakinek a torkát…
Úgyhogy sehol sem vagyunk senkitől biztonságban, a szíriai aranyhörcsögök, hullámos papagájok, ékszerteknősök is bármikor kérlelhetetlen, brutális terminátorokká változhatnak!!!!

 44. padi — 2017-03-02 15:57 

@norniron:

Pár éve Szibériában a mókusok vadultak meg…

 45. padi — 2017-03-02 15:59 

@Tromb74:

Ez a farkasos jóember is biológus volt emlékeim szerint, akár még a tanszék is stimmelhet…

 46. Tromb74 — 2017-03-02 16:04 

Na ha már ettemborózunk.

https://goo.gl/photos/pqDyLPXvDrbEHwV77

Ezt a két kis malacot törökülésben fotóztam kb. két méterről. Az anyjuk (szép nagy dög) valamennyire már megszokta az emberek közelségét, de vad. Ő kb. 8 méterre volt. Hát ugye az egyik szemem a keresőben volt, a másik meg a mamát figyelte. Kaméleon helyzet 😀
A vaddisznó általában semmit nem csinál csak figyel téged. Ha megfeszíti az izmait és hegyezi a fülét, akkor jobb ha te is ezt teszed. Ha elkezd fújtatni, akkor jobb ha szépen behúzódsz egy fa közelébe. Mire lép egyet előre, a legjobb ha már a fáról figyeled. Nem kell túl parázni, de azért észnél kell lenni.
A róka pedig néha egészen szelíd. ez pl. ott rekedt egy szigeten az árvíz alatt, eléggé lefogyott és várta, hogy apadjon a vízszint. Egy szalámis zsemléért cserébe simán engedte magát fotózni pár méter távolságból.
Ezek nagyon különleges dolognak tűnnek, de ha sok időt töltesz a természetben azért sok hasonló dologgal találkozol. A legtöbbször nincs a kezedben fényképezőgép, vagy rosszak a fényviszonyok, de attól még élmény, csak senki nem hiszi el 😀 😀 😀

 47. Tromb74 — 2017-03-02 16:21 

@padi: Nem emlékszem rá, hogy Csányi csak példaként említette vagy a tanszéken történt. Gödöllőn voltak a farkasok.

 48. untermensch4 — 2017-03-02 17:14 

@norniron: Egy időben volt a discovery-n egy „short film” a végén az infó az volt hogy szamárok és öszvérek által évente ugyanannyi ember hal meg mint autóbalesetben…
Mondjuk egyéb adatok kontextusa nélkül ezt nem tudom mire vélni.

 49. untermensch4 — 2017-03-02 17:16 

@Tromb74: Grizzly-vel szemben talán az működhet ha tudsz rozsomáknak látszani. 🙂
A képek között ott a vége felé az „Jézus haver” a dogmából? Mondjuk az elején a sötétvörös hajú ifjú hölgy jobban megragadta a tekintetemet.

 50. Tromb74 — 2017-03-02 20:30 

Igen, Jézus Haver. Nem tudom, hol futottam össze vele, de jólesett. A kiscsaj azóta felcseperedet, tartja a színvonalat. Egész jól ír, meg utazgat mindenfelé.

 51. eltopo — 2017-03-03 06:27 

@untermensch4:

Nemnem. Azt a shortot a Légikatasztrófk sorozat előtt adták és a volt a mondanivalója, hogy a szamarak és öszvérek több embert ölnek meg évente, mint amennyi repülőbalesetben hal meg. És volt is ennek értelme, mert aki sokat nézte a Légikatasztrófákat, abban könnyen az a benyomás alakult ki, hogy ezek a dolgok naponta megtörténnek. Például a kisebbik fiam azért nem volt hajlandó annak idején Tunéziába utazni.

 52. untermensch4 — 2017-03-03 07:32 

@eltopo: Hát ennyit a memóriámról (meg az angolomról)… 🙂
Érdekes, az ilyeneken látom hogy vmi nem úgy működik a fejemben mint sok embernek (ez van amikor jó, van amikor nem). Engem a légikatasztrófákból az nyűgözött le amikor egy gépen felszállás után a hátsó vízszintes vezérsík (ha így ‘híjják) munkahenger beragadt „lefelé megyünk” állásban, és a pilóták (meg a fedélzeti mérnök) még 43 percig a levegőben tudta tartani. Mondjuk utána leestek de akkor is. Ha átgondolja az ember jobb ötlet ha profi vezet (úton nem félünk pedig kisebb a térköz a szemből jövőkkel és ingadozó a pilóták hozzáértése).

 53. eltopo — 2017-03-03 10:24 

@untermensch4:

Az egy baszottul szomorú eset volt. Nem a munkahenger ragadt be, hanem a stabilizátor állásszögét szabályzó menetes orsó tört el.
Amúgy a légikatasztrófákról még annyit (meg a hülyékről): apám pár hétig feküdt az esztergomi kórházban ilyen rehabilitáción. Közben járni nem nagyon tudott, jobb híján nézte a légikatasztrófákat. Na, feküdt mellette egy esztergomi hogyismondjam egyszerű ember. Kérdezte az öregemet, hogy ült e már repülőn. Mondta a fater, hogy igen, elég sokszor. Na akkor árulja már el, hogy minden repülőgépen filmeznek, vagy csak azokon, amelyik le fog zuhanni?

 54. norniron — 2017-03-03 11:40 

@eltopo:
Szerintem csak azon, amelyik le fog zuhanni, mert én még egyszer sem láttam kamerát meg rendezőt, felvilágosítót, mikrofonokat, reflektorokat stb. a repülőn, és nem is zuhantam le.
De a gyilkosságokat is le szokták filmezni, erre a sötét, hülye rendőrök elkezdenek nyomozni ahelyett, hogy megnéznék a filmet.
Ha meg gyanakszol, hogy megcsalt a nőd, akkor ahelyett, hogy mindenféle konfliktust generáló faggatózásba kezdenél vele, egyszerűen nézd meg, hogy fenn van-e az xhamsteren.

 55. eltopo — 2017-03-03 12:00 

@norniron:

A kórházakban is nagyon kemény arcokkal lehet találkozni.

 56. norniron — 2017-03-03 12:42 

@eltopo:
Magyarország a kemény arcok országa, minden kocsmába jut egy volt idegenlégiós és/vagy korábbi válogatott sportoló

 57. untermensch4 — 2017-03-04 09:10 

@eltopo: Ez a sok okos ember otthon nem fél. Mert ők abba a hányadba tartoznak akik nem háztartási balesetben fognak meghalni… 🙂
A repülőt, ami lefelé akart menni, még háromnegyed órán átt fenn tudták tartani. Lehet hogy két különbözőről beszélünk (vagy gagyi volt a szinkron és munkahenger lett a menetes orsóból, a „hogyan készült”-ben is lett fűrész a felsőmaró…) 🙂 És olyan emberek paráznak a repüléstől akik egy közepes kereszteződésben nem tudnak átjutni autóval ha nincs rendőrlámpa. 🙂

 58. untermensch4 — 2017-03-04 09:13 

@norniron: És technikai szakértő is akad. Repülőgép-szerelőnek magyarázta egy ilyen hogy már ré elektromos meghajtásúnak kéne lenni az összes repülőnek. A sugárhajtóműveseknek is. Elektromos tolósugár. Ehhez képest az aksik energiasűrűsége miatt kötözködni tényleg felesleges lett volna. 🙂

 59. norniron — 2017-03-06 08:42 

@untermensch4:
Jogászként az alábbi tapasztalataim vannak kocsmában: amikor valahonnan megneszelik, hogy „doktor” vagyok, először orvosnak hisznek. A másik, hogy gyakran felhoznak egy őket, vagy közeli hozzátartozójukat ért justizmordot (legalábbis ők annak érzik, bár a kifejezést természetesen nem ismerik) és ezért kollektívan felelősségre vonnak minden jogászt.

 60. untermensch4 — 2017-03-06 09:51 

@norniron: A felelősségre vonási késztetés megjelenésénél próbáld a figyelmüket a mentelmi joggal rendelkező jogászok irányába fordítani.
„Fejétől bűzlik a hal” , a pikkelyei meg nem tudják irányítani merre ússzon.

 61. noirp — 2017-03-06 10:08 

@norniron: Namost, mikor megmondom, mivel foglalkozom, háromból egyszer az a reakció, hogy „az nagyon jó, mert a gyógynövényeknek nincs mellékhatása”. De volt már olyan is, aki megkérdezte, tartunk-e a laborban kanárikat, mert hogy azok megérzik a mérget a levegőben.

 62. norniron — 2017-03-06 10:35 

@noirp:
Apukám mikrobiológus volt, ők sok egeret és patkányt tartottak a laborban. Naponta legalább egy tucatnyi végezte a szemeteskosárban, amikor apám szocializálódott a tudományban, ez még nem volt szempont 🙂 Viszont végül is azért tartották őket, hogy megérezzék a mérgeket, csak nem feltétlenül a levegőben 🙂
Viszont a patkányok nagyon okos állatok, apukám megkedvelte őket, néhányuk még a nevére is hallgatott, ha közülük kellett eltenni láb alól néhányat, az jobban megviselte apámat. Az egér viszont nem számított.

 63. untermensch4 — 2017-03-06 17:24 

@noirp: Ez a kanáris nagyon fájt. És annak az embernek is teljes értékű szavazati joga van…

 64. Rumcájsz von Jicsin — 2017-03-07 09:30 

@untermensch4:

Bármilyen meglepő és mulatságos, de régen – akkor amikor még minden sokkal jobb volt – és a bányákban nem voltak gázkoncentrációt mérő műszerek akkor ott, bizony kanárik jelezték, ha a sujtólég(metán) elért egy, az életkilátásokat kedvezőtlenüll csökkentő koncentrációt!!!

 65. noirp — 2017-03-07 14:30 

@Rumcájsz von Jicsin:
Nyugiiiii.
A kanáriról tudtuk (ezt alighanem kijelenthetem untermensch4 nevében is), hogy _a sújtólég_ érzékelésére tartották _a szénbányában_.
Amin pedig itt röhögni és fájni merészeltünk, az az a kérdés, hogy _a laborban_ tartunk-e kanárit, mert
az megérzi _a mérget_ [így!] a levegőben. A kérdést énhozzám intézték, úgy 2000 tájékán, a veszprémi buszpályaudvaron, foglalkozásomra rácsodálkozva. Azóta sejtem, hogy még sok érdekes kérdés és kitétel vár rám. Minekutána pedig isten teremtüve eleve bacefookot, mindenegybenblogot és ilyesmiket, sejtésem beigazolódott.
😀

 66. untermensch4 — 2017-03-07 17:38 

@Rumcájsz von Jicsin: Nos, igen. A kanárik és a bánya közötti összefüggést ismertem. És hézagos memóriám ellenére biztos voltam benne hogy noirp nem annyira bányában mint inkább laborban dolgozik. Mivel van a családban olyan aki vegyipari középiskolába járt, volt kalitkában tartott madara otthon, az ezekhez kapcsolódó sztorik pedig nem kapcsolódtak össze oly’ módon hogy abból a laborkanárik létezésére bármiféle infó utalt volna, inkább a madártartás és a laborok tisztasági előírásainak disszonanciája ugrott be. 🙂 (meg az egyik madárinfluenza-pánik idején a fagyhalált halt denevér teteme felett folytatott beszélgetésem egy átlagosnak tűnő állampolgárral aki aggódott hogy nem-e madárinfluenzától patkolt el a delikvens, merthogy szárnya van tehát madár…) 🙁
A ” tartunk-e a laborban kanárikat, mert hogy azok megérzik a mérget a levegőben” kapcsán a „labor” és a „levegőben” részek miatt ez nekem így sikerült. De lehet hogy rosszul szerepelnék a PISA-teszten… 🙂

 67. untermensch4 — 2017-03-07 17:39 

@noirp: Vajon Albert Hoffman elkerülhette volna az E.T.-biciglizést ha van a laborjában kanári..? 🙂 😀 XD

 68. noirp — 2017-03-07 18:12 

@untermensch4: Jó kérdés
😀

 69. norniron — 2017-03-07 19:31 

@untermensch4:
Egyébként az sem igaz, hogy megérzik a kanárik a bányában a mérget. Valójában az történt, hogy a kanárinak megvan az a szokása, hogy folyton pofázik, így amikor elhallgatott, az feltűnő volt. Tehát nem kezdett el sipákolni, amikor „megérezte” a metánt, hanem éppen ellenkezőleg, elhallgatott, tehát valójában nem is érzett meg semmit, hanem szimplán felfordult 🙂

 70. untermensch4 — 2017-03-07 20:47 

@norniron: Nézőpont kérdése, tünetek jelentkeznek náluk tehát „megérzik” (*), és viszonylag hamar meghalnak, ami jól látható és hallható az emberek számára, így praktikus „mérőeszközök”.
(*) Lehet hogy van olyan dózis amikor már nem csipognak de még élnek…

RSS feed for comments on this post.

Szólj hozzá

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.