1990-ben, hosszú idő után az első szabad választásokon az ország magára szabadított egy nagyrészt alkalmatlan kreténekből álló kormányt. A körkörös védelemről ábrándozó honvédelmi minisztertől kezdve a kásás hangon az ablakon kikiabáló belügyminiszterig, kiderült, hogy a „rendszerváltó ellenzék” valójában nem képez olyan elitet, amely képes lenne az ország kormányzására.
A büntetés nem is maradt el, dobszóval tértek vissza a régiek és a velük szoros érdekszövetségben álló, magát liberálisnak nevező, valójában azonban begyepesedett, mondhatni reakciós értelmiségi rétegpárttal, a szadesszel.
Onnantól kezdve a magyar politika folytatta megszokott rendjét. Ők és mi, átjárás, netán együttműködés csak a pénztárnál van, mert a lopás közös érdek. De Gyurcsány óta már ez sincs. Csak ők és mi.
Hogy ez miről jutott eszembe? Ürge-Vorsatz Dianáról.
Nem vitás, hogy a hölgy naiv rácsodálkozása a Fidesz rablógyilkos módszereire hiteltelen, és gyávasága, amivel még mindig „nem politizál” visszatetszést kelt. Nem is ő az érdekes. Hanem a reakció.
Mielőtt a reakcióra térnénk, nézzünk rá a most rákosizós „elfogott leveleket” (eleve ez kb. 18 éve volt utoljára vicces, és már akkor is Kern András színészi tehetsége kellett a poénhoz) írogató, libertálib (copyright: Szily 444) értelmiségre.
Szánalmas. Semmire sem jó banda, akikből egy normális kerületi önkormányzatot se lehetne összerakni. Mindenki nagyon európéer, igazi jobb ember. Kulturált. Színházba jár, sőt bérlete is van, és Narancsot vagy ÉS-t olvas. Nagyra tartja Konrád Györgyöt, igaz, néhány sör után bevallja, hogy a Városalapítót három oldal után feladta.
Hogy mit kell mondani egy klímakonferencián, arról perspeciel dunsztja nincsen, dehát kérlek el kell mondani, hogy ez a sok autó, meg a buszok, szóval ez a szmog, ez elviselhetetlen, be kell szüntetni, járjon mindenki villanyautóval. A konferenciára pedig majd kimegy a Frici unokaöccse, ha nyerünk, rendes gyerek, középfokú nyelvvizsgája van, és fél évet volt kint Brüsszelben.
Ürge-Vorsatz Diána kaliberű szakemberről csak álmodhatnak, még a legjobb esetben valakinek talán van annyi esze, hogy odavesz valakit maga mellé valamelyik magyar egyetemről, de ez se biztos.
Vagyis, ha ma lenne 1989, megkapnánk megint egy magáról nagyon sokat gondoló, ám valójában semmit sem érő brigádot.
Mi lehetne ennek az akadálya?
A tudatos táborépítés.
Ürge-Vorsatz Diána kortünet. Igen, nagyon nehéz jó szívvel fogadni a gondolatait. De nem is ez a feladat. Azt kell észrevenni, hogy számos, eddig önbecsapásban vagy opportunista lapításban, esetleg a kettő ötvözetében leledző, jó szakembernek kezd ez az egész nagyon kellemetlenné válni.
Rendszerváltásban gondolkodó értelmes ember részéről erre nem lehet az a reakció, hogy te szarember, hát évekig ennek a haszonélvezője voltál, és most takarodj.
Mert ha ez lesz a reakció, akkor megint Orwell nyer, négy láb jó, két láb rossz, rászabadítunk az országra egy csomó kapzsi, kisszerű hülyét.
Az országot tapasztalt emberekkel lehet működtetni. Orbánt leginkább azzal lehet kinyírni, ha a használható embereinek azt mondjuk, hogy létezik módja annak, hogy a szakterületén dolgozhasson tovább, nem kell meghurcolástól tartania. Mert ha ez nincs, akkor az Ürge-Vorsatz Diánák, még annyira se lesznek bátrak, mint most, és a rendszerváltás után maradnak Orbán szárnyai alatt, mert félni fognak a lincshangulattól.
Mi pedig tapsolva örülhetünk majd annak, hogy a következő klímaegyezmény megtárgyalásakor majd Szanyi kapitány unokatestvérének a katonacimborájának az első házasságából származó fiának a barátnőjének a műkörmösének öccse fog minket képviselni, leginkább azzal, hogy két, mindössze orosz altiszti rangot és csíkba borotvált fanszőrzetet viselő huszonéves hölgy társaságában enyeleg a szállodában.
Mert Ürge-Vorsatz Diána helyett ezt lehet választani. Nem kell Ürge-Vorsatz Diánát szeretni, nem kell neki tapsolva örülni. De aki nem őt választja, azt én nem választom meg. Csak attól tartok, hogy más meg majd megválasztja, és majd nagyon fog csodálkozni, hogy honnan sikerült ennyi hülyét megint összeszedni. Hát úgy, hogy elzavartuk az okosakat.
139 hozzászólás
1. yenoee — 2017-04-08 21:57
Pont annyira fontos, hogy Diána mennyire hülye, mint az, hogy deviszont Kéri László mennyire nagytudású enber. Az egyik megbocsáthatatlanul naiv és hol élt idáig szatyorban, a másik viszont szerethetően kulákozik.
Árpy kedveli ezt.
2. panamajack — 2017-04-08 23:06
A második világháború után, a főkolomposok kivégzése és Nürnbergi perei után az amerikai megszállók mind Nyugat-Németországban, mint Japánban a helyén hagyták a régi rendszert működtető bürokrata- és szakember-gárdát, akik immáron demokratikus vezetés alatt létrehozták német és a japán gazdasági csodát. Ezzel szemben Irakban az amcsik szétzavarták a Szaddam-féle közigazgatást és erőszakszervezeteket, mondván hogy nem férnek bele az új, demokratikus Közel-Kelet víziójába. Na belőlük lett az iraki Al-Kaida meg az ISIS vezetősége.
3. professzorpizka — 2017-04-08 23:13
@panamajack: Erről bármikor tudok egy órás előadást tartani, ez volt az indoka annak, hogy nem került a posztba. Gehlen, Manstein, von Braun…
4. norniron — 2017-04-09 01:41
Én vitába szállnék a Professzor Úrral.
Egyrészt, bár kétségkívül igaz, hogy az MDF-kormány felkészületlen idiótákból állt, de az nem igaz, hogy szétverték volna a közigazgatást. Nem igazán bántottak senkit, aki akart, mindenki a helyén maradt. eleinte volt egy kis félelem a felelősségre vonástól, de végül nem történt semmi. A közhivatalokban legendák szólnak az 1990-es években ottragadt alkoholista főosztályvezető elvtársakról, évekig tartott, amíg kikoptak. A diplomáciai kar is javarészt érintetlen volt azért, amit Panamajack is mondott eggyel följebb. Ugyanígy a rendőrség, a hadsereg és a titkosszolgálatok is javarészt tisztogatás nélkül megúszták (volt is ebből gond a NATO-csatlakozás idején). Persze a csúcsvetésnek mennie kellett, de ez minden demokráciában így van, ha új kormány jön, új miniszterek és államtitkárok is jönnek. Például 1990-ben nem lehetett valami Moszkvában végzett, laposhomlokú, tányérsapkás, kitüntetésektől roskadozó tábornok elvtársat megtenni honvédelmi miniszterré, hiába értette volna a dolgát jobban, mint szerencsétlen Für Lajos, sajnos Kéri Kálmán már 89 éves volt a rendszerváltáskor. A BM élére sem lehetett valami III/akárhányas osztályvezető elvtársat odarakni, hát kerítettek egy részeges, karambolos ügyvédet, legalább ismerte a BE-t a sok történész között. Viszont ennél alacsonyabb szinteken, aki akart, maradhatott. Ami azt illeti, a Fidesz 2010 óta ennél jóval alaposabb tisztogatást végzett minden területen, a hivatalok sokkal nagyobb politikai nyomás alatt vannak most, mint bármikor 1990 óta. Viszont az is igaz, hogy most is rengeteg értékes ember dolgozik a hivatalokban, akik nagyon szívesen végeznének akár rendes munkát is 🙂
Másrészt viszont valamiféle megtisztulást nem lehet megspórolni, főleg a titkosszolgálatoknál be kell vállalni, hogy amíg az újak bele nem tanulnak, átjáróház lesz az ország (így is az, szóval nagy különbség nem is lenne). De igazából nem is a közigazgatásra meg a diplomáciára kellene lesújtani, sokkal inkább az összefonódott gazdasági-politikai konglomerátumra, az „üzleti életre” (mármint arra, amit nálunk annak hívnak) akár a büntetőjog eszközeivel is. Az, hogy éveken keresztül lehetett kamu tanulmányírásból megélni, azért igenis felelősségre kell vonni azt is, aki ezt megrendelte, és azt is, akié a tanulmányt író cég volt. Büntessék meg a polgármesternél csókos építési vállalkozókat, akik a helybeli, uniós pénzekből finanszírozott út- és csatornaépítéseket „megnyerték”, és büntessék meg a polgármestereket is. Büntessék meg a NIF Zrt. vezetőit és a nagy útépítő cégeket. Büntessék meg a közbeszerzési tanácsadó és lebonyolító cégek vezetőit. Stb-stb. Csakhogy itt már több ezres elkövetői körről beszélünk, de szerintem ezt nem spórolhatjuk meg, kell az össztársadalmi katarzis.
5. eltopo — 2017-04-09 08:11
Csak szólok, hogy egyelőre az egész polémia teljesen felesleges. Ürge Diána, az elismert és nemzetközileg jegyzett klímakutató, valamint keresztény-nemzei tudóstársai a CEU-n (én nem is tudtam, hogy ott ennyien lehetnek) egyelőre azzal foglalják el magukat, hogy hűségnyilatkozatokat tesznek. Csak az állásukat szeretnék megtartani, szó sincs arról, hogy kiábrándultak volna, vagy pláne kormányváltó hangulatban lennének. Biztosak lehettek abban, hogy ezeknek sosem volt Wartburgjuk, nem is tudják, mi az a kormányváltó hangulat.
6. eltopo — 2017-04-09 10:34
És bocsánat, hogy szóba hozom, de sokadszorra olvasom ezt a mondatát Diánának: „akit a CEU hozott vissza Magyaroroszagra, koztuk engem”
Na most az van, hogy a csaj 96-ban doktorált. 98-ban jött haza, és 2001-ben lett docens a CEU-n. Ezek a nyilvánosan elérhető adatok. Mi az, ami nem nyilvános, és miért? Hm?
7. tiboru — 2017-04-09 10:47
@eltopo:
Persze, hogy nem ábrándult ki. Nem olvastam egyetlen mondatát sem a jeles klímakutatónak és zöld-elkötelezettnek, amikor például Orbánék gyakorlatilag lehetetlenné tették a napelemek házi alkalmazását, pedig ha valamikor, akkor az erre vonatkozó büntetőadó (vagy vám?) bevezetésénél kellett volna rikácsolnia ugyanekkora vehemenciával.
A másik, visszatérő toposz vele kapcsolatban a „Nobel-díjas kutató”. Bazmeg, az a szervezet, amelyiknek dolgozott (az IPCC), kapott egy megosztott béke-Nobelt. Nekem van egy ismerősöm, aki az Orvosok határok nélkülnek dolgozott tíz évig és vagy tíz haverom, akik az ENSZ békefenntartóinál szolgáltak évekig. Fel is fogom hívni őket, hogy gratuláljak a béke-Nobeljükhöz.
8. eltopo — 2017-04-09 10:55
@tiboru:
Ahogy így egyre jobban belelovalom magam a témába, egyre kevésbé érzem, hogy nekem ez a nő ingem-gatyám lenne.
9. norniron — 2017-04-09 11:17
@eltopo:
Abban igaza van Pizkának, hogy olyat kár elvárni bárkitől is, hogy amiben hitt/hisz, azért elnézést kérjen, és hamut szórjon a fejére (az más kérdés, hogy egy fideszes manapság miben hihet egyáltalán, de hagyjuk meg az esélyt). Inkább az a szomorú, hogy már az is világra szóló szenzáció, hogy a falanxból kiszól valaki, hogy „hé, amit most csinálunk, az a józan ész szerint egyszerűen baromság”, tehát még a nyilvánvalóan értelmetlen károkozás miatt valaki fel merészeli emelni a szavát, az már „esemény”. Amúgy pedig nem kell aggódni, ez a nő példás büntetésben fog részesülni a sajátjaitól.
10. tiboru — 2017-04-09 11:47
@norniron:
„…ez a nő példás büntetésben fog részesülni a sajátjaitól.”
Remélem. De akkor se fogom megsajnálni, Trockij se lett sokkal rokonszenvesebb attól, mert Ramón megkínálta egy jégcsákánnyal és Rajk László képét se fogom kitenni az ágyam fölé csak azért, mert felakasztották, noha ebben a kettőben volt valamiféle tartás, szemben a neves, Nobel-díjas klímakutatóval.
11. eltopo — 2017-04-09 11:57
@tiboru:
De hogy megosztotta a brigádot ez a buksza!:D
12. norniron — 2017-04-09 12:00
@tiboru:
Nem azt mondtam, hogy szimpatizálni kell vele, de azért az első fára se húzzuk fel rögtön 🙂
Másrészt ez a nő csak egy klímakutató, nem a polgárháborús Vörös Hadsereg főparancsnoka, aki tömegkivégzéseket, egész falvak kiirtását, a hadifoglyok bestiális halálra kínzását, élelmiszer-rekvirálást és ezzel egész országrészek éhhalálba taszítását rendelte el szemének egyetlen villanásával, és nem is a szocialista Magyarország első belügyminisztere, aki bevezette az ÁVH-s rémuralmat…
És nem is Genrih Jagoda, Nyikolaj Jezsov, Ernst Röhm, Danton, Robespierre, Saint-Just stb.
13. tiboru — 2017-04-09 12:07
@eltopo:
Nincs ezzel semmi gond, hálistennek mi mind egyéniségek vagyunk 🙂
14. norniron — 2017-04-09 12:10
@eltopo:
Kongresszust kéne tartani, ahol megállapítjuk a helyes irányvonalat. Helyesebben a Központi Bizottság megállapítja, és mi azt megszavazzuk. Helyesebben a Központi bizottság megállapítja a Politikai Bizottság javaslata alapján és mi azt megszavazzuk 🙂
15. tiboru — 2017-04-09 12:14
@norniron:
Isten ments, nem akarok én akasztani, de azt se szeretném, ha az ilyenek most megdicsőülve a mennybe mennének csak azért, mert beleestek a szórásba és elzavarták őket a zsírosbödön mellől, emiatt meg elkezdenek hisztizni. Személy szerint jóleső érzés tölt el, amikor a NatGeón olyan természetfilmet látok, amelyben a dögevők falkája néha elkap egy-egy óvatlan, buta hiénát is és elfogyasztják.
16. eltopo — 2017-04-09 12:28
@norniron:
Senki nem akarja őt felhúzni sehova. Én ott voltam, mikor az eredeti posztját kommentelték, és semmi kirívóan durvát nem láttam. A hölgy mindössze nincs hozzászokva, hogy szembesítsék saját szavaival, tetteivel és azok konzekvenciáival. Gondolom kevés ilyen élményben volt része eddigi életében.
17. professzorpizka — 2017-04-09 12:38
@tiboru: Dehát senki sem beszél dicsőítésről. Én arról beszélek, hogy ezt az országot Orbán elzavarása után is olyanokkal kell megosztani, és főleg vezetni, akik most is jó pénzért a Fidesznek dolgoznak. Át kell őket csalogatni, akkor is, ha nem szimpatikusak.
18. tiboru — 2017-04-09 12:41
@professzorpizka:
A dicsőítéssel nem rád utaltam 🙂
19. eltopo — 2017-04-09 12:51
@professzorpizka:
Hát hogy nem szimpatikus, az sicher!
20. Érvsebész — 2017-04-09 14:45
Azért lássuk már be, hogy most éppen nem az a probléma, hogy a küszöbön álló rendszerváltásra tekintettel haladéktalanul kormányt kell alakítani, és ez nem fog menni a dianák nélkül.
A CEU-ról milliók még mindig csak nem is hallottak. Az általános iskolában még mindig testnevelés van és informatika nincs, a kórházban aki nem beteg, az halott a vécében, a személyzet meg Nyugaton boldogul. A közmunkáért a polgármesterrel kell jóban lenni, a polgármesternek a fejlesztési forrásokért végső soron Mészáros Lőrinccel. A bírósághoz hozzáférés képtelenül elnehezült. Az állam a polgárait nem kiszolgálja, hanem változatos módokon vegzálja. Mi meg arról delirálunk, hogy hogyan kéne helyzetbe hozni Diánát, ha megvalósul gyönyörű képességünk, a rendszerváltás.
Húzzuk ki a kezünket a biliből, feleim. A rendszer szilárd, és ezt éppen a professzorasszony, meg az Ádert kérlelő tüntetők bizonyítják. Hogy ma Magyarországon minden így működik: menjünk egy magasabb tekintélyhez, kérjük meg, hogy tegye helyre a világ megbomlott rendjét. Isten ments, hogy a kezünkbe vegyük a saját életünket.
Áder János, mint mentsvár? Ne röhögtessük már egymást. A mi apukánk egy részeges pszichopata, üt-ver bennünket, mi meg nem ütünk vissza, nem kérdezzük meg az sem, miért nem kapunk annyit enni, mint a szomszéd gyerekek, azt sem, hogy miért veszi vissza még azt a kicsit is, hogy miért boríthatja fel az ebédlőasztalt kénye-kedve szerint, csak hogy akkor se tudjunk enni, amikor neki abból semmi haszna nincs. És most összeszedtük minden bátorságunkat, és átkiabálunk a nagybácsinak, hogy védjen meg bennünket. És mégis, mire számítunk? Majd átjön és hátracsavarja a részeges pszichopata apukánk kezét? Ő, aki amúgy vele iszik?
Lehet, hogy a professzorasszony a klímakutatás óriása, de a magyar valóságról halvány fingja sincs, emellett épp az az autonóm gondolkodás hiányzik belőle, amivel végre-valahára el lehetne kezdeni a polgárosodást, és köszi, de nem kérek ebből a típusból döntéshozói pozícióban a kormány-/rendszerváltás utánra sem.
Ami pedig a CEU-t illeti, nem illendő talán, de idekopizom, amit tegnap a Vincentre írtam: „…el tudom képzelni, hogy ez lesz [ti. Áder visszaküldi, a parlament nem szavazza meg újra], de annak nem a magyar alkotmányos intézmények működéséhez lesz köze. Emlékezzünk az internetadóra, a boltzárra, az olimpiai pályázatra. Vasárnapra új helyszínt jelöltek ki a tüntetésre, annyian jelezték a részvételüket. Szóval a kormány visszavonja/átalakítja a CEU-törvényt, mindenki szépen hazamegy, a diánák folytathatják áldozatos munkálkodásukat, Gulyás Gergely szemrebbenés nélkül közli valamelyik olgaműsorban, hogy soha nem álltunk hadban Óceá.. a CEU-val, a kormány pedig szintén zavartalanul átviszi a civil törvény módosítását, ami a TASZ-t, a Helsinkit, a Transparency Internationalt, a Migszolt, stb. ellehetetleníti, és ez megint nem fogja elérni a diánák ingerküszöbét.”
http://orulunkvincent.blog.hu/2017/04/06/professzorok_batthyany_negyzete/full_commentlist/1#c32799335
21. eltopo — 2017-04-09 15:07
Professzorpizka problémáját az a Wishful Thinking okozza, hogy nekünk itt hamarosan fideszből kiábrándult klímakutatók ezreivel kell szembenéznünk. Ezek egyenesen úgy kiábrándulnak, hogy jövőre az ő szavazataikkal le is váltjuk a kormányt, és akkor (ha nem vagyunk velük elég kedvesek), nem fognak nekünk dolgozni. Hát…
22. dr Brcskzf Gröőő — 2017-04-09 15:31
@Érvsebész: hű, ez nagyon szép lett, kösz!
23. tudi — 2017-04-09 19:13
Nos szvsz nem kell őt sem ezért megdicsérni, sem pedig a vérét kívánni, mert valószínűleg, ha addig nem lesz egy értelmes alternatíva, csak ez a teszetosza ellenzék, akit komolyan mondom importálnunk kellene, mert ahol ilyen ellenzék van ott nyugodtan épülhet az egyeduralom. Nos tehát, akkor ő még ha az orrát be is kell fognia, mert a bűztől már hánynia kellene, akkor is a Fideszre szavazna, mert az legalább biztos, vagy el sem megy szavazni, és vannak nála butább, befolyásolhatóbb emberek, akik biztosan a Fideszre szavaznak majd. Ha ezt a két törvényt Áder vissza is dobja, az nem a tüntetések miatt lesz, hanem, mert leszólt a Mutti, hogy ebből baj lesz gyerekek és némileg átdolgozva kerül megszavazásra. Ha pedig így átmegy és Soros bá úgy dönt, hogy itt szívás lesz, annak sajna nem Orbán és Mészáros isszák meg a levét, hanem az egyszerű emberek.
24. untermensch4 — 2017-04-09 19:26
@norniron: „Nem azt mondtam, hogy szimpatizálni kell vele, de azért az első fára se húzzuk fel rögtön 🙂”
Klímakutatót, fára… az nem lenne méltó egy fejlett ipari nemzethez. 🙂
25. untermensch4 — 2017-04-09 19:36
@tiboru: Rajk eléggé egyértelmű de pl Nagy Imre ha jól emlékszem padláslesöprési múltja ellenére nemzeti hős tudott lenni…
Csak félig offtopic (mert szóba kerület a kormányváltás és ahhoz lehet még köze), ma említette egy programozó-féle ember ezt a konteós szemszögből érdekes dolgot:
https://444.hu/2017/04/08/orosz-kod-fut-a-kormany-nemzeti-konzultacios-weboldalan
26. panamajack — 2017-04-09 20:01
https://444.hu/2017/04/09/urge-vorsatz-diana-is-kiment-a-ceu-melletti-tuntetesre
27. untermensch4 — 2017-04-09 20:03
https://www.nyest.hu/hirek/vigasztalo-level-urge-vorsatz-diana-elvtarsnonek
28. Érvsebész — 2017-04-09 20:19
@panamajack: remélem, tényleg felébredt
29. stoppos — 2017-04-09 20:23
@Érvsebész: Az igazság, mint oly sokszor, valószínűleg a kettő között van. Ha kivágunk minden hülyét, összeomlik az egész. Ha megtartjuk, ugyanúgy megy minden tovább, csak épp nem narancssárga, hanem hupibarna színben. Meg kellene tanulni végre autonóm módon gondolkozni, csak ugye ez sem fog menni egyik napról a másikra, akármennyire is szeretnénk, az ember még mindig csak egy minták alapján működő állat és a minták nehezen kopnak, ha egyáltalán.
30. rognork — 2017-04-09 21:04
Persze, nem kell a vérét kívánni, de inkább maradt volna csendben. Aki 2014 után nem okádott sugárban az orbáni világképtől, azt nem szabad független, értelmes, gondolkodó embernek nevezni. Ezt a nőt meg ráadásul még kilóra sem lehet megvenni, neki nincs szüksége az szja és a nagycsaládos kedvezményekre.
Ha Áder aláírja, így jártunk. Ha elviszik ezt az egyetemet, így jártunk. Ha a többség erre szavaz, az minket minősít. Nem Muttinak meg annak a fasznak kell a mi problémáinkat orvosolni, így volt ez a 2. vh. alatt is, vagy korábban. Ennyit érünk.
31. komojtalan — 2017-04-09 22:05
Izé, egy fontos dolog kimaradt: 7x teljesítette a princípiumot. Na most fogalmam sincs milyen lehet 7 gyereket nevelni, de hogy mellette semmi komolyat nem lehet csinálni az tuti, főleg nem Nobel díjat termelni. Vagy a gyerekeket hanyagolja el. A másik hogy miért kellene sajnálni azt aki kiszolgálta a rendszert és amikor kidobták mint egy macskát … akkor sajnálni kellene? Ha máskor szólal fel amikor nem az ő bőréről van szó emeljék piedesztálra. De nem, ő hallgatott, mint annyi mindenki más. A többi ellenérvet meg felhozták már. Ahogy a magyar tanárnőm és osztályfőnököm belem verte: Vétkesek közt cinkos aki néma. Értelmes emberek nem azért kelnek ki ellene mert eddig nem lépett, hanem amikor az ő bőréről van szó akkor teátrálisan lépett. Aztán ha bemegy a fülkébe beteszi az X -et a Fidesz mellé. Én egy Fideszes családot ismerek mégis 2/3 -al nyertek, hogy van ez? Mivel a választási csalást kizárnám csak az marad hogy sok ismerősöm is rájuk szavazott miközben szidják Orbánt.
32. rammjaeger — 2017-04-09 22:42
Nekem tetszik a libertálib purity spiral.
33. stoppos — 2017-04-09 22:48
@rammjaeger: A végletességből még soha sem született semmi jó, te igazán jól ismered.
34. rammjaeger — 2017-04-09 23:32
@stoppos: Ja. De ezt ne nekem mondd.
35. Inspector Lohmann — 2017-04-10 09:07
@komojtalan: A Nagy Franczia Forradalomban ezt a sikertelen magyartanárok klubtagok által hangoztatott mondást könnyen áthidalták azzal, hogy mindenkit guillotine alá küldtek, aki néma volt. Meg azt is, aki nem. Meg saját magukat. Köszi, de Magyarországra ez a mentalitás nem kell.
Amúgy a professzor néha olyan cikkeket képes összehozni, hogy még azt hinné az ember róla, hogy ő is FIDESZ-es. Pedig vigyázni kell azzal, mert a felfokozott népharag könnyen bakó alá küldi aki megvédi a pártot és szavazóit. Ki találják rakni a 444-re vagy hvg-re és ő lesz a következő Nyúl Béla.
36. noirp — 2017-04-10 09:16
@Érvsebész: Nnnakérem, mire előkerültem a hétvégi offlineságból, megírtad helyettem a kommentemet. Ezúton is köszi. 🙂
Tényleg nem az a központi problémánk szvsz., hogy egy jó szakembert, aki am. ütnivalóan sunyi és buta, hogyan „csalogassunk át”. ÜVD hozzáállása különben vérfagyasztóan ismerős számomra innen, a felsőoktatás (alulnézetből élt) napjaiból. Amíg személyesen őt nem keni szájba a rendszer, addig sunyít. Hátha nem engem visznek el, hanem a szomszédot.
37. noirp — 2017-04-10 09:18
@untermensch4: Akkor? Szélturbina?
38. tomware — 2017-04-10 09:40
@noirp: Sajnos, arra sem lehetne. Ma Magyarországon nem lehet egy tisztességes lincselést sem levezetni SkyLift vagy kosaras emelő nélkül.
Mert hol volt a nagy fene klímatudatával, amikor Tarlós „Favágó” István iparszerűen tarvágta fél Budapestet? Már lassan akasztani sincs hova egy jó kis (nem fülke) forradalom esetén. És amikor a szélerőmű-elhelyezési törvényt hozták? Amikor a napelemeket megadóztatták? Amikor olyan atom-erőművet vettünk, aminek a leggazdaságosabb üzemmódja az, nyélgázon hasítja az uránt?
Ha le is tudjuk váltani valaha a jelenlegi politikai elitet, ott lesznek a háttérben és fúrják-faragják azt, aki megpróbálja egy kicsit kivakarni az országot a szarból. Ott lesznek a Rammjaeger/Maxval stb. trollok, hogy a háttérből oltogassák a fényt, ott lesz az elkúrt oktatás, hogy legyen, aki figyel rájuk.
A jó hír, hogy majd megint lehet elmúlt-negyven-évezni. A rossz, hogy még van addig 31 évünk.
39. noirp — 2017-04-10 10:21
@tomware: Így. Pontosan.
„Ha le is tudjuk váltani valaha a jelenlegi politikai elitet, ott lesznek a háttérben és fúrják-faragják azt, aki megpróbálja egy kicsit kivakarni az országot a szarból(…)”
Hát ez az, mindig morgok, hogy az elitet leválthatod ugyan, de két és fél millió negyedkegyelműt nehezen. Felkötni nem kötheted fel őket pusztán a következetes hülyeség büntetéseképp, max. valami felvilágosodottabb eszmerendszert kínálgathatsz nekik. Ha ugyan le nem köpnek érte.
A gyerekeiket lehet kimenteni a hülyeséget újratermelő körfolyamatból, HA a feltételes új rendszer tényleg és komolyan nekilát az oktatás újjászervezésének, és nem csak a címert/logót cseréli le az iskolák falán.
„A jó hír, hogy majd megint lehet elmúlt-negyven-évezni. A rossz, hogy még van addig 31 évünk.”
Narancsnosztalgia, attól tartok, lesz: „mee’ viktor legalább épített stadiont a faluba’ [arra senki nem fog emlékezni, hogy az EU pénzéből], meg az árokpartot is kaszálták a cigányok”, mint ahogy Kádár eszetlen gigaberuházásokkal (is) operáló, fenntarthatatlan rendszerét is visszasírják MOST, a vállalhatatlan szakadtság felé tartva.
„Mert hol volt a nagy fene klímatudatával, amikor Tarlós “Favágó” István iparszerűen tarvágta fél Budapestet? És amikor a szélerőmű-elhelyezési törvényt hozták? Amikor a napelemeket megadóztatták? Amikor olyan atom-erőművet vettünk, aminek a leggazdaságosabb üzemmódja az, nyélgázon hasítja az uránt?”
Hát ezt a kérdéssort bizony én is szívesen feltenném neki, izzadjon csak. Mint a faluszéli bokrok között rendelő, közmondásos szakbélije szokott a templomban. Mert ezt valahogy hiányolom a posztból.
Plusz, a hölgy szvsz nem naiv (én nem vagyok jóindulatú), hanem minimum ostoba, intellektuálisan „rest a jóra”. Közéleti környezete durva ellentmondásaira, tahóságaira, szakmaiatlan, értelmetlen vagy embertelen húzásaira mindaddig nem reagál, míg épp nem pont az ő száját verik be.
Na most a nemgondolkodás a háromáltalánosos józsibánál is undorító, de egy tudósnál…?
Mondjuk én sose voltam olyan elnéző és emberséges a nem-gondolkodó emberekkel szemben, mint a prof.
40. noirp — 2017-04-10 10:34
@norniron:
„Viszont az is igaz, hogy most is rengeteg értékes ember dolgozik a hivatalokban, akik nagyon szívesen végeznének akár rendes munkát is”
Ha (feltételezzük) egyszer bedől a NER, többek között az is feladat lenne, hogy őket kimazsizzuk a kontraszelektáltak közül és megadjuk nekik a lehetőséget a kiemelkedésre, javítási javaslatokra. Határozottan jót tenne mind mentálisan, mind a munka minőségében, ha a csöndes igavonókat egyszer végre képes lenne motiválni a munkaadójuk, tudniillik: az ország. Ha a versenyszférában megvannak erre a módszerek — márpedig, tudtommal, megvannak (P’jack biztos jobban tudja erről a konkrétumokat, mint én) — nem tartom szégyennek az állam részéről, hogy ezeket a recepteket használja.
41. panamajack — 2017-04-10 10:35
Először talán azt kéne letisztázni, hogy mi a liberális ellenzék (nem a parlamenti, hanem az igazi) célja? Bosszú, elszámoltatás, tisztogatás? Nem csak a főkolomposokat, nem csak a valódi bűncselekményeket elkövetőket, hanem mindenkit, aki akár csak hallgatásával is támogatta a rendszert?
Ezzel két gond is van: az egyik, hogy Magyarországon az elmúlt száz évben többször is próbálkoztak már ilyesmivel, és mindig ugyanaz lett az eredmény – az új rendszer még rosszabb lett az „átkosnál”.
A másik probléma pedig a Prof által kifejtett: a fél- vagy teljesen diktatórikus rendszerek sajátossága, hogy a rendszeren kívül nem lehet érvényesülni – tehát azok a szakemberek, akik nem mentek külföldre (és akiket nem lesz könnyű hazacsábítani) valamilyen formában kénytelenek voltak kiszolgálni, de legalábbis passzivitásukkal legitimizálni a fennálló rendszert, akárcsak Kádár vagy Horthy idején. Ezen felül ugye ne felejtsük el, hogy a Fideszt kétszer kétharmaddal választották meg, tehát a kormány legitimitása és támogatottsága nem kérdőjelezhető meg. Hisztizni és toporzékolni az élet igazságtalansága miatt persze lehet, csak minek.
Amennyiben azonban a kormány leváltása, és azon túl az önpusztító magyar politikai és társadalmi kultúra megváltoztatása a cél, akkor bizony szükségünk lesz nem csak ÜVD, hanem még legalább 1 millió csalódott fideszes támogatására is. Különösen azokéra, akik komolyabb szakmai pozíciót töltenek be – nem azért mert csókosok, hanem mert a tudásuk most is nélkülözhetetlen. Indulatból elküldeni őket a francba, pont amikor fontolgatják az átállást, a lehető legkontraproduktívabb hozzáállás. Mert ezzel vagy megerősítjük őket abban, hogy Orbánon kívül számukra nincs alternatíva, vagy a Jobbik ölelő karjaiba lökjük őket – mi pedig mehetünk vissza a balettba, ugrálni.
42. noirp — 2017-04-10 10:39
@panamajack: Mit kínálnál — tegyük fel — a Professzorok Batthyányi Köre tagjainak? Most komolyan kíváncsiságból kérdezem.
43. panamajack — 2017-04-10 10:40
@noirp: Nekik nyilván semmit. Nem adnék nekik több állami pénzt. De amennyiben bizonyíthatóan nem loptak a közösből, hagynám, hogy érvényesüljenek a saját erejükből, ha tudnak.
44. Érvsebész — 2017-04-10 10:46
Hát valahogy így:
http://hvg.hu/itthon/20170410_bojar_gabor_level_urge_vorsatz_diananak_ceu
45. noirp — 2017-04-10 11:00
@panamajack:
Tökéletes, köszi.
Innentől általános ködhasogató elmélkedés jön olyanról, ami csúnyául nem a szakmám, ezért, ha alábbiakban f*szságokat írok, kérlek, javítsd.
A tisztogatással kapcsolatban: a haszonélvezőket — szerintem — egyértelmű, hogy el kellene számoltatni.
Rendes, szabályos, zsigerekben vájkálásig részletes, DE szabatos érvekből építkező pert szeretnék, amit diribről darabra közvetít a közmédia, feltépendő a felnyílni lusta szemeket.
Ilyen elszámolás nincs vagyonelkobzás nélkül; a kérdés számomra az, hogy mit kezdhetne az ország az elkobzott javakkal, úgy, hogy az ne rablás és marakodás legyen. Meghatározott (oktatási, szociális) programok? Tartalékok feltöltése?
A némáknak, lapítóknak, sunyiknak valamiféle vizsgafeladatot, egyszeri bizonyítási lehetőséget adnék a maguk szakterületének újjászervezésében. Konkrét, határidőhöz kötött és egyértelműen értékelhető feladatot. Bizonyítsa be, hogy
a) tényleg szakmai tudása miatt került a posztjára, és nem azért, mert jó helyen nyalt
b) képes és hajlandó együttműködni az új rendszerrel, még ha nem is ért egyet annak alapjaival
c) képes megérteni, hogy nem „nemzeti” irányú rendszer is viheti előre az országot, s pont ehhez kérik a véleményét
d) képes megérteni, hogy nem bántani akarják, de nem is eltartani a két szép szeméért.
Ha feladatának elvégzése során valami marhasággal örvendezteti meg az országot (mondjuk a körkörös védelemhez hasonló erejű écával), vagy pedig jó narancskomcsiként szabotál, mehet isten hírivel.
Érvényesüljön, ahol és ahogyan tud.
46. panamajack — 2017-04-10 11:00
@Érvsebész: Na ez teljesen rendben van.
47. panamajack — 2017-04-10 11:21
https://444.hu/2017/04/10/epitettem-ezt-a-rendszert-nekem-ezzel-kell-elszamolnom
„Nagyon bennük van a dac – hogy a liberálisok milyen aljasan bántak a konzervatívokkal, és hogy a liberálisok csak azt szeretik, ha az van, amit mondanak és a támadás tulajdonképpen dicséret. Ez elhomályosítja az árnyalt gondolkodást.” – ismerős?
48. noirp — 2017-04-10 11:47
@panamajack: Ismerős, igen, és nem hízelgő. Azt hiszem, ez a libertálib szépen kifejtett definíciója; és van is benne igazság.
De tőle könnyebb elfogadni a kritikát is, a comingoutot is, mert szerényebben adja elő az érveit, mint ÜVD. Kevésbé mártírhangon.
49. panamajack — 2017-04-10 11:52
@noirp: Igen, tényleg szimpatikusabban adja elő magát, viszont ő konkrétan a KDNP-ben politizált, nem csak apolitikus volt, mint ÜVD. De a lényeg az, hogy minél több ilyet kéne az ellenzéknek maga mellé állítani, hogy legyen esély egy kormány- és rendszerváltásra.
Ami a fenti idézetet illeti, az eredetileg pont hogy a KDNP-s kollégáira vonatkozott. Pont az a szép benne, hogy a másik oldal is nyugodtan magára veheti…
50. professzorpizka — 2017-04-10 12:12
Egyetértek panamajack-kel (szürpríz…)
Tényleg el kéne dönteni, hogy el akarjuk-e kerülni a lámpavasas, fehér-vörös-barna-zöld terroros katasztrófát, vagy nem.
Sokaknak nyilván csábítóan hangzik, hogy Rogán és Cilike ugyanazon a lámpavason lóg, Andy és Timi meg a szomszéd kandeláberen. Az ilyen bulikkal azonban több baj is van.
1. Az erőszak öngerjesztő folyamat, és szépen sorra kerül Saint-Just és Robespierre is. A thermidori fordulat előtt el kell bukni a terror angyalainak.
2. Az erőszak nem ismer határokat, szükséges velejárója a rengeteg köztörvényes bűncselekmény, a lincselések, a tömeges megerőszakolások, rablások és társaik.
3. Ha valaki az erőszak haszonélvezőinek természetére akar példákat keresni, gondoljon Ion Iliescura vagy Joszif Visszarionovics Dzsugasvilire. Az egyik csak 15 évig meghatározta a Ceausescu utáni Romániát, a másik haláláig konzerválta rémuralmát.
Az erőszak alternatívája a szimbolikus, és csak az ÜVD-szerű alakok számára érthető üzenetek küldése.
Magyarországon csak az erős pártban bíznak, erre érzett rá Antall „Nyugodt Erő” József, vagyis arra, hogy az igazán erős párt bízik annyira magában, hogy ne rázza az öklét, és akkor behódolnak neki, mert a közvetlen testi épségüket nem féltik tőle.
Végig kell gondolni, hogy kikből áll az ellenfél. Áll egyrészt a megmagyarázhatatlan Németh Szilárdokból, Rogán Antalokból, Kocsis Mátékból. És áll az Ürge-Vorsatz Diánákból. Belőlük van sok, példának okáért közéjük tartozik az összes magyar polgármester kb. 75%-a, akik nélkül nem lehet választást nyerni.
El kell dönteni, hogy ki és hogyan kaphat Persil-Scheint, ahogy Németországban hívták a dolgot. Mert csak így lehet megválogatni, hogy kivel lehet együtt dolgozni, és ütőképes közigazgatást összerakni.
Ahogy panama feljebb írta, ez volt a német és a japán gazdasági csoda alapja.
51. eltopo — 2017-04-10 12:12
@panamajack:
Megőrülök!!!
HOL olvastátok, hogy fontolgatja???? HOL???????
52. noirp — 2017-04-10 12:15
@panamajack: Tudom, hogy konkrétan KDNP-s politikus. (Azért tőle is megkérdezném, milyen érzés szaros szájjal dicsérni az istenét). Nem is állítom, hogy szimpatizálok vele, csak azt, hogy (ahogy megfogalmaztad) _szimpatikusabban adja elő magát_. Ezzel eléri (nálam is), hogy megálljak és elgondolkodjak. Meg is állok, még ha egyetérteni nem is értek vele egyet. Márpedig nem, mert a KDNP-s értékrend tőlem még ebben a tálalásban is távol áll. Csak egy példa: nemigen hiszem, hogy az előttünk álló év brutalitásán bármit is segíthet, ha imádkozunk…
De! Többedjére mondom: ÜVD-re azért is haragszom, mert tudós, képzett fő, nem is akármilyen szinten; világlátott ember, volna összehasonlítási alapja, amire támaszkodva elgondolkodjon rendszerről, saját szerepéről, veszélyekről. Mégis, irtózatosan ostoba embert mutatott, amikor kipakolt. Illetve ugyanazt mutatja azóta is. A visszavont poszttal, azzal, hogy nem gondolta végig, mit jelenthet, ha egy ilyen súlyú kifakadást kirak a facebookra.
És még sorolhatnám a kérdéseket, hogy mit, mikor nem vett észre vagy szart le jelek szerint; de már megtették helyettem.
És tudósként ostobának lenni, ez számomra a legundorítóbb dolog, ezért nem tudok megbocsátani. Nem. Végiggondoltam, de mindig ebben akadok el. Hogy ezt nem, nem tudom lenyelni, megbocsátani.
Ez, elismerem, merőben szubjektív vélemény, türelmetlen és sarkított.
53. eltopo — 2017-04-10 12:23
@professzorpizka:
Igen, igen, a lámpavas rossz. Viszont az se jó, ha a mostani garnitúra egy esetleges bukás után (amelyre pillanatnyilag szerintem semmilyen kilátás nincs) minden további élkül megtarthatja a vadászházakat, a termőföldeket, a százezer négyzetméteres nyaralókat, a turai kastélyt, meg József főherceg majorságát.
Orbánt és legbelső körét hát minimum száműzni kéne. Minden más esetben csalódott lennék és nem csak én.
54. eltopo — 2017-04-10 12:28
@noirp:
Nálam szinte bárki kaphat egy lehetőséget, ha annyit mond, hogy megtagadom a gonoszt. Nem vagyok fideszes többé, nem támogatom Orbánt.
Na ez nem hagyta el ÜVD száját egyszer sem. Se előtte, se azóta.
55. professzorpizka — 2017-04-10 12:37
@eltopo: Az emberek nagy része nem ilyen.
56. untermensch4 — 2017-04-10 12:42
@noirp: Még régebben olvastam hogy kínában tartanak kivégzéseket stadionokban…
De vszeg nem ez a jó megoldás egy ellenfülkeforradalom utánra. Ha jó szakember akkor itthoni sunyiság általi leszereplése után még alkothat nagyot. Volt már a történelemben pár jó szakember aki külföldön kényszerült tevékenykedni de amennyire tudott, igyekezett haza adni némi hozzáadott értéket. Most hirtelen két fazon jutott eszembe, az egyik vadász-kalandor-állatpreparátori tevékenysége közben ausztrália környékéről küldözgetett a természettudományi múzeumnak kitömött állatokat. A másik geográfusként india-(és a későbbi)pakisztán vidékén térképészkedett az angoloknak, „könyvtárát”, kutatási anyagait pedig végül nem az őt tagjai közé választó ilyen-olyan angol tudományos szervezetre hanem a magyar tudományos akadémiára hagyta.
A klímakutató nem egy kimondottan röghöz kötöttnek tűnő szakterület. Ha egyfajta száműzetésben, magyarország érdekében sunyiskodik a továbbiakban, az sztem mindenkinek elfogadható lenne.
57. Érvsebész — 2017-04-10 12:52
@professzorpizka:
Akkor meg beszéljünk már végre inkább a helyi polgármesterek 75 %-áról (meg további mániáimról, az iskolaigazgatókról, az ügyvédekről, a gyógyszerészekről és a háziorvosokról), azaz a helyi véleményvezérekről, akiknek sokkal mélyebb és nagyobb hatása van a választópolgárokra, mint a klímakutató asszonynak.
És hadd ne csak a lámpavasról álmodozás vagy a szegénycsalódottkeresztényszavazó feltétel nélküli keblünkre ölelése közötti hamis dilemma jusson nekünk.
58. Érvsebész — 2017-04-10 12:52
@eltopo: wishful thinking
59. Érvsebész — 2017-04-10 12:54
@noirp: +1
60. eltopo — 2017-04-10 12:55
@professzorpizka:
Nem mondja, hogy megtagadom?
61. eltopo — 2017-04-10 12:57
@Érvsebész:
Napok óta ezt magyarázom!
62. untermensch4 — 2017-04-10 13:03
@noirp: „És tudósként ostobának lenni, ez számomra a legundorítóbb dolog, ezért nem tudok megbocsátani. Nem. Végiggondoltam, de mindig ebben akadok el. Hogy ezt nem, nem tudom lenyelni, megbocsátani.
Ez, elismerem, merőben szubjektív vélemény, türelmetlen és sarkított.”
+1
A tudás hatalom és a hatalom felelősséggel jár.
63. noirp — 2017-04-10 13:08
@Érvsebész:
„És hadd ne csak a lámpavasról álmodozás vagy a szegénycsalódottkeresztényszavazó feltétel nélküli keblünkre ölelése közötti hamis dilemma jusson nekünk.”
Ott a pont. Nem vágyom lámpavasazásra, mert a lámpavas természeténél fogva én is odakerülök, ha valakit felsegítettem rá. Aztán az is, aki engem felhúzott s így tovább ad infinitum.
De arra sem vágyom, hogy kiábrándult fideszeseket kelljen puszilgatnom. Isten hozott a klubban, lássuk, mire jutsz az eszeddel; csak ne kelljen már meghatódnom a ténytől, hogy újabban használod.
„Akkor meg beszéljünk már végre inkább a helyi polgármesterek 75 %-áról (meg további mániáimról, az iskolaigazgatókról, az ügyvédekről, a gyógyszerészekről és a háziorvosokról),”
egyébként a prof régen mondja: az fogja a Fideszt bedönteni, aki a polgármesterek, helyi tótumfaktumok szintjén tud aktivitást kelteni/mutatni.
64. noirp — 2017-04-10 13:09
@untermensch4: Igen! Pontosan! Ezért volt hányhatnékom a rektori konferenciától és a PBK-tól is.
65. untermensch4 — 2017-04-10 13:20
https://www.vasarnapihirek.hu/fokusz/sancho_panza_kiralysaga
http://index.hu/belfold/2017/04/09/orban_fejeben_a_ceu_testesit_meg_mindent_ami_ellen_harcolni_kell/
66. panamajack — 2017-04-10 13:52
@eltopo: ezt egyikünk sem mondta, sőt. Aki lopott, sikkasztott, visszaélt a hatalmával, azt meg kell büntetni. De a nürnbergi perben sem a köznácikat ítélték el. Ezért is működött a dolog, ellentétben a magyarországi népbíróságokkal.
67. professzorpizka — 2017-04-10 14:16
@Érvsebész: Jaj, már.
Pont róluk beszélek. Mégis mit gondolunk, ők most mit csinálnak? Elmesélem:
1. Fogat összeszorítva, ismert, de békénhagyott ellenzékiként tűrnek. Nem túl sokan. (10-20%)
2. Befogják a pofájukat, jó képet vágnak a dologhoz, de nem élnek „pártéletet” (30-40%)
3. Előre akartak jutni, érvényesülni akartak. A gyerekeket Árpádnak, Bulcsúnak és Rékának kereszteltették, járatják hittanra. Felvettek adókedvezményt meg pályázati pénzt. Vagy annyira nem okosak, hogy elhitték az unortodox maszlagot, vagy tudják, hogy bullshit viszont jól élnek belőle. (30-40%)
Nem lehet őket kihagyni a kormányváltó képletből, csak ezt próbálom megmagyarázni a társaságnak, egyelőre mérsékelt sikerrel.
68. Tromb74 — 2017-04-10 14:31
Na most mi ez a pesszimizmus? Ha tegnap este kilenc körül meg nem éhezem, akár még forradalom is lehetett volna belőle.
Na de komolyan. Nagyon jól haladunk. Kell a forradalmi hangulat, de a vérengzésre semmi szükség. Bassza meg, nem a Vörös Hadereggel állunk szemben. ezek közepesen tehetségtelen balfaszok, akik egymást is nyírják. Türelem, meg lesz a gyümölcse!
69. Tromb74 — 2017-04-10 14:32
Egyébként meg ügyvéddel ne menjen senki egy potenciális zavargás helyszínére, mert semmi nem lesz belőle 😀 😀 😀
70. professzorpizka — 2017-04-10 14:35
@Tromb74: Szerintem nyasgem. Kár beléd a pálinka 🙂
71. Tromb74 — 2017-04-10 14:40
@professzorpizka: 😀
72. Tromb74 — 2017-04-10 14:51
Lámpavassal kapcsolatban az a személyes bajom, hogy nekem a dédapám (mindkét oldalon), a nagyapám (apai), nagybátyám (apai) az éppen aktuális hatalmat szolgálta. Fegyverben.
Nem biztos, hogy tudni akarom (dehogynem) hogyan lett nagyapám esetében egy ludovikás tisztből, orosz hadifogság után az ötvenes évekre Budaörs rendőr-főkapitánya, de azt tudom, hogy egészen a haláláig a hazáját szolgálta, ahogyan a többi drága rokon is. Jól vagy rosszul, de meggyőződéssel és önös érdek nélkül (ezt mondjuk átgondolhatták volna :D).
Ez itt a nagypapi, elég kemény fickó volt:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:58._K%C3%BCrti_Istv%C3%A1n_-_Ludovika_Akad%C3%A9mia.jpg
Ahhoz, hogy 56-ban lecsituljon az a pár szar alak, aki fel akarta lógatni, elég volt a nagymami is, aki ajtót nyitott.
73. Tromb74 — 2017-04-10 14:58
Egyébként a sztorihoz hozzá tartozik, hogy ha Budaörsön végig robogott egy sárga SZOLGÁLATI Simson örnagyi rangjelzéssel a vállain és zilált tekintettel, akkor a nagymami feltehetőleg nagyon dühös lehetett valamiért.
Emlékszem ezekre az esetekre 😀 😀 😀
74. Tromb74 — 2017-04-10 15:09
Ráadásul az a szívás, hogy egyáltalán nem hiszek a sorsban, de a nagyapám és én köztem az egyetlen említésre méltó különbség, hogy fél fejjel magasabb vagyok. A feleségem pedig reggelire elfogyasztana a nagyanyámat.
Nem tud valaki egy eladó Simsont valahol? Lehetőleg sárgát.
75. Tromb74 — 2017-04-10 17:36
@panamajack: Igen, ez az a hiba, amit nem lehet elkövetni. Azokat, akiket a rendszer kiszolgálóiként szokás pejoratívan emlegetni, valójában elengedhetetlenek ahhoz, hogy egyáltalában bármiféle rendszer működjön. A legtöbb esetben nem a diktatúrát szolgálják, hanem az embereket. Kiiktatni olyan őket, mintha kiszivattyúznánk az oxigént egy épületből, hogy megakadályozzunk egy esetleges tűzesetet.
76. eltopo — 2017-04-10 19:34
@panamajack:
Komolyan? És valószínűnek tartod, hogy be tudnád utólag bizonyítani, hogy a drága Anikó asszony visszaélt a hatalmával (milyen hatalmával?) amikor fillérekért felvásárolta fél Fejér megyét? Én már hallottam őt nyilatkozni az ügyről vagy száz évvel ezelőtt, akkor azt mondta, hogy őt szeretik arrafelé az emberek
77. Ragnar — 2017-04-10 19:54
@rognork:
„neki nincs szüksége az szja és a nagycsaládos kedvezményekre.”
Pedig tapasztalatom szerint pont az ilyenek (jól szituált kormánypárti) veszik igénybe ezeket a legnagyobb lelkesedéssel és áldják érte a kormányt.
78. eltopo — 2017-04-10 19:55
Na, nem hiába bízott Jánosban a sok papucsállatka!
79. Tromb74 — 2017-04-10 22:14
@eltopo: Hát én is bíztam benne, hogy hozza az elvárt szintet:D
80. Tromb74 — 2017-04-10 23:22
Egy kicsit kezd szarpaskolásba fulladni a dolog. Még mielőtt összevesznénk azon, hogy kit, milyen válogatott kínzások közepette fogunk megbüntetni, valahogyan meg kellene buktatni a kormányt, sőt lehetőleg akkor és úgy kellene, hogy abból az ország, annak népe épüljön.
Több okból sem jó ez a stratégia, ami egyébként nagyjából egyidős lehet a magyar néppel, na jó inkább az emberiséggel. Ennek a következménye általában az szokott lenni, hogy mindenki jól kipuffogja magát, aztán nem történik semmi, vagy esetleg tényleg elszakad a cérna és a csőcselék kitombolja magát. Elnézést mindenkitől, de azért 56-ban lényegében ez történt. A kettőben az a közös, hogy az eredmények jóval szerényebbek, mint ami a bele feccölt energiából következne.
Na, aztán még itt van a harmadik lehetőség is. Hát a rendszerváltás az tulajdonképpen megtörténtnek tekinthető, vérengzés sem volt, de az eredmény sem igazán volt kielégítő és hosszantartó. Azért ne legyünk igazságtalanok, volt valamennyi kielégülés is, meg hát tulajdonképpen mostanáig kellett várni, hogy egy igazán címzetes faszkalap és baráti köre kerüljön a hatalomba. Ez nem azt jelenti, hogy a rendszerváltás ne lenne elkúrva. El van.
Viszont kedves El Topo, nem ott van elkúrva, hogy nem lógtak megkínzott testek a lámpavasakon, vagy ne lett volna teljes vagyonelkobzás egészen a vidéki párttitkár titkárnőjének a húgának a szomszédjáig megvalósítva. A nácikkal (vélhetőleg) pontosan azért nem jártak el így a szövetségesek, mert ugye a második VH kitörésének egyik oka pontosan az volt, hogy az első után olyannyira sikerült bosszút állni, hogy abból más nem is igen következhetett volna, mint megkérdőjelezhetetlen felsőbbrendűséggel felvértezett fekete egyenruhás frusztrált idióták vérengzése.
Hasonlóképpen a kiegyezést szerintem inkább köszönhetjük Haynau faszakodásának, mint annak, hogy egy nyalka legény elszavalt egy verset. …de meglehetne említeni a Tanácsköztársaságot is, ami ha nem számolunk a nemzetközi fogadtatással, akkor azért leginkább ott hibázta el, hogy túltolta a biciklit ami a vagyoni helyzetek rendezését illeti.
Na most ebből azért az is következik, hogy nem érdemes létrehozni sem reménytelen nemzetet, sem pedig ilyen társadalmi osztályt. A németek esetébe ez sikerült ezt szem előtt tartani a világháború után. Hát azok akikkel összefutok odakint tutira nem saját maguk és nem ’45 után kaparták össze a vállalkozásuk alapjait.
https://www.youtube.com/watch?v=rznrPNIfYbk
Ezek bazmeg még a logóba se nagyon piszkáltak bele, annyira kurvára magukba szálltak a háború után. És tudod mit? Jól tették. Két dolog nem nagyon fog előfordulni mostanában. Nem kerülnek nácik a kormányra Németországban, nem fog seggre ülni a gazdaság. A két dolog nem teljesen független egymástól.
A fentiek ismeretében át kellene gondolni az irányvonalat, lehetőleg még mielőtt bármi is történik, mert akkor talán már késő lesz.
81. Tromb74 — 2017-04-10 23:27
Na ez megint egy szuszra ment, de legalább levegőt vettem, még mielőtt hosszabbra nő, mint a poszt. E.
H.E.L.Y.E.S.Í.R.Á.S.
82. Tromb74 — 2017-04-10 23:47
Második lecke. előbb olvasd el, hogy mit kommentelt Panama meg Pizka. Időt spórolsz, energiát takarítasz meg. Lépj az ötös mezőre, egyszer kimaradsz a dobásból. 🙁
83. eltopo — 2017-04-11 09:32
@Tromb74:
Hát nézd! Minden esély megvan rá, hogy én egy primitív barom vagyok. De semmiféle pártra nem szavazok, amelynek a programjában nem szerepel az, hogy a rezsim vezetőit, barátaikat, rokonaikat és üzletfeleiket hogyan fogják elszámoltatni. És azt is megmondom előre, hogy ennek az intézkedésnek példaértékűnek kéne lenni szerintem. Jó, velem született humanizmusom okán esetleg benne lennék, hogy Tóni és Cili esetleg ne ropja el a táncát az Andrássy út felett, de minimum csupasz seggel kellene újrakezdeniük az életüket. Ja és nem Magyarországon, hanem valahol máshol. Beleértve a Lázár gyerekeket is, a tokaji birtokokkal. Beleértve Orbán minden gyerekét.
Kibaszottul kiábrándító lenne mindazok számára, akik itt az elmúltnyolc, elmúlthúsz, elmúltharminc évben meggebedtek, ha ezek dalolva vinnék a gyémántokat, meg az aranyakat.
84. Tromb74 — 2017-04-11 09:55
@eltopo: Nem vagy primitív barom, meg nem is erről van szó. Nem vagyok én annyira pacifista, mint azt a kommentjeimből sokan gondolják.
Négy pontban is össze tudom szedni azt a filozófiai nyüglődést, amit fent elkövettem.
1. Fegyver állhoz!
2. Kibiztosít!
3. Célra tarts!
4. Tűz!
Ez a sorrend.
85. untermensch4 — 2017-04-11 11:14
@Tromb74: VW 1960-67, azt a logót nálunk egyes paranoidok nyilaskeresztesnek látnák… 🙂
Offtopic de a „helyesírás” az nem egy objektívan egylényegű igazság hanem egy bizonyos regiszter amihez ugyan sokan rögeszmésen ragaszkodnak és túltolják de nem kéne. Mert még csak nem is önkonzisztens és egyébként is, ha szabadságszerető nép vogymuk akkor nem az előíró hanem a leíró nyelvészeti megközelítést kellene pártolnunk.
Még offtopikabb: nemrég láttam magyar nyelvvizsga feladatokat. Négy mondatváltozatból kellett volna az egyetlen „helyes”-et kiválasztani. Egy tényleg rossz volt, egy kissé „magyartalan” de ha egy külföldi veszi a fáradságot hogy megtanuljon magyarul én értékelném ha már ennyire jól megy neki, két mondat meg teljesen jó volt. Mármint szerintünk akik mint magyar anyanyelvűek néztük. „Szabályosan” és „hivatalosan” tehát be lehetne bizonyítani hogy az ország lakóinak többsége nem is beszél magyarul még középfokú szinten sem… 🙂
86. panamajack — 2017-04-11 11:18
@eltopo: Na látod erről beszélek, amikor azt mondom, el kell dönteni mit akarunk. Bosszút vagy igazi rendszerváltást? Mert sajnos a kettő kizárja egymást.
87. Tromb74 — 2017-04-11 11:26
@untermensch4: A helyesírást magamra értettem. Ha lendületből írok, annak nem túl jó a hatása ilyen szempontból.
88. Tromb74 — 2017-04-11 11:28
@untermensch4: Az ország többsége nem beszéli középfokon se a magyart.
89. eltopo — 2017-04-11 11:34
@panamajack:
Ezt nevezed te bosszúnak? Amit leírtam?
90. panamajack — 2017-04-11 11:50
@eltopo: Igen, ezt. Sajnos egy jogállamban csak a bizonyíthatóan lopott vagyont lehet elkobozni, száműzetés pedig nem létezik. Márpedig egy rendszerváltás célja a jogállamiság helyreállítása lenne. Ami úgy nem megy, hogy „jó, de ezeket még utoljára megszívatjuk!”. Még akkor sem, ha megérdemlik.
91. Tromb74 — 2017-04-11 12:03
@panamajack: azért lehet kezdeni valamit a nem bizonyíthatóan legális úton szerzett vagyonnal is. A száműzetés meg egyébként is hülyeség. Innen? Hová? Elbára?
Meddig fogunk még jogállamról beszélni? Mert ha akarunk, akkor le kéne fektetni az alapjait. Újra.
92. panamajack — 2017-04-11 12:21
@Tromb74: „Mert ha jogállamot akarunk, akkor le kéne fektetni az alapjait. Újra.” – Igen. És ezt nem kezdhetjük úgy, hogy lábbal taposunk rajtuk, mert éppen valakikre nagyon haragszunk. Azt, hogy a nem bizonyíthatóan, de valószínűsíthetően lopott vagyonokkal mit lehet kezdeni jogállami keretek között, arra talán Pizka tud valamit mondani.
93. Tromb74 — 2017-04-11 12:27
@panamajack: Megadóztatni valószínűleg. egyébként meg ugyanarról beszélünk.
94. eltopo — 2017-04-11 12:33
@panamajack:
Akkor hogy? Lehet hogy én akkor egy bosszúpárti geci vagyok. Mert azt remélem sejted, hogy Rogán Cili, vagy a Lázár fiúk személy szerint egy buznyákot nem loptak. Majd eljön a szép jogállam, ők ülnek a birtokaikon, reggelente kézcsókra járul a cselédség…
95. Tromb74 — 2017-04-11 12:38
@eltopo: Egyrészről nem hinném, hogy így lesz, másrészről tényleg nincs jelentősége.
Ha gondolod, kezet csókolok neked, ha az hiányzik 😀 😀 😀
96. untermensch4 — 2017-04-11 14:40
@eltopo: Sztem jogállami módon simán lehet intézkedni, csak több munkával jár mint a lincselés (de kevesebb a hibaszázalék miatti halott). A vagyonosodásnál sztem az addig befizetett adó nagyon jól számolgatható, akiknek több volt az elkölthető „nettójuk” mint ami után be lett fizetve, ott meg az adóhivatalnokok szokásuk szerint „becsléssel” sokkal durvábbak is lehetnek mint ha akár te meg én próbálnánk kitalálni együtt vmi jó kis kínhalált. Az „adóoptimalizált” kiskapukra való hivatkozás (külföldön szerzett, ott természetesen már leadózott jövedelem) kiváló alapot teremtenek hogy egyébként is szükséges progresszív előrelépést tegyünk az eu-n belüli szervezeti együttműködés terén (európai ügyészség, európai adónyomozati szerv, ilyesmi). Külön poén hogy egy ilyen megközelítésű „bosszúhadjárat” pont európa továbbfejlesztése irányába hatna.
97. labrys — 2017-04-11 15:25
Nos.
I. A posztban az elegendően sokszor nem ismételhető antalli bűnök kezdő felvillantását követően van:
~ 1 db SZDSZ-ezés („reakciós értelmiségi rétegpárt” – mert természetesen ők voltak a reakciósok, nem a mindenkori magyar „jobboldal” az a maga több évszázados múltra visszatekintő antiszemitizmusával, etnicizmusával, születési előjog-imádatával, hármaskönyvezésével, szentkoronázásával, irredentizmusával, sajátosan pállott & magyar ultramontán keresztényiségével stb., stb.…)
~ 1 db gyurcsányozás (of course)
~ 1 db libertálibozás (mert az mindig trendi)
~ végül 1 db ürgézés, mert úgy kell Ő nekünk, mint egy falat kenyér, hatalmas szakértelme (…) nélkül veszve a hon.
Mindez most. 2017-ben. Az Orbán-rezsim hetedik évében.
…Ennyit akkor talán a rendszer ún. értelmiségi ún. ellenzékének egyik magát ún. „jobboldalinak” tekintő részéről. „Árpy kedveli ezt” (© yenoee).
.
II. Aztán a kommentekben többen tovább erősítgetik, hogy de fideszesek nélkül nem lehet új hazát teremteni.
Premissza: aki 2017-ben hazánkban még fideszes, az vagy gazember, vagy idióta (de legtöbbször e kettő valamilyen arányú keveréke).
Tehát e népszerű kommentvélemény valójában a következő igényt igyekszik csinosan felöltöztetve (Árpy ezt a törekvést is kedveli!) eladni:
’_Ezek nélkül_ a gazemberek/idióták nélkül nem lehet új hazát teremteni.’
És így is van. Tényleg nem lehet az _összes_ gazembert/idiótát elszigetelni vagy börtönbe zárni. A társadalom részeként kell őket is kezelni/őket is kezelni kell. Sajnos.
Viszont – és ez az a rész, ahol kéretik az ún. „jobboldaliaknak” figyelni – NEM GAZEMBERI/IDIÓTAI MINŐSÉGÜKBEN kell/lehet őket is bevonni az új haza teremtésébe.
Azaz nem szabad engedni, hogy a fülkeforradalmától megtisztított új, értelmes Magyarországon az említettek továbbra is az ő (fideszes) meggyőződéseiknek, (fideszes) elveiknek, (fideszes) értékrendszerüknek és (fideszes) magatartásmintáiknak megfelelően tevékenykedjenek (lopjanak, csaljanak, raboljanak, zsaroljanak, hazaáruljanak etc., etc.).
Ez persze milliós tömegek esetében több évtizedes, kihagyhatatlan & megkerülhetetlen oktatási folyamatot igényel, azonban pár tízezres populációra nézve pusztán… különféle adminisztratív eszközök alkalmazását (beleértve a közügyektől való eltiltást, illetve az elektronikus jelzővel felszerelt lábbilincsek használatát is etc.).
.
Fontos lábjegyzet 1.: miként azt tanult imádottam, Ms. Érvsebész többször is megjegyezte volt, az egész felvetés egyébként egy orbitálisan hamis dilemma.
Fontos lábjegyzet 2.: ugyanaz az opportunista (minták által vezérelt), tájékozatlan, beszűkült, elmaradott tömeg, amelyik most Fidesz-hívő, a Rákosi-érában kommunista-hívő volt, előtte Horthy-hívő stb., stb. – Ne tegyünk úgy, mintha egyébként fene nagy szakértelemmel bíró személyek millióit kellene megnyerni a teremtendő új világnak, méghozzá úgy, hogy nem hagyhatjuk figyelmen kívül alaposan átgondolt, koherens, ugyanakkor fideszes világnézetüket (röhej…), amit azok soha, de soha (nem, nem, soha! – Toroczkai Lejszló kedveli ezt) nem adnának fel…
Fontos lábjegyzet 3.: tök fölösleges az embernek ellenség, ha ilyen barátai vannak.
98. panamajack — 2017-04-11 15:32
@labrys: „Viszont – és ez az a rész, ahol kéretik az ún. „jobboldaliaknak” figyelni – NEM GAZEMBERI/IDIÓTAI MINŐSÉGÜKBEN kell/lehet őket is bevonni az új haza teremtésébe.” – azt hittem, ez magától érthetődő.
„Ez persze milliós tömegek esetében több évtizedes, kihagyhatatlan & megkerülhetetlen oktatási folyamatot igényel, azonban pár tízezres populációra nézve pusztán… különféle adminisztratív eszközök alkalmazását (beleértve a közügyektől való eltiltást, illetve az elektronikus jelzővel felszerelt lábbilincsek használatát is etc.).” – Azt azért megkérdezném, hogy a CEU-n tanító, semmiféle bűncselekménnyel nem gyanusított ÜVD esetében is ragaszkodsz a lábbilincshez, vagy a közügyektől való eltiltással is megelégszel?
99. panamajack — 2017-04-11 15:38
@labrys: „miként azt tanult imádottam, Ms. Érvsebész többször is megjegyezte volt, az egész felvetés egyébként egy orbitálisan hamis dilemma.” – Az. Ugyanis ilyen „demokrata” ellenzéki hozzáállással Orbán apánk a miniszterelnöki székben fog végelgyengülésben meghalni…
100. rammjaeger — 2017-04-11 16:47
Én vagyok itt az egyetlen, akit szórakoztatnak eltopo és labrys kommentjei (is)?
101. panamajack — 2017-04-11 16:58
@rammjaeger: Esetleg valami építő hozzászólás? Ha nincs, akkor csak szórakozzál szépen csendben.
102. rammjaeger — 2017-04-11 17:03
@panamajack: Persze, építkezhetünk is. Mondjuk valamennyire kíváncsi vagyok, válaszol-e valaki a kérdésemre.
Szóval: nem gondolod, hogy Ürgét butának, ostobának nevezni egy kicsit önmagát szabotáló érv? (Mármint nem a részedről.) Mert ha tényleg buta és ostoba, az főleg pont a CEU-ra vet rossz fényt.
103. Tromb74 — 2017-04-11 18:12
@labrys: százezres tömegekről beszélünk és nem annyira elvekről, mint mértékről van itt vita.
Tehát ahogy mondod az oktatás és visszafogott retorzió tűnik megvalósíthatónak.
104. eltopo — 2017-04-11 19:51
@rammjaeger:
Nem vet rossz fényt a CEU-ra. Személyes tapasztalatom, hogy nem is ritkán elismert tudósok, művészek, úgynevezett jobb emberek általános tájékozottsága nem jobb, mint egy öt éves gyereké, erkölcse pedig egy chicagói maffiózóé.
105. eltopo — 2017-04-11 20:36
Csizmadiát mennyi ideig tanítanátok tisztességre?
http://civilosszefogas.hu/erkolcstanbol-elegtelen/
106. Tromb74 — 2017-04-12 06:08
@eltopo: Hát első sorban nem tisztességre kéne tanítani, hanem demokráciára.
És talán nem is ez a legnagyobb baj. Ha valakinek van egy tudományos fokozata, nem engedheti meg magának, hogy teljesen értelmetlen szövegeket publikál. A hasonló fokozattal rendelkező kollégáknak meg kutya kötelessége lenne azonnal ízekre szedni az ilyen szövegeket. Csak utána lenne szabad foglalkozni azzal, mit is akart mondani ez a barom.
Ha nekem lenne ilyen fokozatom, elsőre nem is foglalkoznék a szöveg tartalmi részével (pl. mert nincs neki olyan), csak annyit mondanék, hogy legyen kedves ezt úgy megírni, hogy ne égjen már miatta a pofája az ország azon felének, aki sikkerel befejezte az általános iskolát.
Te pontosan tudod, hogy egy kibaszott hegesztőnek két évente egy nemzetközi szabvány szerint akreditált oskolában kell bizonyítania, hogy alkalmas arra, amit csinál. Ezt a faszt pedig általános iskolába kéne visszazavarni, hogy kezdje már el újra átvenni az anyagot. Hát mi vagyok én, hermeneutika professzor, hogy ezzel szarakodjak?
Részemről meg ez a rossz megközelítés, mert ő így is eléri a célját, én meg nem tudok hozzászólni sem. Viszont ha erre azt mondom, hogy ez egy riogatásra alkalmas kifejezésekből találomra összehányt propaganda célú és értelmetlen jelhalmaz, akkor enyém a magyarázkodás nemes feladata. Ez nem fordulhatna elő egy olyan országban, ahol van használható közoktatás. Természetes szelekció.
Az értelmiséget pedig fel kell szólítani, hogy legyen szíves a kertben kigyomlálni a gazt, mert nem terem a gyümölcs. Nagyon sok minden nem fog maradni, de legalább az ehető lesz. Majd beosztjuk. Meg palántázunk, csemetézünk. Jó lesz.
107. professzorpizka — 2017-04-12 07:52
A „bosszú” és a „rendszerváltás” nem feltétlenül zárja ki egymást. Eddig két eredménytelen bosszúkampány volt az elmúlt 25 évben, nem kéne harmadikat is csinálni.
Ezek az emberek jogállami keretek között éhenhalnak. Tehát ha valaki igazán határozottan akar fellépni, hatalomra jutva a következőket teszi.
1. Olyan törvénycsomag van neki előkészítve, amely a rendszerszintű lopásokat statáriálisan megszünteti (művészeti akadémia, Matolcsy alapítványai, filmalap, Vajna kaszinómonopóliuma és társai)
2. Elindít egy olyan kontrolling teamet, amelynek deklarált célja nem a büntetés, hanem a szivárgások megszüntetése, viszont szinte ügyészség-szerű jogosítványokkal mindenhova benézhet, mindenki engedelmeskedik neki. A KEHI tökéletesen használható erre a célra, ráadásul, ellentétben a Számvevőszékkel, nincsen kétharmados bohóckodás. Egyszerűen 100-150 emberrel bármikor feltölthető. A csoport feladata az, hogy egyrészt fél éven belül konkrét jogszabályi javaslatokat tegyen le az asztalra, egy-másfél éven belül pedig végezzen olyan nyomozás-előkészítési és nyomozás-segítési munkát, amely alapja lehet későbbi büntetőeljárásoknak.
3. A team kiemelt feladata az önkormányzati szféra, különösen a fideszes nagyvárosok gazdálkodásának ellenőrzése. (2006-ban Gyurcsányék alól azért csúszott ki a talaj, mert a Fidesz szétnyerte magát az önkormányzati választásokon és minden fideszes tudta, hogy megéri hűségesnek lenni, mert az önkormányzatok eltartják a klientúrát négy évig)
4. A még megmaradt EU támogatások teljesen átlátható mederbe terelése, megállapodás az osztrák pénzügyi-gazdasági elittel, hogy kimaradnak a büntető részéből a dolgoknak és dolgozhatnak tovább (Strabag, Swietelsky, Erste) ha feldobják azt a tíz embert, akiknek a nevét az asztalon fekvő cetlin olvashatják.
Ezt a négyet, aki meglépi, sokkal nagyobb csapást mér az Orbán-rendszerre, mint aki elkezd lámpavasazni. Ugyanis az összelopott vagyonból vagy elkezdi finanszírozni az embereit, vagy számíthat árulók tömkelegére. Miközben ugye a 2. pontban leírt team dolgozik, a 4. pontban szereplő cetlin pedig szerepel Mészáros Lőrinc és Polt Péter neve….
108. norniron — 2017-04-12 11:30
@professzorpizka:
Kiegészíteném a fentieket egy 4. ponttal:
A közbeszerzési tanácsadást, mint piaci-vállalkozási tevékenységet meg kell szüntetni. A közbeszerzések lefolytatását elejétől a végéig egy független hivatal végezné, amelyek semmilyen kontaktusba nem léphetnek az ajánlatkérővel a puszta beszerzési igény megismerésén túl, amire aztán felépítenék a közbeszerzési eljárást. Innentől kezdve a polgármesterek, vezérigazgatók akár egy ágyban is alhatnak a kedvenc vállalkozóikkal, azzal sem mennének semmire. Hogy ez a hivatal a Közbeszerzési Hatóság kibővített verziója lenne, vagy egy teljesen új hivatal, az nem lényeges, viszont ehhez 100-150 ember kevés lesz. Mondanom sem kell, hogy akik jelenleg közbeszerzési tanácsadó cégeket vezetnek, azokat pengés szögesdróttal, aknamezővel és óriásplakátokkal tartanánk távol ettől a hivataltól 🙂
109. Tromb74 — 2017-04-12 11:31
@professzorpizka: Hát köszi, hogy leírtad, mert én nyüglödtem volna vele.
110. norniron — 2017-04-12 11:32
@norniron:
Akarom mondani 5. ponttal 🙂
111. heizer — 2017-04-12 13:00
@norniron: Nem jó.
Ez a gyakorlat amolyan fideszes módon most is működik: a közbeszerzési dokumentációkat jóvá kell hagyatni a fenntartóval, az NFM-el, az uniós projekteknél KFF-el. Ezek gyakorlatilag már most is azt változtatnak meg a dokumentációban amit akarnak, illetve az ajánlatkérőnek meg kell magyaráznia, hogy bizonyos paramétereknél miért azt és miért úgy ír elő, és kérhetik, hogy ezt írd át arra, amit ők jónak gondolnak.
Ha a fenti szervezetek helyére egy „független szervezetet” képzelek el, valamiért nem tudok más kifutást elképzelni, mint ami most van.
Észre kellene venni: a közbeszerzési anomáliák és az azok hátterében megbúvó ügyek jogi, szervezeti, technikai, felügyeleti stb. eszközökkel gyakorlatilag nem megszüntethetők.
Ez semmi más, mint egy erkölcsi dilemma. Gyakorlatilag a „jó gazda” elv magunkévá tétele volna, ami segíthetne.
Azoknak mondom, aki az egyszerű közszolgákat a rendszer kiszolgálásával vádolják: meglepődnétek, mennyien vannak köztük (a többség) akiket a kibaszott politika ebből a szempontból hidegen hagy, és semmi mást mint saját intézményük működési érdekeit tartják szem előtt, igyekezve a háttérben lezsírozott közbeszerzésekből (amire legtöbbször nincs ráhatásuk) a saját szervezetük számára a legjobbat kihozni minőségi és anyagi szempontok alapján.
112. Tromb74 — 2017-04-12 13:00
Akkor én meg írok a tisztességrül is.
Nem tudom, hogy az honnan jön, de kissé szkeptikus vagyok abban a tekintetben, hogy fogunk egy mindenhájjal megkent rohadékot, majd megneveljük. Sőt, abban sem nagyon hiszek, hogy majd én eldöntöm, így fogom nevelni a gyerekemet, tehát ilyen lesz. Ez inkább köszönhető a családi, iskolai, gazdasági, akármilyen környezetnek. Lényeg, hogy a környezeti hatáshoz alkalmazkodik valaki, vagy nem. Ebből ugye a gazdasági környezet az, amire sokan most felkapják a fejüket. Hát ne kapják.
Amennyiben nem az a cél, hogy minél előbb legyen egy 750-es BMW a még nem létező garázsban, kurvák hasáról szívhassam fel a kokaint, de lehetőleg már holnap, hanem például tisztes megélhetést és a jövőt akarom biztosítani a családomnak és magamnak, akkor azért nem olyan kurvára bonyolult a képlet. Dolgoznom kell, tanulnom. Mindent úgy kell csinálnom, hogy lehetőleg ne rugja rám az ajtót valamilyen speciális különítmény váratlanul. Még akkor sem, ha közben rendszerváltás van, vagy éppen egy forradalom küszöbén állunk és nem világos ki kivel van. Most ugye nagyjából éppen itt tartunk.
…és tudjátok, hogy mit csinálok én most? Ülök az irodámban, nem lehet a mosolyt letörölni az arcomról. Sokan meg be vannak szarva, keresgélik a bőröndjüket, de minimum gondterhelt a tekintetük. Mészáros Lőrincet szívesen meghívnám egy kávéra ebben a pillanatban. Pedig lehet, hogy még nem fél. Viszont neki nincs hazája ezen a földön. Én pedig megnyertem a meccset. És ha azt hiszitek, hogy hű de nagyon optimista lettem hirtelen, tévedtek. Nem most nyertem meg. Valószínűleg már több száz évvel ezelőtt. Ezt mondjuk pontosan nem tudom, hogyan történt, de a nagypapi azért nem véletlenül lett ide rángatva pár kommenttel korábban. A korábbi ősök meg eléggé hasonlóak lehettek, ha magamból indulok ki.
A nagypapi nem tisztességes volt, hanem hajthatatlan volt erkölcsi kérdésekben. Például amikor születtem (1974) felmerült, hogy mi lenne ha nekünk picivel előbb lenne tanácsi lakásunk, mint azoknak, akik évekig várnak rá. Neki meg ugye vannak kapcsolatai (Czinege elvtárs ott volt a temetésén). Az erkölcsi szónoklat nagyapám részéről úgy hangzott, hogy NEM. Sok más eset közül még eszembe jut, amikor a tető már nagyon le akart rohadni a házáról, akkor valami ügyeskedő ács felajánlotta, hogy megcsinálja pöpecre, nem kér érte semmit, de tényleg. Itt jelentősen szofisztikáltabb volt az öreg érvelése. KÖSZÖNÖM SZÉPEN, DE NEM. Végül még pénzért se engedte a tetőhöz nyúlni 😀 😀 😀
Ugye kibaszott tanácsi lakás híján mi ott laktunk náluk. Apám dolgozott, mint a barom, két műszakban (egymás után). Tehát én a nagyapámra vártam, hogy hazaérjen délutánonként. Minden egyes nap ugyanaz az ember jött be a kapun. Egyenruha, mosoly, idegesítően megrendíthetetlen nyugalom. És egy pillanatig sem nevelt, azt csináltam amit akartam (én meg ugye…), csak röhögött rajta. Ettől mondjuk nagyanyám nyilván a plafonon volt (ahogyan napjainkban az én feleségem is). Simsonozás esete. Igazából nagyon is hogy nevelt, csak ezt senki sem vette észre, ő sem. Aztán 63 évesen egyszer nem kelt fel reggel. Honor and glory, faszom. Nem fogom végig venni az egész családot, ugorjunk mindjárt az (egyik) unokáig, hozzám (apám ugyanez pepitában).
Nekem pl. tök legálisan jár a német családi pótlék lassan 4 és fél éve. Teljesen jogos, korrekt és tökéletesen egyet is értek vele. Csak hát… nekem valami nem tetszik ezen. Kb. három év alatt rávettem magam, hogy felveszem (kurva sok pénzről van szó), mert tényleg nem lehet semmi kifogásom ellene. Kb. fél év alatt eljutottam odáig, hogy akkor letöltöm a nyomtatványt is hozzá. Megvan. Erre a kurva migráncsok elkezdtek gyúrni a támogatásokra. Jó jó jó, mondom magamban. Hát egyrészről nekik jobban kell az a pénz, másrészről meg majd pont most fogom én a németeket ezzel cseszegetni. Na, most kb. itt tartok ezzel a szarral. Miután négy évig visszamenőleg lehet igényelni, már most egy csomó pénz ment a levesbe. Ezt ugye nyugodtan szétszórhattam volna egy nyomornegyedben, vagy akárhol, annak is több értelme lenne. Tehát mindenképp hülye vagyok. …és marhára nem vagyok benne biztos, hogy valaha lesz német családi pótlékom.
A CSOK az tök más helyzet. Alapból ki voltam rajta bukva, poszt is született belőle. Mondom magamban, rohadjak meg ha felveszem. …és még le is írtam (tipikus balfasz). Na most éppen ott tartok, ahol nagyapám évtizedekkel ezelőtt. A tető elég szarul néz ki (naná, hogy röhögök rajta).
Na, és akkor itt jön ugye a szofisztikált érvelési technika. Apámnak, így…. NEM. Bólint egyet, túl van tárgyalva. A feleségemmel nem könnyű ezt leharcolni, de nem lehetetlen. Apósom az ugye szintén egy másik génállomány, meg együtt sem élünk, mi a faszt kezdjek vele? „Nem úgy van az, a világ nem így működik.”
Na most ha valaki véletlenül összefutna velem, akkor a „világ nem így működik” szerkezetet ne nagyon erőltesse, legjobb ha ki sem ejti a száján. Na mindegy, végül abban maradtunk, hogy majd megfontolom. Nem tudom megfontolni. Ha elkezdek rajta gondolkodni, egyszerűen megy fel az adrenalin szintem. Az meg nem jó. Szóval CSOK akkor se, ha valaki fegyvert szegez a tarkómnak. Ráadásul megint leírtam (duplán balfasz).
Nagyapám meg az összes kardcsörgető ősöm elmehet a bús picsába. Ezt a kibaszott szenvedést senkinek sem kívánom.
Viszont attól, aki politika, közpénz, akármiféle az embereket érintő felelősség közelébe kerül, FELTÉTLENÜL ELVÁROM.
113. Tromb74 — 2017-04-12 13:06
ááá ezt inkább posztban kéne, nem?
114. Tromb74 — 2017-04-12 13:13
ja meg hozzá tartozik, hogy ez teljesen független az anyagi körülményeimtől. Volt, hogy havi negyvenből tengődtem. Ugyanez a szar.
115. untermensch4 — 2017-04-12 13:26
@Tromb74: Értettem hogy a helyesírást magadra értetted. Azért szóltam mert ezen nem érdemes magadat stresszelni. Az élő nyelvek folyton változnak és a változást nem kell jóváhagyatni semmilyen szervvel, akkor sem ha az éppen szokott „helyesírási szabályzatot” kiadni. A „középfokon beszélt” nyelv definíciója nekem olyasmi hogy amit még nem tud az illető, arra az adott nyelven tud kérdezni, utána nézni. Gyanús hogy magyar nyelvvizsgán olyanok is megbuknának akik bőven teljesítik ezt a szintet. Úgy vélem értettem azt is hogy mire értetted azt hogy: „Az ország többsége nem beszéli középfokon se a magyart.” 🙂
„A nagypapi nem tisztességes volt, hanem hajthatatlan volt erkölcsi kérdésekben.”
Ezt várnám el mindenkitől (mármint bizonyos hatalmi szint felett mindenkitől), de ritka jelenség. Egyszer találtam egy elvhű kommunistát/szocialistát egy pszichiátriai osztályon. Akkor és attól omlott össze hogy körülötte szinte mindenki pont a rendszerváltáskor változott meg világnézetileg…
116. untermensch4 — 2017-04-12 13:32
@labrys: „Aztán a kommentekben többen tovább erősítgetik, hogy de fideszesek nélkül nem lehet új hazát teremteni.”
Nem. Vannak a fidesz támogatói között olyanok akik azért sodródnak a tömeggel hogy ne essenek el mert akkor átgyalogol rajtuk a tömeg. A saját szakterületükhöz meg értenek (és az nem a politológia…). Ezeket kell kiválogatni a hívő tömegből és integrálni a jövőbe.
117. norniron — 2017-04-12 13:42
@heizer:
Én máshogy látom. Eleve az, hogy a közbeszerzések lebonyolítóinak „piaca” van, olyan torzulásokat hoz a közbeszerzésekbe, ami lehetetlenné teszi a tisztességes közbeszerzési eljárások lefolytatását. Egy lebonyolító nem akkor „értékes”, nem akkor tudja jól eladni magát, ha kurvára érti közbeszerzési jogszabályokat, ez az ajánlatkérőket kurvára nem érdekli. Egy közbeszerzési tanácsadó akkor hasznos az ajánlatkérőnek, ha a bizniszeit minél zavartalanabbul, minél gyümölcsözőbben tudja folytatni, tehát úgy írja ki és folytatja le az eljárást, hogy az nyerje, akinek kell. Igen gyakran előfordul továbbá, hogy maga a tanácsadó hozza össze az „ügyfeleket”. Egyszerűen az, hogy a tanácsadói piac ilyen (mert a kereslet-kínálat viszonyai ilyenné alakították), a közbeszerzési tanácsadói tevékenységet egyszerűen a magyarországi korrupció egyik éltető elemévé tették. Ezt az oxigént el kell szívni a szereplők elől, egy ideje a szívügyem ennek a piacnak a megszüntetése.
A KFF-ről meg az a véleményem, hogy javarészt igen alacsony szakmai színvonalon végzik a munkájukat, igen gyakran dilettáns ügyvédi irodákhoz van kiszervezve az ellenőrzési tevékenység, és a lebonyolítóktól ők már egyébként is gondosan átfésült iratokat kapnak. Meg egyébként is, ezer módon lehet trükközni. Szóval a legegyszerűbben a közbeszerzési tanácsadó cégeknél lehetne megragadni a problémát. Tudom, miről beszélek, felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadó vagyok 🙂
Szóval ennek az új hivatalnak függetlennek és magas szakmai színvonalúnak kellene lennie. Persze tudom, hogy ez csak vágyálom, de álmodni még szabad 🙂
118. Tromb74 — 2017-04-12 13:42
@untermensch4: Ja igen, az a másik, hogy az ilyen emberek nem elvhűek. Egyetlen dologhoz mérik magukat, a saját erkölcsi meggyőződésükhöz (tapasztalatból mondom). A nagyapám tutira nem volt már kommunista, amikor én gyerek voltam. Valósuínüleg azért volt rendőrfőnök még akkor is, mert úgy gondolta, jobb ha ő az, mint ha más. Na most én pont ilyen megveszekedett hülye vagyok.
A helyesírással nincs para, de azért az elütéseket, meg a lendületből, menet közben újrafogalmazott mondatokat nem hiszem hogy valaha is nyelvújításként fogják értékelni. 😀
Hasonlóképpen a reflexből odacsapott szóközöket, vagy annak hiányát. Mer’ ugye a következetesség azért elvárt a nyelvújítás terén is.
119. untermensch4 — 2017-04-12 13:43
@labrys: ” 1 db SZDSZ-ezés (“reakciós értelmiségi rétegpárt” – mert természetesen ők voltak a reakciósok, nem a mindenkori magyar “jobboldal” az a maga több évszázados múltra visszatekintő antiszemitizmusával, etnicizmusával,…”
Magukat szdsz-jellegűen liberálisnak mondók sajna tettek az etnicizmus dolgának rosszabbra fordulásáért. Mielőtt ilyen közvetítők útján az amerikai stílusú „identitás” gondolata megjelent volna, a „magyar rasszizmus” nem annyira etnikai mint kulturális alapon működött. Aki asszimilálódott egy bizonyos fokon túl, az „alapjáraton” magyar volt (attól tekintsünk el hogy stressz, etil és rosszindulat megléte esetén mindenki és bárki román/cigány/zsidó/buzi/fogyatékos/hülye/majom). Ránézésre így szinte csak negatív említése volt ugyan a „cigányoknak” (mert akikről pozitív közlés született volna azok már magyarként voltak érzékelve), de a probléma kezelése (hiszen vmekkora rasszizmus azért volt/van) nem volt túl szerencsés mert fokozta a zavart a fejekben.
120. Tromb74 — 2017-04-12 13:47
@untermensch4: ebben sok igazság vagyon.
121. Tromb74 — 2017-04-12 13:49
@norniron: Húúú, ez egy feneketlen mély kút. Nem tudom, hogyan lehetne rendbe rakni.
122. untermensch4 — 2017-04-12 13:58
@Tromb74: A következetesség elvárt de „a nép szava isten szava”, ami meggyökeresedik, az lesz. A nyelvnek nincs szigorú logikája, nem cél hanem eszköz. A cél a kommunikáció, a gondolatok tartalomhű átadása. Ha ez teljesül akkor mindenki boldog. 🙂
Bocs, csak azóta tetszik a téma hogy kezdek rájönni mi zavart annyira az iskolai nyelvtanoktatásban, annak ellenére hogy mindig is jó jegyeket kaptam.
Az „elvhű” rossz kifejezés volt részemről elvhű a bigott hívő is tud lenni egybitesen), inkább a tisztesség (a saját erkölcsi meggyőződés követése) lesz a jó megnevezés. Ha poszt lesz belőle akkor a „tisztességes” definiálása/körülírása remélem bekerül némileg részletezve.
123. untermensch4 — 2017-04-12 14:02
@eltopo: Hát ez bizarr… mármint ez:
http://civilosszefogas.hu/erkolcstanbol-elegtelen/
Hihetetlenül jól adja vissza az érett kádárizmus agitprop írásainak hangulatát és mégis oly’ friss és naprakész… szinte kirajzolódnak lelki szemeim előtt a kertek alatt a sötétségben lopakodó reakciós fasiszta kulák ngo-k.
124. Tromb74 — 2017-04-12 14:05
@untermensch4: A kommenizmus erkölcsi alapvetése is téves, de vitaképes és ami a legfontosabb, nem rossz szándéktól vezérelve született (hú bazzmeg, ezt akkor sem fogalmazom újra :D).
A jelen rendszernek nincs ilyenje. az nem egy erkölcsi irányelv, hogy „minden az enyimé”. Közösségben tutira nem. Máshol meg hol lehet szó erkölcsről, ugye?
Na, inkább eszem valamit, mert ennek se füle, se tarka.
125. Tromb74 — 2017-04-12 14:11
@untermensch4: Há’ remélem lesz belőle poszt, de közben itt első lépcsős hadtestként megkaptam az eligazítást, hogy átvezényelnek az észak-afrikai frontra a WTR Special Forces állományába.
Két hét kiképzés, utána fejjel a sűrűjébe 😀
126. untermensch4 — 2017-04-13 10:19
Ez már volt:
https://www.nyest.hu/hirek/vigasztalo-level-urge-vorsatz-diana-elvtarsnonek
Folytatás:
https://www.nyest.hu/hirek/van-e-baj-urge-vorsatz-dianaval
127. Tromb74 — 2017-04-13 15:22
@untermensch4: hát ezeket én nem nagyon szeretem. Szerintem nagyon túl van tolva formailag meg tartalmilag is. Érdekes a téma, meg a megközelítés is, csak nekem túl van lelkizve kicsit.
128. untermensch4 — 2017-04-13 15:42
@Tromb74: Túl van lelkizve..?! Hát nem arról (is) megy a töprengés hogy sokakban túl nagy a lincshangulat, ami ugyebár lelki probléma..? 🙂
129. Tromb74 — 2017-04-13 15:58
@untermensch4: de de de.
Csak hát pont azért, mert túl bonyolítják a dolgot.
130. untermensch4 — 2017-04-13 17:49
@Tromb74: Lehet hogy igazad van. Ott olyan nyelvészek írnak akik a nyelvtudományi intézet kapcsán antipatizálnak a rezsimmel. 🙂
A hétköznapi emberekben sztem a túlzott leegyszerűsítés (fekete-fehér, szekértábor stb) miatt alakul ki a lincshangulat. A túlbonyolítás már inkább a kínzási és a kivégzési módok kitalálásánál szokik megnyilvánulni. 🙂
131. labrys — 2017-04-13 23:55
(Elnézést, nincs mindig lehetőségem valós időben követni a beszélgetéseket…)
@panamajack:
„azt hittem, ez magától érthetődő”
Komolyan kíváncsi lennék arra, a fideszes lelkületűeken/nácikon kívül ki az ma Magyarországon, aki úgy szeretne új hazát építeni (majd a romokon), hogy az állampolgárok jelentős százalékát eleve ki kívánja zárni kb. mindenből.
Hol állított ilyesmit és kicsoda? Melyik párt, mozgalom, személy?
Merthogy a poszt nyilván őket figyelmeztetné – vagy nem? Vagy esetleg csak én nem vettem a lapot, és dupla csavarral voltaképpen épp a fideszes lelkületűek szájhabzásának (lásd még ötös számú párttagkönyv etc.) mutatna fügét? Ha ez a helyzet, akkor ügyes! (Bár kissé túl lett spilázva.)
„Azt azért megkérdezném, hogy a CEU-n tanító, semmiféle bűncselekménnyel nem gyanusított ÜVD esetében is ragaszkodsz a lábbilincshez, vagy a közügyektől való eltiltással is megelégszel?”
[Ne már, komolyan… :)]
ÜVD a NER egyik hasznos idiótája (ill. annak archetípusa). Természetesen tökéletesen kontraproduktív lenne bármilyen retorzióval élni vele szemben, vagy több százezer NER-hívő társával szemben. Egyébként persze reménytelenek és menthetetlenek, de a szimpla külső megfelelési kényszer, valamint a zsigeri opportunizmusuk egy poszt-orbáni világban többé-kevésbé elég lesz ahhoz, hogy visszatartsa őket a fideszes viselkedéstől (~ v. annak folytatásától).
132. labrys — 2017-04-14 00:16
@panamajack:
„Az. Ugyanis ilyen »demokrata« ellenzéki hozzáállással Orbán apánk a miniszterelnöki székben fog végelgyengülésben meghalni…”
Ja.
Mert _nyilván_ az ellenzék tartja életben Orbánt. Nélkülük nem találná az utat Putyinhoz, nem is ismerne olyan kifejezéseket, hogy „egészpályás letámadás”. „baltás gyilkos”, „illiberális állam”, „hanyatló Nyugat”, „békemenet”, „bohócügyi államtitkár”, „MANYUP-pénzek megvédése”, „csak ne mi nyerjük a legtöbbet”, „képviselői magánindítvány”, „akkor meghosszabbítjuk Lovasberényig”, „kéthetenkénti ülésezés” stb., stb., stb., és csak mint távoli ismerősének emelné meg a kalapját Mészáros Lőrincnek, Habony Árpádnak, Finkelstein úrnak, Vajna Andynak, Rogánnak, Rogán összes szomszédjának, Lázárnak, Lázár dohánynagykereskedő-törvénykező barátjának, bayerzsótinak, Lánczinak, Lánczi fiának, GFG-nek, Kubatovnak, Kubatov futballhuligánjainak stb., stb., stb., miközben felcsúti kistisztviselőként rendszeres nőügyei /megborzong/ intézésére sietne.
Az ellenzék tehet az egész Orbán-ügyről, minek viselt olyan rövid szoknyát!
(Ha hosszabb szoknyát viselt volna, a magyar Nép – amiből vétetett – is teljesen más lett volna. Mint ami vót.
Az a kurta szoknya, az.)
133. panamajack — 2017-04-14 08:28
@labrys: Kicsit nehezemre esik nem bepöccenni, de azért igyekezni fogok. Szóval te itt tipikusan terelsz, és szalmabábokat döntögetsz. KURVÁRA nem azt mondtam, hogy az ellenzék tehet Orbán dolgairól. Azokról nyilván Orbán és sameszai tehetnek, senki más.
Az ellenzék egy része (köztük TE) arról tehet, hogy minden disznósága ellenére Orbánt nem lehet demokratikusan leváltani, ugyanis az egyetlen alternatíva, amit ajánlotok a választóknak, hogy ha ti kerültök kormányra, akkor majd ti folytatjátok ugyanazt a gyűlölködő és megosztó politikát – pepitában.
Orbánra legutóbb is majdnem kétharmad szavazott – ha ezeknek mind félnivalójuk lesz egy esetleges kormánváltás után, akkor 2018-ban is Orbánra fognak szavazni, még akkor is, ha amúgy tele van a tökük vele. Na ERRŐL tehet az ellenzék.
134. dr Brcskzf Gröőő — 2017-04-14 12:49
@panamajack: labrys sose ajánlott ilyesmit, és a megtorlásban is nagyon szelíd: többször, hosszasan könyörögtem neki, hogy vegye fel Hoffmann Rózsát is a halállistára, de ő csak azért se; meg is indokolta, nagyjából úgy, mint ti.
135. untermensch4 — 2017-04-14 17:57
@dr Brcskzf Gröőő: Ha megvalósul (a poszt-orbáni rendszerben) az oktatási intézmények autonómiája akkor H.Rózsa kb automatikusan kiszorul bármilyen oktatással kapcsolatos területről, pusztán szakmai alapon/megközelítésből. Annyira száműzöttnek fogja magát érezni hogy azt külön költséggel járó büntetéssel nem nagyon lehetne majd tromfolni.
A kötelező önkéntes hittan miatt azért egy alkotmánybírósági állásfoglalás nem árthat hogy nevét felírja méltó helyére az utókor.
136. Érvsebész — 2017-04-14 20:56
@panamajack:
„Az ellenzék egy része (köztük TE) arról tehet, hogy minden disznósága ellenére Orbánt nem lehet demokratikusan leváltani, ugyanis az egyetlen alternatíva, amit ajánlotok a választóknak, hogy ha ti kerültök kormányra, akkor majd ti folytatjátok ugyanazt a gyűlölködő és megosztó politikát – pepitában.”
Az a benyomásom, hogy mégiscsak bepöccentél. Mert azt nem hiszem el, hogy ennek a mondatnak az igazolását komolyan megtalálod a labrys szövegében.
Nincs rászorulva, hogy megvédjem, azért tennék néhány megjegyzést, mert egy helyütt engem is érintett ez a megjegyzésed: „Ugyanis ilyen ‘demokrata’ ellenzéki hozzáállással Orbán apánk a miniszterelnöki székben fog végelgyengülésben meghalni…”
Leírom, mert bizonyára nem volt világos: nekem mindegy, hogy egy Orbán-rendszerben Orbán üli-e a seggét aranyeresre, vagy heti váltásban Botka, Juhász Péter, Vona Gábor és Lázár János. Orbán szerintem nem ok, hanem következmény, illetve tünet. Az én felfogásomban az a rendszer, amelyben a jogérvényesítés nem a jogállami garanciákon, hanem a rendszernek kedves személyes érdemeken alapul, az akkor is Orbán- (vagy ha tetszik, Kádár-) rendszer, ha ő maga amúgy jól megérdemelt nyugdíjas éveit tölti egy kies karinthiai település gyógyintézetében és csak Gretchen nővért izélgeti, nem a magyarokat.
Nem mondtunk olyat ÜVD-re (meg a többi kiábrándult magyarra se), hogy szarember. (labrys se mondott ilyet).
Én csak az állítom, és a jelek szerint azzal nem illeszkedem be a demokratafogalmadba, hogy a magyar valóság ilyen szintű ismeretével, továbbá a kognitív disszonanciának és a tekintélytiszteletnek azzal a szintjével, amivel pl. ÜVD most rendelkezik, nem akkora főnyeremény ő egy polgárosult, demokratikus rendszernek. És akkor a reális helyzetértékelés képességének hiányát még meg se említettem (ti. ugye Áder János elnök úrba helyeztük minden bizalmunkat, és aztán bizonyára elcsodálkoztunk – persze ezzel nem volt egyedül).
Azt teljesen komolyan gondolom, és le is írtam (ha nem itt, hát a Vincenten, elnézést, nincs kedvem visszakeresni), hogy a professzorasszony előtt a keserves ébredés után természetesen ugyanaz az út áll, mint mindannyiunké: nagy levegő és munka. Vannak egyébként kiváló példák, Hadházy Ákos, Mellár Tamás, pl.
Ami pedig azt illeti, hogy mit fogok csinálni hatalomra kerülvén, gyűlölködni, megosztani, meg ilyenek: jó estét, hadd mutatkozzam be, én a Kedves Választópolgár vagyok. Nem én akarok hatalomra kerülni, különféle okoknál fogva, tehát nem leszek abban a helyzetben, hogy érdemben megosszak és gyűlölködjek,viszont arra fogok szavazni, aki az én választói kedvemet keresi és azt igyekszik kiszolgálni. Nem nagyon látom be, ebben a minőségemben miért kellene nekem más választópolgárok ízlését a sajátom elé helyezni.
137. labrys — 2017-04-15 16:04
@panamajack:
1-ső ad notam: peace, brother! Érvek feszülnek egymásnak, nem személyek.*
2-dik ad notam: ha hiszed, ha nem, tök egyszerű polgár vagyok, semmi közöm semmilyen politikai szervezethez.**
.
„Az ellenzék egy része… …arról tehet, hogy minden disznósága ellenére Orbánt nem lehet demokratikusan leváltani, ugyanis az egyetlen alternatíva, amit ajánlotok a választóknak, hogy ha ti kerültök kormányra, akkor majd ti folytatjátok ugyanazt a gyűlölködő és megosztó politikát – pepitában.”
Szerintem Orbánt elsősorban azért nem lehet demokratikusan leváltani, mert lopakodó parlamentáris puccsa során ellehetetlenítette (többek közt) a demokratikus leváltását lehetővé tévő eszközöket/módozatokat (is).
(Egyébként meg attól, hogy az ellenzék egy része hülye és alkalmatlan – ami tényleg így van -, a maradéknak még kiválóan le kellene tudnia váltani Orbánt, vagy nem? Oszt évek óta mégsenem.)
És ha már itt tartunk, ismét feltenném a kérdést: egészen pontosan melyik mozgalom, párt, személy akar „megosztó politikát” folytatni, mikor nyilatkozták ezt, milyen formában, és mit is kellene _konkrétan_ a „megosztó politika” alatt érteni?
.
„Orbánra legutóbb is majdnem kétharmad szavazott…”
Ez egyszerűen nem igaz.
Orbánra a 2014-es választáson – pedig az már a Fidesz-féle „megreformált” választási rendszerben, gerrymanderingezéssel, kamupártalapításokkal, határontúlimagyar-hamisításbiznisszel és láncszavazással történt – a választópolgárok 27,48%-a (a valóban választók 44,43%-a) szavazott.
http://nvi.hu/dyn/pv14/szavossz/hu/orszjkv.html
(Ne terjesszünk már mi is a fideszes propagandahazugságokat…)
Azaz a magyar választópolgárok többsége NEM akarta, hogy tovább dúlhasson az Orbán-rezsim, és ezt megpróbálta általa demokratikusnak hitt keretek között ki is nyilvánítani.
.
„…ha ezeknek mind félnivalójuk lesz egy esetleges kormányváltás után, akkor 2018-ban is Orbánra fognak szavazni, még akkor is, ha amúgy tele van a tökük vele.”
Ismét: ki célzott arra, hogy „lesz félnivalójuk” a konkrét bűnöket elkövetett konkrét fehérgalléros (és futballkopasz) bűnözőkön túl másoknak is? Hol és ki állított olyat (akár hivatalos, akár magánellenzéki), hogy pl. az ÜVD-féle rezsimhasznos fideszidióták is meg lesznek büntetve, vagy hogy pl. láncra kellene verni őket? (Ahogy pl. az orbáni-polti ügyszség szokta…)
——————
* „érvek, egyszersmind ellenérvek okos bírálata, tudati retorika, logika diadala” 🙂
** …egyébként _valóban_ létező diktátori terveimmel kapcsolatban a Vincenten lehet találni agymenéseket ‘IDP’ keresőkifejezéssel (de szerintem igazából nem érik meg a fáradságot).
138. Érvsebész — 2017-04-17 11:16
Így is lehet:
http://mandiner.hu/cikk/20170416_kiraly_miklos_valasz_orban_viktornak_avagy_miert_tiltakoznak_a_professzorok
139. noirp — 2017-04-18 15:40
http://hvg.hu/itthon/20170418_koromi_attila_publi_kadar_rendszer_habony_fidesz_gepezet
via Érvénytelen.
RSS feed for comments on this post.
Szólj hozzá
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.