A beteg ember

Alapvető különbség van a rák és a szívinfarktus között. A rákra lehet úgy haragudni és úgy küzdeni ellene, hogy az idegen test a testben. Ki lehet onnan vágni, sugarazni, kemoterápiával irtani. Ellenben a szívinfarktus a rendszer alapjának a rossz működése. A szívére mégse haragudhat az ember.

Az ember élhet olyan életmódot, amely rákhoz vezet, de mégis, a rák sokszor makkegészséges emberekre csap le, mint nemrég Fülöp Mártonra, a válogatott kapusra. Sportos, minden bizonnyal a táplálkozására, életmódjára odafigyelő ember volt, mégis megtörtént vele a tragédia.

A párizsi merényletek (egy éven belül immár másodszor) azonban nem a makkegészséges Európát a semmiből megtámadó, attól elkülönülő daganatok, nagyon nem.

Európa az az ember, akinek az orvos évek óta mondogatja, hogy ez így nagyon nem lesz jó. Sok a cukra, sok a koleszterinje, magas a vérnyomása, nebagózzanyit Pistám, mert baj lesz. De hiába, csak lecsúszik mindennap az a 2-3 sör, csak nem eszik mást, húson és krumplin kívül, focizni se jár le mostmár hat, nemis, nyolc, afenevigyeel, tíz éve…

Ilyenkor nem az a kérdés, hogy fog-e történni valami, hanem az a kérdés, hogy mi, és mikor. Stroke? Infarktus? Szívroham? Máj? Vérrög? Nem erőltetem tovább a párhuzamot, mert mindegy is, hogy Párizsban Európa az újabb stroke-on esett át vagy épp megint infarktust kapott.

Európának fizetnie kell. Fizetnie kell mindazért a jólétért és békéért, amelyet azt hitte, hogy ingyenesen élvez.

Európa azt hitte, hogy élvezeti a békét úgy, hogy határaitól pár száz kilométerre, Észak-Afrikában és a Közel-Keleten tízmilliók nyomorognak, és nyomorítják őket diktátorok.

Európa azt hitte, hogy élvezheti a békét és jólétet úgy, hogy jobb- és baloldali politikusai ugyanúgy elkurvultak. Konzervativizmusa üres frázisok puffogtatásává vált nemzetállamról és kereszténységről. Liberalizmusa ugyanilyen üresen kongó nihilizmussá korcsosult. Politikusai semmilyen hatalommal nem bírnak az ipari-kereskedelmi lobbi felett.

Európa azt hitte, hogy élvezheti a békét és a jólétet úgy, hogy integrációja nagyvállalatok piacszerzésének eszközévé vált. A politikai elitjéből eltűntek az erős férfiak és nők. Nincs egy Helmut Schmidt, aki ki meri mondani, hogy nem tárgyal terroristákkal. Nincs Margaret Thatcher, aki a háborút is vállalja az országáért. Nincsenek jobboldaliak, akik magasra emelnék Európa zászlaját, ott, ahol Európa ellen főzik terveiket a terroristák. Nincsenek baloldaliak, akik lándzsát törnének amellett, hogy a szociális igazságosság ne szavakban kimondott toleranciát, hanem egyenlő esélyt jelentsen mindnenkinek az Unióban, legyen ő afgán vagy arab bevándorló, vagy cigány vagy állástalan brit munkás.

Európa azt hitte, hogy élvezheti a békét és jólétet úgy, hogy kimarad a háborúkból. A hidegháború nukleáris elrettentése után, nem alakultak itt ki igazán „hot spotok” ahol fegyveres erőszak lett volna. A hadseregeket leszereltük, a hadiipar szociális funkciókat lát el, külön gyár csinálja a puska egyik és másik felét, hogy ne kelljen kirúgni senkit. Mindeközben a német, a francia, a brit hadiipar nem győz hízelegni a közel-keleti államoknak, hogy továbbra is eruomilliárdokért adhasson el fegyvert oda, ahol száz éve egyfolytában háború van. Eközben képtelen Európa a határaitól pár száz, vagy legfeljebb egy-kétezer kilométer távolságban érdekeit érvényesíteni, más hatalmak pedig kedvükre azt tesznek, amit akarnak.

Európa azt hitte, hogy élvezheti a békét és a jólétet úgy, hogy nem ismeri fel (igaz, a többi nagyhatalom sem) hogy a konfliktusok kezelésére kitalált nemzetközi keretrendszer, az ENSZ egyszerűen képtelen bármilyen konfliktust megoldani, mert a mai konfliktusok nem államköziek, hanem a gyarmatbirodalmak felbomlásakor mesterségesen meghúzott határok között tomboló törzsi és vallási háborúk. Egyiket sem lehet bábkormányok hatalomra segítésével és tűzszüneti vonalak meghúzásával megoldani. A bábkormányok arra jók, hogy részt vegyenek a semmire sem jó mítingeken, és mindenki elmondhassa, tett a békéért.

Európa azt hitte, hogy élvezheti a békét és a jólétet úgy, hogy az erőinek egyesítésére kitalált rendszer bürokratikus, semmire sem jó pénznyelővé vált, ahol bármilyen problémát végeláthatatlan mítingeléssel igyekeznek szőnyeg alá söpörni, és amelynek a kedvéért a legnagyobb tagjai egy fikarci kis szuverenitást sem képesek feláldozni. Aztán persze csodálkoznak, hogy Barroso- és Juncker-kaliberű paprikajancsik vannak az élén, és ennek a szervezetnek semmilyen szerepe sincsen semmilyen sorskérdésben.

Európa ült a tévé előtt, itta a sört, ette a pörköltet nokedlivel, nézte a meccset, és nem hitte el, hogy baj lesz.

Baj van. És nem, a műtét nem elég, ezt nem lehet csak úgy kivágni, akárhogy is mondják ezt azok a hamis próféták, akik szerint X vagy Y ember elfogása, megölése, kitoloncolása majd megoldja a helyzetet.

Nem. Az Európai Unió országaiban alapvető politikai változásokra van szükség. Nem radikalizálódásra. Az eszünket és a szívünket kell csak megtalálni. Helmut Schmidt alig egy hete halt meg. A szelleme, remélem, még itt van.

46 hozzászólás

 1. heizer — 2015-11-15 18:37 

Néhány héttel ezelőtt ha valaki felvetette, hogy elmebetegség engedni több százezer ismeretlen embert, aki elég zűrös környékről jött, szabadon grasszálni a vid3künkön, szóval az ilyen ember legenyhébb jelzője a fasiszta volt. Vajon elszámol e minden migránspárti politikus, faszbuk blog és kommenthuszár a 130 ember haláláért járó közvetett felelősségével?
Jaj Pistukám ne törödj te az asszonyal meg a vén kuruzslóval, itt ez a jó kis csülök oszt minnyá hozom a kisüsti is!

 2. professzorpizka — 2015-11-15 18:40 

@heizer: itt, ebben a blogban?

 3. professzorpizka — 2015-11-15 18:45 

@heizer: ööö, akkor most pártunk és kormányunk fasiszta?

 4. dremmettbrown — 2015-11-15 20:35 

@prof
Tisztelettel jelentkezem némi egyet nem értésre.

Van egy ilyen baloldali értelmiségi hozzáállás a menekültválsághoz, hogy a fejlett nyugat a világ többi részének kizsákmányolása útján szerezte a jólétet, ezért bűnhődik most, és ezért kell vezeklésként befogadnia minden menekültet. Hogy ez nincs így, azt többek között ezen a blogon tanultam.

Szerintem Te sem így gondoltad, de az, hogy Európának „fizetnie kell mindazért a jólétért és békéért, amelyet azt hitte, hogy ingyenesen élvez,” kínál egy ilyen olvasatot is.

Pedig nem, Európának nem kell fizetnie. Mert nem mások kizsákmányolása útján érte el a jólétet és a békét. A békét magának köszönheti, azzal, hogy miután európai népei egyre intenzívebben gyilkolgatták egymást halomra, választottak egy másik utat, aminek ma Európai Unió a neve, és most épp egy helyben toporog és nem tudja, merre tovább. Az is lehet, hogy visszafele, sajnos.

A jólétet is magának köszönheti, a létező leghatékonyabb gazdasági (és az ezt lehetővé tevő politikai) berendezkedés használata által. És ennek sem az a lényege, hogy úgy leszek gazdag, hogy elszedem a másiktól. Persze közvetve-közvetve felelős, az egész Nyugattal meg a globális kapitalizmussal együtt, úgy, ahogy azt Panama megénekelte a XXI. század regénye c. fejezetben.

Európa egyrészt nem bír végigmenni azon az úton, amin Németország és Franciaország kéz a kézben elindult a II. világháború után, az okokat fent le is írtad, másrészt nem akarja tudomásul venni, hogy a világ más részei, itt egészen közel is, óriási, mondhatni civilizációs távolságban vannak az európai világtól. És hogy ez baromi veszélyes. Hogy amire már nincs szükségük európai népeinek egymás ellen, arra baromi nagy szüksége lenne Európának, hogy megvédje magát ettől a veszélyes világtól, és hogy megpróbálja megváltoztatni ezt a világot, hogy ne legyen veszélyes.

Meg a többi, amit írtál. Tulajdonképpen teljesen egyetértek.

 5. untermensch4 — 2015-11-15 20:41 

@heizer: Nem követem a híreket de kb félórája egy ismerőstől azt hallottam hogy a párizsiakból párizsit csináló nyolc illetőből hét francia, egy szíriai útlevéllel utazott. Ez nem tűnik szorosan összefüggőnek azzal hogy mászkálhat-e akárhány, személyazonosság és okmányok nélküli külföldi egyén európában. Sztem nem.
Feltételezve hogy a 7-1 infó stimmel, akkor most a külső és a francia határt kellene teljes erővel lebetonozni..?

 6. heizer — 2015-11-15 20:45 

@professzorpizka: Nem, de bárcsak annyi lenne, hogy egy blogban ez a hozzáállás. Gyakorlatilag tőlünk nyugatra egészen magas szinteken sem zavar ez senkit, és ez a nagyobb baj.

 7. heizer — 2015-11-15 20:55 

@untermensch4: A hétből az egyik ujjlenyomatát 41 napja vették le egy görög menekülttáborban.
Nem azért mondtam ezt, hogy véralgebrát játszunk, hogy a 7 úgy aránylik az egyhez, mint az 1 által lelőtt ártatlanok száma a többi áldozathoz képest. Az elvről van szó.
Ha téged igazoltat a rendőr és nincs nálad semmilyen papír, – pontosan nem tudom de mintha az rémlene hogy be is zárhatnak 24 órára. Ehhez képest tök ismeretlen emberek találomra bemondott személyazonossággal Görögországtól Lappföldig grasszálnak akadálytalanul, és ez sokak szerint így rendben van.
Amikor szombat reggel először olvastam ezt a hírt, arra gondoltam, hogy végre ki fogják mondani, hogy a szlovén, osztrák, horvát határ lezár, innen tovább senki sehova. Magamban már azon aggódtam mi a franc lesz, ha ott ragad pár 10.000 ember a Balkánon! Ehhez képest ez ma estig tudtommal sehol sem merült fel.
Néhány hete még az általam mélyen tisztelt tiboru is az mellett érvelt, hogy nem kell parázni a menekültektől, mert sokkal egyszerűbb itt született muzulmánokat toborozni mint a menekültekkel ideküldeni az iszlamistákat. Az arányok ezt igazolják, de azért csak megmenekült volna pár ember, ha azt az egyet nem engedjük tovább! De mondom itt inkább az elv a lényeg, ami senkinek sem fontos.

 8. heizer — 2015-11-15 20:59 

@professzorpizka: Én személy szerint ezt nem gondolom, sőt Orbán sok hülyesége mellett számomra a menekültválságban tanúsított érvei és véleménye meggyőző és logikus, egyetértek vele.

 9. becsuszoszereles1k — 2015-11-15 21:07 

Az a helyzet, hogy sem az elkurvult es ingyen eletre, meg masok rovasara elni, sem gyilkolasra, akar bosszubol, akarmilyen okbol nincs felhatalmazva senki!
Tehat a dolog ketoldalu.
Az elet nem karpotol semmiert, nincs elegtetel – nem ugy, nem akkor es nem ott.
Ket dolgod van: elni, es halni.

Haat, ketlem, hogy duplan kellene halallal fizetnunk, hogy me’g gyilok altal is!!
Maradjunk abban, hogy mindenki fizet a viselt dolgaiert!
**
Esetleg lesz majd megint Europaban egy periodus, mint a tatar-jaras, meg a torok-dulas, ha ab ovo, vagy az ellenfelhez kepest gyenge. Vannak elkerulheto” es elkerulhetetlen dolgok (persze mindennek oka van, csak keveset tudunk hozza), mint az egeszsegunk rongalasa es mint a rak… Azert csak nem ke’ne, hogy Europa Siralom volgyeve valjon! Viszont fe’lo”, hogy a me’g oly alapveto politikai valtozasok is, ha pusztan politikaiak, es ha ilyen tetu” lassuak, annyit ernek, mint halottnak a beontes.

 10. flashbang52 — 2015-11-15 21:22 

Szóval akkor a remekbe szabott kerítésünk meg a spanyoloké meg a bolgároké meg a franciáké az mit is oldott meg? Meg a plakátaink azok mitől is védték meg Európát ? Meg a TEK es rohamosztag aki nagyon menően tudott újságírókat meg gyerekeket szétverni? Le kellett volna mind egy szálig géppuskázni őket a végét meg napalmmal behinteni. Ugyi ?
Ha lehet hinni a bulvárhíreknek az az egyszem szerencsétlen akit a menekültek közülmaguk mellé tudtak állítani az rajtunk keresztül utazott oda. Ha igaz! 400.000 ből 1 tényleg nyakunkon vannak a migráns terroristák Meneküljünk!!!!
( ha egyáltlán kiképzett terrorista volt, vagy csak az vitte a többiekkel, mert a nagybátyja apja sógora ráparancsolt, hogy gyere velünk vagy éppen, az, hogy ki akarták utasítani, vagy tudja a bánat, hogy mi.

 11. untermensch4 — 2015-11-15 21:33 

@heizer: A határ és a papíroknélküliség anomáliájában és az elvben sztem egyetértünk.
Egy másik (nekem) fontos elv hogy nincs 100%-os biztonság és kényelem, aki ilyen maximalizmust erőltet az kudarcra van ítélve. Kb mint a totális sértetlenséget adó, teleportálásra képes autó nulla károsanyagkibocsájtással.

 12. heizer — 2015-11-15 21:45 

@flashbang52: A kerítések semmit sem oldottak meg, mivel magukban állnak. Orbánnak annyiban van igaza, és ezt egyébként következetesen képviseli, hogy a külső határokat meg kell védeni. A TEK-es meg a propaganda bohóckodások az a politikai humbug. De abban vállalható a véleménye, hogy igenis védjük már meg a kurva görög határt.
Egyébként ha minden igaz a csávó nálunk is áthaladt, felteszem akkor, amikor hallgatólagos megállapodással buszoztattunk mindenkit a horvát határról az osztrákra. Szóval a felelősségünk nekünk is megvan.

Nem tudom, nektek lehet, hogy megy ez, hogy ócska poénkodással (bocs de ez az: „a nagybátyja apja sógora ráparancsolt, hogy gyere velünk vagy éppen, az, hogy ki akarták utasítani, vagy tudja a bánat, hogy mi.”) elütjük ezt az egészet, nekem nem. Engem ez sokkal jobban megrázott, mint a korábbiak (Madrid, London), vagy a Charlie Hebdo.

” 400.000 ből 1 tényleg nyakunkon vannak a migráns terroristák Meneküljünk!!!!”.
Úristen, 20 millió európai muzulmánból 7 terrorista megölte a 400 milliós únió 128 lakóját, jaj nehogy már beszarjunk, nehogy erre fecséreljük a titkosszolgálati-biztonsági erőforrásokat!!! Szarjuk már le, hiszen gyakorlatilag arányaiban nem számszerűsíthető a probléma! 1:400.000=0,0000025
7:20.000.000=0,00000035
128:400.000.000=0,00000032
Hagyjuk már ezt a szöveget!

 13. heizer — 2015-11-15 21:54 

@untermensch4: Persze, hogy nincs 100%-os biztonság, ez a támadás valószínűleg akkor is megtörténik, ha nincs a migrációs válság. De, könyörgöm miért írunk felül teljesen normális elveket, a saját szabályainkat, és tesszük még jobban kockára sajátjaink biztonságát! Miért, milyen elvek indokolják ezt?
Ha az idei milliós tömeg nem a muzulmán világból érkezik, hanem pl. valami örök pacifista közösségből (ja ilyen nincs), akkor sem indokolja semmi, hogy százezrek grasszáljanak papírok nélkül akárhova.
A vicc az, hogy úgy tűnik a csávónak még papírja is volt.
Cinikusan mondhatnánk a papír mindent elbír, és nem old meg semmit.

 14. Érvsebész — 2015-11-15 22:08 

@heizer:

És pontosan hogyan is vannak ezek kipróbálva?

Mert rémlik, hogy hetekkel a menekültválság tényleges kitörése előtt ez a mértékadó vélemény plakátolásra, utána pedig – némi öncélú emberkínzási közjáték után – a menekülteknek az országon keresztül történő tömeges átszállítására indított.

Tiszta csoda, hogy valaki egyáltalán regisztrálva volt, mert amúgy a menekültügyi eljárások tényeges lefolytatására nem nagyon látszott akarat.

 15. heizer — 2015-11-15 22:20 

@Érvsebész: Mint írtam: az érvei és a véleménye. A gyakorlati megvalósítását hagyjuk. Ha következetes lett volna, akkor a szeptember 15. utáni horvát-osztrák buszoztatás nem lett volna. És akkor az a bizonyos egy, nem ment volna át rajtunk. Erre is írtam, hogy a tragédiában bizony magyar felelősség is van.

Arra gondoltam, hogy Orbán, egyrészt azt mondja, hogy ide ne jöjjenek, másrészt régóta azt, hogy a görög határt kell megvédeni. Persze a dolog már ott hibázik, hogy rajta kívül senki nem mondja azt, hogy ide ne jöjjenek.

 16. untermensch4 — 2015-11-15 22:47 

@heizer: Azt el tudjuk érni hogy ide ne jöjjenek, nem is akarnak. Az hogy továbbpasszoljuk a labdát (a buszoztatás) pont a (magyar) határon kívül tartás. A schengeni határ védelmével meg csöppet le vagyunk maradva pedig némi eu-s pénz elfolydogált rá az utóbbi években. Azokban az években amikor a határőrök (határmenti rendőrök) újabb szolgálati járműnek még véletlenül sem terepjárót kaptak…

 17. flashbang52 — 2015-11-15 23:08 

Hagyjuk már ezt szöveget, hogy Orbán megmondta ide ne jöjjenek. És akkor nem jöttek ? Ettől megálltak? A kerítéstől megálltak? Ha tényleg megállítjuk a menekülteket akkor nem lett volna merénylet? Max nem 7 hanem 6 ember csinálja (bár biztos találtak volna egy őslakos hetediket is).

Akkor mit csinált Vitya meg a stábja amikor 4 évvel ezelőtt papir hegyeket tettek le az asztalra a különböző szolgálatok, meg nagykövetségek hogy jönni fognak a migránsok jó lenne előre gondolkodni.Még csak arra se méltatták a kereszténység megvédői, hogy elolvassák őket nemhogy meg is fogadják a tanácsokat. Az egész migráns kampány, hogy ide ne jöjjenek akkor kezdődött el amikor az EU tagállamok belengették, hogy vissza fogják küldeni őket oda ahol regisztrálva voltak. Na innen kezdődött a pánik, hogy a hangzatos pofázásaink ellenére nem tudjuk a schengen külsőt megvédeni mert elqurtuk azt a pénzt amit azért kaptunk. Úgyhogy ne mondja nekem senki, hogy bezzeg Orbán megmondta, meg hogy igaza volt.

Jut eszembe a 8 ből hét francia meg belga volt akkor most egész Európa kezdje el bombázni Franciaországot, meg Belgiumot mert onnan jönnek a terroristák. A Charlie Hebdo elleni merénylők is franciák voltak meg a kóser bolt támadói is.Jelenleg Franciaország lakosságának 10 % muzulmán simán meg lehetne őket szállni ilyen alapon, hogy meg kell védeni Európát a francia terrorizmustól.

Jut eszembe Jacko von Panama nem Franciaországban dekkol valahol? Tudunk róla valamit? Rég nyilatkozott?

 18. untermensch4 — 2015-11-15 23:16 

@flashbang52: von Panama esetleges érintettsége kapcsán felkorbácsolódott dühömben (és egy nem túl színvonalas máshol olvasott poszt utóhatásaként) kérdezném: a „nem félünk a terroristáktól” mozgalmároknak azt javasolni hogy trikolór után mohamed-karikatúrát is posztoljanak, pronyó uszítás lenne?

 19. zigzag — 2015-11-15 23:20 

@heizer: „Orbánnak annyiban van igaza, és ezt egyébként következetesen képviseli, hogy a külső határokat meg kell védeni.” Rendben. Kiktől és hogyan? Ki jöhet és ki nem? Aki nem jöhet, de mégis jön azzal mi lesz? „A TEK-es meg a propaganda bohóckodások az a politikai humbug.” Akiknek a fejét szétverték viperával azoknak nem az. „De abban vállalható a véleménye, hogy igenis védjük már meg a kurva görög határt.” A görög határ köszönhetően a több száz szigetnek rendkívül hosszú. Nincs az az erőforrás, amit ne nyelne el mindenféle eredmény, a biztonság érdemi növekedése nélkül. Ha nem hiszel nekem, nézz a térképre és képzeld el, hogy te vagy a görög partiőrség, vagy a határrendőrség parancsnoka. Érdemes ráguglizni, hogy a görög határőrizetet hányszor és miképp segítették ki az EU tagállamai a Frontex-szel együtt a saját határainak őrzésében és ez mekkora eredményt hozott.

 20. zigzag — 2015-11-15 23:26 

@flashbang52: Pontosan. Világosan tudták, hogy mi történik Törökországban és semmit se tettek. Meglepő, hogy eddig senki sem kérdezte meg nyilvánosan a „miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadóját”, hogy mivel töltötte az időt az elmúlt 2-3 évben, amikor a napnál világosabb volt, hogy a határbiztonsági/menekültügyi rendszer a koszovóiakkal is nyögvenyelősen birkózik meg és várhatóan összeomlik, ha tovább növekszik a migrációs nyomás?

 21. heizer — 2015-11-16 08:39 

Nem mentem fel Orbánt amiért nem készült fel erre. Ugyanakkor nem is kárhoztatnám, mert nem csak ő nem készült fel erre, hanem senki más sem. Egyetlen Orbánnál nagyobbnak tartott és komolyabb titkosszolgálattal rendelkező politikus sem készült fel kibaszottul semmire.
Amikor Orbán már készült (jól-rosszul, a plakátokkal szarul, a kerítéssel szerintem jól) akkor pedig ő lett a patás ördög, és továbbra sem tűnt úgy, mintha nyugaton elkezdett volna készülődni bárki is bármire. Ha ezt felrójuk Orbánnak, marhára fel kell róni mindenki másnak is. De mondom, ez számára nem mentség.

„Hagyjuk már ezt szöveget, hogy Orbán megmondta ide ne jöjjenek. És akkor nem jöttek ? Ettől megálltak? A kerítéstől megálltak? ”
OV következetesen mindig azt mondta, ha mindenki megvédené a határokat, akkor megállna. De mivel ő csak becsukott egy ablakot a húszból, annyi történt hogy abba a szobába nem fújt be a szél. Mivel mindenki más tárva nyitva hagyott mindent, a huzat nem szűnt meg. Empirikus tényként állapíthatjuk meg, hogy ahol lezárták a határt oda többé nem mentek. Nem MO. feladata, hogy minden más országot megvédjen a menekültektől. De mondom, a nagyobb gond, hogy igazából OV-n kívül a többieket ez nem is zavarja.
Orbán nem csak azt mondja, hogy ide – MO-ra – ne jöjjenek, hanem azt is képviseli a nyilatkozatai alapján, hogy Európába se. És valószínűleg azért amit flashbang ír:
” Az egész migráns kampány, hogy ide ne jöjjenek akkor kezdődött el amikor az EU tagállamok belengették, hogy vissza fogják küldeni őket oda ahol regisztrálva voltak.” Naná, hogy innen jött a keménykedés, mi a franc lenne velünk, ha itt állna több százezer migráns nálunk?

” „a külső határokat meg kell védeni.” Rendben. Kiktől és hogyan? Ki jöhet és ki nem? Aki nem jöhet, de mégis jön azzal mi lesz?”
kiktől: mindenkitől, akinek semmilyen jogalapja nincs arra, hogy bejöjjön, pláne ha még papírja sincs.
„A görög határ köszönhetően a több száz szigetnek rendkívül hosszú. Nincs az az erőforrás, amit ne nyelne el mindenféle eredmény, a biztonság érdemi növekedése nélkül.”
Ezt nem hiszem el. Van az az erőforrás. Nekem ne mondja senki, hogy az 3 mrd EUR amit csak bemondásra a törököknek szántak (és ami majd nyílván kúszik szépen feljebb, mert ez nem a sztambuli bazár), ne lenne kurvára elég arra, hogy odavezényeljenek egy rakat parti őrséget, haditengerészeti járőrhajókat különböző államokból, és a kis lélekvesztőkkel kezdjenek valamit. 3 mrd EUR nagyon-nagyon sok mindenre elég volna! És ez még mindig nem jelenti azt, hogy akkor az EU ne áldozzon arra, hogy török, libanoni, jordán menekülttáborok élhetőbbek legyenek. De igen áldozzon. Sokat. De e két cselekvés között ÉS kapcsolat kell hogy legyen, mert tök palira veszik az EU-t.

„Jut eszembe a 8 ből hét francia meg belga volt akkor most egész Európa kezdje el bombázni Franciaországot, meg Belgiumot mert onnan jönnek a terroristák.” Látom még mindig nem érted. Felteszem a francia-belga muzulmán közösségekre nagyon rá van állva minden titkosszolgálat. Azért is döbbentem le egyébként a híren, mert a múlt héten volt német, brit és francia bejelentés is arról, hogy akadályoztak meg terrorakciót. Tehát nem kérdés, hogy ők az elsődleges elkövetői közösség, amire minden erőforrást rá kell küldeni. Az a kérdés, hogy akkor mi a francért hagyják, hogy ezek a közösségek tovább bővüljenek teljesen ismeretlen emberekkel, még több erőforrást lekötve, még nagyobb kockázatot hordozva?

„Világosan tudták, hogy mi történik Törökországban és semmit se tettek.”
Ki volt az aki tett bármit is? Mondom még egyszer: nem mentem fel Orbánt, de a semmittevésben nagyon nem lóg ki a sorból az EU-s politikusokra tekintve.

 22. heizer — 2015-11-16 08:45 

Olvasom, valószínűleg nem az az ember robbant fel, akié az útlevél volt. Szóval a migránsok jöhetnek, nincs köztük terrorista….

Nem akartam a migráns téma felé vinni itt a beszélgetést, mert a poszt első sorban nem erről szól. Csak ugye a töketlenség, betegség itt mutatkozik meg a legjobban.

 23. drisa — 2015-11-16 13:01 

@heizer:

Lehet, hogy hiányosak az információim, de ha nem is az az ember robbant fel, akkor is: Hogy került oda az útlevele? Ő hol van? Nem Németországban kellene dekkolnia, várva az ügyének elbírálását? Nem kéne elővenni? Ha ellopták az útlevelét (legjobb eset), vajon jelentette? Megannyi kérdés…

 24. koxi — 2015-11-16 14:59 

Szerintem a szír útlevél kamu. Nem láttam még olyan terrorpistát aki útlevéllel megy lövöldözni/robbangatni. Igaz még terroristát sem láttam. De értitek mire gondolok.
Azért ezek sem teljesen hülyék, lehet direkt volt ott az a szír útlevél, pont azért, h olyan irányba vigye a hozzáállást a menekültekkel szemben, mint amilyen irányba sok ember elkezdett gondolkodni.
Szerintem a legszörnyűbb az egészben és a legijesztőbb, h bárhová nézünk egy rakás muszlim vesz körül. És mint a példa mutatja, ezeknek qrvára nem számít, hogy születésüktől fogva ebben a rendszerben nőttek fel, látták mit hogy kéne csinálni, ahelyett, h élveznék amit a szüleiket befogadó ország ad nekik, ők az első fuvallatra dzsihádistának állnak. Vajon épp melyik munkatársam, sporttársam az edzőteremben, iskolatársa a gyerekemnek gondolkodik hasonlókon?

 25. zigzag — 2015-11-16 15:09 

@heizer: „Ezt nem hiszem el. Van az az erőforrás.” Nem csak magamra támaszkodom a véleményemmel. Néhány hete végigültem a görög partiőrség commodore-jának az előadást arról, hogy mekkorák az erőforrásaik, miket tettek, tesznek és miket fognak tenni ebben az ügyben, illetve milyen segítséget kapnak konkrétan ehhez. A görög határvédelem egy feneketlen kút, ami minden erőforrást elnyel nagyon kicsi eredményességgel.
Arról pedig, hogy mik történtek Törökországban és mekkora kihívás a török kormánynak a menekültáradat, szintén végigültem egy előadást valamivel több, mint másfél éve. Akkor 475 ezer regisztrált és kb. 300 ezer regisztrálatlan szíriai élt Törökországban. A regisztráltak ellátására a török kormány 900 millió USD-t költött addig. Tehát ők tettek sok mindent, nem különben a libanoni és a jordán kormány. Talán mondani is felesleges, hogy a törökországi magyar külképviseleten van bevándorlási szakdiplomata – nincs kétségem, hogy küldtek haza anyagokat arról, hogy a helyzet hogyan fejlődik. Kérdés, hogy elolvasta-e azokat valaki és ha igen, milyen intézkedéseket tettek? Ilyen körülmények között nyilván véletlen, hogy a FRONTEX törökországi rezidens összekötői pozíciót hirdetett meg 2015 augusztusban, amire még nem is hirdettek eredményt, mert még csak az interjúra behívás történt meg. Nem kapkodnak, na. Arról nem is beszélve, hogy az EU határbiztonsági rendvédelmi ügynöksége titkosszolgálati „háttérrel” rendelkező összekötőt vár erre a pozícióra – ami világosan kiolvasható a pályázatból. Bizonyára kitűnő lesz az elfogadottsága a fogadó ország részéről és jól fog menni az összekötés úgy, hogy a törökök sem fogják tudni, hogy ha hozzá beszélnek, akkor a FRONTEX-nek, vagy valaki másnak küldenek-e üzenetet. Ez a pályázati azonosító, ha valakit érdekel: FRONTEX/15/TA/AD8/14.1

 26. noirp — 2015-11-16 15:11 

@koxi:
Ne rettegj. Azzal pontosan arrafelé haladsz, amerre ezek a lövöldöző elmebajosok óhajtanak terelgetni: point de liberté, point d’égalité, point de fraternité.

Afelé terelgetnek, hogy bizalmatlanul nézz körül, és listázgatni kezdj, melyik sporttárs gyanús az öltözőben. Félj, rettegj, zárkózz be. Ne légy szolidáris senkivel, mert mi van, ha a másik…Magadra maradva könnyebb lesz bedarálni téged is az isten, a dianetika, a párt vagy faszommi nevében.
Ezt nevezik minden rendes hadászati tankönyvben demoralizálásnak.
Szerintem ne hagyd magad.

 27. noirp — 2015-11-16 15:21 

@koxi:

„És mint a példa mutatja, ezeknek qrvára nem számít, hogy születésüktől fogva ebben a rendszerben nőttek fel, látták mit hogy kéne csinálni, ahelyett, h élveznék amit a szüleiket befogadó ország ad nekik, ők az első fuvallatra dzsihádistának állnak.”
Azért ez az „első fuvallat” jó vastag tódítás.
Itt nemcsak egy fuvallatról van szó, hanem arról, hogy öreg földrészünkön sikerült integráció helyett fasza párhuzamos társadalmakat építeni a másod-harmad generáció számára.

Itt olvashatni erről:
https://raerunk.blogrepublik.eu/2015/09/02/szex-zsidok-integracio/

idézem:
„Most ugyanis ostoba módon azonnal nemzeti-etnikai integrálódást várunk (“keresztény európai értékközösség”), amikor ez két-három generáció alatt lehetséges csak. Közben megfeledkezünk arról, hogy a jövevényt kőkeményen rákényszerítsük a játékszabályok elfogadására, a rendszerbe integrálódásra, hogy tanulja meg, hogy ez a rendszer jó, sokkal jobb, mint amikor hetente lőnek agyon vagy erőszakolnak meg valakit a családból.
Viszont az olyan gettók ideje, ahol a megvédik a jövevényeket az integrációs kényszertől, most végérvényesen lejárt, ezek ugyanis rezervátumok, és csak erősítik a problémát.”

Nem könnyű olvasmány, de nagyon megéri, szvsz. Én is újraolvastam néhányszor, mire minden darabja „landolt”.

 28. koxi — 2015-11-16 15:53 

@noirp:
Jogos, természetesen csak erősen sarkítani akartam.
A javasolt bejegyzést ismerem és minden szava telitalálat.

 29. noirp — 2015-11-16 17:46 

Ezt még…
http://hvg.hu/w/20151116_Ellenunk_tort_a_keny_uralma

amolyan nyújtott változat a „ne rettegj, ne hagyd magad”-kommentemhez.

 30. flashbang52 — 2015-11-16 18:36 

@heizer:

Felteszem a francia-belga muzulmán közösségekre nagyon rá van állva minden titkosszolgálat ….

Ezt például honnan veszed, ?Szerinted az úgy működik, hogy a belgák vagy a franciák minden titkos szolgálatnak megengedik,, hogy a területükön titkos akciókat,adatgyűjtéseket, megfigyeléseket végezzenek, titkos informátori hálózatot működtessenek?

3 milliárd euró sok vagy kevés. 8 darab parti őrhajó a jelenlegi árakon 5 milliárd dollár és akkor még egy centit nem ment és nincs rajta legénység sem. 8 parti őrhajóval a görög szigetek kb 30 százalékát lehet lefogni Mondjuk tegyük fel a meglevőkkel együtt meg a NATO segítségével sikerül lefedni az egészet. És akkor mi van, Elsüllyeszt minden gumicsónakot mi feléje úszik. a benne lévő embereket meg hagyja megfulladni. Vagy kiszedi a vízből az összes embert és visszaviszi Hova is ? Törökországba? Szíriába? vagy csak a legközelebbi akármilyen kikötőbe? Két héten belül újra fognak jönni. Ha nem tudnak itt akkor feljebb , Olaszországnál, Spanyolországnál,

„Oda lehet vezényelni egy rakat parti őrséget” Honnan lehet odavezényelni? A parti őrségek éppen, hogy elegendőek a saját állami partszakasz védelmére . Ha onnan egyet is kiveszel már bukott a mutatvány.
Arról meg nem is beszélve, hogy ez óriási logisztikai és emberi kapacitást kötne le. Ki irányítaná őket ? Milyen módon? Milyen törvényeket és jogszabályokat kellene alkalmazniuk a finnt a norvégot a görögöt vagy a franciát? Egy tengeri művelet megszervezésénél aminek a hatékonysága is erősen kérdéses költségei meg jóval nagyobbak annál mint amit bárki is hajlandó bevállani, hogy egy max két idióta ne jusson át Európába. Ez nem a Last ship ahol örökké van üzemanyag meg lőszer.és kaja. Egyetlen egy parti őrhajó is tonnákban számolja a felhasznált üzemanyagot nem literben
Franciaország légiereje egymaga képes lenne a teljes iszlám államot leradirozni egyetlen éjszaka alatt, ha képesek lennének egyszerre mindet bevetni. De nem képesek Annak is rohadtul örültek, hogy össz visz 20 darab bombát ée tudtak dobni. Pedig abből a 3 milliárdból futotta volna még akár 40 darabra is. Sajnos a háború logisztikája nem így működik. Ezt kéne megérteni.

Ahol kerítés épült ott nincs migráns probléma.? Ha jól emlékszem éppen Zselés Peti vagdosta a franciák fejéhez, hogy náluk is épült kerítés ne ugráljanak a mi kerítésünk miatt. Amerikát megintcsak mindenki felhozza, hogy ott mekkora kerítés épült. Van migrációs problémájuk hajaj de még mekkora. ( Évi 3 millió amiről tudnak) Izraelben nem kerítés van hanem kőfal. Jó hosszú, és mik is voltak a múlt hét vezető hírei ?
Mondok neked jobbat. Most mindeki ISIL meg Szíriázik miközben az afrikai nagykövetségek már ezerrel kongatják a vészharangot, hogy tessék ránk is figyelni mert zajlik egy másik népvándorlás Afrikában is. Több millió közép afrikai kezdett el felfelé húzódni észak irányába azzal a céllal, hogy ” meglátogatja ” a jó öreg kontinenst mert ott jobb élni. Csak éppen senki sem figyel rájuk most. Végül is nem olyan nagy probléma ez a fekete afrikaiak 65 % keresztény. Őket biztos sikerül majd integrálni.

Tedd el ezt a bejegyzésemet és kb 4 év múlva majd vedd elő amikor arról fogunk itt értekezni, hogy az afrikai migrációs hullám itt van a nyakunkon és nem lehet őket beengedni mert ez a mi földünk.

Akkor már valószínűleg épülni fog a teljes európai partvonalat lezáró kerítés ami cca 37 000 km hosszú.de hát van az a pénz amiből meg lehet csinálni.

 31. untermensch4 — 2015-11-16 21:08 

@flashbang52: Akkor előre kellene menekülni, fekete-afrikai keresztény zsoldosokat toborozni az EU határőrizetére. A tengerészeti részt ez ugyan nem oldja meg (ha jól tudom az afrikaiaknak kb annyi hajózási hagyományuk van mint nekünk magyaroknak) de szföldi vonalon már lehet belőle sikeres integráció és pont a franciáknak van már ebben releváns gyakorlatuk, akár koordinálhatnák is.
http://tiboru.blogrepublik.eu/2012/03/10/a-fekete-bercsenyi-huszar-tortenete/

 32. komojtalan — 2015-11-16 22:03 

@dremmettbrown: Ez az óriási csúsztatás. Lehet vallással is magyarázni a dolgokat, de az iszlám és a szegénység egy. Egy ember akinek van veszítenivalója: jó munkahely, lakás, bankbetét, család nem fog kockáztatni. Viszont az akinek semmije sincs, csak annyi fizetést kap (ha kap munkát), hogy éhen ne haljon az könnyebben csinál őrültségeket is. Azt mondod európa és az USA magának teremtette a gazdagságot és lehet utánuk csinálni? Mégis hogy? A Samsung, a Sony, stb … biztos hagyja hogy kitermelődjön egy (pár) erős Afrikai konkurens. Mindenkinek az az érdeke hogy Afrika szegény maradjon, jobban mondva ne erősödjön meg gazdaságilag. De lehetne a világ sok területére ezt mondani. Az EU -nak érdeke hogy Magyarország felzárkózzon? A fenét. Annyira legyünk erősek, hogy olcsón dolgozzunk nekik, megvegyük a selejtes(ebb) árujukat, de azt nem akarják és nem is hagyják hogy hirtelen feltűnjön pár Kelet-európai világcég, mert az az ottani nagy cégek elől viszik el a piacot.

Teljesen igaz, hogy európát és az USA -t nem a korrupt politikusok irányítják, hanem a nagy világcégek. Persze az elég hülyén nézne ki ha a Coca cola és a Pepsi indulna az USA választáson, ezért kell egy bábkormány. Minden ország a saját üzleti érdekeiért harcol, ki nyíltan, ki kevésbé nyíltan. Az USA -t miért érdekli annyi a Közel-kelet? Az olajért. Ha nem volna ott olaj, nem érdekelte volna Szaddam mit csinál, de ha ez olajár emeléssel jár, akkor már a demokrácia megvédése miatt be kell avatkoznia.

Valami USA milliárdos már rájött erre és megmondta: A nagyon gazdagok jobban járnának ha önként lemondanának a jövedelmük feléről, mert ha nem az lesz a következmény hogy mindent elveszítenek. Lehet nem ma, vagy holnap, de óhatatlanul be fog következni, mert akkora egyenlőtlenségek vannak, ami nem tartható fent sokáig.

 33. flashbang52 — 2015-11-16 22:31 

@untermensch4:

Bezony. Korábban sem ment másként. Kell egy pufferzóna. Ezt már a rómaiak kitatálták, hogy a limes másik oldalán olan népeknek kell lenni akik ” korai előrejelző rendszerként és akadályként működnek, hálából néha átjöhetnek a falon. A Kínaiak dettó ezt csinálták a fal mások oldalán lévő hun törzsfőnököket rendszeresen lefizették meg fiatal lányokkal traktálták. Pár száz évig elvoltak így.
Mi se voltunk szentek a gyepüvidékre jórészt besenyőket meg kabarokat tettünk ( értük nem kár alapon)
Ha egy módszer működik akkor csinálni kell a megítélést meg majd elvégzi a hálás( hálátlan) utókor.

 34. untermensch4 — 2015-11-16 22:53 

@komojtalan: „Minden ország a saját üzleti érdekeiért harcol, ki nyíltan, ki kevésbé nyíltan.”
Országnak az eu-usa méretű tényezőket nevezed vagy a nemzetállami léptékűeket is e szempontból? Csak mert utóbbiaknak viszonylag kicsi a mérete ahhoz hogy szuverén és független demokráciát működtessenek miközben a választás legfontosabb eleme a marketing amiben pedig törvényszerűen jobbak azok a sikeresebb-nagyobb piaci cégek amik némi kartelezés árán abban érdekeltek hogy minimum kiszámítható, maximum a leginkább „cégre szabott” gazdaságpolitikájú kormányok alakuljanak.
A nagyon gazdagok akkor járnának jól ha vagyonuk felénél jóval kevesebbért megvennék a kábítószerüldözési fétis megszüntetését világszerte. A stabil szép új végső világ egyetlen hiányzó szükséges összetevője a szóma.

 35. untermensch4 — 2015-11-16 23:11 

@flashbang52: Még akár az is lehet hogy az új európai limes kurdisztán lesz (szigorúan nem török területekre (túl)terjeszkedve hogy azért ne váljon stabil, etnikailag homogén önjáró tényezővé), a gumicsónakok elsüllyesztését meg némi félrenézés közepette török-ciprusi kalózok kapják koncesszióban? Két ilyen „inkubátor-vazallus” nekem már nem tűnik túl nagy fának az eu-s gumitalpúak fejszéjéhez képest.
„B-tervnek” meg egy-két fekete-afrikai EU-fan országot fel lehetne tuningolni hogy a gaz muzulmánok hátában legyen valami bevethető kellemetlenség meg feszültséglevezető hadszíntér. Ha a „szaharai ISIS” nem kap annyi bombázást hogy kimúljon de „jól” szerepeltetik az egyre interaktívabb netes médiafelületen akkor az lesz a buckalakók hülyegyerek-kiképző és felhasználóhelye. Ha ehhez ott egy (pl dél-nigériai?) keresztény afrikai „tömböcske” ahonnan az „eu-konformak nagyságrendekkel könnyebben vándorolhatnak be európába mint afrika bármely más részéből (és ha valahány rokon a nigériai szent légióban harcol akkor jobb a vízumügyintézés…), az jól megalapozhatna egy stabilan működtethető „helyi konfliktust” ahol ledarálódhatnak a felesleges rambók (főleg a muzulmán oldalról mert a csokihaverok kellenek majd az afrikai kínai sunnyogás elleni bevetésekre is…).
Vagy erről inkább regényt írjak, ne külpolitikai stratégiát? 🙂
Legműködőbb régi példának a bizáncit tartom, nagyon hátrányos és egyre rosszabb stratégiai helyzetből (párhuzam – demográfiánk) is sikerült a „gyepüjükön” úgy bábozni a többiekkel hogy jól lefoglalják egymást, egészen sokáig.

 36. professzorpizka — 2015-11-17 07:57 

@untermensch4: Mondjuk z a helyzet, hogy a kábítószerprobléma fő forrása az, hogy a felvevőpiacon olyan keményen kriminalizálják a drogfogyasztást, hogy magasan tartják vele a drogok árát. Holott a drogfüggőség betegség, amelyet kezelni kell, akár drasztikus eszközökkel is, nem pedig eszetlen büntetőpolitikát alapítani rá.
A drogháború ugyanis korunk szesztilalma, amely, így hogy lassan szz éve véget ért már kezd romantikus mesévé válni, holott annno nagyon nem az volt…

 37. zigzag — 2015-11-17 08:06 

Az asszimetrikus hadviselésben több dolog is asszimetrikus. Az öngyilkos merénylőkből jóval több van, mint a vadászbombázókból. Sokkal olcsóbbak és sokkal rövidebb idő a bevethetőségük/kiképzésük, mint a vadászbombázót vezető pilótáké.

 38. heizer — 2015-11-17 08:36 

@flashbang52: „Ezt például honnan veszed, ?Szerinted az úgy működik, hogy a belgák vagy a franciák minden titkos szolgálatnak megengedik,, hogy a területükön titkos akciókat,adatgyűjtéseket, megfigyeléseket végezzenek, titkos informátori hálózatot működtessenek?”
Bocs rosszul fogalmaztam, arra gondoltam, hogy a saját (francia-belga) titkosszolgálatuk nagyon rá van állva.

Százszor elmondják, itt is elhangzott, hogy ez a kontinens milyen kurva erős, gazdag, tele lóvéval, meg hát egyébként ki versenyezhetne vele. Ugye erről szól a poszt is. Nem hiszem el, hogy az eszköz vagy a pénz hiányzik ahhoz, hogy az unió képes legyen megoldani egy tengeri blokádot! (Azt aláírom, hogy sokkal nehezebb úgy, hogy fegyvertelen emberek jönnek, mintha felfegyverkezettek jönnének, akiket bele lehetne lőni a tengerbe). Persze, hogy ez pénzbe kerül, méghozzá sokba. Meg főleg politikai akarat kellene hozzá.

Az hogy Afrika jönni fog, ez triviális, nagyon nem kell hozzá nagyköveti jelentéseket olvasni. Talán még most kéne tenni valamit, hogy legalább egy részük érezze – vissza kellene fordulni.

A gyepü rendszerről meg a pufferzónáról meg azt gondolom, persze kell, de azért szerintetek az rendben van, hogy itt játszuk majd az emberbarátot, éppen csak a gyepün lefizetett hadurak-kalózok kaszabolják már le helyettünk a nem kívánt részeket? Az marha olcsó lenne, és biztosan nyugodtan aludna mindenki. Álszenteskedés. Szar.

 39. zsanvalzsan — 2015-11-17 11:03 

@professzorpizka:
Vannak legàlis drogok is: alkohol, nikotin. Az miért nem elég?
Ha a keményebb anyagok is legàlisak, ezért olcsok lennének, akkor mi lenne? Jobb lenne nekünk?
Biztosan errefelé kell haladni, s nem inkàbb ellenkezöleg, valami modon csökkenteni nem csak a drogfogyasztàst, hanem az alkohol- és nikotinfogyasztàst is? Ne kérdezd, hogyan, nem tudom, de nem ez volna a megfelelö iràny?

 40. yenoee — 2015-11-17 11:44 

@zsanvalzsan: szerinted melyik lehet keményebb anyag: a jó öreg THC vagy a műtrágyából, patkányméregből és rovarirtóból kotyvasztott dizájner cuccok?
A tiltás nem jelent csökkenést, sőt. Kriminalizálják a füvet, lett helyette herbál, kristály, met, meg a jóisten tudja, mi. Detoxos legyen a talpán, aki tudja, mit kezdjen azzal a hülyegyerekkel, akit valami szer túlhatása alatt behoznak neki a mentők. Esetleg már a mentős se baj, ha rákészül, hogy olyanba’ van épp a gyerek, amitől a saját anyjába is belevágja a kést.
Szóval a csökkentésnek biztos nem a teljes tiltás és kriminalizálás lenne a módja, mert ezzel a potenciális fogyasztók száma nem csökken, de más, esetenként jóval veszélyesebb anyagokhoz fordulnak. A kínálat pedig megy szépen a kereslet után. Néhány önellátó hippin kívül senki nem lesz olyan hülye, hogy fűvel mászkáljon, akinek meg kell valami ütős, az igen könnyen kap valami ismeretlen összetételű és élettani hatású retket, lényegében bárhol.

 41. zsanvalzsan — 2015-11-17 13:19 

@yenoee:
Nézd el nekem, de nem vagyok eléggé tàjékozott a mindenféle tudatmodosito szerek vidékén.
Én nem a tiltàs mellett érvelek, csupàn azt mondom, nem a teljes szabadsàg a jo iràny, mert az ebböl következö olcsosàg és könnyü hozzàférhetöség szerintem növeli a felhasznàlok szàmàt.
Nem làtom be, miért kell, hogy az élet része legyen a füves cigi, vagy akàr a sima nikotinos, vagy az alkohol, vagy bàrmilyen kàbszer (*). Miért kell ez, miért a teljes szabadsàg felé kell lépéseket tenni? Mindannyian hallottunk màr a nikotin és az alkohol mellékhatàsairol, tàrsadalmi szintü következményeiröl.
Azt gondolom, valahogyan e szerek fogyasztäsànak a csökkenése felé kéne haladni.
Tuti megoldàst sajnos nem tudok.

(*) Igen, néha elfogyasztok egy kis alkoholt. Nem rendszeresen. Mégis azt mondom, ha holnaptol kezdve nem ihatok meg egy sört sem, nem fogok miatta forradalmat kirobbantani, majd kibirom valahogy, iszok vizet vagy mittudomén.

 42. dremmettbrown — 2015-11-17 13:40 

@komojtalan:

Remek példákat hoztál fel, a Samsung dél-koreai a Sony meg japán. Két olyan ország, ahol sikeres volt a demokrácia-export, és elég jelentős gazdasági hatalmak lettek. Tőlük is meg lehet kérdezni, hogy mégis hogy?

A világcégek nem egyik pillanatról a másikra tűnnek fel, és egy cég nyilvánvalóan nehezen küzdi fel magát a nagy múltú, tőkeerős multik között, de ha megnézed, nekünk mégiscsak van egy OTP-nk, ami az elmúlt 20 év alatt ha nem is multivá, de regionális céggé tudott fejlődni. Vagy a MOL. Vagy a Richter Gedeon. Ezek is elvették a piac egy részét az Erstétől, a Cititől, a Shelltől, az OMV-től vagy a Pfizertől, mégsem lettek lebombázva, vagy más eszközökkel ellehetetlenítve. Meg oké, ezek régi cégek, de vannak újak is, amik meg tudtak kapaszkodni, pl a Prezi vagy a Ustram. De felhozhatnám példának a lengyel divatcégeket is, mint a Reserved vagy a Mohito vagy a Wojas.

Az, hogy Magyarország milyen karriert fut be az EU-n belül, sokkal inkább múlik azon, hogy mennyire tudja kihasználni az EU biztosította kereteket, vagyis a saját gazdaságpolitikáján.

A világvállalatoknak tényleg túl nagy a hatalmuk, és nyilván óriási befolyással tudnak lenni a politikára, de hosszú távon nekik sem a káosz az érdekük, hanem az, hogy zavartalanul menjen a biznisz. A káoszban csak a fegyvergyárak érdekeltek.

Azt mondod, senkinek nem érdeke, hogy Afrika megerősödjön gazdaságilag. Pedig ez nem csak potenciális konkurenciát jelentene a meglévő világcégeknek, hanem hatalmas új piacot is.

Ezt ajánlom figyelmedbe:
http://hafr.blog.hu/2015/10/10/kapitalizmust_vagy_idealizmust

 43. slashtmp — 2015-11-17 13:50 

@zigzag: Ezért kell a kiképzőiket szépen egyenként leszedni, abból sokkal kevesebb van, és még kevesebb lesz belőlük ha látják, hogy a kollegák erősen fogynak.

 44. untermensch4 — 2015-11-17 18:39 

@slashtmp: Ráadásul a kiképzőtáborok elleni kezelést az eu-snál kisebb költségvetésből is tudtak már csinálni…
http://tiboru.blogrepublik.eu/2011/04/06/a-selous-scouts/
(a sárgával kiemelt rész)

 45. untermensch4 — 2015-11-17 19:10 

@zsanvalzsan: „nem a teljes szabadsàg a jo iràny, mert az ebböl következö olcsosàg és könnyü hozzàférhetöség szerintem növeli a felhasznàlok szàmàt”
Biztosan ismered az idézetet: „A vallás a tömegek ópiuma”. Ha belegondolsz, miért így mondta, hát mert közérthető volt. Mindenki tudta mi az az ópium. És hozzáférhető is volt, bármely patikában recept nélkül. Olcsó is volt, legnyomorultabb angol munkásvidékek egyikében a sörnél is olcsóbb volt ezért a hétvégeken lelegelték a patikák készletét. Ahogy javult az életszínvonaluk és több pénzük lett, visszatértek a sörhöz. A te megközelítésed alapján a tömegek ópiumává az ópiumnak kellett volna válnia.
Főleg nálunk, a törökökkel együtt világelső máktermesztők voltunk már jó ideje (ezer lakosra vetítve).
A tuti megoldás a minőségbiztosítás és piaci értelmű fogyasztóvédelem. Gondolom fel sem vetődik benned hogy megvakulhatsz és/vagy meghalhatsz a bolti sör/bor/pálinkától mert metil-alkohol lenne benne. Mert a gyártók csak ellenőrzött minőséget árulhatnak. A termékek eladásából pedig adóbevétel keletkezik (amit tájékoztatásra lehet fordítani, olyan országban ahol tiltott az alkohol volt már olyan hogy az esküvőre pancsolt „ütős cucc” metil alapú volt mert fingjuk se volt a különbségről) nem pedig kiadás és a feleslegesen lekötött rendőri és egyéb közszolgálati kapacitással újabb kiadás.
A kereslet megteremti a kínálatot amit torzítani lehet, eltüntetni nem. Ez általános törvényszerűség és a kábítószer sem kivételes eleme a világnak, arra is igaz. Az eltüntetési kísérletekkel elért jelenlegi torzulás az hogy „tól-ig” hatású indiai kender helyett „herbál” fedőnevű valamit fogyasztanak amiről kb a kínai vegyész tudta utoljára hogy miből készül, a közép- és hosszútávú hatásait és mellékhatásait pedig soha senki. És nem is fogja mert a „dizájner” kb azt jelenti hogy egy-két havonta kreatívan megváltoztatott molekula-lánccal futnak az új vegyületeket lassan listára író bürokrácia elől. A hatósági laborkapacitás egy év alatt nem elég az összes ezalatt „feltalált” anyag beazonosítására.

 46. komojtalan — 2015-11-19 15:10 

@dremmettbrown: Írtam 2 céget, írhattam volna a Shellt és mondjuk a Gazpromot is. Amúgy olvastad mik folynak a „demokratikus” Samsungnál? És most nem a mostani VW -hez hasonló csalásról beszélek, hanem a 2000 -es évekbeli megvesztegetésekről, kiskirálykodásról. Vagy mondjuk a Korean Air elnöke lányának botránya. Valahogy más fogalmaim vannak a demokráciáról. Egyáltalán nem biztos, hogy egy cégnek az a jó ha minél nagyobb. Van az a nagyság aminél már kezelhetetlenné válik. De ahhoz hogy Afrikát felzárkóztassa a világ 100-1000 milliárdok kellenének és ezután talán nőne egy kicsit a profit. Ez még az USA -nak is sok, illetve nem éri meg a befektetést. Ezt csak világ szinten lehetne kezelni, de senkinek nem érdeke. Az EU -nak most a tyúkszemére léptek, de ha több ezer áldozat és a több ezer milliárd között kell választani nem kétséges a válasz. Pedig ez rövid látás, hosszabb távon mindenkinek megérné.

RSS feed for comments on this post.

Szólj hozzá

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.