Panamajacques Kasszandra-levele után én is úgy döntöttem, hogy ideje megint foglalkozni a Jobbikkal és azzal, hogy mi lesz, ha nyer. Előtte azonban azt próbálom összefoglalni, hogy a Jobbik miért van, és miért nő a népszerűsége.
Tévéműsor
A Jobbik sikereinek a titka az, hogy jobb tévéműsort sugároz, mint a többi párt. A magyar politikában visszatérő betegség az, hogy a pártok, életciklusuk elején tudják, mit akarnak hallani a választóik és hasítanak, majd próbálják a közhangulatot magukhoz hajlítani (a híres Fideszes „tematizáljuk a közbeszédet” módszer) majd végül elvesztik a kapcsolatot a választóikkal és jön a „mi tudjuk mit gondolnak az emberek” időszaka, amikor a leghűségesebb udvari politológusok sem tudják elmagyarázni, hogy az aktuális blődli miért van.
A Jobbik előretörése annak a jele, hogy a Fidesz „tematizáljuk a közbeszédet” módszere egyre kevésbé működőképes olyan nyílt színi harácsolás közepette, amely a Gyurcsány-kormány legszebb napjait idézi. A „rezsicsökkentés” volt az utolsó igazán nézett Fideszes műsor, azonban, szintén párhuzamban a szocik végnapjaival, ennek élére is sikerült kinevezni valami vállalhatatlan arcot Rezsiszilárd személyében. Emlékezzünk vissza hét-nyolc évvel ezelőttre, amikor mindenhez vagy egy hatvanéves vén szoci róka, vagy egy ilyennek az unokaöccse értett kiválóan. Az, hogy egyre inkább vén pártrókák és pocsék új arcok (L. Simon László, Rezsiszilárd) rotálnak a színpadon, jelzi, hogy a Habony-féle kommunikációs gépezet nem tudja, mit kellene mondani, hogy kellene megújulni.
A választók tehát azt a műsort néznék, amely a problémáikra reflektál, valamiféle megoldást kínál, és arról beszél, amiről ők maguk is beszélnek.
A Jobbik egyszerűen ráérez bizonyos mondatokra a korszellemből, és az emberek odakapcsolnak.
Talán látszik, hogy a Jobbikot sarokba szorítani akaró pártnak semmi más dolga nem lenne, mint hogy felmérje, hogy mi az, ami a választókat foglalkoztatja, és egyszerűen összefoglalható válaszokat adjon, de olyan háttér-gondolkodás alapján, amely a válaszokat később többé-kevésbé valóságba átültethetővé teszi. (mellesleg ezt hívjuk politikai hitelességnek, melynek megszerzése és megtartása a hosszú távú politikai siker titka).
Ezzel szemben a politikai tévét kapcsolgató állampolgár azt látja, hogy a Fidesznél egyre inkább ugyanazok az arcok beszélnek műproblémákról, míg a baloldali csatornákon vagy ugyanilyen arcok nyomnak nosztalgiaműsort, vagy pedig valakik tudományoskodnak olyan elvont fogalmakról, mint emberi jogok meg Európai Unió, és semmit nem mondanak arról, ami a választóval történik. A Jobbik meg…pocsék műsor, de legalább aktuális.
A szavazótábor
Felmerül a kérdés, hogy akkor mi az a műsor, amelyet a választópolgárok nézni akarnak? Nem tudom. Legalábbis nem tudom pontosan. Azt tudom, hogy létezik egy problémahalmaz a cigányoktól kezdve a vidéki kisvárosok és nagyvárosi lakótelepek kilátástalanságán, az egész országot sújtó drogfüggésen (mert ha a fűszívás az, akkor az alkohol-abúzus is drogfogyasztás) át egészen a mindennapi életet megkeserítő hétköznapi szabályokig, mint a dohánybolt és a megyematrica.
A problémát három részre lehet tagolni: az egyik napról a másikra élő proletariátusra, a vidéki kisegzisztenciákra, és ugyanezek közéleti kérdésekről is gondolkodó részére.
A proletariátussal itt és most nem foglalkozom, mellesleg ha Viktor kicsit összekapja magát, akkor őket tudja leghamarabb visszahúzni. Marxisták fedezékbe…ez a legkevésbé tudatos választói réteg, egy jó kis rezsicsökkentés itt még ma is hatni tud.
A jobbik szavazóinak derékhada nem valamiféle barnainges náci tömeg. Igen, ki lehet belőlük hozni ezt is, de a fő tulajdonságuk az, hogy ők a lecsúszástól rettegő alsó-középosztály. Akik most még saját (bár hitellel terhelt) lakásban élnek, jó (bár kicsit használt) autóval járnak, de tudatosan, vagy csak belül érezve tudják, hogy ennek bármikor vége lehet, és jöhet a vesszőfutás, amelynek a vége a lecsúszás. Tartalékaik alig, és rendszerint függenek valamilyen külső tényezőtől (gyár a városban, exportpiacok helyzete).
Ez a réteg, bármennyire is gumikesztyűvel érne hozzá csak a pesti politikacsináló értelmiség, a magyar polgárság magja és táptalaja. Sajátja van, és sajátként gondolkodik dolgokról.
A Jobbik azért szimpatikus neki, mert a helyi jobbikosok a saját osztályából származnak és arról beszélnek, ami őt is aggasztja. A Jobbik legyőzésének a kulcsa az, hogy ehhez a réteghez, a fodrászüzlet tulajdonosnőjétől a vidéki iskola igazgatóján és a támogatásokkal ügyesen zsonglőrködő földművesen át a helyi körzeti orvosig ki tud hozzáférni. A Fidesz már nem tud, lejáratta magát. Gyurcsány is.
Értelmiségi háttér és a kis magyar válsághiszekegy
Egy párt értelmiségi hátterét elég nehéz definiálni. Nem lehet mindenütt Tamás Gáspár Miklós, aki nagyon okos ember volt, mielőtt bakunyinista sámán lett volna belőle. Illetve hát bizonyára nagyon okos ember ő is, csak a sámánkodás minden erejét leköti. Nem lehet mindenütt Professzorok Batthyány Köre, ahol kissé naftalinszagúan bár, de kiváló tudósok adtak értelmiségi hátteret, ameddig bár ki kíváncsi volt rájuk a Fideszben.
Szerintem két kérdéssel érdemes foglalkozni: miért tart a Jobbikkal egyre több értelmiségi és ők mit gondolnak?
A miért tartanak a Jobbikkal kérdés a legegyszerűbb: sodródnak. Társadalmi pozíciójukat csak részben határozza meg az, hogy ők értelmiségiek (és hogy pontosan milyenek, arra mindjárt kitérek) de nagyobbrészt ők is rettegő kisegzisztenciák. Vesznek egy nagy levegőt, félrenéznek, ha náculás van, és beállnak a sorba, mint a környezetükben mindenki. Kevés olyan van, aki ilyen közegben józan marad, ő lesz a másként gondolkodó, aki szép csendben megvan magának és igyekszik túlélni.
Nade mi az az értelmiség? A Jobbikot támogató értelmiség a rendszerváltás korának terméke, az egyre hanyatló színvonalú felsőoktatásé. Tekintve hogy a felsőoktatás nem látta el semmi olyasmivel, ami a világ megértésére ösztönözné (nyelvtudás, kutatási módszerek ismerete, nemzetközi tapasztalat legalább fél évig) a világ megértésére hazai nyersanyagból kell vállalkoznia, és ez már a világhírű magyar mozdonyok gyártásánál sem működött.
Van egy óriási értelmiségi magyar réteg…külföldön, aki érti valamennyire a világot. Na például hozzájuk se szól senki, holott a Fidesz mindegyiknek adott választójogot, de egy harminc eurós repülőjegy egyébként se tétel, a választási hétvégén is haza lehet jönni mamához. (Kedves balos ellenzék? Adjak még ötleteket?).
Az itthon maradók gondolatvilágát „logiszton” néven kommentelő kedves olvasónk foglalta össze:
A teljes és indokolatlan iparágak megszüntetése miatti munkanélküliség, a közbiztonság megszűnése városban is, vidéken meg főleg, a közoktatás teljes lezüllesztése, a közösségi értékrend lecserélése celebekre meg buzifelvonulásra, az egészségügy ellehetetlenítése, a kivándorlásra készerülés, a lakosság elöregedése és csökkenése, a cigányok szó szerinti tenyésztése, a kettős értékrend megalkotása az értéktermelő réteggel szemben, az alkotmányilag alátámasztott politikusi felelőtlenkedés.és felelősségrevonhatatlanság ….
Kell még több? Mert van ám a Részletekben is.
Na meg az, hogy az “Elit” nem is akarja ezeket megoldani.
20 md.dollár adósságra felépült egy az ország igényeit lehetőség szerint kielégítő meglehetősen korszerű termelőkapacitás, egy világszínvonalú mezőgazdaság és élelmiszerfeldolgozó ipar, amitől a nyugat is tartott már/le is építették rögtön, ahogy módjuk nyílt rá/, városokban lakótelepek, falvakban utcasorok nőttek ki a földből. Lehet, hogy nem voltak túl jó minőségűek, de újak voltak, olcsó rezsivel és többek voltak a putrinál. Ismersz olyan várost, ahol nincsenek koldúsok meg hajléktalanok? Hát én ismertem! Ugyanezek a városok voltak.
És mi lett több, mint 230 md adósságból? Semmi saját ipar, minimálbéres munkások, gyarmati monokultúrás mezőgazdaság/búza-kukorica-napraforgó-repce/, kilakoltatások, hajléktalanok, munkanélküliek, semmi véderő. Cserébe van néhány híd, pár km autópálya, stadion meg qrva sok sokmilliárdos magánvagyon.
Szóval elveszett a nemzeti termelővagyon ára, meg még jött hozzá több, mint 230 md adósság is. Na, ez az összehasonlítás.
És ebből csak úgy lehet kimászni, hogy se a saját pénzen, se az uniós támogatáson nem kinai cipőt meg spanyol villamost veszünk, hanem ezeken a pénzeken saját magunk csináljuk meg ezeket saját magunknak, mint régen.Ugyanis megtudjuk tenni. Na, én ebben hiszek és ez aJobbik programja.Elolvashatnád mielőtt teljes tájékozottságot elárulva reális program nélküliségről harsonázol.
A népet meg nem kell lenézni. Hosszabb távon nagyon okos, okosabb mint a több nyelven beszélő sokdiplomás elméncek. Akikről már régen tudja, hogy nem tudják és nem is akarják megoldani a problémáit. Ezért hagyja el őket.
Figyeljük meg, hogy nem volt benne rasszizmus. Keserűség, tudatlanság, és vágy a biztonságra annál több. Javaslom az idézetet kétszer végigolvasni: ez a Jobbik.
Hamis remények
A Jobbik természetesen nem tudja a megoldást a fenti bajokra. Részint mert a fenti bajok egy része csak a fejekben van (örüljünk már neki, hogy nem kell hatodosztályú iparcikkeket gyártani) másrészt mivel semmilyen ismeretük nincs a megoldásra, nem is tudják megoldani őket.
A Jobbiknak, a Fidesszel ellentétben, nincsen csodálatos tehetséggel megáldott, karizmatikus politikus vezetője, aki képes egy jó beszéddel ideig-óráig megállítani a hanyatlást, sőt bizonyos trendeket akár meg is fordítani.
E kettő hiányában, mikor kiderül, hogy válaszok nincsenek, a tévéműsor csak ismétlésből áll, jön a durvulás, még sokkal jobban, mint a Fidesznél. Hogy pontosan hogyan, azt megírta tegnap Panamajack az első részben.
Ja, és hogy ezek ráadásul ruszkibérenc hazaárulók. Az már igazán apróság.
110 hozzászólás
1. panamajack — 2015-04-15 09:58
Nagyjából mindennel egyetértek, ami a posztban van, de azért egy kis szúrkálódást nem tudok megállni 🙂
„a cigányok szó szerinti tenyésztése”
vs.
„Figyeljük meg, hogy nem volt benne rasszizmus”
Hááááááát…..
2. professzorpizka — 2015-04-15 10:14
@panamajack: azon átsiklottam 🙂
3. Tromb74 — 2015-04-15 14:35
Ehh. Nem tudok belekötni. Ha csak abba nem, hogy akkor Logiszton egyébként jogos követelésének eleget téve kicsit erősebben kéne koncentrálni a megoldás részre.
Abban mindenképp egyet kell értenünk, hogy érdekesebb „műsort” kell sugározni. Ki kellene dolgozni a tematikát is.
A Jobbik ügyesen lopkod a Fidesztől, lényegében a Jobbik nem más, mint egy borotválatlan Fidesz. Amit hozzá ad a lopott szajréhoz az néhány aktuális, ill. helyi probléma, amihez a Fidesz nem tud v. nem akar nyúlni.
Szerencsés dolog, hogy Logiszton megosztotta velünk a gondolatait (köszönet érte). Én is úgy vélem, hogy hűen reprezentálta a Jobbik szimpatizánsok gondolkodását.
Azt gondolom, hogy a meghatározó érzelmek a félelem és a frusztráltság, minden más ebből eredeztethető. A helyzeten sokat ront a tájékozatlanság is, de ezen a legkönnyebb segíteni.
A Jobbik maga a megtestesült romantika, így mentsvára minden kiábrándult, reménytelen embernek.
Hát ezzel kell gazdálkodnunk.
Először is nem ártana egy reális helyzet felmérés, ami az ország állapotát illeti.
Aztán tényleg beszélni kell a problémákról.
– Jó, hogy a Jobbik mer beszélni a cigánysággal kapcsolatba hozható problémákról, de sajnálatos, hogy rosszul közelíti meg a témát. A többiek meg elakadtak azon a szinten, hogy lehet-e erről egyáltalán beszélni, és ha igen, akkor hogyan hívjuk a gyereket? Ez hiba.
– Az energia függőség bár lopott téma, de szintén fontos. Bár az ecceri embert az érdekli, hogy olcsó legyen a delej.
– Deviza károsultak. Tök mindegy mi az igazságos, kénytelenek vagyunk őket megmenteni, mert a kert végében nem áshatjuk el mindegyiket.
– Rezsi csökkentés, rezsi démon. Na ez egy nehéz műfaj. Mi tudjuk, hogy ez nem fenntartható, de ezt nem lehet kommunikálni. Sajnos ezzel a Fidesz feldobta a labdát a következő kormányoknak. A jobbik rá is úszott a témára, de vagy nem tudja mibe vágta a fejszéjét v. hazudik. (na itt olvasok először olyat a jobbiktól, hogy uniós forrásból. He?)
– A multik kérdése. Hát ezt talán Panama Jack tudná rendbe rakni, én már a nyüglődést se értem.
– Lakhatás. Hát itt valahogy észre kéne venni, hogy az ország vidéki része kezd elnéptelenedni. Ennek a munkalehetőség és az infrastruktúra hiánya az oka. Nem lehetne ezeket együtt kezelni?
– Bankok kérdése. Ez ugye egy hétfejű sárkány? Itt nincs más megoldás, mint a pénzügyi oktatás, és az átlátható szabályozás. Nem hiszem el, hogy van olyan ember, aki némi gyakorlás után ne tudná elsajátítani azt a képességet, hogy kiszámolja egy hitel költségeit, akár az árfolyam kockázatot is figyelembe véve.
– Egészségügy. na, ez aztán a rock&roll. Van valakinek ötlete?
Segítsetek, mit kéne még hozzá tenni?
4. panamajack — 2015-04-15 14:43
@Tromb74: Engem többek között azért is lepett meg a panamás posztom lanyha fogadtatása, mert ott egy konkrét példán mutattam be, hogyan tudja egy kicsi, nyitott és szegény ország a természetes adottságait kihasználva szép lassan kiemelni magát a mocsárból. Illiberális állami dirigizmus nélkül.
5. Tromb74 — 2015-04-15 14:57
@panamajack: Öszintén bevallom még nem olvastam. Pont a közel keleti kapcsolatokat ápoltam (a jobbiknak is tetszene), amikor megjelent, de ígérem, bepótolom a hiányt.
6. professzorpizka — 2015-04-15 15:06
@Tromb74: Nagyon fontos olvasmány.
7. professzorpizka — 2015-04-15 15:10
@Tromb74: ez blog évek óta a megoldásra koncentrál, pont annyi olvasója van, ahány embert a megoldás érdekel. Mellesleg a facebookon hiába kérlelem az olvasókat, hogy a posztokat ne lájkolják, hanem osszák meg. Egyszerűen nem jutunk el olvasókhoz. Nagyjából ötven megosztástól már országos terjedése van szinte bárminek.
A posztokat olvassa kb 150-450 ember, facebook megosztás van jobb napokon 4-5.
Ha ebben lenne változás, tán érdemes lenne csinálni.
Erről mostanában sokat beszélgetünk panamával, mert kezdjük unni a szalonbuzulást, nem azért írunk ennyit 🙂
8. Tromb74 — 2015-04-15 15:35
@professzorpizka:
Én gyakorta osztom, szó ne érje a ház elejét 😀
Sőt talán úgy alakul az életem, hogy egy időre Ománba költözünk családostól. Már most bejelenteném az igényt rá, hogy publikáljam – ha nem is oly magas színvonalon – az ott tapasztaltakat.
Már a múlt héten kaptam némi ízelítőt belőle, hogy egy „liberális” szultán mire képes néhány évtized alatt.
A szalonbuzulással meg az a helyzet, hogy a műsor bár érdekes, de be kell látni, eléggé autentikus. Fröcsögés és/vagy bulvár nélkül nehezen megy a szekér. 😀
Gondolkodni fogok rajta, miképpen lehet nagyobb tömegeket elérni, abban már biztos vagyok, hogy a minőséggel nem lehet gond. Néhány cikk simán megjelenhetne a vezető napilapokban, ha csak az aktualitását és a minőséget nézzük.
PanamaJack Panama cikke (közben elolvastam) pl. ilyen. Remek összefoglaló, remekül megfogalmazva. …De a te cikkeid között is számtalan olyan van, ami érdemes lenne rá, hogy nagyobb közönséget is elérjen.
Nekem A HVG-nél van némi (nem különösebben ápolt) kapcsolatom, kérek tőlük némi tanácsot.
9. yenoee — 2015-04-15 15:37
@Tromb74:
Nem szívesen adnék ötleteket pont a Jobbiknak, de azért volna itt még pár dolog, ami valószínűleg nem kerülne sok pénzbe, ám lehetne politikai tőkét kovácsolni belőle.
Ma Magyarországon rohadt nehéz egy kisvállalkozó élete. Rengeteg szabály és ellenőrző hatóság dolgozik rájuk. A jogszabályok ágazatonként akár félévente változnak, a hatósági büntetések irtó magasak. Az adórendszer arra épül, hogy ha vállalkozó vagy eleve adót csalsz. Ha összeállítasz egy üzleti tervet sok évre előre, és állami pénzekkel is kalkulálva kihozol egy szolid nyereséget, elég egy új, váratlan irányból hülye jogszabály és game over. Ha az állammal üzletelsz és leváltanak valami illetékest, akinek az aláírásán a pénzed múlik (a munkát elvégezted, a lóvé jár és ezt senki nem is vitatja), akkor szintén kampec.Ha valaki elég nagyra nő, vagy csak éppen nem szerencsés ágazatban dolgozik, bármikor előfordulhat, hogy egy politikai vonalon jól fekvő konkurens kicsinálja.
A közbeszédben a sikeres vállalkozót irigyelni kell, ciklusokon átívelően közellenségként tekintenek rá. Mert biztosan adócsaló, élősködő, nem jelenti be az alkalmazottait, smúzol, veszteget, törtet, csókosként nagy közbeszerzéseket nyer. Ez a vállalkozókról kialakult kép persze sokakra akár igaz is lehet. Azonban van egy csomó kisember, aki szintén vállalkozásból próbálna megélni. Ők nem is igazi kisvállalkozók, legalábbis a német vagy osztrák kategória szerint, inkább mikrovállalkozók, vagy szabadúszók. Sokan közülük kényszerből csinálják, és biztosan akadnak azért olyanok is, akik kellően tökösnek érzik magukat hozzá, hogy belevágjanak. És érdekes módon akadnak sikeres magyar vállalkozók is, ami a körülményeket ismerve legalábbis: furcsa.
Ezeket az embereket, ezt a réteget, akinek világnézete, ambíciói, vásárlóereje, véleményformáló képessége és szavazójoga van, jelenleg tényleg lehet, hogy a Jobbik szólítja meg legügyesebben. És akik ilyen-olyan okból nem zárják ki eleve a Jobbikot, azok bizony hallgatnak is rá, mert elégedetlenek, és keresik a módot, hogy ezt kifejezzék.
De a Jobbik nem szándékosan szól ehhez a réteghez. Mintha pont nekik nem tudna mondani semmi érdemit. (Nem akarna? Volner civilben is elég sikeres üzletember, ha jól tudom.)
Ha viszont bármelyik erő meg akarná szólítani ezt a réteget, akkor nagyon olcsó ígéretekkel lehetne őket kenyérre kenni.
1. nem hozunk félévente az előzőnek ellentmondó, vagy értelmetlen kiadásokra kötelező rendeleteket. Így is szar, úgy is szar, de ha van idő, akkor megtanulod, megszokod, marad energiád termelni, fejlődni is akár.
2. nem adunk semmiféle támogatást, amit aztán úgysem adunk oda. A mi támogatásunk, hogy nem cseszegetünk, dolgozzál. Vegyél fel alkalmazottat, ha akarsz, ha nem, akkor szakadj meg egyedül – ahogy jónak látod.
Legalábbis nekem elég sok ismerősöm szavazna olyan pártra, aki nem dumál bele az üzletbe, sőt békén hagy…
10. zsanvalzsan — 2015-04-15 15:37
@professzorpizka:
> ez blog évek óta a megoldásra koncentrál,
Kérek szépen telefonos segitséget (felezö is jo lesz, mindegy): mely posztokat kell elolvasnom, ujraolvasnom, ahol a megoldasrol van szo?
> mert kezdjük unni a szalonbuzulást, nem azért írunk ennyit
Csak tessék tovàbb szalonbuzulni! Akkor is, ha màr csak én olvasom! Amugy, Logiszton kolléga hozzàszolàsai remekül mutatjàk, hogy szaporodik a közönség.
11. panamajack — 2015-04-15 15:43
@Tromb74: Ománról jókat hallottam! Ha ott vagy, mindenképp próbáld ki a búvárkodást a Vörös-Tengeren, állítólag ott a legjobb!
12. panamajack — 2015-04-15 15:44
@zsanvalzsan: Kezdheted a „rendszerváltó tanulmányok” sorozattal.
13. panamajack — 2015-04-15 15:46
@yenoee: látom, te is a panamai gazdaságszabályozási filozófia híve vagy! 🙂
14. professzorpizka — 2015-04-15 15:48
@yenoee: pontosan, erről is volt itt már többször szó. Ez egyébként egy klasszikus konzervatív-liberális, polgári párt programja lenne. Ilyen párt Magyarországon nincsen.
Szabályozási kérdés lett volna egyébként a rezsicsökkentés is. Két dolog kell hozzá: liberalizálni a szlovák és az osztrák irányú vezetékek forgalmát (és bukni ezzel a Simicska-birodalomtól függetlenedést) és normális versenyszabályokkal olyan környezetet teremteni, ahol a piaci szolgáltatók árversenyeznek. Ezzel kb 15-20 százalék gázár-csökkenés lett volna elérhető.
Az már csak a hab a tortán, hogy évi negyed stadionnyi pénzt, ha arra fordítanak, hogy a régi építésű házakban, lakásokban mindenütt beépüljön egy kondenzációs kombicirkó, bárkinek elérhetően 50% vissza nem téritendő, 50% kedvezményes hitel konstrukcióban, szociális alapon pedig ettől is kedvezőbben, akkor még 3-4 évig folyamatosan csökkent volna a gáz ára és Magyarország oroszgáz-kitettsége. No rocket science, kb öt évre elosztott 30-40 milliárd forint, és kész…
15. professzorpizka — 2015-04-15 15:52
@zsanvalzsan: rendszerváltó tanulmányok címmel sorozat is volt belőle 🙂
16. Tromb74 — 2015-04-15 16:07
@panamajack: Hát én a tengeri kajakba vagyok bele buzulva, de már kinéztem két helyet is, ahol lehet bérelni. Örülök, hogy a sajátomat nem kell magammal vinni 😀 Amúgy a Vörös-tenger az a félsziget másik oldalán van.
Még csak tervezési szakaszban van a dolog, egyelőre úgy néz ki megvalósul, de még bármi közbejöhet.
Dióhéjban annyit Ománról, hogy a jelenlegi szultán egy két kamarás parlamentet hozott létre, modernizálta és liberalizálta az államot, egyetemet alapított stb. Nyitott a Nyugat felé. ENSZ tagság. Részt vett az Öbölmenti Együttműködési Tanács megalapításában (GCC). Az eredmény pedig az, hogy számomra egy totál élhető hely benyomását keltette így elsőre.
17. panamajack — 2015-04-15 16:10
@Tromb74: Ja, bocs, igazad van, az már az Indiai-Óceán. Viszont azt többektől hallottam, hogy Katarból és Dubaiból mindenki oda jár merülni!
18. untermensch4 — 2015-04-15 16:21
@professzorpizka: Nem használok arckönyvet, így a megosztási probléma megoldását egy közvetettebb és túlbonyolítottabb módon tudom csak elősegíteni.
Egy „párt-kezdeményt” találtam: http://dornyeij.blog.hu/
Csak én látom rosszul vagy a logisztironi gondolkodásmódban tényleg keverednek dolgok, mintha csak szépirodalmi szintre emelte volna valaki a csúsztatást, feltűnés nélkül visszacsempészve a művet egy kommentbe? A kérdést komolyan gondolom, külső kontroll nélkül esélytelen elkülönítenem hogy az én fejemben van-e a hiba.
19. Tromb74 — 2015-04-15 16:22
@professzorpizka:
Ez a kondenzációs cirkó most kényszerré válik hirtelen, lesz is sírás rívás.
20. Tromb74 — 2015-04-15 16:26
@panamajack:
Ja, ez az okos szultán rájött, hogy az olaj nem tart örökké, ezért a turizmusba pörgeti vissza a pénzt. Mondjuk egy kb. 1500 km-es tengerparttal van is benne potenciál.
21. untermensch4 — 2015-04-15 16:26
@Tromb74: Őfelsége Kábúsz Bin Szaid Al-Szaíd az a bizonyos szultán?
http://katpol.blog.hu/2009/06/29/gerillahaboruk9
22. Tromb74 — 2015-04-15 16:34
@untermensch4:
Igen, róla van szó.
23. professzorpizka — 2015-04-15 16:35
@untermensch4: Logiszton teljesen spontán kommentált, én egy lottóötösért se tudtam volna ilyen pontosan összeszedni, de szerintem senki sem. Ez tényleg szívből jövő komment, épp ezért nem tudok haragudni se rá, pedig nagy baromság.
24. noirp — 2015-04-15 16:38
Kis kiegészítés a szavazótáborról: azért nem csak a prolik és a kisegzisztenciák, hanem az egyetemi hallgatók között is találsz bőven jobbikost. Kb. azt a réteget, amelyik 2006-ban habzószájú fideszes volt.
25. noirp — 2015-04-15 16:39
…egyébként egyetértek.
26. padi — 2015-04-15 16:40
Az MSZP és a FIDESZ után a Jobbik is rájött, hogy a magyar választók többségét az államszocialista jellegű gondoskodással lehet megnyerni, és több, fentebb már tárgyalt ok miatt ezt egyre inkább ők képviselik ma a leghihetőbben (értsd: egyre több választó számára hihetően).
Még szép, hogy olyan a programjuk, amilyen.
Amúgy, ha „csak” a cigánykérdésben és az egészségügyben jelentős előrelépést lenne képes elérni *bármely* kormány, aranyba foglalnák a nevüket. (A cigányok és az orvosok jenetős része rettentően háborogna, de a többség, az örülne.)
27. Tromb74 — 2015-04-15 16:40
@professzorpizka:
Sőt, megmerném kockáztatni, hogy hasznos volt a látogatása. Én pl. szívesen venném, ha valaki érveket sorakoztatna fel a jobbik mellett. ahogyan azt is, ha rendszeresen kommentelgetnének olyanok, akiknek homlokegyenest eltérő a véleménye a miénktől.
Időnként előkerül itt néhány vállalkozó kedvű harcos, csak nagyon hamar belefáradnak a vitába.
28. professzorpizka — 2015-04-15 16:44
@Tromb74: Pedig régi mondás, hogy amit nem tudsz megakadályozni, annak az élére kell állni. Már öt éve mehetne a Kondicirkót a Szent Korona Minden Tagjának Nemzeti Program, évi 3-4 milliárdból elketyegne, tekintve, hogy egy első emeleti és még hat emeletnyi kéménybélelést is tartalmazó, cirkósítás radiátorokkal, tokkal-vonóval kb egymillió forint, egy átlag pesti lakásban, de ugyanennyi felrakni egy 10×10-es sátortetős házban is. Első évben 2000, másodikban 3000, harmadikban 5000, negyedikben 3000 és utána még három évig 1000-1000 házban/lakásban. Ráhagyni 50% tartalékot, hogy minden évben lehessen (akár politikai-korrupciós alapon) osztogatni. Ez 16000 háztartás, ahol a konvektor-bojler kombóhoz képest holnaptól van egy 30%-os rezsicsökkentés, amibe simán belefér, hogy valami minimális hitelt is törlesszen a család.
De lehet úgy is, hogy X darab háztartásnak segélyként, Y darabnak 60% támogatás+ nagyon kedvezményes hitel, Z darabnak 40% támogatás+ nagyon kedvezményes hitelt.
Nem olyan bonyolult dolog.
Csúnya dolog az energiafüggés, de még csúnyább, hogy egy csomó lakásban FÉG konvektor van, amely energiája 70%-val az udvart fűti…
29. professzorpizka — 2015-04-15 16:45
@padi: Az egészségügy szerintem közel van ahhoz a ponthoz, amikor a beteg az amputálásba is beleegyezik, csak legyen valami.
30. professzorpizka — 2015-04-15 16:46
@noirp: a kisegzisztenciák utánpótlása
31. Tromb74 — 2015-04-15 16:48
@noirp: Helyesbítenék. Az egyetemeket ellepték a „prolik”.
(És mindjárt javasolnám, hogy az általam is használt proli kifejezést cseréljük valami másra, mert nem fedi azt a réteget, amire használjuk.)
A jelenség nem ismeretlen. Óriási tömegek számára lett elérhető a felsőoktatás, ami remek dolog lenne, ha olyan követelmény rendszer lenne, hogy kirostálódik mindenki, aki nem oda való.
Nem az történik, hogy az oda bejutókat az egyetemi miliő a lét magasabb szintjére emeli, hanem pont fordítva. A csürhe rántja le a sárba az egyetemet.
32. noirp — 2015-04-15 16:49
@Tromb74:
„Azt gondolom, hogy a meghatározó érzelmek a félelem és a frusztráltság, minden más ebből eredeztethető. A helyzeten sokat ront a tájékozatlanság is, de ezen a legkönnyebb segíteni.
A Jobbik maga a megtestesült romantika, így mentsvára minden kiábrándult, reménytelen embernek.”
Tökéletes helyzetelemzés, és nem tudok mit hozzáfűzni. Ha egy gép van ilyen állapotban, kihúzom a konnektorból, adok neki két pofont és újraindítom. De egy országot mégoly nagy lefagyás után se lehet hidegindítással újra életre lehelni…
33. untermensch4 — 2015-04-15 16:50
@professzorpizka: Nem is azért kérdezek mert haragudnék rá és nekem is spontánnak és őszintének tűnt. A zavaró az a lehetőség hogy jó kommunikációs kompetenciám nem garantálja hogy ne őrüljek meg észrevétlenül, ezért ha ilyen jellegű eltérést találok (történelmi események eltérő értelmezése bizonyos mintázattal) akkor keresem a hibát. Sok ember mond kisebb-nagyobb baromságot, én is. Ha legalább utólag ez észlelhető akkor nem annyira nagy baj. Lehet hogy csak túlbonyolítom a dolgot.
A kondi-cirkó és hasonlók terjesztése előtt azt kellene hatékonyan közölni hogy a hőszigetelés és szellőzés megoldható és fokozható, az olcsó energia a kgst-ből pedig nem az hanem múlt idő. Sok ember leragadt ott hogy a passzívház az amikor kicseréljük az ablakot és nem lesz szellőzés, megfulladunk a co-tól és penészedünk.
34. noirp — 2015-04-15 16:51
@panamajack: Én olvastam, de mivel e területen egy csekélyértelmű protein only entitás vagyok, nem tudok mit hozzászólni érdemben.
35. panamajack — 2015-04-15 16:51
@padi: A cigánykérdés és az egészségügy tipikusan két olyan probléma, ami önmagában nem, csak rendszerben kezelhető. Nem véletlen, hogy eddig senkinek sem volt rá épkézláb koncepciója. A Jobbiknak sincsen, az ő megoldási javaslatuk a „rúgjunk bele az elromlott mosógépbe, hátha megjavul” kategória.
36. noirp — 2015-04-15 16:53
@yenoee: Ezt a Jobbik, ha komolyan vesszük a jelszavaikat, _nem_ fogja megvalósítani. Én egy hadikommunizmus-szerűen központosított államot nézek ki belőlük.
37. panamajack — 2015-04-15 16:56
@noirp: Én még azt sem. Szerintem a gazdaságban alapvetően semmit nem fognak másképp csinálni, mint eddig a Fidesz, mert nincs semmilyen valódi koncepciójuk, csak a lózungok lesznek mégnemzetibbek, és amit lehet, átjátszanak az oroszoknak.
38. Tromb74 — 2015-04-15 17:02
@professzorpizka:
Messzemenően egyetértek veled.
Csak hát a rezsicsökit könnyebb úgy eladni, hogy a usernek semmit nem kell csinálnia, ölébe pottyan az ajándék.
Amúgy szerintem egy családi házban uszkve fél milla körül kihozható a csere (kb. 250 a kazán, 250 a kémény bélelés, bekötés stb.). Ha nem fával fűtenénk (megújuló energia apukám :D), akkor bele is fognék.
Egyébként ha érdekel a téma, van itt az asztalomon pár tanulmány, hogy hogyan lehet kommunális hulladékból, fáklyalángból, olajsárból, tököm tudja miből energiát kinyerni.
Óriási hátrányuk a rezsicsökkentéssel szemben, hogy egyik sem alkalmas arra, hogy az állampolgárt kiszolgáltatottá tegye az állam kényének-kedvének.
Mert azért azt ne feledjük, hogy ez az elsődleges cél.
39. untermensch4 — 2015-04-15 17:16
@Tromb74: Ismeretség kapcsán tudok egy érvet: az átlagember jobb közbiztonságot akar. Ezen nem szép statisztikákat értenek hanem azt hogy ne folyamatos viktimológiai önképzéssel lehessen elkerülni hogy bűncselekmény sértettje legyen az ember. Az eddigi állapot az hogy a rendőrség szép statisztikákat gyárt mert az a parancs, a csalódott sértettek meg terjesztik a tapasztalataikat. Be lehet jelenteni kéthetente hogy „rend van” de attól még nem lesz.
A statisztikai részhez: nálunk azt jelenti be sikerként a főrendőr ha a bejelentett bűnesetek száma csökken. Mert akkor kevesebb a bűnözés (vagy amit lehet átsminkelnek szabálysértéssé…). Hallottam már olyan országról ahol a bejelentett esetek számának a növekedését tekintik sikernek mert azt jelenti hogy a zállampolgárok bizalma a rendőrség (ügyészség, bíróság) iránt nő.
Az első, „könnyebb” úttal az a probléma hogy látszólag eltünteti a problémát csak az érintetteknél egyáltalán nem. Ők aztán egyre inkább, egyre több bosszút akarnak. Nemrég tanúja voltam hogy a kábítószerekkel foglalkozó főiskolai tanárnak az egyik, szakintézményben dolgozó levelezős diákja árulta el hogy békés megyében (ahol ők mindketten laknak) csak a rendőrök statisztikája szerint nincs a piacon heroin…
40. labrys — 2015-04-15 17:18
@professzorpizka:
Bocs, de „a szívből jövő kommenteknek” milyen plusz sajátértéket (~ igazságtartalmat) kellene tulajdonítanunk a „nem szívből jövő kommentekhez” képest? Egyáltalán, honnan lehet megállapítani, hogy egy komment szívből jön-e, vagy kézből, esetleg lábikrából?
Illetve ha szívem egész melegével, őszinte hittel ideírom, hogy szerintem ki kellene irtani mondjuk a vörös hajú embereket, illetve azokat, akik nyakra-főre szaporítják a gárdistákat, akkor nem is lehet majd rám igazán haragudni? Tűnhetnek ugyan bohóságnak, sőt még nagy baromságnak is ezek a nézeteim, de azért elnézően mosolyogni illik majd rám? Sőt, akár méltatni azt (és idézni), milyen frappánsan adtam hangot a társadalomban kétségtelenül létező vöröshajú-irtási véleményeknek?
„egy lottóötösért se tudtam volna ilyen pontosan összeszedni” – pontosan összeszedni a _mit_? Hogy miképp kell igazán beszűkülten, előítéletesen és a legcsekélyebb társadalomtudományos háttér (igénye) nélkül nézni a világot, szerencsétlen hazánkat, a társadalmi problémáinkat és a honfitársainkat?
„a közösségi értékrend lecserélése celebekre meg buzifelvonulásra” – na ja. A gyíkemberek, már megint. A tudjukkik, akik tudatosan „lecserélték a közösségi értékrendet a buzifelvonulásra”, és akik szintén tudatosan „tenyésztik a cigányokat”.
Hamis kérdésfeltevés, hamis keretrendszer, hamis megoldások.
…De mint tudjuk, az egyre több Jobbik-szavazó nem tévedhet. Azért a kurucinfós fiúk szempontjait is figyelembe kell venni. Mint ahogy a híveikét is.
Mint ahogy természetesen az enyémet is, aki ki szeretné irtani (mondjuk) a vörös hajúakat. Ugye?
41. labrys — 2015-04-15 17:21
@panamajack: tényleg meglepő, pedig nagyon jó posztok voltak, kösz így utólag is!
42. noirp — 2015-04-15 17:21
@professzorpizka:
Szerintem csak a szakbarbár suttyóké [kisegzisztenciának én is kisegzisztencia vagyok :D]
Neked és Trombnak egyaránt:
Azt egyébként én is látom, hogy a felsőoktatást ellepték…nem, nem a prolik, hanem az érettségijük és a jó képességük ellenére is rettentően tudatlan emberek.
Megoldást én nem a keretszámok és szakok agyatlan visszavágásában látok, hanem
1) az írásbeli és szóbeli felvételi vizsga visszaállításában — a mérnöki karról is ki lehessen már baszni valakit azért, mert kiderül róla, hogy képtelen egy 140 karakternél hosszabb szöveget értelmezni, vagy a gondolatait épkézláb módon szóba forgatni…
2) a közoktatás reformjában…ez azonban ismét rock &roll.
2a) Minimum 25 év (előkészítés, fokozatos bevezetés, kifutás egy 6-18 éves évjáraton, utánkövetés) és ugye mifelénk ciklusokban gondolkodnak…
2b) Komolyan át kéne gondolni mind a tantárgyi kereteket (csak tantárgyak legyenek-e, vagy vegyesen tantárgyak és többtémájú projektek — mint amivel most próbálkoznak a halzsíros finnek) … mind pedig a tárgyak tartalmát.
Mire gondolok
— TTK-s tárgyak: például, talán nem kell _minden_ gyereket megtanítani 14 évesen a hullámmechanikára, helyette lehet a kémiát kevesebb elméleti háttérrel, több gyakorlati haszonnal is nyomni (mi a műanyag? miért ne a kukába? miért ne öntsd össze a sósavat a hipóval? honnan jön a benzin? stb, ez mind olyan, amivel az átlagembert megfoghatod, mert hű, mindig utálta a kémiát)
— Matek: hagyjuk a faszba a legendát a diákolimpikonok országáró, ahol minden 17 éves fejben derivál. Deriváljon, aki TTK-ra/mérnökkarra vágyik.
De azt, hogy egy 30 éves ingatlanhitel-konstrukció kamatszámítását az érettségiig legyen képes megtanulni ÉS AZ EREDMÉNYT ÉRTELMEZNI … azt fontosnak tartanám. (A nagynyomtatott betűért elnézést, kurziválni szerettem volna)
— Egyéb: nem én vagyok az egyetlen, aki alapvető gazdasági/pénzügyi ismeretek tantárgyat szorgalmaz. De itt se azt tanítanám a kölyköknek, mi a BUX-index képlete, hanem kb. a Monopoly társasjátékkal kezdeném, utána végigvennénk 4 év alatt a pénzügy és a váll. gazd. alapelemeit. Sokat gyakoroltatnám őket. A kölyköknek mondjuk vállalatot kéne alapítani és vezetni, egy osztályon belül mondjuk 3 társaságot, kólásdoboz/mobilteló-dísz/mittudoménmi kereskedelmére. Ki szerez nagyobb piaci részesedést? — Az alapvető érzék úgyis bennük van: matricák, kártyák, anyámkínják cserekereskedelme képében.
— Töri mellé állampolgári ismereteket vennék föl a pakliba, mi az alkotmány és miért ciki, ha kiherélik alólad; mit jelent a parlament, a párt, az ombucman, a…És itt is lehetne gyakorlati foglalkozásokat tartani. Tanuljanak vitatkozni és _érezzék_ mit jelent egy polgári demokrácia. Így talán kevésbé lehet őket a nagytata meséivel vagy Logiszton kommentjével megvezetni.
2c) A napi egy óra — tornaterem nélküli — tesit és a betokosodott kádárista fapinák/keresztlóbáló idegbetegek által favorizált malaszttant vágnám ki a rőt picsába, ez evidens.
2d) arról viszont lövésem sincs, ezt milyen pedagógusi karral lehetne megvalósítani…
2e) Ehhez szvsz az kellene, hogy a Níp elfogadjon egy konszenzust: most 25 évig minden fölösleges zsozsó a közoktatásba megy; nem lesz nyugdíjemelés és pulykapénz, de talán a gyerek már nem lesz olyan vágóhídra nevelt, idióta, tekintélyre bandzsító hízott marha, mint én és te és a legtöbbünk, akiknek iskolás gyereke van.
Ha nem ilyen stílusban van elővezetve, hanem _tényleg_ a jövőre és az oktatásból sikeressé vált országokra hivatkozunk, talán átmenne.
Ha az iskolákban az első pár évben megszaporodnak a táblagépek és a tankönyvtől elvonatkoztatni képes tanárok, talán átmenne.
Maradtam kitűnő tisztelettel noirp, akinek bilibe lóg a keze.
43. Tromb74 — 2015-04-15 17:36
@untermensch4:
A tapasztalat azt mutatja, hogy a bűnözést leginkább az életszínvonal növekedésével lehet visszaszorítani.
Mivel elsősorban megélhetési bűnözésről van szó, a szankciók szigorításával nem lehet jelentős eredményt elérni.
Ha kenyérre kell a lopott szajré, akkor tök mindegy, hogy mi a lebukás következménye.
44. panamajack — 2015-04-15 17:44
@labrys: muszáj komolyan vitatkozni a jobbikos szimpatizánsokkal, ahelyett hogy alapból elhajtanánk őket a búsba. Az a stratégia ugyanis ugyanúgy megbukott (jogosan), mint a fideszes centrális erőtér (tőlünk jobbra is balra is mindenki szélsőséges) kommunikációja. Logisztonnak igaza van abban, hogy a Jobbik célközönsége (nem a hardcore nácik, hanem a Prof által leírt „kisegzisztenciák”) nem sok pozitív üzenetet kapott eddig balról. Akkor meg min csodálkozunk?
45. Tromb74 — 2015-04-15 17:59
@noirp:
😀 😀 😀
Van itt egy olyan probléma, amire nemrégiben jöttem rá. MinK nem csak hogy szarunk rá, mi lesz a gyerekeinkkel, de kifejezetten irigyek vagyunk a sikereikre, kínosan ügyelünk rá, hogy nehogy okosabbak legyenek nálunk.
Minap ülök a gyerekkel (2,5 éves) a hintaszékben nézzük a legújabb természetfilm szerzeményünket (persze csak 10 perc a megengedett), amikor rámutat egy lámára, aszongya vikunya. Na az meg mi? Mondom neki, az láma. Nem, vikunya, mondja.Vitának nincs helye, hozza az állatos atlaszát, megmutatja. Na, azóta én is tudom, hogy van ilyen állat, ráadásul tényleg ő szerepelt a filmben.
Itt elgondolkoztam, hogy a szereteten kívül még mi az ami fontos egy gyereknek.
Úgy gondolom, hogy a lehetőség, ami nekem csak korlátozott mértékben adatott meg, neki szinte korlátlanul áll rendelkezésére. Most érkezett el abba a korba, amikor a napi 150 miért? az alap. szerencsére a többségére még tudok kielégítő választ adni, a többinek meg utána tudok nézni.
Azt hiszem az egyik legfontosabb dolog, hogy a kíváncsiságát ki tudja elégíteni, most és a jövőben is (Hihetetlen, hogy egy ekkora gyerek, milyen információ mennyiséget bír befogadni.)
Azt hiszem, minden gyereknek ez lenne az egyik legfontosabb. Ha ezt tartanánk szem előtt, húsz év múlva beköszöntene Magyarországon a jólét meg a boldogság.
Az oktatásba tolni kell a lovét, ha kell, akár diktatórikus eszközökkel is.
46. panamajack — 2015-04-15 18:09
@Tromb74: „Az oktatásba tolni kell a lovét, ha kell, akár diktatórikus eszközökkel is.” – na ez az. Ettől lett sikeres Szingapúr és Dél-Korea, nem attól, hogy szétgumibotozták az ellenzékiek pofáját. Igaz, az illiberalizmus hazai bajnokai ennyit fogtak csak fel az egészből.
47. Tromb74 — 2015-04-15 18:12
@panamajack:
Nehéz feladat, de egyetértek
Viszont van egy korlát, amit nehéz átszakítani. Sajnos sok esetben pszichológiai akadálya van annak, hogy az észérvek és a tények eljussanak valakinek a fejébe.
A félelem, amiről beszéltem, a legősibb ösztön, amit csak akkor lehet legyűrni, ha az ember először elismeri, hogy rátelepedett a gondolkodására.
A frusztrációnak meg az egyéni sikerek a gyógyszere, amihez bátorság kell. …és itt vissza is kanyarodtunk a félelemhez.
Saját farkába harapó kigyó.
48. noirp — 2015-04-15 18:13
@panamajack:
Így, így 🙂
49. noirp — 2015-04-15 18:15
Tromb, ‘jack: Gyerekek, én itt hátradűlök, fölcsapom a csánkom az asztalra, kibontom a hideg kólát. Mindent megírtok helyettem 🙂
Hogy ölelgetném össze a fejeteket.
(Tromb: vikunyástul, atlaszostul. Már eleve az kivételes benned, hogy a gyereknek állatos atlasza van otthon)
50. noirp — 2015-04-15 18:17
@panamajack:
Itthon, ha elkezdenénk az oktatásba nyomni a pénzt, elkezdenének hőrögni a Parragh-féle vállalkozók, a nyuggerek, a sportolók,
az útépítők, a kőfaragók, a balett-táncosok, hogy MIÉRT PONT ŐK. Miért ők és mi miért nem?
Márpedig előbb-utóbb muszáj lesz.
51. noirp — 2015-04-15 18:21
@panamajack:
Hogyan vitatkozol azzal a — mindig hangosabb és veszélyesebb — szárnnyal, amelyik képtelen érvelni, vagy kibújik az érvelés kötelezettsége alól?
52. panamajack — 2015-04-15 18:26
@Tromb74 „Azt hiszem az egyik legfontosabb dolog, hogy a kíváncsiságát ki tudja elégíteni, most és a jövőben is” – erre mondják, hogy nem mindegy, hogy ha otthon a gyerek magára rántja a polcot, sörösüveg esik a fejére, vagy nagylexikon? (Ja, amúgy kb ennyi a zsidó siker titka…)
53. panamajack — 2015-04-15 18:27
@noirp: velük nyilván sehogy. De azért elmondom nekik is a véleményem, hátha lesz valaki a hallgatóságban, aki megérti.
54. noirp — 2015-04-15 18:29
@professzorpizka:
izé ecet, nem fb, hanem 444, de rendszeresen linkellek, ha adott vitában aktuális. Hátha.
55. Tromb74 — 2015-04-15 18:31
@noirp:
Nem annyira kivételes. Én is állat mániás voltam. Most is, amikor megtehetem, lerongyolok Gemencre szarvasokat fotózni (kajakból persze :D).
Egyébként abból a szempontból szerencsések vagyunk, hogy a feleségem gyereknövelési pszichológus, tehát a szakmai háttér is adott.
Én nekem naponta esik le az állam, hogy mi mindent tanul meg egy ekkora gyerek. Pl. az emlős, mint fogalom simán világos számára azon a szinten, hogy egy ismeretlen állatot biztonsággal passzint be ebbe a kategóriába. Minap rólunk is megállapította, hogy emlősök vagyunk 😀 😀 😀
A gyerek fényezésén kívül az lenne a mondandóm lényege, hogy lehetetlen az, hogy megfelelő odafigyelés mellett egy gyerek ne jusson el kb. 12 éves koráig odáig, hogy kibírja számítani egy hitel valós költségeit.
56. Tromb74 — 2015-04-15 18:32
@noirp:
Ja, és az ölelés viszonozva 😀
57. Tromb74 — 2015-04-15 19:03
@panamajack:
Ezt csak alátámasztani tudom. Az én szüleim nem voltak se értelmiségiek, sem pedig olvasottak (szerencsére a sör se volt tényező).
Az első könyv, amit a kötelezőkön meg a meséken kívül kaptam, az egy rendszertani könyv volt középiskolásoknak. Én akkor voltam 3. osztályos általánosban (ma is ilyen átgondoltan választanak nekem ajándékot :)). Hát én bebifláztam az egészet a prokariótáktól a Homo Sapiens Sapiensig. Bár nem lettem biológus vagy hasonló, de a mai napig rá vagyok kattanva a biológiára. Imádok evolúcióval, etológiával foglalkozó könyveket olvasni, és betegesen vonzódom a természethez.
Sokszor elgondolkozom rajta, mi lett volna, ha szüleimnek annyi könyve lett volna, mint nekem jelen pillanatban. Igazából a könyveim nagy részét az öcsémnél tartom, mert amikor összeköltöztünk a feleségemmel, akkor kiderült, hogy ha összeadjuk kettőnk házi könyvtárát, akkor 60 m2 kicsit kevés lesz.
Szóval ha hozzánk valaki váratlanul betoppan, nem lepődik meg rajta, hogy a gyerek éppen egy anatómiai tankönyvet tanulmányoz plüssmackóval a hóna alatt.
Rendkívül boldog vagyok ilyenkor, mert a gyerek kiköpött olyan, mint én voltam, csak neki nem kell várnia az iskolakezdésig, hogy megkaparintsa magának a könyvtár kincseit, minden ott van helyben. Ha 2,5 évesen az anatómiai tankönyvet akarja nézegetni, megteheti.
Hogy nincs értelme ilyesmivel traktálni a gyereket ilyen fiatalon?
Én nem fogom kicsavarni a kezéből. Ha rámutat a gerincoszlopra és megkérdezi, mi az, válaszolok rá.
58. Tromb74 — 2015-04-15 19:10
@Tromb74:
Most már csak az a kérdés, miért raktam következetesen „i”-t az anatómia után? 😀
59. yenoee — 2015-04-15 19:54
@panamajack:
Mindekeleőtt olvasnom kellett a posztodat róla, hogy ezt belássam 🙂
60. flashbang52 — 2015-04-15 21:06
Egyetértek. Mindennel és mindenkivel.
Az Indiai óceánban legjobb tengeri kajakozni.
Az ománi szultán fasza gyerek Pakisztánból importált rendőrökkel pofánvert mindenkit aki pofázott majd rájött, hogy ez nem jó. Ezért Kirugdalta a biztonsági erők és vámőrség parancsnokait + plusz az akkori gazdasági vezetést és behozott egy csomó népszerű intézkedést ( nem /nem stadionokat épített)
Nem kell 30 euro repjegyre. A nagykövetségeken is lehet szavazni ( egy szavazási after party-t azért meg lehet finanszírozni, hogy a kint élő mégiscsak elmenjen szavazni Na nem a nagykövetné saját készítésű pogácsája hanem a jóseggű konzuli asszisztensek miatt)
Akár tetszik akár nem EU és világértelemben véve ez az ország biztonságos.
100 emberből kb egy válik erőszakos bűncselekmény áldozatáva. (Gallup felmérés nem rendőrségi)( pld Írország és Anglia esetében ez 2-illetve 3) A bűncselekmények 70 % t bejelentik ( EU átlag kb ennyi) a bejelentett bűncselekmények 98 % ban indul eljárás ( sok ország van ahol ez nem evidens) és kb a 42 % át fel is derítik ( ez kb a világ átlag is) A szubjektív biztonság érzet az azonban más tészta. Az angol bobby vagy a japán omawari san) valahogy ezt jobban csinálja. ( formailag ugyan azt csinálja mint a magyar sün, de az érzés amivel a sértett/ károsult szembesül az egészen más. Pedig a végeredmény is szinte ugyan az 100 csirkéből ott sem lesz meg csak 12 és csirketolvajból is csak 42 kerül a rács mögé akkor sem hosszú időre. Az is igaz hogy egy angolnak vagy japánnak kevésbé fáj az ellopott csirke mert rövidebb időn belül tudja pótolni.
Ezt a mellőzöttség érzést pedig nem fogja feloldani az sem, ha körzeti megbizottat kinevezzük csendőrré mert nem a néven múlik. ( új csendőrséget úgy sem lesz képes felállítani senki,mert egyrészt nincs rá pénz, másrészt a Dunától nyugatra állandó létszám problémák vannak a rendőrségnél. – túl közel van Ausztria mint vonzóbb alternatíva).
Kb 10- 15 éve az MTA meg a bánatos tököm tudja milyen egyetemek milyen rektorai térden állva könyörögtek Boros Louinak és Horn Gyulának, hogy ne a kutatás fejlesztéstől vonják el a pénzt mert azzal nyírják ki a jövőt. BL és HGy válasza az volt, hogy minden egyetem és főiskola maga dönti el mit fizet vissza az állam kasszának. Naná, hogy mindenki a kutatás fejlesztési részleget szüntette meg vagy vágta vissza, mert se a bérekhez se a fenntartáshoz se a létszámhoz nem mert / nem akart hozzányúlni. Ami miatt akkor sírtak bekövetkezett.. Nincs eladható innováció, lassan eladható agy sem lesz / nem azért mert az uSA kiszivattyúzta./ Maradt az eladható rabszolga munka ( Mercedes Audi Tesco Lidl). Namármost lehet a rabszolga felszabadításra alapozva politikai programot hírdetni, de mi van ha sikerül ( Uramisten győztünk! Most mi legyen ?)
Akár vannak gyíkemberek Asthar kapitány szolgálatában akár nincsenek a közvélemény és önazonosság formálói ( média, tv rádió stb) elég jelentősen hozzárul ahhoz mi a fontos, mi nem mi az érték és mi nem. Ha egy ilyen erős hatású eszköz olyan ember kezébe kerül akinek az értelmi és erzelmi kvóciense csak szivárvány felvonulásig és kurvákig terjed akkor azt fogja értékké emelni ( 80 as években zajlott egy kis kulturális forradolam az USA tól északra fekvő nagy országban.Ugyanis az ottani irószövetségben/ vezető pozíciókban csak melegek ültek aminek lett egy olyan következménye, hogy csak a meleg irók által írt hasonló témájú könyvek kaptak elsőbbséget.a kiadóknál és a promotálásoknál. Ezt viszont kiverte a bíztosítékot azoknál akik nem ilyen témájú könyvekre akarták kiverni.) Lőn világosság. Kulturált módon ( buzizás nélkül) megoldották, hogy az irószövetség nem szólhatott bele milyen könyvek kapjanak elsőbbséget a kiadóknál, reklámügynökségeknél terjesztőknél.
Az elvándorlás természetes folyamat. Aki tanyán lakik az a faluba menne aki a faluban az kisvárosba aki a kisvárosba az a megye székhelyre aki a megye székhelyen az meg a fővárosba. A fővárosi egy külfödi fővárosb ésatöbbi. Az értelmesebb szülők erre bíztatják a gyerekeiket is ( a falusi gazdák EU -s pénzeik jó részét modern traktor helyett városi lakásra fordították a gyereknek) A világon még sehol nem találták fel azt a módszert hogy ezt a tendenciát megfordítsák Lassítani lehet megállítani nem. Nem véletlenül alakul a mega és gigapoliszok amiket a jelenlegi közigazgatási módszerekkel egyre nehezebben lehet irányítani ( lsd Mexico City) Jelenleg Mo-n a belül is van egy kelet nyugati vándorlás ami pár éve megugrott. 4985 Dunántúlra költözőre jut egy visszaköltöző! Ki marad ? Az öreg és a munkanélküli akinek a minimális tőkéje/ tudása sincs meg egy újra kezdésre. Hiába építene a Samsung chipgyárat Nyíribrányba nem találnának hozzá megfelelő munkaerőt.
Ja hogy mi a megoldás. Jobbik koalícióra lép a Fidezből kivált renegátok ( Jobblesz nevű) pártjával. A baloldal odáig jut el, hogy humorszinházakban azon fognak röhögni, hogy a Jobblesz az az angol jobless ( munkanélküli ) megfelelője. OV diszkréten hátravonul és átveszi a köztársasági elnöki megbízást. + 10 év ahatalomban + történelem könyv címlap. Az ország tovább süllyed egy további balkáni/ ázsiai szintre és ott fog vergődni vagy ötven évig ( hol jobbra hol balra regnáló kormányokkal akik segélyekből remélnek megélni ) amíg az Európai egyesült Államok a negyedik EurÁzsia tanácskozáson nem hoz egy döntést, hogy az elmaradott keleti régiókat fejleszteni kell és magas adókedvezményt és jó fizetést kapnak az oda családostól települő szakemberek. 🙂
61. panamajack — 2015-04-15 21:20
@flashbang52: „Namármost lehet a rabszolga felszabadításra alapozva politikai programot hírdetni, de mi van ha sikerül ( Uramisten győztünk! Most mi legyen ?)” – Daenerys Targaryen is éppen ezzel a problémával szembesül mostanság, pedig neki még Vona Gábornál is jobban áll a cukiságkampány! 🙂
62. yenoee — 2015-04-15 21:53
@noirp: Én se vártam tőlük ilyet… de az a szomorú, hogy – amint a Prof is írta feljebb – nincs olyan tömörülés ma Mo.-n, aki ezt a vonalat képviselné.
A Jobbik valószínűleg nem a Fideszt akarja nyúlni, hanem azt az ideológiát, ami már annyiszor (az MSzP-nek is) bevált: a kispolgári, kádár-nosztalgiától sem mentes populizmust. Ez az ideológia, a maga jól bejáratott fogalmi rendszerével persze kevés lett volna, ha a terjesztéséhez nem áll rendelkezésre a „befektetők” pénze, és a társutasok megjelenései (véleményformáló értelmiség: írók, művészek, újságírók).
Ezt az évtizedek óta változatlan struktúrát a folyamatosan romló minőség és a növekvő kockázatok jellemzik. Az ideológia a Jobbiknál eleve gáz, ám hiába fedték el egy kis cukisággal, most jöhet a dilemma: ha néppárttá kíván terebélyesedni, mérsékelnie kell magát egy csomó olyan kérdésben, ami hírét és népszerűségét megalapozta – híveket veszít. Ha konkrétumokat fogalmaz meg, az sem tetszhet mindenkinek – protest szavazatokat veszthet. E két dolog ráadásul elmoshatja a különbséget közte és a leváltani kívánt Fidesz-KDNP között, ami a bizonytalan szavazók miatt eleve rossz, ők otthon maradnak. (Persze mint azt Ajkán láttuk, nem szabad lebecsülni a helyi viszonylatban közismert és köztiszteletben álló arc – névtelen pártkatona mérkőzésének előre sejthető kockázatait sem)
A pénzforrásaik kapcsán nemzetbiztonsági kérdések merülnek fel, a kezdettől fogva. Társutasuk Usztics Mátyás – hát nem is tudom… hosszú távon hatalomban maradni nem tűnnek életszerűnek, na.
De ha mégis róluk kell beszélgetnünk, akkor az a helyzet, hogy ebben a populista, kétpólusú világok harcáról szóló ideológiában még mindig benne van a győzelem annak, aki a legügyesebben forgatja a már ismert, bevált lózungokat. Mert bár az is unja, aki épp most a legügyesebben felmondja, egyszerűen nincs más.
Nagy szükség lenne tehát egy MÁSIK ideológiára, ami nem a kádárista alapokról építkezik, sőt amennyire csak lehet, eltávolodik tőle. Ehhez – többen is írták mostanában – nem valami bázisdemokrata köldöknézésre, hanem kőkemény kommunikációs munkára lenne szükség. Rengeteg tematizált szövegpanel van, amire automatikusan átkattan az ember agya, ha akár egyetlen szerencsétlenül fogalmazott mondatot hall.
Ami tényleg nincs: felépített hiteles karakterek (by Prof), hosszú távon futó háttérmeló (szociológiai elemzések, kutatások) és polmarketing (ahogy Prof és jótündér is mondja).
63. zsanvalzsan — 2015-04-15 22:19
Hű, de beindultatok.
Hadd tegyek néhány megjegyzést, vállalva, hogy magamra vonom a dolgozó nép (keményen dolgozó kisember) haragját.
A rencerváltó tanulmányokat anno elolvastam. Rá is szoktam a blogra 🙂 Újra kéne olvasni, mert már elfelejtettem, mi volt bennük, így meg azért mégiscsak kellemetlen volna véleményt mondani. Nem lehetne a bloggazdit megvesztegetni valahogy, hogy a jelentősebb (tudom, mind az) írások ne süllyedjenek el? Valami link itt a főoldalon, vagy nem is tudom.
A gázkazános rezsicsöki szerintem tévedés. A meglevő parapet vackokat nem váltja ki, egyébként is akinek gázfűtése van, az nem is annyira csóró, még ha ő úgy is érzi. A hőszigetelés viszont sokkal okosabb dolog lenne, mert a csóringerek házát is lehet hőszigni, meg panelt is meg mindent és akkor kevesebb fát kell nekik megvenni/ellopni (nem kívánt törlendő), és akkor nekik is könnyebb lenne picinykét. Meg a gazdagnak is olcsóbb lenne a fűtése, ha még nem az. A hőszigetelt házba kevesebb gáz (fa, szén, stb) kell és akkor az oroszoktól függés is …
Az okítással valamit kéne kezdeni, nade nem úgy, ahogy itt írjátok.
Beleborítani egy rakás pénzt? Ebbe? Na nee…
Én úgy 25 éve végeztem egy műszaki fősulin. (Nem apukám, nem a te pénzeden, nem a te adódból, hanem kőkeményen a magamén, adózás után, munka mellett, és nem te vetted a könyveket se hanem én, és nem te tanultad a fejedet kockásra hanem én, és a nyelveket is a magam pénzén, a magam erejéből, úgyhogy szépen elmehetsz a búsba). Szóval, első félévben bejött a fizikatanár és teleírta a táblát mindenféle kriksz-krakszokkal amiket kiolvasni se tudott senki, nemhogy megértette volna. Ilyen körintegrál, meg felületi integrál, meg akárhány dimenziós parciális differenciálegyenlet, meg ilyenek. A latin meg a görög meg a franc tudja milyen ábécék mind ott voltak felkarcolva a táblára. Aki már látott ilyet az tudja milyen, a többiek meg higyjék el nekem, hogy rettenetes. Aztán bejött a villanytantanár, mindjárt azzal kezdte, hogy a (-1) -ből négyzetgyököt vont és erről a szokásáról a későbbiekben se mondott le. Mikor mi meg mind megtanultuk a szakközépben, hogy abból nem lehet.
Kb egy évre rá jutott oda a matektanár, hogy valami, a fentiekhez hasonló dolgot elmagyarázott nekünk. Most abba ne kössünk már bele, hogy a (-1) négyzetgyökét i-vel jelölte, a villanyos meg j-vel mert az i betű az szent. Addigra kb 25-ször hallgattuk meg, hogy a sok hallgató mennyire hülye, mert még ezt se tudja meg azt se, és borzalom az egész és úgyis mindenkit ki fognak rúgni.
Aztán, kb 10 év eltelt, valahol összefutottam volt tanáraim közül kettővel, akik pont a jó fejek közé tartoztak. (Volt ám nem jó fej is!) Kérdem, változott-e valami e téren, hát, csak a hümmögés, ajkak lebiggyesztése, meg hát bonyolult, meg senkinek se érdeke, meg ilyen válaszok.
Na, ebbe a felsőokításba nem szabad egy vasat se beletenni. Különben is, ott már késő.
Amúgy a jobbikosok magja az ELTE BTK töriszakon végzett. Jó mi?
Ha már oktatás, akkor azt az ovi – alsó tagozat vonalon kell megcsinálni legelébb. Aztán majd feljebb is, persze. Csináljunk először is rendes munkafeltételeket, aki még mindig szeret(ne) tanítani, az taníthasson. Legyen papír, meg tábla, meg szék, meg ilyenek. Egy osztályban legfeljebb 10 gyerek, jusson a tantónéninek ideje mindre. Ahol gyerek van, legyen iskola is, ne kelljen már Csengeléről másfél órát buszozni a kis pöttömnek, akkor se, ha „csak” egy cigánykölök.
10 évente egyszer kötelező jelleggel valahol külföldön tanítson a derék tanerő, hiszen a diploma tartozéka a nyelvtudás is, ugye? 🙂 5 évente egy év jusson neki katedramentesen. Ez nem szabi, van egy iskolában más dolog is a katedrán kívül. Azért, hogy ne savanyodjon be, mert egy olyan többet árt a társadalomnak, mint a komplett szélsőjobb együtt. Ezt a külföldi évet persze a külügy előtte jól megtárgyalja a fogadó országokkal, ahonnan meg cseretanárok jönnének, hogy kilegyen a létszám. Meg a nyelv 🙂
Az állam reformját azzal kezdeném, hogy elő egy papírt meg egy tollat. A papírra elkezdjük felírni, mi is az állam feladata. A hon védelme, az állam igazgatása, közrend fenntartása, meg ilyenek kerülnének oda. És akkor ehhez kapjon pézet, meg lovat meg csúzlit is, de akkor aztán tényleg ezt kell csinálni, nem kakaóbiztos szgépet meg stadionot meg a pannon puma se egy felüljáróra ugorgyon már, ha lehetne kérnem …
Ezt a listát akár alkotmánynak, akár alaptörvénynek nevezzük, az már mindegy.
Ja, még valami, a hajdan volt de szép volt, de jó volt magyar iparhoz:
Anno, ‘978 ban, mikor pont 8.-os voltam, volt egy földrajztanárom.
Ő azt mondta: mi kell a sikeres acélgyártáshoz?
Három dolog:
– Vasérc
– kokszolható szén
– Olcsó fuvarozás
Namost, kérdem tisztelettel, a háromból Ózdon, meg Diósgyőrben meg Sztalinvárosban melyik volt adott?
Segítek: Sztalinvárosban van Duna, ott lehet olcsón fuvarozni.
A többi feltétel? És a három közül pont a Sztalinvárosi marad meg legtovább. Nem fura?
És mi van a Ruhr vidéken? He? Ja, hogy ott meg mind a három ott van? Együtt és egyszerre? Akkor hogy akarunk mi ezekkel versenyezni?
Anno, kb ’80-ban, mikor ipari tanuló voltam, a Soroksári úti esztergagépgyárba kellett menni szakmai gyakorlatra. Na, ott meg miket csináltak? CNC esztergákat, volt ott még olyan is, amit Kanadába meg Japánba exportáltak. Azt nem kötötték az orrunkra, hogy ez üzletileg megérte-e, lehet, hogy a dollár annyira kellett, hogy akár veszteségesen is, nem tudom. De azt tudom, nem félanalfabéta sutyerákok csinálták azokat a gépeket. Bennünket akkor engedtek közel hozzájuk, amikor már fél éve ott voltunk, és látták az ottani szakik, hogy nem fogjuk tönkretenni.
És ez nem a finn példa, ez magyar. A CNC-nek a vezérlője is magyar (EMG) volt, szóval kevés, de azért volt jó példa is. Azóta az esztergagépgyár megszűnt, nem tudom, mi okból.
64. bertrand — 2015-04-15 22:35
@zsanvalzsan: „Nem lehetne a bloggazdit megvesztegetni valahogy, hogy a jelentősebb (tudom, mind az) írások ne süllyedjenek el?”
Nekem még az jutott eszembe, hogy a blog designján is lehetne kicsit változtatni, hogy jobban tükrözze az értékeit. Lehet, hogy a töklámpások nem bizalmat ébresztenek egy random idetévedőben 🙂
Illetve lehetne szorosabbra fűzni a kapcsolatot a többi blogrepublikos bloggal. A konteóblognak elég nagy látogatottsága van (100-150 like per bejegyzés), ha ott ki lenne téve pár ajánló, és nem csak a blog neve, akkor talán többen látogatnának ide is.
Persze kibic vagyok, és nem szoktam osztani facebookon (nagyon nem szeretek ott semmit megosztani), ami miatt lelkiismeret-furdalásom is van.
65. untermensch4 — 2015-04-15 23:10
@Tromb74: Az a baj hogy az életszínvonal emeléséről a legtöbb magyar szavazónak az jut eszébe hogy az állam adjon mert az jár. Itt meg is reked a téma mert nincs párt amelyik karcsúbb állammal vagy más kifejezéssel magára akarná haragítani a nagy létszámú közalkalmazottat, akiknek „jár” az állami munkahely, függetlenül attól hogy a gdp hány %-át költjük papírokra amíg sikeresebb országok kevesebbet…
Hasonló rövidített utat jár be a közbiztonságról való gondolkodás is. Csendőrpofon, (kádár)gumibot, a kézlevágós arab országokban sincs több félkarú ember mint nálunk.
A kenyeret senki nem vitatja, a gond az hogy a nagy fekete autóban ülő kigyúrtak és a nyomukban taposó feltörekvők látszólag érinthetetlenek a rendőrség számára. Ugyanígy van egy vegyes réteg amelyiknek a jelenlegi börtönrendszer a tárolás-rehabilitációból csak a tárolást tudja megvalósítani (innen a hosszabb büntetések iránti igény), a rehabilitáció pedig inkább negatív mint nulla. Így aztán a frusztrált emberek a harmadik alapfunkciót, a megtorlást akarják erőltetni. Nem nehéz analógiaként arra gondolniuk hogy ha egy forint miatt hosszas vesszőfuttatás az apeh részéről okés és rendben van akkor olyan büntetés ami után jobb összállapotban van a tettes mint az áldozat, nincs rendben.
66. untermensch4 — 2015-04-15 23:21
@zsanvalzsan: Az NCT is magyar CNC-féleség volt, 80-as években. Műszaki tanár szerint (pár éve) az iskola birtokába került FANUC vezérléses gép egy rossz vicc a régi NCT-hez képest. Meg az is hogy a költségeken őrködők előbb adnak ki egységnyi pénzt egy raklap színes krétára (rajz-szakos iskola leszünk mert az jó) mint egy marék lapkára az esztergához (néhány vasdarab ennyibe kerül?! nem kell a tanműhelyben annyit randalírozni, balesetveszélyes).
A nem létező CNC-gyártásból mostanában kellene sarjadnia a 3D-nyomtató-gyártásnak 🙁
67. Tromb74 — 2015-04-15 23:59
@zsanvalzsan:
Én ’89-ben a FÉG-ben ügyködtem szakmai gyakorlaton a Soroksárin. Volt ott kérem szikraforgácsoló tömb meg huzal is, CNC meg PNC garmadával.
Egy dolog nem volt már ott akkoriban, produktum. Oké, az AMD-ket még nyomatták, de a vagyonokat érő géppark jelentős része ott porosodott, az ember szíve megszakadt.
Az oktatásba való pénz pumpálást természetesen nem úgy gondoltuk, hogy a jelenlegi állapotot vinnénk tovább, csak drágábban.
Ahol pénz van, ott a szakember is megjelenik rögvest, legyen szó tanárról v. menedzsmentről. Na persze alapjaiban kellene megreformálgatni az oktatást, de ahhoz is zsére van szükség.
68. becsuszoszereles1k — 2015-04-16 13:35
A poszt utolso fejezetevel – „Hamis remenyek’ – teljes egyetertesben, ha gyoz(ne), nem azert gyoz, mert hamisak a remenyek, az mar kovetkezmeny, hanem azert, mert a remenyek politikai tenyezokent lattatnak az emberekkel egy hamis kepzodmenyt! Ami – @panamajack tetelesen leirta, hogy hogyan es miert; tobben pedig vilagosan kifejtettek a reszleteket is (Panamajack es Pizkaprof.) – tulajdonkeppen egy leggomb!! Ugyanis, majd amikor ez a leggomb kidurran, akkor lesz kurvanagy a baj… Ugyanakkor egyaltalan nem osztom a „barna” mint „jo lecke” allaspontot! Az, ha arra vezet majd az ut, mert senki nem tett ellene, vagy mert mindenki rahagyta, az megint mas, de nem jo lecke – sok jo lecke volt eddig is, csak az nem igy mukodik, mert tulajdonkeppen nem is mukodik…
69. Tromb74 — 2015-04-16 14:19
@becsuszoszereles1k:
Olyan szempontból működik, ahogyan Németorszábgan is. Egy jó időre kiábrándultak a barna összes árnyalatából. Persze azon az áron nem éri meg.
Azt viszont nem árt figyelembe venni, hogy Hitler egy olyan korszellemben tevékenykedett, ahol a feketéknek nem volt szavazati joguk, sőt az USA déli államaiban még lényegében rabszolgatartás folyt. A nők is csak éppen próbálgatták a frissen megszerzett jogaikat. Az antiszemitizmus egyáltalán nem volt szalonképtelen még Magyarországon sem (Móricz v. Mikszáth?), és nyugaton sem.
A jelen állapotok közepette a Jobbik nem tud olyan törvényeket, rendeleteket hozni, ami csak színtisztán a cigányokat, zsidókat v. akármiket érinti.
Gyakorlatban nehéz a szegénységben élő 6 gyermekes túlkeresztény családot elválasztani a hasonló körülmények között élő cigány családoktól.
A Jobbikot azok fogják megbuktatni, akik esetlegesen hatalomra emelik. (véleményem szerint).
70. panamajack — 2015-04-16 14:50
Nézzétek meg mit ír a Mandiner hűdeokos „mérsékelt konzervatív” elemzője. A fejemet fogom… 🙁
http://mandiner.blog.hu/2015/04/16/lehet_mas_a_jobbik_12_pontban_a_nemzeti_radikalizmusrol
71. Tromb74 — 2015-04-16 16:49
@panamajack:
Megkezdődött a szokásos folyamat. Emberarcúvá kozmetikázzák a lehetséges jövőt, mert félnek szembenézni a valósággal.
Nagyjából ezt csinálta Európa és az USA Hitler és az NSDAP hatalomra kerülése előtt. Na nem az NSDAP és a Jobbik között akarnék párhuzamot vonni, hanem a töketlen szövetségesek és a jelenlegi balközépliberálkonzervatív csoportosulás között.
Ahogy Pizka is remekül kifejtette a tűrdefrancos metafórájában a tényállást, én is csak azt tudom mondani, lefeküdtünk a csatamezőn arccal a sárba, még a harcok előtt. Megpróbáljuk elhitetni magunkkal, hogy ez nem is olyan rossz pozíció, sőt számos előnye van. Pl. így nem lehet elesni, meg a surranó se kopik el a talpunk alatt.
Remek stratégia.
72. becsuszoszereles1k — 2015-04-16 17:00
@Tromb74:
Igen, igaz – bar teljesen nem kell elvonatkoztatni a szocialpszichologiatol. 😛
Megis most sokkal fontosabb az ‘oroszberenc hazaarulas’ ebben a konstellacioban (es persze a sok-sok plusz veszely);
ugyanakkor ha mar most ilyen vilagosan kirajzolodik, hogy – akarki, tegyuk fel sajat valasztoi – meg fogjak buktatni, akkor minek kellene ezt a vargabetut megtenni, megtetetni a tarsadalommal?
73. Tromb74 — 2015-04-16 17:36
@becsuszoszereles1k:
Nem kell, ez csak a plan B.
Félek tőle, hogy a rajongóik annyira bezombultak mostanra, hogy nehéz (sőt) őket kizökkenteni.
Logisztont pl. nem is tartom igazi zombinak, de az orosz összefonódásra való utalást élből hárította. Nem hiszi el, mert nem passzol a romantikus történethez, amibe elfehéredő ujjakkal kapaszkodik.
Úgy tűnik, a maradékra kell koncentrálni, akinek maradt még egy csepnyi esze. Őket kell megszólítani.
https://www.youtube.com/watch?v=t99KH0TR-J4
74. labrys — 2015-04-16 18:28
@panamajack:
érteni vélem, amit mondasz, de sajnos nem látom benne a megoldást.
A szélsőséges, előítéletes gondolkodás és világkép elsődleges jellemzője, hogy _érzelmi_ alapú. Azaz a szerencsétlen hülye rasszista azért fog niggerezni, cigányozni, arabozni stb., mert 1) halmozott kisebbrendűségi komplexusait képtelen mással kompenzálni (csak vagy főleg arra tud büszke lenni, hogy ő aktuálisan nem „nigger”, cigány, arab stb.) 2) mert annyira primitív a világképe, olyan elégtelen a háttértudása (soha nem tanult meg tanulni), hogy képtelen akár csak kicsit is komplex problémákat, helyzeteket átlátni – ergo a legócskább propagandaszólamoknak és legidiótább hazugságoknak fog bedőlni, és azokat fogja lelkesen visszhangozni. Mert csak azokat érti. (Érdemes nézegetni ebből a szempontból is pl. a jobbikos o.gy.-i képviselők helyzetét a képzettségek frontján…)
„Kondratyev-ciklus meg CDS-felár, egy lófaszt! Kisapám, azok a büdös cigányok meg zsidók tehetnek mindenről, a vérükben van!”
(És mielőtt valaki az ELTE-s jobbikos köménymaggal jönne: egy egyetemi diploma semmire sem garancia, különösen nem az intelligenciára és/vagy a széles körű tájékozottságra.)
A fentiekből viszont sajnos az következik, hogy a racionális érvekkel az ilyen személyek nem meggyőzhetőek. (Még azokban a ritka esetekben sem, ha netán kifogynak a saját elképesztő – és persze hajmeresztően tudatlan/tudománytalan – érveikből, mivel ekkor is legfeljebb az fordulhat elő, hogy csak még dacosabban vagdalkoznak, hiszen épp a hitük alapja, saját kisebbrendűségi érzésük erősödik minden egyes – törvényszerűen – elvesztett vitával.)
Ahogy egy vallási fanatikust sem lehet észérvekkel meggyőzni – mert teljesen más, nem racionális alapokon nyugszik a világa -, úgy pl. a vérjobbikos híveket sem.
Az _eszméikkel_ lehet, sőt kell vitázni, de az ezeket képviselő személyekkel – szerintem – nem szabad. Mivel azzal pusztán azt érjük el, hogy egyenlő tárgyalópartnereknek ismerjük el őket & megvitatásra érdemesnek az eszméiket. Azaz mi magunk legitimáljuk a létüket.
Az ‘elhajtani a búsba’ elképzelés bukott voltával kapcsolatban: manapság igen sokan ismételgetik ezt az érvet, hogy ti. a karantén nem megoldás a nácikkal szemben.
Ami engem illet, én igen hálás lennék, ha bárki rá tudna mutatni az elmúlt 25 évben bármilyen rövid időintervallumra, amikor a magyar közbeszédben _valóban_ megvalósult a náci beszéddel szembeni karantén. Természetesen egyszerre úgy a média, mint a politika szintjén.
Merthogy az nem karantén, ha ugyan majdnem mindenki a hajón marad, „csupán” a féleszű Will szökik mégis a partra, de őt nem kell komolyan venni; tudjuk, milyen a bolond Will, és nem is volt olyan nagyon tele fekélyekkel, de tényleg… (Egészen addig, amíg aztán hirtelen minden szomszédunk lesz nem is olyan nagyon tele fekélyekkel…)
75. untermensch4 — 2015-04-16 19:26
@labrys: „Ahogy egy vallási fanatikust sem lehet észérvekkel meggyőzni – mert teljesen más, nem racionális alapokon nyugszik a világa -, úgy pl. a vérjobbikos híveket sem.”
Ha direkt vízzel nem lehet oltani a heves tüzet akkor jöhet az ellentűz. Érzelmi alap… érzelmi alapon jó nagy hagyománya van az oroszok iránti utálatnak. Nem kell őket meggyőzni ha úgyem lehet, elég emlékeztetni hogy ’56-ban gyarmatosítottak minket az oroszok, és fehér ember nem felejt..!
76. Tromb74 — 2015-04-16 20:34
@labrys:
„Az _eszméikkel_ lehet, sőt kell vitázni, de az ezeket képviselő személyekkel – szerintem – nem szabad. Mivel azzal pusztán azt érjük el, hogy egyenlő tárgyalópartnereknek ismerjük el őket & megvitatásra érdemesnek az eszméiket. Azaz mi magunk legitimáljuk a létüket.”
Ezzel nem értek egyet. A létük legitim, akár tudomásul vesszük, akár nem. Eszmével direktben nem lehet vitázni, csak az azt képviselő személlyel. A vita (párbeszéd) pedig az emberiség egyik legnagyobb „találmánya”. Lásd pl. Platón stb.! A legjobb lehetőség arra, hogy mindkét fél szélesítse látókörét, csiszolja az elméjét. Én eddigi életem során a legtöbbet viták közben tanultam.
77. untermensch4 — 2015-04-16 21:13
@Tromb74: „Én eddigi életem során a legtöbbet viták közben tanultam.”
Egy tagtól (nem tudom pontosan minek a tagja de nagyjából tudni elég) láttam a legmegdöbbentőbbet így, vitában. Tehát a kopasz fiatalember kulturáltan elővett egy kis könyvet és mutatott egy Gandhi-idézetet a militarizmus alátámasztására.
Attól a bizonyos Gandhitól…
Félretéve a szöveg- és történelmi kontextusból való kiragadást, tetszett a stílus. Pedig ránézésre nem tűnt ígéretes beszélgetőpartnernek.
78. Tromb74 — 2015-04-16 21:27
@untermensch4:
Igen, ilyen esetben legalább van valami alap, amire lehet építeni.
Félreérteni és érteni valamit nem olyan nagy különbség 😀
79. becsuszoszereles1k — 2015-04-17 01:03
78. @Tromb74: Valahogy ugy! 😀
_____________________
76. @Tromb74: De, a szovegunkkel legitimalunk valamit – ami amugy persze letezhet akar… [I-n tiz szoval teremtette a vilagot – milyen erdekes mondas lehetne, ha belegondolnank.]
Kontrol kerdes: Legitim-e a kerti gyom? 😀
80. Tromb74 — 2015-04-17 08:49
@becsuszoszereles1k:
Gyom-e a rukkola? (szerintem az :D)
Bárhonnan nézzük, ez egy legitim párt.
81. panamajack — 2015-04-17 08:50
@labrys: egy kérdés: hogy akarod karanténba zárni a magyar választók 20-25 százalékát? Különösen, hogy a valóban liberális meggyőződésűek aránya úgy 5-10 százalék lehet? Nekem ez nem tűnik túl realisztikusnak…
82. Tromb74 — 2015-04-17 09:32
@panamajack:
hát meg úgy eleve. Ha az ország negyedéből forradalmárt csinálsz, akkor forradalmat csinálsz.
83. untermensch4 — 2015-04-17 09:44
@becsuszoszereles1k: Hmmm… 🙂 Létezik egy gyomnövény aminek egyik fedőneve is „gyom”, illegitim de eredetileg többféle ipari alapanyagnak is jó. A betiltása és az ellene folytatott háború nem hozta meg a várt eredményt viszont nagyon sok pénzbe került.
84. komojtalan — 2015-04-17 11:12
Most talán a kommentek jobbak mint maga a poszt. Sokan látjuk mire kellene koncentrálni egy váltópártnak, csak az a kérdés miért nem látják azok akik kormányozni szeretnének 2018 -tól? Több fontos dolgot látok, amikből már 1-2 többet érne, mint az hogy tiltakozunk a MTVA -ban elszórt évi 80 milliárdon, stb … Nekem az a párt volna szimpatikus aki a következő dolgokból minél többre adna elfogadható programot: Oktatás, közbiztonság, egészségügy, adó- és jogbiztonság. Nem olyan nagy dolgok ezek, de az emberek közel 100% -át érintik. Megmondom őszintén nem érdekel hogy X Jobbikos beleköpött a Duna parton a abba a bizonyos cipőbe, nem érdekel ven e tetoválása vagy nincs, stb … Persze a véleményem meg van róla, de ezek csak látszatok. Engem az érdekel hogy ne kelljen 2 hónapot várni egy reuma vizsgálatra, ne kelljen moslékot ennem a kórházban, ha ellopták az autómat azt keressék és ne az út menti pénzbehajtás menjen csak, a gyerekem azt és oly módon tanulja amit az életben hasznosíthat, ne kelljen googlen 1 órát nézegessem, hogy mehetek le Vácra útdíj fizetése nélkül, stb … Ezek nem nagy dolgok, de mindegyik hozhat pár szavazót, de azok összeadódnának.
85. flashbang52 — 2015-04-17 14:06
@panamajack:
Daenerys ?!! Az a szőke luvnya ? Vagy a vörös ? Végül is mindegy 🙂 Hogy stílszerű maradjak Tolnám, mint cigány gyerek a lopott biciklit !!! 🙂
A pszichológia jelenlegi állása szerint az elmebaj egyik jellemzője, hogy a beteg újra és újra ugyanazt a tevékenység sort/ műveletet,/ gondolkodási folyamatot , ismételgeti miközben abban hisz ,hogy a végeredmény minden alkalommal más lesz. Ha ez igy van ( márpedig miért ne lenne) akkor az elmúlt X+ 20 év politikusai részére könnyedén ki lehet állítani a sárga cédulát. Előre tekintve megintcsak ez sejlik fel: Ugyan azt próbálják megcsinálni és abba reménykednek, hogy ha más nevet adnak neki akkor az eredmény is más lesz.
86. labrys — 2015-04-17 15:03
@Tromb74: abban egyetértünk, hogy valóban nem értünk egyet mindenben. 🙂
„A létük legitim, akár tudomásul vesszük, akár nem.”
Én úgy gondolom, a náci eszmék léte sehol és soha nem legitim. A nácik által meglovagolt problémák, feltett kérdések persze ettől még lehetnek nagyon is létezőek, a hatalmuk olykor nagyon is valóságos hatalom – de maguknak a _náciknak_ (a náci eszméket vallóknak) a működése és az elvei számomra épp annyira illegitimek, mint a kiskorúakat erőszakolók, vagy nyugdíjasokat 200 forintért baltával agyonverők működése (és eszméi).
Természetesen mind kiskorúakat erőszakolók, mind nyugdíjasokat baltával agyonverők, mind nácik tömegével élnek a Földön, de a tetteik ettől még ember(iség)ellenes bűncselekmények. Amelyeket véleményem (plusz a BTK) szerint _semmi_ sem legitimálhat.
„Eszmével direktben nem lehet vitázni, csak az azt képviselő személlyel.”
Nem értek egyet. Szerintem nagyon is hatásosan lehet eszmékkel vitázni szórólapokon, előadásokon (vö. Mindentudás Egyeteme etc.), diavetítéseken, tévé(etc.)reklámokban, brossúrákban, okostelcsis appokban, könyvekben, filmekkel, zenei klipekkel, szexvideókban, bábműsorok keretein belül, falra akasztható hímzések által stb., stb. Egyáltalán nincs szükség arra Goebbels vagy Rosenberg (stb.) személyes jelenlétére, hogy megmutassuk az eszméik embertelen/illegitim/képtelen voltát. És pláne nincs szükség arra, hogy mi magunk tüntessük fel őket elfogadható vitapartnerekként.
„A vita (párbeszéd) pedig az emberiség egyik legnagyobb »találmánya«.”
Ebben tök igazad van.
„A legjobb lehetőség arra, hogy mindkét fél szélesítse látókörét, csiszolja az elméjét. Én eddigi életem során a legtöbbet viták közben tanultam.”
Elhiszem, és ebben ismét igazad van. Csakhogy fentebb kimondatlanul feltételezed, hogy 1) az esetleges náci „vitapartnereknek” is ugyanez lenne a céljuk, ti. a látókörük szélesítése, az elméjük csiszolása (ami szerintem végzetesen naiv hit a részedről), illetve 2) az esetleges náci „vitapartnerek” is pontosan úgy tiszteletben tartanák a kulturált vita szabályait, mint a többiek (ami szintén végtelenül naiv elképzelés), valamint 3) az esetleges náci „vitapartnerek” „érvei” ugyanabban az értelmezhetőségi mezőben találhatóak, mint a racionális, számszerű és tudományos érvekre támaszkodó ellenfeleikéi (ami viszont teljes tévedés).
Másképp: egy náci emocionális érvekkel fog operálni („a vérükben van”), és fittyet hány a genetikai/történelmi/stb. tényekre – mivel az _ő_ célja a hallgatóság/közönség érzelmi befolyásolása. (És pontosan tudja, hogy míg az átlagos célközönség már egy – valós, hiteles, igaz – populációgenetikai/történelmi ellenérv első két idegen szava után elveszti az érdeklődését, ill. egy büdös szót sem fog érteni abból – minek következtében elküldi majd magában az azt fejtegető szemüveges értelmiségit a ’csába -, addig a náci által mosolyogva odavetett „a vérükben van, és kész” tételre lelkesen bólogatva fog rezonálni, mert azt megérti, és az ismerős a számára.)
Egy nácinak soha nem a tisztességes vita lesz a célja (pláne nem a tanulás), hanem kizárólag a propaganda, illetve az, hogy mennyiben segíti mindez az eszméi terjesztését, továbbá a hatalma/népszerűsége növelését. Ha tanulni akarna, ha nyitott lenne, ha nem érzelmi/tudománytalan/előítéletes alapon közelítene a világhoz, akkor eleve nem lett volna belőle náci 🙂
87. labrys — 2015-04-17 15:13
@panamajack:
Eszem ágában sincs a magyar választók tömegeit karanténba zárni. Csak azt a néhány ezer igazi, tudatos nácit, illetve a hivatalos szervezeteiket, propagandaeszközeiket, hírcsatornáikat kellene undorító persona non grataként/szennyforrásként kezelni. Persze nem kellene őket szeméttel megdobálni az utcán, pusztán sehol, semmilyen formában nem lenne szabad szóba állni velük, terjeszteni a szavaikat, tudósítani a tetteikről, felhívásaikról, reklámozni az intézményeiket és képviselőiket stb., stb. Félreállni, ha közelednek, nem leülni egy asztalhoz velük, minden kezdeményezésüket bojkottálni/felülkeretezni stb.
A rájuk szavazó, vagy feléjük hajló választói tömegeket pedig felvilágosítani, tanítani kellene, továbbá ellenpropagandával megcélozni. Illetve ahogy már ti is leírtátok itt számtalanszor: az egyik leghatékonyabb fegyver a nácik ellen az lenne, ha az általuk meglovagolt problémákra (amelyekre ők tragikusan hamis, ámde primitívségük miatt népszerű válaszokat kínálnak) valamilyen politikai erő hiteles, működő válaszokat adna.
88. panamajack — 2015-04-17 15:27
@labrys: akkor végül is ugyanazt mondjuk.
89. becsuszoszereles1k — 2015-04-17 16:54
@untermensch4:
Ha az ellentmondasra gondolsz, akkor az nincs….Hmmm… 🙂
90. becsuszoszereles1k — 2015-04-17 17:10
84.@komojtalan:
Az, ha valaki lekop egy emlekmuvet, vagy van tetovalasa, az eppolyan defekt, mint az, hogy nincs oktatas, nincs egeszsegugy etc.: emiatt kop le valaki egy emlekmuvet, vagy van tetovalasa, ami miatt viszont nincs oktatas, eu. etc….
Partok nem csinalnak embereket es orszagokat (ha valami, akkor ez a latszat!), hanem emberek es nemzetek csinalnak partokat. Ne gondolkozzunk mechanikusan!
91. professzorpizka — 2015-04-17 17:13
@labrys: Igen, ugyanazt mondjuk.
92. becsuszoszereles1k — 2015-04-17 17:22
86.@labrys
Koszkoszkoszonom! Pont ezt akartam felvezetni! 🙂
„Ha tanulni akarna, ha nyitott lenne, ha nem érzelmi/tudománytalan/előítéletes alapon közelítene a világhoz, akkor eleve nem lett volna belőle náci :)”
Mas szoval: a @labrys altal felsorakoztatott (es kifejtett) tulajdonsagok kozneve: ‘naci’! De ha nem vesszuk komolyan a szavak valodi (eredeti) ertelmet, akkor nem fogunk tudni disztingvalni a fogalmak es jelentesek kozott (vagy ha tudatosan tesszuk), no es mindket esetben tevedunk, s meg az is lehet, hogy demagogga valunk konnyen. Vegtelenitett gondolatsorral van dolgunk…. 😀
93. becsuszoszereles1k — 2015-04-17 17:33
@becsuszoszereles1k:
Az elozo posztban @logiszton utalt a Jobbik programjara, amit @Tromb kicsit szetszedett – sajnos elcsuszva 1-2 jobbik-fele szonoki bananhejon…
Szoval a nagy jobbik-fele latszat (Jobbik-fele, tudom) arrol szol, hogy a roka hogyan „hegeduli ki” a hollo ‘szajabol’ a sajtot….
94. zsanvalzsan — 2015-04-18 12:45
@Tromb74:
> Ahol pénz van, ott a szakember is megjelenik rögvest, legyen szó tanárról v. menedzsmentről.
Előbb megjelenik a korrupció, a hiénák, s ha marad némi hely, meg levegő, megy zsé, akkor valamikor talán a szagértelem is.
Ez pech, de nézd meg az EU beruhákat.
Erre is figyelni kell, amikor a programot dolgozod kifele.
> Na persze alapjaiban kellene megreformálgatni az oktatást, de ahhoz is zsére van szükség.
Első pillanatban nem. Tudom, hülyén hangzik, de nem a pénz az első.
Előbb tudni kéne, mit akarunk csinálni.
Ezt egy ú.n. program-ba leírni.
Ezt fogjuk csinálni, ennek következtében ez és ez fog történni, csekély részben 5 év múlva, nagyobb részben 20 év múlva lesz eredménye.
És akkor ehhez tessék szíves ennyi pézet ideadni és csak kevéssé piszkálni meg átalakítani minket.
Így megoldható (lenne). Mert igenis van, aki hajlandó diófát ültetni, pedig tudja, hogy a dióból majd csak az unoka fog sütit enni, ő is csak akkor, ha a szél közben nem túl erős.
95. professzorpizka — 2015-04-18 13:06
@zsanvalzsan: ebben egyetértünk. Szakpolitikai posztokon gondolkodom, de azt a kedves olvasóknak kellene megírni. Ahhoz viszont kellene egy picit nagyobb közönség, ezért előbb toborzó poszt lesz, hogy orvos/tanár/mérnök/buszsofőr körökben kicsit népszerűsítsük a blogot.
A format valami olyasmi lesz, hogy írok bevezetőt, és a kedves kommentelőknek kellene összehozni a tutit.
96. zsanvalzsan — 2015-04-18 15:25
@professzorpizka:
Előtte valamit faragni kéne a blog megjelenésén, mert, mint azt korábban már megreklamáltam vala, a régebben írott posztok eltűnnek a süllyesztőben, és nem igen lehet előbányászni őket többé, kivéve, ha valaki tudja, mikor mi jelent meg.
97. tiboru — 2015-04-18 19:55
@noirp:
„A kölyköknek mondjuk vállalatot kéne alapítani és vezetni, egy osztályon belül mondjuk 3 társaságot… ”
Úgy tíz éve mondtam először, hogy a Simcity-t kötelezővé tenném a hatodiktól egészen a tizenkettedikig. És ne érettségizhessen, aki nem képes egy 15-20 ezres virtuális várost legalább 50 (ugyancsak virtuális) évig fenntartani, jelentősebb tartozás felhalmozása nélkül.
98. flashbang52 — 2015-04-18 20:44
@tiboru:
Kár hogy nem védetted le 🙂 Az unokaöcsem kedvencebbik feleségének egyszem gyermeke gazrabló niggerverő rablókapitalisták által fentartott közép iskolában szerezte meg az alapvető ismereteket. ( aki látott már ilyet az tudja, hogy kicsit másképp nézz ki az oktatás arrafelé). Házifeladat helyett mindenféle researchokat meg esszéket kell gyártaniuk. Volt egy olyan tantárgyuk is, hogy gazdasági ismeretek ( alapfok) No ezen belül az egyik research feladat éppen ez volt a Cities nevű játékban kellett ( multiplayerben) 3 kölöknek egy várost felépíteni és működtetni ( majd a tanulságokat egy demoban összefoglalni a többiek okulására) Ja és csak hard fokozaton nyomhatták nem volt benne jóságos EU segély meg extra pénzcsomagok. 🙂 No most a gyerkőc az IBM egyik cégénél dolgozik ( nem takarító 🙂
99. untermensch4 — 2015-04-19 07:58
@tiboru: Ez érdekes. Jómagam a „sid meyer’s civilization”-be öltem jónéhány munka(szórakozás)órát. S.P.Huntington „Civilizációk összecsapása…” c művéről nem is tudtam még olyanokkal jól elbeszélgetni akik hasonló tanulmányoktól mentesek… 🙂
100. untermensch4 — 2015-04-19 08:12
@professzorpizka: Egyrészt zsanvalzsan blogformátumos megjegyzését támogatnám, a jól eltalált formátum kell a tömegbloggá váláshoz. Másrészt a tömeg tömeges kommentelést is jelent majd, ennek összes velejárójával. Idővel elengedhetetlen lesz az állig felfegyverzett moderátor(ok) hadrendbe állítása és még úgy is szétoffolják vala majd a trollok a jobb témákat.
Eme felvezetéssel zseniálisnak gondolt ötletemnek ágyaztam volna meg ami a következő:
Akkora karakterszám a komment-íráshoz hogy ne írjanak regényt. Törlés helyett kitakarás/karantén amit a hozzászóló neve+”cenzúrázva xyz okból) egy-két sorban megjeleníthetően jelez és akit nagyon érdekel az kiélheti mazochista hajlamait mindent elolvasva.
A korábbi posztok kereshetősége, címkék problémája pedig idővel csak nő, állítólag.
101. professzorpizka — 2015-04-19 11:00
@untermensch4: ezügyben viszont tiboru alapító atyával kell egyeztetnem
102. komojtalan — 2015-04-19 12:17
@professzorpizka: Én már reklamáltam az átalakításnál, az a baj hogy sokan RSS -n követjük a blogo(ka)t. Viszont valami el van szúrva, mert a RSS minden blogból csak az utolsót hozzá, lehet az akár 2 éves is: Közzétéve: 2013-09-13 Szerző: tiboru Uniós csemege (Hírsarok), stb … El kellene azon is gondolkozni ha valahova 2 éve volt poszt kell az a blog még? Ez nem a RSS hibája, mert különálló blogoknak tekinti a valóban különálló blogokat, viszont csak 10 találatig listáz a RSS. Tehát lehessen blogonként előfizetni a RSS -re és mondjuk 10 találatot hozna ki mindegyikből. Most a BlogRepublik a fő blog, de minden egyes alblogból csak az utolsó látszik közzétételtől függetlenül, tehát az is megoldás volna ha maradna a főblog, de időrendben kiszorítaná azokat amelyek ugyan technikailag más blogok, viszont nem volt közzététel. Magasan te publikálsz legtöbbet, utána a konteó jön, a többi szóra sem érdemes.
103. professzorpizka — 2015-04-19 12:47
@komojtalan: továbbítom, mert ez nekem kínai 🙂
104. bertrand — 2015-04-19 16:01
@komojtalan: szerintem nincs probléma, mert lehet egyenként is feliratkozni a blogokra, a Ráérünkre pl. itt:
https://raerunk.blogrepublik.eu/feed
Megnéztem, ez a feed 10 bejegyzést tartalmaz, de ha profi rss-olvasót használsz (pl. az Opera olvasója), az el is menti a régebbi bejegyzéseket.
Az persze igaz, hogy a blogonkénti rss-feedek sehol sincsenek kitéve kis narancsárga ikon formájában, ahogy szokás lenne. Viszont a feedolvasók általában autmatikusan tudják, hogy a /feed, vagy a /rss könyvtárban kell keresni a feedet, szóval nagy gond nincs.
(Az megvan egyébként, hogy hazánk nyelvújító informatikusai, akik a „homepage”-t is majdnem „ottlapra” fordították, a „feed”-ből „abrak”-ot akartak csinálni? RSS-abrak :D)
105. untermensch4 — 2015-04-20 06:52
@professzorpizka: „minden egyes alblogból csak az utolsó látszik közzétételtől függetlenül”
Úgy vélem ez az a jelenség amikor a „Ráérünk”-re kattintva döbbenek rá hogy a főoldalhoz képest van másik új poszt is. Az RSS nevű izével kapcsolatos feketemágia nekem teljesen ismeretlen, ezt csak azért említem mert a hozzám hasonló digitális analfabéla olvasók is előfordulhatnak majdan.
106. zsanvalzsan — 2015-04-20 09:40
@professzorpizka:
A hatékony egyeztetés modszertana a következö:
Bal kezedben tartasz egy karton valami nagyon finom italt. Guiness sör, Tokaji aszu, vagy valami még jobb, szerintem ez menni fog.
A jobb kezedben egy 9mm-es Beretta legyen. (ez egy ugynevezett löfegyver, lehet, hogy te nem tudod mi az, de Tiboru biztosan felismeri, félhomàlyban, àlmàbol frissen ébredve, kàvé nélkül is)
És akkor odaàllsz a bloggazda elé, és àrtatlanul megkérdezed:
– Melyikböl kérsz, Tiboru?
Fogadjunk, hogy elsöre eltalàlja a helyes vàlaszt 🙂
107. becsuszoszereles1k — 2015-04-20 11:19
106.@zsanvalzsan:
Ezt kulonosen durvanak ereztem! 😀
108. professzorpizka — 2015-04-21 12:15
@zsanvalzsan: Tiboruval csak az a gond, hogy ő az ő szakterülete az, hogy tudja kik és miért mászkálnak fegyverrel, és a bevetési/beavatkozó fiúk melyik osztaga fogja, egészen picire összecsomagolni. 🙂
109. flashbang52 — 2015-04-21 16:22
Hehe meglepődnék, ha Tiború meglepődne egy 9 mm Berettától. Ahhoz komolyabb hardver kellene 🙂
Valami ilyesmi. 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=_j0eJ0xB7LU
Ettől még én is meglepődnék 🙂 ( egy kicsit)
110. zsanvalzsan — 2015-04-21 16:30
@professzorpizka:
Pont ezért írtam ezt:
” Fogadjunk, hogy elsöre eltalàlja a helyes vàlaszt 🙂 „
RSS feed for comments on this post.
Szólj hozzá
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.