Merkel, a bárányhimlő és a csudálatos okostojás

Magyarországról nézve, ahogy azt a Miniszterelnök Úr és lihegő sleppje minden alkalommal elmondja: Nyugat-Európában válság van. Nyugat-Európában tényleg válság van, de teljesen másképp, mint ahogyan azt a fenti urak láttatni szeretnék.

Ennek megértéséhez szükség van egy hasonlatra, ez a bárányhimlő-hasonlat lesz. Ezen a betegségen kicsi korunkban esünk át, és hacsak nem gyengül el véglegesen az immunrendszerünk, nem tud minket többé megtámadni. Ha igen, és övsömört kapunk, akkor az gyakran a vég kezdetét jelzi.

Európa 1914-45 között súlyos himlőn esett át. Megtanulta, hogy az ipari forradalom vívmányaival felerősített seregei képesek egymás kiirtására, évszázados fejlődések romhalmazzá változtatására. Megtanulta azt is, hogy ezeknek a dühöngő erőszakhimlőknek a kiváltó oka mindig az, hogy valaki szilárdan meg van győződve a maga felsőbbrendű igazáról. Ha már többeket megfertőzött ez a képzet, kész a háború.

A XX. század második fele Nyugat-Európában nagyrészt azzal telt, hogy ezt a leckét emésztették. Sorra mondták ki szörnyű tettekről, hogy azok szörnyű tettek, sorra születettek önboncoló történészi művek és művészi alkotások felelősségről, okokról, miértekről.

De, legfőképpen immunrendszerként erősödött meg az a meggyőződés, hogy az ideológiai, gazdasági, egzisztenciális, politikai konfliktusokat nem lehet egy igaz eszme használatával elrendezni, sőt egy erős vezetővel sem. Végül – igaz, jelentős eredmények után – megbukott de Gaulle, megbukott Thatcher. Nem olyan bukások voltak ezek, amelyektől egy keleti típusú fejedelemnek (amilyenné pl. a Miniszterelnök Úr vált az utóbbi években) kell tartania: egyszerűen kiderült, hogy az adott program, az adott pragmatikus lendület elérte határait, a kritizálóknak vannak jobb ötleteik, az eddig vezető vonuljon hátrébb.

Nyugat-Európa országai a nagy külső és belső konfliktusaikat, országonként részleteiben különböző módon, de úgy oldják meg, hogy a hatás-ellenhatás fékezett és nagy frekvenciájú, ellentétben a keletebbre szokásos kisebb frekvenciájú és nagy amplitúdójú mozgásokkal. Ez így túl elvont, elmagyarázom, azon a konkrét példán, amelyik miatt egyáltalán elkezdtem ezt írni:

Kölnben, szilveszterkor, az eddigi adatok szerint sok frissen bevándorolt arab férfi német nőkkel erőszakoskodott. Angela Merkel erre bejelentette, hogy a jövőben, a német jogállam az ilyesmit elkövető menedékeseket ki fogja utasítani (már, ha ez a Bundestag megszavazza, persze.)

Előtte nyáron még, kritikusai szellemes definíciójával élve a kancellár “menekültsimogatott”.

Hatás-ellenhatás, kicsiben, lépésről lépésre nyomul be a menekültek határozott kezelésének gondolata a német köztudatba és jogalkotásba. A Pegida tüntet, a szélsőbal ellentüntet. Politikusi és értelmiségi pengeváltások zajlanak, megszólalnak muszlimok, futballdrukkerek, kamionsofőrök és egyetemi professzorok.

Mindezt úgy, hogy az évi rendes neonáci-antifa meccseken edződött német rendőrségnek minden eszköze megvan arra (a magyarral ellentétben) hogy az egész bevándorló bagázst, úgy ahogy van, arccal az aszfaltra fektesse és halálra gumibotoxozza. A franciáknak is, érdemes megnézni, hány golyót kapott, hány másodperc alatt a kóserboltból kirontó túszejtő.

Ilyen erő birtokában egy keleti vezető feltűri az inge ujját és meghirdeti a Nemzeti Tökéletes Izé programját és megoldja, hiszen neki kell megoldani. Felhúzza a kerítést és odaáll mellé, kidüllesztett mellel, hogy lám, megoldottam. Ha szerencséje van (az volt) akkor a döntése jó, és az ország az összes erőforrását egy végül jól elsülő dologba tette bele.

Németországban nyáron a kerítés még tabu volt. Ma már valamiféle szigorúbb határellenőrzés nem számít annak. A német bokszoló beszedte a pofont, számolni kellett rá, de állva maradt, a szünetben fellocsolták, és most a legendás német bürokrácia és hivatalnok-kar ráfekszik a dologra.

A már ránézésre is szarógalamb-totojázó francia elnök beszedte a pofont, az egész országa megrogyott kissé. Számolni kellett rá. A szünetben beadtak neki suttyomban egy Charles de Gaulle tablettát, és a következő menetre határozottan intézkedő, igazi francia elnökként állt ki.

Mindkét ország a szélsőséges kritikából pont annyit szedett fel, amennyit a szélsőséges ellenkritika engedett. Beszéltek, vitáztak, és jött a konszenzus.

Ezt nem értik mifelénk, hogy a pillanatnyi tétovázás, az nem a gyengeség jele, hanem annak, hogy akármekkora (nagy) kancellár is Merkel, ő nem a bölcs vezető, a vátesz, mint Orbán Viktor. Neki mérlegelni kell, konszenzust kell teremtenie, legalább az érdekeltek egy részével, és mindig megfontoltan lépni.

Európa válsága abban áll, hogy a nyitottság és mindenről beszélés közepette felállított bizonyos tabukat, egymás feltétel nélküli elfogadása, a multikulturalizmus fetisizálása körül. Tehette, hiszen nagyon sokáig nem volt, vagy a szőnyeg alá volt seperve minden olyan erő, vagy csoport, aki ezeket megkérdőjelezhette volna.

A válságot az okozza, hogy sokan vannak, akik a fürdővízzel együtt kiöntenék a gyereket is, vagyis a felállított tabuk felülvizsgálata helyett valamiféle biztos, felsőbbrendű, többségi alapértékek (vagy, ahogy a Pegida a nevében is kimondja: a Nyugat) letéteményesévé teszik meg magukat, és mint ilyenek a még mindig bivalyerős nyugati országok teljes erejével sújtanának le valamire, amire ők úgy gondolják, hogy le kell sújtani.

Mozgolódik a himlővírus. Európa elsősorban nem az arabok vagy muszlimok ellen küzd. Hadseregei ugyan most gyengék, ám 5-6 év alatt a hadiipara minden különösebb gond alatt rakná össze azt a gépezetet, amely minden potenciális ellenséget visszabombáz a középkorba. De, Európa, egyelőre tudja, hogy nem ez a megoldás.

Európa saját magával küzd. Meg kell az immunrendszerének dolgoznia azért, hogy a szabad beszéd, a nyílt szellem, a tisztelet és az elfogadás földje maradhasson. Eközben kevés a hősi megnyilatkozás, a nagyívű terv, a mindent tudó bölcs.

Aki idáig elolvasta, az talán már sejti, milyen szemekkel néznek, a válság közepén egy ilyen csudálatos okostojásra.

100 hozzászólás

 1. Tromb74 — 2016-01-13 11:07 

Annyit azért hozzátennék, hogy a kerítést még így utólag se tartom jó megoldásnak. Egyszerűen azért, mert nem európai, pláne nem uniós.
Ez nem kizárólag a magyar kormány hibája, de semmivel nem járultak hozzá, hogy európai megoldás szülessen, sőt.

 2. panamajack — 2016-01-13 11:12 

@Tromb74: Hát az tény, hogy a GYODA egyetlen migránst sem tartott vissza attól, hogy terv szerint Németországba vagy akár Párizsba érjen (épp időben a Bataclan-koncerthez). Arra volt jó, hogy Magyarországon nem maradtak menedékkérők. Persze anélkül sem maradtak volna, de ez ugyebár mellékes. Most éppen az megy, hogy a kormány a menekültsegélyező civileket baszogatja. Mert ugye ők tehetnek mindenről. Ugye.

 3. tudi — 2016-01-13 11:13 

Ehhez csak gratulálni tudok, én is így látom és sajnos mi képviseljük a kisebbséget, mert a többség sajnos inkább úgy gondolja, hogy mindenki hülye csak a mi miniszterelnökünk helikopter. Ezt sajnos első kézből tapasztalom.

 4. Tromb74 — 2016-01-13 11:19 

@panamajack: Ezt a baszogatást nem is értem. Én voltam kint az egyik tranzitban a Nyugatinál, asszony a gyerekkel meg a Keletiben (vittünk némi cuccot).
Szerintem a civilek nélkül totális káosz és humanitárius katasztrófa következett volna be kb. két nap alatt. Szobrot kéne emelni az ismeretlen magyar civil tiszteletére.

 5. tudi — 2016-01-13 11:24 

@panamajack: De arra azért jó volt, hogy elmondhatta a kormány, hogy ő megoldotta ezt is és megvédte az országot. Hogy ez az Izomtibi magatartás a jövőben mivel járhat az ország számára az nekik mellékes.
Ja és kíváncsi lennék a Profnak mi a véleménye drága kormányunk legújabb agymenésről:
http://444.hu/2016/01/12/gulyas-gergely-alkotmanyba-foglalna-a-terrorveszelyt

 6. heizer — 2016-01-13 11:29 

Ez nagyon szép és jó. De a helyes immunválasz az lett volna, ha esetleg Merkel anyu, Hollande papa, meg Juncker nagyapó a vélemények iterációja jegyében esetleg azt mondja, hogy na legyen szíves mindenki visszafáradni oda ahonnan jött, mink adunk egy kis támogatást még, értjük a problémát, de engedtessék már meg, hogy megbeszéljük hogy mi is volna az emberileg, gazdaságilag, kulturálisan jó megoldás?

Ehelyett először meg kellett halnia egy pár embernek, le kellett sokkolni – valszeg egy életre – pár száz nőt, hogy az a csodálatos immunrendszer reagáljon.

Szerintem túl nagy áldozat.

 7. panamajack — 2016-01-13 11:37 

@heizer: Ezen lehet vitatkozni, de a “mi lett volna ha” szcenárióba azért a következőt is belevehetjük:

Tegyük fel, hogy tavaly ősszel egész Európa úgy reagál, mint Orbán, és senkit nem engednek be az Unió területére. Közben a Balkánon már feltorlódott párszázezer éhes és kétségbeesett menekült. Mi lesz velük? Visszamenni nyilván nem akarnak, de nem is tudnak (hogyan? úszva? ember-visszacsempészekkel?). A balkáni országok nem tudnak velük mit kezdeni, ráadásul egymást is utálják, mint a szart. Innentől a humanitárius katasztrófa garantált, de még az sem kizárható, hogy lőni kezdi egymást mondjuk a szerb és a macedón határörség, mert nem tudnak megegyezni abban, hogy ki vegye át a határon feltorlódott embertömeget.

Sajnos nagyon is elképzelhető, hogy Merkel megoldása még a legkisebb rossz volt az adott helyzetben…

 8. hadrian77 — 2016-01-13 11:44 

A világ nagy törvénye, hogy nincs teljes és kielégítő megoldás. Kitalálunk valamit, ami valamennyire jó és időnként felülvizsgáljuk és módosítunk, finomítunk rajta. Mert hiszen a környezet és a jelenség is változhat.

 9. Ősmágus — 2016-01-13 11:46 

Vártam már ezt a cikket, kíváncsi voltam a véleményetekre. Én akkor mondtam azt, hogy ez így nem mehet tovább, amikor gyalog elindultak az autópályán.
Továbbra is azon a véleményen vagyok, hogy a menekülteknek segíteni kell, de annyit finomítottam a nézeteimen, hogy ez nem jelent azonos, főleg nem megengedőbb jogokat, mint amiket az úniós polgárok birtokolnak (pl. a német rendőrök elnézik a kisebb dolgokat a menekülteknek (már amennyiben az indexen igazat írtak erről)).
Szerintem az únióba érkező menekültnek egy darabig nem kéne még minden alapjogot sem megadni.
Hogy miért?
Mert az ő kultúrájának nem részei az “önboncoló történészi művek és művészi alkotások felelősségről, okokról, miértekről”. Ezekre fel kell hívni a figyelmét. Arra is fel kell hívni a figyelmét, hogy jogok annak járnak, aki teljesíti a kötelességeit. És sokszor előfordul, hogy ami az egyik félnek joga, azt a másiknak kötelessége biztosítani.
Nem tudom, hogy ez megvalósítható-e egyáltalán. Vagy, hogy van-e értelme.

Szedjétek szét amit írtam, de előtte még leírnám, hogy igyekszem mindig úgy hozzáállni a dolgokhoz, hogy milyen lenne, ha velem történne mindez. Nekem ezzel az eljárással csak akkor lenne problémám, ha nem látnék esélyt a továbblépésre. Mint például most a török menekülttáborokban élők.

 10. panamajack — 2016-01-13 11:49 

@Ősmágus: Teljesen igazad van, minden pontban egyetértünk.

 11. panamajack — 2016-01-13 11:55 

 12. heizer — 2016-01-13 12:10 

@panamajack: Ezt nem hinném. Ha mindenki úgy reagált volna, mint hazánk, akkor valószínűleg a Balkáni országok is így reagáltak volna, mert ez lett volna a logikus lépés. Ha ez megtörténik még augusztus előtt, akkor nem 1 millió ember reked Európában hanem lényegesen kevesebb. (Sőt az is lehet, ha májustól ez lett volna a kommunikációs fővonal, lényegesen kevesebben indulnak el).
És sztem még mindig könnyebb lett volna kihozni pár tízezer embert a Balkánról, mint ami most van.

 13. heizer — 2016-01-13 12:14 

@hadrian77: Ez a megoldás arra is jó lett volna, ha először azt találjuk ki, hogy mindenki maradjon a seggén, amíg kitalálunk valamit.

 14. Tromb74 — 2016-01-13 12:21 

@Ősmágus: Korrekt komment, nem kell szét cincálni 😀 😀 :D.
Hozzá tenném, van megoldás, a német kormány ebbe az irányba halad. Nagyon fontos, hogy nekik van is rá kapacitásuk, de a már most meglévő infrastruktúra is ad okot az optimizmusra.
Ahogyan Professzore is írja, a német rendfenntartó erők kapacitása jelen pillanatban is elegendő ahhoz, hogy kezelje a helyzetet, de a német bürokrácia is olajozottan működik. Ja, és van pénzük.
Merkel nagyon valószínű, hogy egy komoly humanitárius katasztrófát, esetlegesen egy elhúzódó balkáni vérengzést akadályozott meg azzal, hogy kitárta az ország kapuit a menekültek előtt.
A szilveszteri események megrázóak, tragikusak, de azért ne felejtsük el, hogy sok százezer menekült beengedése ellenére sem rúgták szét az ország falait, nem robbantották fel a kölni dómot stb. …és nem csak azért, mert senkinek nem jutott ez eszébe.

 15. Tromb74 — 2016-01-13 12:22 

@heizer: Még most sem indulnak neki kevesebben, mint amit a tél beállta indokolna.

 16. panamajack — 2016-01-13 12:23 

@heizer: Igen, ha még a nyáron lezárják Európa határait, akkor működhetett volna a dolog. Sajnos itt valóba kijött az EU egyik hatalmas hibája, a lassú döntéshozatal. Plusz ugye a lánc végén Görögország található, ahol hát finoman szólva nem volt stabil a helyzet, és ők sem tudtak volna mit kezdeni az ottrekedő menekültekkel.

 17. heizer — 2016-01-13 12:26 

Érteni vélem ezt a hatás -ellenhatás, vélemények ütköztetése és konszenzuskeresés elméletet, ami így leírva szép és jó, csak az a baj vele, hogy ebben a konkrét esetben:
– Közben meghaltak több mint százan (” hatás-ellenhatás fékezett és nagy frekvenciájú,”), és erőszakot szenvedett több száz nő, mindkét esetben kimutathatóan a migrációs háttérrel.
– A sárga földig lehordták és megszégyenítették Orbánt és az országot, mert más megoldást láttak célravezetőnek, és ezt a megoldást élből elvetették, (nyilván a vélemények meghallgatása, ütköztetése és a békés konszenzus keresése közben)
– És mint mostanában kiderült konkrétan a cenzúrát-öncenzúrát sem vetik meg, a nagy véleményütköztetésben.

Szóval nekem inkább úgy tűnik, hogy ez a csodaszép megoldási rendszer épenséggel szembe van köpve.

 18. panamajack — 2016-01-13 12:37 

@heizer: Orbán évek óta provokálja az EU-t és az összes nyugati országot. Az, hogy ezúttal igaza lett, de nem hallgatták meg, a farkast kiáltó fiú meséjét idézi. Plusz, ha valamivel, akkor a nyári rasszista plakátkampánnyal garantálta Orbán, hogy Nyugaton politikailag vállalhatatlan lesz bármiben egyetérteni vele. Az a kurva nagy helyzet, hogy valószínűleg egy normálisabb hangnemben előadott magyar álláspontra sokkal jobban reagáltak volna.

 19. Tromb74 — 2016-01-13 12:50 

@panamajack: Szerintem alapvetően most sem értenek egyet Orbánnal, és jól teszik.

 20. komojtalan — 2016-01-13 13:00 

Az biztos hogy nem teljesen értek egyet veled, de nem tudom megmondani miért? Legfőképp az a bajom amit te átgondolási időnek írsz, ezt előre lehetett volna látni, már ha a politikusok és a tanácsadóik a földön élnének, nem valami másik naprendszerben. A kommunizmusban sem volt minden hülyeség, pl. a parasztokat, munkásokat a Parlamentbe pont ilyen volt. Aztán hogy mivé lett egy más kérdés, de az elv jó volt. Talán Arthur Hailey írta egyik könyvében, hogy az aktivistákat, kritikusokat nem elhallgattatni kell, hanem beemelni a hatalomba. Ha egy kis felelősséget kap már nem csak azt hajtogatja mi a rossz, de meg is próbál tenni valamit a javításáért. A mai politika túl belterjes, ahogy régen az arisztokrácia, akik aztán el is korcsosultak. Honnan jöttél? Harvard? Drága barátom, mi a meglátásod? Mi? Nem Harvard egyetem, hanem VIII. kerület Harvard utca? Menjen innen, ne szóljon bele abba amihez nem ért. Olyanokat is be kellene vonni legalább meghallgatás szintjén akik tenni akarnak valamit, a többséget úgy sem érdekli az egész. Svájcban pl. minden hülyeségről lehet népszavazni (online is …), legalább van valami visszajelzés, nálunk max. a választások, de ott is inkább az a kérdés hogy a Fideszt utálja valaki jobban, vagy a kommunistákat (akikből ráadásul több van a Fideszben, mint a MSZP -ben). Külföldön sem hiszem hogy jobb lenne a helyzet, van 2, legfeljebb 3 párt akinek esélye van a kormányzásra, emellett lehet még pár aki bejuthat a Parlamentbe. Egy “civilnek” semmi esélye elmondani a véleményét.

 21. heizer — 2016-01-13 13:00 

@panamajack: Én ma is azt gondolom, hogy a kerítés egy olyan jó megoldás, amit egy jó kommunikációval simán el lehetett volna fogadtatni. Igen, ez az oldala nagyon el lett cseszve.

 22. panamajack — 2016-01-13 13:00 

@Tromb74: Valóban nem. Csak nem abban tér el az álláspont, hogy a kontrollálatlan népvándorlás rossz dolog. Hanem teljesen másban… 🙂

 23. panamajack — 2016-01-13 13:02 

@heizer: nem, a kerítés önmagában semmire sem volt jó megoldás. Hiszen nem is működik, ez azóta bebizonyosodott.

 24. Tromb74 — 2016-01-13 13:09 

@heizer: Viszont mégis ott fogják megoldani, ami megoldható.
A blogon kb. egymilliószor elhangzott már, hogy az úgynevezett demokratikus út nem hibátlan, nem is bűntelen. Egyszerűen csak a legjobban működő modell, amit eddig kitaláltak. …és folyamatosan fejlesztés alatt áll.

Orbán megállt, visszafordult ezen az úton, mert ő jobban tudja. Jobban tudja mindenkinél.

Ma Magyarországon nagyüzemi szinten hamisítják, cenzúrázzák a híreket, lényegében következmények nélkül. Társadalmi rétegeket tartanak kiszolgáltatott helyzetben. Ha kell, egy repülőút alatt, tableten átírják az Alkotmányt stb.

Ez nagyon hatékony tud lenni. Egy zseniális elméből kipattant szikra másnapra már törvény v. rendelet. Csak van éppen egy feltétele. Kell egy megkérdőjelezhetetlen személy, aki mindenható, mindentudó, jóakaró.

 25. dr Brcskzf Gröőő — 2016-01-13 13:16 

@heizer: “több mint száz halál” címén a párizsi lövöldözésekre gondolsz? merthogy ott a migrációs háttér mintha csak adalék lenne. a több száz nőn elkövetett erőszak esetén milyen erőszakról van szó és mihez képest (azaz efféle erőszakból mennyit követnek el migrációs háttér nélkül)? a kölni szilveszterből több száz erőszak úgy jön ki, ha az összes zsebmetszést és tapizást is belevesszük, ami persze mind egy szálig üldözendő, csak a migrációs háttér elég halvány. egyáltalán, a kölni események kiváltotta felháborodás nekem eléggé túlzottnak tűnik. próbáltam utánanézni, mi számít arrafele átlagos rendőri intézkedésmennyiségnek (meg azt kiváltó cselekményeknek) hasonló bulik esetén (merthogy az első rendőri jelentések szerint kb. a szokásos történt), de nem találtam semmit. egy viszonylag eseménytelen szilveszter alkalmával három halálos áldozatról számoltak be (ami egyébként volt idén is, ha nem is Kölnben).
@panamajack: az mit jelent, hogy Orbánnak ezúttal igaza lett? a GYODÁ-ról általad írottakhoz még hozzátehetjük a regisztrálatlan buszoztatást-vonatoztatást Horvátországból Ausztriába.
@Ősmágus: hát, ha komolyan vesszük, hogy alapjog, akkor meg kell adni. persze most jön a vita arról, hogy mi alapjog és mi nem. hogy a jogoknak (pláne az alapjogoknak) feltétele legyen bármiféle kötelességteljesítés, azt borzasztó perspektívának találom. persze ettől még kötelezni lehet őket nyelv- és kulturális tanfolyamokra, és a menedékkérelem-elbírálásnak lehet efféle vizsgákat feltételül szabni.

 26. panamajack — 2016-01-13 13:32 

@dr Brcskzf Gröőő: ”
@panamajack: az mit jelent, hogy Orbánnak ezúttal igaza lett?” – azt, hogy ezt a mostani migrációs hullámot nem lehet a bejáratott módszerekkel kezelni, és hogy ez valódi veszélyeket rejt Európára nézve.

 27. heizer — 2016-01-13 13:34 

@panamajack: Önmagában nem. Ha mások is csinálták volna, akkor igen.

 28. slashtmp — 2016-01-13 13:37 

Ez egy jó poszt megint, a legfontosabb mondata pedig, hogy “a felállított tabuk felülvizsgálata helyett valamiféle biztos, felsőbbrendű, többségi alapértékek […] letéteményesévé teszik meg magukat, és mint ilyenek a még mindig bivalyerős nyugati országok teljes erejével sújtanának le valamire, amire ők úgy gondolják, hogy le kell sújtani.”

Erről kéne inkább beszélgetni, nem az uncsi kerítésről.

 30. dr Brcskzf Gröőő — 2016-01-13 14:13 

@panamajack: oké, ennyiben igen, de azért ennél jóval többet és specifikusabbat mondott és tett (pl. nemzetállami hatáskör, zéró tolerancia).

 31. Tromb74 — 2016-01-13 14:18 

Érdekes pl, hogy egy “übermensch” német cimborám néhány óránként megoszt videókat, cikkeket, fotó sorozatokat, amelyben muszlim csoportok demonstrálnak pl. a kölni dóm előtt, hogy mennyire elítélik az szilveszterkor történteket, de vannak akik virágokat osztanak a hölgyeknek a pályaudvaron stb.

Felirat egy transzparensen: ISLAM GEGEN SEXISMUS

Valahogy ezek az akciók nem nagyon hallatszanak el kis hazánkig

 32. heizer — 2016-01-13 14:40 

@Tromb74: Nem kívánom egyáltalán felmenteni az Orbán – rendszert a bűnei alól (bár szerintem a cenzúra vád az erős).
De az is demokratikus megoldás, ha mindenkit visszazavarunk mielőtt idejönne, megtámogatjuk a menekülttáborokat, aztán közben kitaláljuk közösen hogy mi lenne a jó megoldás.

 33. heizer — 2016-01-13 14:46 

@dr Brcskzf Gröőő: A migrációs háttér tette lehetővé két terrorista sima és feltünésmentes visszatérését Európába, úgy hogy senki nem figyelt fel rájuk, és azt is, hogy a főszervező szabadon grasszálhat és lázíthat ebben a tömegben végig az egész kontinensen, mert a kutyának nem tűnik fel, és senki nem foglalkozik vele. Igen ilyen szempontból a migrációs háttérnek komoly szerepe volt a merényletben.
Aztán annak is, hogy még az sem sikerült megvitatni, hogy az ittlévők integrációja sikerült e, ami mondjuk alap volna (mármint a megvitatás), mielőtt újabb tömegeket engednek be.

Azt gondolom elmismásolhatod itt a kölni zaklatásokat, de az hogy napokig titkolták, aztán még utána is szépítgették és most belpolitikai vihart okoz arra utal, hogy ez nem szokványos eset.

 34. noirp — 2016-01-13 15:00 

@tudi:

“mert a többség sajnos inkább úgy gondolja, hogy mindenki hülye csak a mi miniszterelnökünk helikopter. Ezt sajnos első kézből tapasztalom.”

nekem is

 35. panamajack — 2016-01-13 15:29 

@heizer: Ez hibás érvelés.

Egyrészt, mert mások részben pont azért nem voltak hajlandóak csinálni, mert Orbán kurucos parasztdiplomáciájával ezt politikailag eladhatatlanná tette az európai “piacon”.

Másfelől összetehetjük a kezünket, hogy Ausztria és Németország beengedte a menekülteket, mert különben egyrészt százezrek ragadtak volna Magyarországon, másrészt nem kikerülték volna a magyar kerítést, hanem megpróbálják áttörni. És akkor bizony két lehetséges megoldás van: beengedni őket vagy lőni. Szerinted ma Magyarországon van olyan politikai és katonai vezető, aki ki merte volna adni a tűzparancsot, és utána vállalni érte a felelősséget? Arról nem is beszélve, mit szóltak volna a szerbek, ha pár eltévedt golyó mondjuk szerb határőröket vagy civileket talál el a határ túloldalán…

 36. Tromb74 — 2016-01-13 15:29 

@heizer: Már valahol leírtam, de hidd el, hogy én (aki nem vagyok egy valaki) kb. 60 nap alatt el tudom intézni, hogy maga a sátán belépjen, majd szabadon mozogjon az Unión belül. Ehhez nem kell migrációs háttér, csak pénz, némi kapcsolatok, a rendszer ismerete.

Pl. fogod ezt a sátánt, aki tegyük fel Szudáni állampolgár, Mohamed Abdul Satan néven ismerik, mint gázos figura. Ezekben az országokban kb. egy üveg viszki áráért tudsz HIVATALOS jogosítványt, személyit, útlevelet szerezni, akár úgy is, hogy Mickey Mouse nevére állítják ki. A krapek ezekkel simán átugrik pl. Tunéziába, ahol némi kapcsolatok és pénz árán hiper gyorsan megkapja az állampolgárságot (valamivel több üveg viszki). Tehát van egy Mickey Mouse névvel rendelkező tunéziai állampolgárod, aki szeretne nem csak beutazni, de “tartózkodni” Európában.
ennek számtalan módja van. Pl. ha bejelented szándékodat, hogy alkalmazod egy magyar cégbe, fizeted utána a fizetendőket, rendelkezik lakcímmel, akkor fog kapni adószámot, TB kártyát, meg tartózkodási engedélyt is.
Igazából a hazai kapcsolatokra csak azért van szükség, hogy olajozottabban menjen az ügyintézés, beleférj a 60 napba.

A másik kérdés az integráció. Senki nem vitatja, hogy az integráció csak részlegesen sikerült Európa legtöbb országában. Nem csak hogy nem vitatják, de pl. Németországban bekapcsolod a tévét, akkor folyamatosan erről rizsáznak. Nyilatkozik a témában a zöldségestől az egyetemi tanárig mindenki. Az ezzel kapcsolatos tanulmányokból, felmérésekből, statisztikákból hegyet lehetne összehordani. Viszont ők nem hegyet építenek belőle, hanem felhasználják, értelmezik, értékelik, megvitatják, mert valahogyan arra a következtetésre jutottak, hogy az integráció nem lehetetlen, nem is a zsidó összeesküvésnek köszönhetően hibádzik, hanem egyszerűen valamit elrontottak, illetve a korábbi stratégiák változtatás nélkül nem alkalmazhatók az új helyzetben. Tehát ami innen nem nagyon látszik, hogy kőkemény vita folyik, de nem arról, hogy a muszlimok akkor most emberek v. sem, hanem a valós problémákról.

A kölni esetre nem számítottak, ami speciel hiba volt. Ahogyan a média is óriásit hibázott.

 37. Tromb74 — 2016-01-13 15:31 

@panamajack: A határ irányába nem nagyon lehet lövöldözni, ez egyenlő egy nemzetközi konfliktussal.
Őrüljünk, hogy nem volt ilyen bátor hadvezérünk!

 38. panamajack — 2016-01-13 15:34 

@Tromb74: Azért az ilyenekkel szemben én kissé szkeptikus vagyok. Az többet jelentene, ha mondjuk feldobnák a rendőrségnek azokat, akikről tudják, hogy részt vettek az atrocitásokban (mert több mint valószínű, hogy egy menekülttáborban összezárva tudnak ilyesmiket egymásról).

 39. panamajack — 2016-01-13 15:36 

@Tromb74: Pont erről beszélek én is. A határzár a mai formájában CSAKIS azért működött, mert mások nem húztak fel ilyet, így a menekülteknek könnyebb volt megkerülni, mint megpróbálni áttörni rajta. Máskülönben szart sem ért volna az egész lövetés nélkül, ami meg beláthatatlan következményekkel járt volna. Orbán pont azoknak köszönheti a “sikerét”, akiket teli szájjal szapul.

 40. Tromb74 — 2016-01-13 15:43 

@panamajack: Akik demonstrálnak nem feltétlenül ismerik az elkövetőket. Ezt nem tudhatjuk.
Másrészről a kulturális különbségek pl. abban is megmutatkoznak, hogy attól mert valaki esetlegesen ismeri az egyik elkövetőt, mélyen elítéli amit tett, még nem biztos, hogy átadja a hatóságoknak. Ahhoz szerintem az integrációnak már valamilyen szinten végbe kell mennie, hogy valaki bízzon a befogadó ország hatóságaiban. Ne csak tudomásul vegye, de gyakorolja is az őt megillető jogokat, maradéktalanul eleget tegyen kötelességeinek.

 41. Tromb74 — 2016-01-13 15:43 

@panamajack: Igen, ez így van.

 42. panamajack — 2016-01-13 15:47 

@Tromb74: igen, és ez egy komoly probléma, és emiatt van benne valami, hogy a tömeges bevándorlás növeli a terrorkockázatot.

 43. Tromb74 — 2016-01-13 16:02 

@panamajack: Hát itt jön képbe a már Európában élő muszlim közösségek felelőssége.
Ha valaki mászkált párszor Kölnbe, akkor azt tapasztalhatta, hogy rengeteg muszlim volt már a migrációs hullám előtt is. Pl. tavaly adtak át egy bazi nagy mecsetet. A síta és a szunita vonal is jelen van. A kölni dóm előtti tér hagyományosan mindenféle tüntetés, demonstráció helyszíne. Tavaly többször is jártam ott, kb. minden nap voltak a téren muszlimok, akik akkor éppen az Izraeli palesztin konfliktus miatt demonstráltak.
Tehát van több, valamilyen szinten integrált muszlim közösség, akikhez lehetne igazodni.

 44. Tromb74 — 2016-01-13 16:06 

@panamajack: A terrorizmus esetében ez pláne így van.
Sok esetben pl. egy muszlim apa előbb öli meg a fiát saját kezűleg, ha terrorkodáson kapja, mint hogy a rendőrséghez forduljon.

 45. panamajack — 2016-01-13 16:07 

@Tromb74: Igen. Csak hát az a helyzet, hogy a tavalyi franciaországi terrortámadások elkövetői többségükben a már generációk óta ott élő muszlim közösségekből származnak, és sokukról ismert volt, hogy radikális nézeteik vannak, hogy jártak “turistaként” Szíriában, Jemenben, stb. A családjuk/ismerőseik gyaníthatták is, hogy készülnek valamire, de nem szóltak. A muszlimoknál ugyanis van egy nagyon erős közösségi összetartás, ami felülírhatja az államhoz való lojalitásukat.

 46. panamajack — 2016-01-13 16:09 

@Tromb74: “egy muszlim apa előbb öli meg a fiát saját kezűleg, ha terrorkodáson kapja, mint hogy a rendőrséghez forduljon.” – ami tulajdonképpen az integráció totális csődje…

 47. Tromb74 — 2016-01-13 16:14 

@panamajack: Így van, ez az integráció csődje. Vagyis változtatni kell az integrációs elveken, eszközökön. Át kell alakítani hozzá törvényeket, hivatalokat, oktatást stb.
És természetesen küzdeni kell a migrációs nyomás ellen, ami ugye külpolitikai feladat. …és sajnos háborúzni kell.

 48. Tromb74 — 2016-01-13 16:17 

@panamajack: “egy muszlim apa…”
Ezt sajnos annyiban elírtam, hogy nem minden muszlim apára igaz, de azért nem ritka jelenség.

 49. panamajack — 2016-01-13 16:25 

@Tromb74: Igen, nagyjából erről van szó. Nem kis feladat, és nem is egy-két év, amíg látszani fognak az eredmények. Eközben Kelet-Európa Orbánnal az élen dönthet úgy, hogy inkább kimarad az egészből, és örül, hogy itt nincsen számottevő bevándorlás. Igazából ez Orbán sikere, hogy Magyarországot, úgy tűnik, kivonta ennek a problémának a megoldási kényszere alól. Természetesen Európát nem védte meg senkitől és semmitől, aki ezt állítja, az egész egyszerűen hazudik.

 50. Tromb74 — 2016-01-13 16:43 

Mi pedig itt tartunk.

http://hvg.hu/itthon/20160113_Felmondtak_a_sebeszek_a_gyori_korhazban

…de legalább migráncsok nincsenek.

 51. panamajack — 2016-01-13 16:44 

@Tromb74: Csak emigráncsok…

 52. Tromb74 — 2016-01-13 16:45 

@Tromb74: Komolyan, mire megszületik az első 10 millión vásárolt gyerek, majd az apa fogja “kiszedni” az anyából a gyereket?

 53. komojtalan — 2016-01-13 16:52 

@panamajack: Szerintem fordítva ülsz a lovon. Azt írtad milyen szerencse hogy Németország befogadta őket. De ha nincs Németország, vagy nem úgy viszonyul a dologhoz ahogy, akkor nem jut eszükbe odamenni a tömegeknek rajtunk keresztül. El kellene gondolkozni hogy az emberi természet alapvetően rasszista, kirekesztő, stb … vagy netán azoknak volt igaza akik a már ott élők viselkedéséből vontak le következtetéseket? Erre írtam hogy a politikusok nem a földön élnek. Ugyanaz mint a cigány bűnözés ami a cigányok szerint is van, csak épp a demokraták szerint nincs … Pedig ez egy öngól, mert ha elismerjük hogy van, akkor tudnánk ellene tenni valamit: oktatás, felvilágosítás, munkahelyteremtés, stb … De mivel nincs, így nincs is szükség ilyenre.

 54. panamajack — 2016-01-13 17:06 

@komojtalan: “De ha nincs Németország, vagy nem úgy viszonyul a dologhoz ahogy, akkor nem jut eszükbe odamenni a tömegeknek rajtunk keresztül.” – ez egy óriási hülyeség. Azok az emberek egy háború elől menekülnek. Amikor Németország bejelentette, hogy mindenkit befogad, már rég ott táboroztak a Keletinél.

 55. panamajack — 2016-01-13 17:08 

@komojtalan: “Ugyanaz mint a cigány bűnözés ami a cigányok szerint is van, csak épp a demokraták szerint nincs…” – ez sem igaz. Cigány bűnözés a demokraták szerint is van, csak “cigánybűnözés” nincs. Nem tudom, érted-e a különbséget?

 56. Tromb74 — 2016-01-13 17:18 

@komojtalan: Asszem kell írni egy posztot az emberi természetről is, mert veszélyesen sok a félreértés vele kapcsolatban.

Azt talán nem gondolod te se komolyan, hogy a német életszínvonal és politikai berendezkedés bűne a migrációs válság. Németország viszonyulása a migrációhoz az előbbiekből következik, ami nem jelenti azt, hogy ne tévedtek volna, vagy ne becsülték volna alul a bajt, csak éppen elképzelhetetlen, hogy Németországban egy olyan megoldás szülessen, mint nálunk.

A nem demokrata politikus, az nem is politikus? Nem hinném, hogy a cigány bűnözés közbeszédbe való integrálásának hiánya miatt nem lehet hatékony integrációs politikát kidolgozni. Aki ezen lovagol, legyen demokrata v. akármi más. az idióta véleményem szerint.

 57. panamajack — 2016-01-13 17:20 

@Tromb74: Németország viszonyulása a migrációhoz elsősorban a Genfi Konvencióból következik. Aminek egyébként Magyarország is aláírója.

 58. Tromb74 — 2016-01-13 17:21 

@panamajack: Oké, de látjuk, hogy a konvenció csak konvenció

 59. panamajack — 2016-01-13 17:27 

@Tromb74: Itt jönnek be a kulturális különbségek. A németek a magyarokkal ellentétben nem csak akkor tartják be a szerződéseiket, amikor az nekik kényelmes/előnyös.

 60. Tromb74 — 2016-01-13 18:07 

@panamajack: Nem gondolom (nem is tapasztalom), hogy a németek v. A politikusaik szentek lennének. Csak egyszerűen kétrehoztak, működtetnek egy olyan rendszert, amiben érdemes és ajánlatos felelőssen gondolkodni.

 61. flashbang52 — 2016-01-13 19:27 

“Azt ajánljuk a városba lakó vagy látogató nőknek, hogy szombaton és vasárnap hajnali 3-és 6 óra között kerüljék el a belvárosi szórakozóhelyeket és azok környékét. Ezekben az órákban az utcák tele vannak ittas a szórakozóhelyekről már kitiltott emberekkel vagy csoportokkal akik ilyenkor az utcákat járják, és semmi más céljunk nincs mint, hogy valakibe belekössenek vagy vele szemben erőszakot alkalmazzanak. Gyakori közöttük az aggresszív/ droghasználó csoportosulás akik már elvesztették az önkontrolljukat és a csoport csak tovább erősíti bajkeverő hajlamaikat. Ez igaz sok más európai nagyvárosra, de Kölnben nagyon gyakori, hogy belefuthatunk az ilyen karakterekbe”
Kölni rendőrség bűnmegelőzési kiadványa 2014 -ből.

Az Október Fest idején napi átlag 10 nemi erőszakos esetet jelentenek a rendőrségen és kb 200-t meg nem ugyanis a német jog szerint az áldozatnak bizonyítani kell, hogy próbált ellenállni.
Anonim felmérés szerint 90 nőből 75-t ér valamilyen szexuális tartalmú inzultus a német szórakozóhelyeken vagy bulikon.
Német rendőr ismerős szerint egyes városokban ( főleg Berlin) ruszkizásnak hívják amikor fiatal himek elállják a mosdó felé igyekvő lányok útját és nem beszélgetés céljából. ( ha már nevet is adnak neki akkor az azt jelenti, hogy gyakori tevékenységről van szó + a név kötelez)
Szóval volt kitől tanulniuk a migráns fiúknak legyenek azok első másod vagy harmad generációsok.Minden esetre érdekes, hogy több ezer ( sic) észak afrikai vagy arab kinézetű egyénnek egyszerre jut eszébe, hogy kivonuljon a részegen igencsak agresszív bulizós német társaságba szőke csajokat inzultálni, miközben tudják, hogy a germán policáj nagyot tud ütni ( és üt is, meg rúg meg sokkol meg paprika spray-val locsolja a jónépet.

Jut eszembe ha ez nálunk történik azóta már törvénybe lenne foglalva, hogy idegen lányok bugyijában nyúlkálni az terrorizmus, aminek hatásköre a TEK hez tartozik.A rendőrség már forgatott volna pár videófilmet, hogy úgy menj el sziveszteri bulizni, hogy magadon tartod a Diósgyőri acélművek wertheim záras páncélbugyiját Ellenkező esetben a Te hibád.
A keresztény pártok meg kihirdetnék, hogy ez nem helyes cselekedet mivel nem az utódnemzést szolgálja. Mert ha igen akkor megbocsátható. ( 3 gyerek megszületéséig).

Az meg egyenesen imádnivaló, hogy olyanok elmélkednek fegyveres megoldásokon akik az erőszakot max a Call of Duty ból vagy az ámerikás filmekből ismerik.
A kerités egy vicc volt és az is marad. Ha megmentette volna Európát akkor nem beszélgetnénk most Kölnről meg a többi városról.
Én nem gondolnám, hogy Merkel muttira rá kellett számolni. Pontozással vesztésre áll, de még nincs vége csak az első menetnek + ő tud taktikát váltani meg módszert is. Mert NEM csak két ütéskombinációt ismer ( a parasztlengőt meg a gyomorszájjal megütöm a térdedet 🙂

 62. untermensch4 — 2016-01-14 00:18 

@panamajack: “cigány+bűnözés” témakörben még az érdemi párbeszéd kibontakozása előtt szokta mindenki a saját vakvágányára álítani magát. Egybeírva bizonyos bűncselekmény-féléket értenek alatta ahol az elkövetők jellegzetes kulturális és viselkedésmintákat produkálnak de ugyebár érdemi eszmecsere nélkül ennél kevésbé homályosra még nem sikerült kialakítani a definíciót. A két szóból a “cigány”-nak eleve két eltérő értelmezése fut párhuzamosan, az egyik életmód- a másik genetikai megközelítésű, a két módon meghatározott “cigány” halmaz soha nem fedheti teljesen egymást. A bűnözés meg megint képlékeny fogalom, lehet hogy csak az bűncselekmény amit rád tudnak bizonyítani és nincs mentelmi jogod sem, másik véglet kb vallási fundamentalista szint lehet ( “senki nem kövez meg senkit…”)
Két mozaikot kiemelnék. 1) színesfém-lopás. Bár a legnagyobb fémlopási eseteknél (katonai pontonhíd a dunán, MÁV felsővezeték-X-akták) legfeljebb alvállalkozóként/alkalmazottkén fordulhatnak elő cigányok (ha egyáltalán), a színesfémre élénkülő cigány eléggé gyakori karakter. Itt kezdődnek a vakvágányok, saját (tökéletesen és egyetlenként igaz) vélemények váltójával. Viszont. Volt nekem egyszer egy cigány munkatársam (vszeg már meséltem róla) aki pusztakezes módszerrel tudott 2%-os hibahatárral összepakolni vashulladékot de gyakran a tervezett 214 kg (konkrét eset) pont annyi lett. Itt jönne az a felvetés hogy mi van ha nem a lopás az ami “genetikus” hanem a fémmel való munkavégzés készsége amit konkrét szakképzettség (a magyar oktatás jobban teljesít?) nélkül racionálisan gondolkodva a leghatékonyabban mostanában magyarországon színesfém-bűnözésben lehet kamatoztatni..?
2) pár éve az egyik megyeszékhely piacterén néhány ember összeveszett. Mindkét oldalon elkezdtek odaseregleni rokonok-barátok míg végül szép nagy tömegverekedés lett (mármint százas nagyságrendű aktív résztvevővel). Másnapi hír: a megyei rendőr-főkapitány KÖZVETÍT a két család közti vitában. Nagyon szép illúziója a szolgálunk résznek a szlogenjükben de sztem a német rendőrség egy megyei és egy városi r(fő)kapitányságól egyaránt 800-800 méterre lévő helyszínen, 4 km-re egy NATO-kompatibilis (mármint a NATO évi kiadványa szerint) katonákat tartalmazó laktanyától nem így reagálna, ez kb a “2db seriff a 2000fős részeg egyetemista performance szemlélése közben”-szint.
Másrészt ha csak cigány bűnözés van akkor az nincs is mert az elkövető etnikai hovatartozásától függetlenül ugyanúgy a cselekvőképesség számít (darab-darab), a jog tiltja is az etnikai megkülönböztetést (volt is egy tehetséges joghallgató aki megpályázott roma ösztöndíjat mert tudta hogy soha nem lehet jogerősen leírni magyarországon etnikai hovatartozást).

 63. untermensch4 — 2016-01-14 00:27 

@dr Brcskzf Gröőő: Az alapjogok közé nem feltétlenül tartozik hogy a befogadás gyors és gördülékeny állampolgárság- vagy korlátlan tartózkodási engedély-kiutalással jár*
“Alapkötelesség” viszont hogy a törvények mindenkire egyformán vonatkoznak. Akármit is írnak bizonyos vallási mesekönyvek, ha az országunkban nincs halálbüntetés akkor kölcsönös egyetértéssel sem kövezhet meg senki senkit, akkor sem ha nem tetszik a humora.
*Ha a háborús zónából érkező menekült hamarabb kaphat német állampolgárságot mint schengenen kívüli EU-s állampolgár munkavállalási engedélyt akkor az évszázad legnagyobb húzása lenne két szomszédos országnak megszervezni egy jó kis háborút, “Amikor a farok csóválja”-jelleggel. Aki az EU-ba akar kivándorolni az mehet is…

 64. untermensch4 — 2016-01-14 00:32 

@panamajack: “Egyrészt, mert mások részben pont azért nem voltak hajlandóak csinálni, mert Orbán kurucos parasztdiplomáciájával ezt politikailag eladhatatlanná tette az európai “piacon”.”
Ez kicsit úgy hangzott mintha a hülye által kitalált jó megoldást gyerekes módon elvből/bosszúból nem alkalmaznák vmire. Elhiszem hogy ezzel együtt megfelelően működik a diplomácia. Egy piaci alapon működő cégnél viszont láttam olyat hogy amikor a tényleg leghülyébb alkalmazott által kitalált megoldás volt a legkevésbé rossz akkor azt alkalmazták. Pedig külön hergeltem többeket hogy gyakoroljanak önkritikát mert amikor először elhangzott a hülye szájából akkor kinevették…

 65. untermensch4 — 2016-01-14 00:41 

@heizer: Sztem arra gondolsz hogy a kerítés-építés dominó-jelleggel terjedt volna míg végül a török-szír kerítés zárja a sort és problem solved.
Sztem a gyorsan felépülő EU-külső kerítés után a balkánon is megjelentek volna a krími kis zöld emberkék és akkor tényleg a határt elérő (akár a horvátoknál átnyúló) háborús zónát kaptunk volna ahonnan már be kell fogadnunk a menekülteket mert nem “biztonságos országból lépik át a magyar határt”. Egy balkáni “ukrajna 2.0” sztem viszonylag olcsó lenne Putyinnak de nagyon drága az EU-nak… viszont boszniában is felvirágozhatna vmi muzulmán csodacsapat mint itt-ott máshol, a végén pedig ünnepelhetnénk hogy az iráni köztársasági gárda turistaként arra járó szanitécei stabilizálták (vszeg tárgyalásos úton) a belpolitikai helyzetet és 3 teljes értékű tárgyaló fél beszélgethet a tűzszünet feltételeiről…

 66. noirp — 2016-01-14 11:26 

@Tromb74:
A gerébágnes, nyilván.
Vagy a vajákos Biri…

 67. panamajack — 2016-01-14 12:00 

@untermensch4: Na most egy piaci alapon működő cég döntéshozatali folyamatait pont hogy nem lehet összehasonlítani a politikai, pláne a diplomáciai döntéshozatallal.

Ennek két oka van: először is egy cég nem demokratikus szervezet, tehát a vezetőnek nem kell naponta bizonyítania az ÖSSZES alkalmazottnak, hogy ő a legalkalmasabb a vezetésükre. Egy politikusnál másképp van: ha a közvéleménynek hosszú idő óta azt az álláspontot nyomatták, hogy Orbán egy agresszív és antidemokratikus seggfej, akkor nehezen lehet a legújabb agresszív és antidemokratikus seggfejségére azt mondani, hogy “jó, most speciel neki van igaza”. Legalábbis nem úgy, hogy ezt eleve “csakénvagyokhelikopter” stílusban adja elő. Ennek ugyanis az a veszélye, hogy Orbán tekintélye annyira megnő, hogy akkor is hallgatni fognak rá, amikor NINCS igaza (vagyis az esetek 90%-ban).

A másik ok, hogy míg egy cég alapvető célja világos és egyértelmű (profit), a politikában és a diplomáciában rengeteg, gyakran homályos, egymásnak ellentmondó célt és érdeket kell mérlegelni és egyensúlyozni. Hiába tűnik úgy adott pillanatban, hogy egyértelmű a megoldás, mindig van egy “igen, de…”. A politikában mindig mérlegelni kell a következmények következményeinek a következményeit is.

 68. komojtalan — 2016-01-14 14:12 

A Németek és Franciák az ő és az én értékrendem szerint cselekedtek. De had emlékeztessek mindenkit, hogy a menekülthullám előtt is voltak menekültek ezekben az országokban és ott mindenki tudta hogy viselkednek, csak az érintettek nem, illetve nem akarták. Haverom anyja azt hiszem a Nürnbergi menekülttábor mellett lakik, ő beszámolt róla mik történnek ott, munkát senki nem keres, mindenki el van a segélyből, ami az otthoni fizetéshez képest vagyon. Ezt persze elterjesztették, ingyen pénz, ingyen nő, a törvények sem vonatkoznak ránk, gyertek csak. A hatóságoknak kényelmesebb volt pár Eurót adni, mint komolyan foglalkozni a problémával. Amikor látták merre fordul a helyzet segély megvon, napi 2x -i étkezést táborban biztosít, aki nem tudja bizonyítani menekült voltát kitoloncol, stb … Pont mint a mostani intézkedések. Ez csak előre látás kérdése, illetve meg kellett volna hallgatni az utca emberét. Miért nem az arab országok fogadják be őket? Közelebb vannak, kultúra is hasonló.

A cigányokkal kapcsolatban annyit, hogy több a cigány ismerősöm mint a magyar, első kézből származnak az információk, nem a mű cigányoktól, akik különböző pártokban vannak. Mondjuk közöttük is van értelmes, csak ritka, pl. Horváth Aladár, őt bizonyos fokig el is ismerik, nem úgy mint Farkas Flóriánt. Ha van munka ugyanúgy ha nem jobban dolgoznak, de mivel iskolázatlanok egyre kevesebb van. Vasazott is sok, azt is ellehetetlenítették, mellesleg teljesen jogosan, volt aki milliókat keresett hetente a lopott árukkal. most egy omladozó háza van … Vagy a másik úgy neveli a lányát hogy sík hülye, nem baj lányom te csak legyél szép, majd a férjed eltart. Ez mind kultúra, nevelés, oktatás kérdése. Nem az a megoldás hogy zárjuk gettóba őket, hanem az oktatás. Lehet lassabb, de sokkal jobb megoldás.

 69. noirp — 2016-01-14 14:17 

@komojtalan:
off: kérlek, kérlek, kérlek, tanuld már meg a nemzetnevek (német, francia…) és a helységnevek (nürnbergi) helyesírását.

 70. panamajack — 2016-01-14 17:00 

@komojtalan: “De had emlékeztessek mindenkit, hogy a menekülthullám előtt is voltak menekültek ezekben az országokban és ott mindenki tudta hogy viselkednek, csak az érintettek nem, illetve nem akarták.” – azért álljon már meg a menet. Az érintett országokban évtizedek (Franciaországban évszázad) óta nagyszámú bevándorló él, és mindenki tudja (ellentétben Magyarországgal, ahol a legutolsó nagy bevándorlási hullám a galiciai zsidók voltak a XIX-dik században), hogy az oroszlánrészük teljesen normális, rendesen dolgozik, sőt egy-két generáció alatt be is illeszkedik. Persze, vannak problémás rétegek, vannak underclass-gettók, de csak a szarosgumicsizmás k-európai parasztnak jut a “bevándorló” szóról rögvest a Calais-i Dzsungel az eszébe. Azt javaslom, te se kizárólag végletekben gondolkodj!

 71. drisa — 2016-01-15 08:03 

@panamajack:
Nanana. Tenmagad is írtad korábban (és én egyetértettem veled), hogy a bosnyákok kivételével a mohamedán bevándorlók nem illeszkedtek be a nyugati tárasadalmakba.

 72. panamajack — 2016-01-15 10:06 

@drisa: én ilyen soha, sehol nem írtam!

 73. drisa — 2016-01-15 10:10 

@panamajack:

ha kirúgnak a munkahelyemről, akkor is megkeresem! 🙂

 75. magyarnaba — 2016-01-15 10:44 

@panamajack:

Hát de:

https://raerunk.blogrepublik.eu/2015/10/08/szupermigransok-avagy-az-uj-hatterhatalom/#comments

81. komment.

És milyen igazad volt. Ja, drisaként nem tudok hozzászólni, de drisa vagyok, kérem rögzíteni.

 76. untermensch4 — 2016-01-15 12:54 

@noirp: Szeretném kifejezni neheztelésemet eme nyelvtannácis megnyilvánulás okán. A helyesírási szabálygyűjtemény csak egy ajánlás, nem kötelező, és van egy homályos elképzelésem arról hogy az iskolai nyelvtan-oktatás az össznépi elmebajaink egyik jelentős részének okozója. Az eltérés a “szabályostól” mindazonáltal a magyar nyelv szokásos használati módját tekintve inkább arra irányult hogy elkerülje a tiszteletlen, ellenségeskedő hangnemet, ha jól érzékeltem a közlés stílusértékét.

 77. untermensch4 — 2016-01-15 13:08 

@panamajack: “a vezetőnek nem kell naponta bizonyítania az ÖSSZES alkalmazottnak, hogy ő a legalkalmasabb a vezetésükre.”
A gyerekes ego-védő viselkedésminta azért az elvileg racionálisabb piaci cégekben is előfordul. Tizenéves eset amikor a cég ügyvezetője azért nem volt hajlandó a gyártórészlegnek engedélyezni 2-3 db “békát” (a cég bejáratától 15 méterre darabja 65eFt+ÁFA) mert évekkel korábban kijelentette hogy a meglévő kettő elég. Mivel a gyártókapacitás több mint kétszeresére bővítése után egyszer megismételte eme kijelentését, konzekvensen ragaszkodott is hozzá évekig. Nem nagy dolog, napi 2-3 munkaórányi kiesés csak, a fele gyártógép üzemórában is.
Ugyanakkor sztem vannak politikában is olyan esetek amikor a várható következmények kockázata ellenére érdemesebb az erkölcsileg helyes utat választani, a veszély ellenére is. Tavalyelőtt volt ennek emlékéve a lengyeleknél lengyel-magyar viszonylatban.
Ha adott esetben a hülye jó ötletét veszik át, azért elkerülhetőnek vélem hogy elszaladjon vele a ló. Talán informális úton közölni lehet hogy az erőviszonyok alapján milyen esélyei vannak ha önfényezés közben hülyét akar csinálni másokból.

 78. panamajack — 2016-01-15 13:25 

@untermensch4: “Ugyanakkor sztem vannak politikában is olyan esetek amikor a várható következmények kockázata ellenére érdemesebb az erkölcsileg helyes utat választani, a veszély ellenére is. Tavalyelőtt volt ennek emlékéve a lengyeleknél lengyel-magyar viszonylatban.” – csak nem arra gondolsz, amikor 39-ben befogadtuk a lengyel megélhetési migránsokat? Ahogy az a felelőtlen Merkel tette a szíriaiakkal? 😮

 79. heizer — 2016-01-15 13:38 

@panamajack: Nagyon nem hasonlít a két helyzet egymásra.

 80. drisa — 2016-01-15 13:45 

@panamajack:
Talán most sikerül elküldeni.

De mondtál:

https://raerunk.blogrepublik.eu/2015/10/08/szupermigransok-avagy-az-uj-hatterhatalom/#comments

81. hozzászólás.

 81. drisa — 2016-01-15 13:46 

próba

 82. panamajack — 2016-01-15 14:00 

@heizer: Miben nem hasonlít?

 83. heizer — 2016-01-15 14:30 

Például, hogy tekintélyes részük többek között azért ment nyugatra, hogy később a brit hadsereghez csatlakozva segítse hazája felszabadítását.
Nem polgárháború volt, hanem a kor két legnagyobb hatalma által végrehajtott megszállás.
Lengyelországgal közvetlenül határosak voltunk.
Elég nagy kulturális azonosság és kapcsolat volt a két nép között, abszolút nem volt kérdés a befogadásuk, vagy hogy be bírnának e illeszkedni ha itt akarnának maradni (pl. később, a varsói felkelés alatt a magyar alakulatok símán átengedték a felkelőknek szánt élelmiszer és fegyverszállítmányokat, amit olyan szinten nyíltan csináltak, hogy a német parancsnokság kénytelen volt átvezényelni őket máshova).

Egy hasonlóság mondjuk volt: a magyarok akkor is a németek szándékai ellenében cselekedtek, noha velük voltak szövetségben. Ahogy az akkori, még a mostani döntésekről is kiderülhet, hogy ez volt a helyes megoldás.

 84. panamajack — 2016-01-15 15:31 

@heizer: Köszönöm. Akkor vegyük sorjában:

“Nem polgárháború volt, hanem a kor két legnagyobb hatalma által végrehajtott megszállás.” – igen, csakhogy azóta eltelt vagy 80 év. A nemzetek közötti háborúk helyét átvették a polgárháborúk, valamint az úgynevezett “proxy” háborúk, ahol a polgárháborúzó feleket a háttérben rivális nagyhatalmak uszítják egymás ellen. A szíriai háború pontosan ilyen. Ráadásul az ő esetükben eléggé nehéz megmondani, melyik csoporthoz csatlakozva tudnának a “hazájukért” harcolni. Szerintem ilyen helyzetben lehet, hogy a harcolás megtagadása az igazán hazafias cselekedet…

“Lengyelországgal közvetlenül határosak voltunk.” – bizonyos értelemben Szíriával is azok vagyunk, mint EU és NATO tagország. Sőt, NATO-tagként hadviselő félnek is számítunk.

“Elég nagy kulturális azonosság és kapcsolat volt a két nép között, abszolút nem volt kérdés a befogadásuk, vagy hogy be bírnának e illeszkedni ha itt akarnának maradni” – ez teljesen igaz, csak ugye a globalizáció folyományaként nagyon összement a világ, ami nem csak előnyökkel jár…

“Ahogy az akkori, még a mostani döntésekről is kiderülhet, hogy ez volt a helyes megoldás.” – igen. Lehet az is, hogy kiderül, hosszú távon Merkelnek volt igaza…

 85. noirp — 2016-01-15 16:28 

@untermensch4:

Khm…
“Igen, ti ott, akik nagybetűvel írjátok, hogy Magyar, és ha kérdezi a tanár, hogy miért, akkor azt sziszegitek előreszegett állkapoccsal, hogy tiszteletből. Ha ezután felmerülne, hogy a tisztelet a nyelv ismereténél kezdődik, akkor jön a toporzékolás(…)”
http://hvg.hu/w/20160113_Nem_eroszak_az_Arany_Globusz

 86. heizer — 2016-01-15 17:38 

@panamajack: Én is köszönöm a választ.
1) Adom, igaz.
2)-3) Huh azért ez kb. az emberiség egy nagy család, mindenki a testvérünk és barátunk – szóval jól hangzik, de azért ez nem igaz. Példa:
Átjön a szomszéd (akivel néha sörözöl, dumálsz, segítesz neki ha kéri, játszanak a gyerekeitek), hogy aszondja, leégett a ház, megaludhatunk e itt pár éjszakát.
Vagy beugrik egy arc a kertbe akit látásból ismersz, lenn lakik a város túlsó végén, ami elég zűrös környék, csupa kétséges arccal. Előadja ugyanezt, azzal, hogy nála most ég a ház, úgyhogy itt marad és punktum.

Egyszerűen nem tudnék ugyan úgy viszonyulni a két helyzethez, és nem gondolom hogy ez miatt hülye, rosszindulatú vagy előítéletes vagyok. Persze attól még lehet.

Mindenesetre akkor is adom, hogy a két szitu nagyon nem egyforma.

 87. panamajack — 2016-01-15 17:51 

@heizer: “2)-3) Huh azért ez kb. az emberiség egy nagy család, mindenki a testvérünk és barátunk – szóval jól hangzik, de azért ez nem igaz.” – naná hogy nem igaz, és nem is ezt mondtam. Hanem azt, hogy a világ VESZÉLYESEN kicsi lett. Nem mondhatjuk azt, hogy a közel-keleti válsághoz nekünk semmi közünk. Nem azért, mert nekünk csupa szívjóságból meg kell váltani a világot, hanem azért, mert tényszerűen VAN közünk hozzá, mint NATO és EU tagállamnak. Vegyük végre tudomásul, hogy a világ két leghatalmasabb katonai-politikai-gazdasági szövetségének tagjaként nem csak a tagság előnyei, de a költségei is ránk tartoznak! Akár tetszik, akár nem. És ami a legfontosabb, ezt az ISIS is pontosan így látja…

 88. magyarnaba — 2016-01-15 22:18 

@panamajack:

A 10:06-os hozzászólásodra válaszul – mivel valamiért drisaként nem tudok kommentelni – ezúton jelzem, hogy a szupermigránsos posztod (2015.10.08.) kommentjei közé ezt írtad a muzulmánok integrációjáról:

” 81. panamajack — 2015-10-12 21:49

@Tromb74: azért quercus felvetéseiben is sok igazság van. Eddig az egyetlen muszlim csoport, amelyet többé-kevésbé zökkenőmentesen sikerült Nyugat-Európában integrálni, a bosnyákok voltak. Azért ha Szíriában mindenki civilizált uriember lenne, akkor nem kéne onnan menekülni… Nem azt mondom, hogy az integrációjuk kivitelezhetetlen, de azért lebecsülni sem kell a nehézségeket és kockázatokat.”

Ez talán egy másik panamajack?

 89. panamajack — 2016-01-15 22:27 

@magyarnaba: szerinted a “nem sikerült zökkenőmentesen” az ugyanazt jelenti, mint az, hogy “nem sikerült”?

 90. magyarnaba — 2016-01-15 22:34 

@panamajack:

Így is lehet értelmezni 🙂

 91. panamajack — 2016-01-15 22:39 

@magyarnaba: CSAK így lehet értelmezni. Attól, hogy valami nem egyszerű, még nem lehetetlen.

 92. untermensch4 — 2016-01-16 08:55 

@noirp: “A nyelvi homogenizmus azon meggyőződés, amely szerint a nyelvi és nyelvváltozati sokféleség negatív jelenség, éppen ezért az ideológia hívei a nyelvi egységet, az egységes nyelvet szorgalmazzák a nyelvi változatosság rovására.”
http://www.nyest.hu/hirek/egysegben-az-ero-a-nyelvi-homogenizmus

 93. untermensch4 — 2016-01-16 09:34 

@panamajack: A világ nem csak veszélyesen kicsi lett de az “információs társadalom” kapcsán a “távolság” mellett a “közlekedési kultúra” is megváltozott. Ez sztem a “kicsi” országoknak (is) több lehetőséget ad.
Vhogy így: Míg régen kb mindenki azt hitte hogy vmivel a horizonton túl barbárok/szörnyek/világpereme van (és jóval kevesebben azt hogy eldorádó/jódolgok, érdemes lenne megnézni), addig most zsebben a varázsteleszkóp, valós és kitalált információból van több mint elég. A migráncsok is azon információk miatt menetelnek amik szerint itt különféle szempontok alapján jobban szeretnének lenni mint szíriában, a közeljövőben legalábbis biztosan.
Itt jön az a probléma hogy meglepő módon “tranzitország” vagyunk (annyival jobban nem élünk mint négy éve hogy célország legyünk), aztán jön a meglepetés hogy a tagság költségei…
Itt hiányzik az ami a nagyotálmodott országimázs-központ lehetne ha jól csinálnák (mármint az a része amit feltűnésmentes gumitalpúak vinnének a nemlétező nemzetimarketingnek), diszkréten kommunikálni hogy a magyaroknak vannak furcsa mentális izéik, zanzásítva:
– a barátainkért a szövetségeseinknél is kihúzzuk a gyufát ha olyanunk van (ez a lengyel szál)
– a szövetségeseink mellett önveszélyesen hosszú ideig kitartunk ha olyanunk van
– a muzulmán oszmán birodalomhoz kötjük nagyhatalmiságunk leradírozását (persze saját akkori politikusainkról nincs szó…) ezért van némi kulturális determináltságunk a “fegyveres+muzulmán” feltűnése esetén, plusz egyszer már foglalták el a fővárost “turisták”
– az agresszívkismalacos viccekben a címszereplő a pozitív hősünk
– a felnőtt lakosság kb 10%-a alkoholista. Errefelé még nem volt olyannyira őrült politikus aki az alkoholfogyasztás kényszerített korlátozására akár csak utalna (pedig erős a mezőny), a disznóhús koleszterinjébe pedig örömmel betegszünk bele
– csak azért nem polgárháborúzunk mert technikai akadályai vannak (két magyar az három párt) és lusták is vagyunk.
Ez lenne a marketingben rejlő lehetőség (sztem). Talán akad annyi kapacitás amivel ehhez hasonló memetikai műveket a közelgő tömeg elé guríthatnánk az információs szupersztrádán hogy amíg áthaladnak itt, tudják hogy nagyjából mi a helyzet és ne csináljunk felesleges feszültséget ha nem muszáj.
Proxy kapcsán meg a törökök a szövetségeseink. A középhatalmi ambícióik mögé kiállni azzal hogy övék legyen a szíriai előadás rendezésének joga, sztem nem lenne rossz ötlet és elősegítené további potyautasságunkat is. Az erkölcsi szál itt a kurdok problémája.

 94. flashbang52 — 2016-01-16 11:16 

Tegnap éjszaka a Gozsdu udvar melletti Ali &Brothers and Kebab cég anyagmozgatási aligazgatójával beszélgettünk.
Azt mondja, hogy a második unokatestvére a Bundesamt für Verfassungsschutz Bfv ( német alkotmányvédelmi hivatal- magyarul belső elhárítás-) egyik részlegénél járványmegelőzési és higéniai szakreferens. Szilveszter + 10 nap óta egymásnak adják náluk a kilincset a különböző észak afrikai és arab arcvonásokkal rendelkező fiatal emberek ( sőt hölgyek is).Merthogy a Bundesnachrichtendienst (BND) –vel( német hírszerzés) együtt rájöttek, hogy a délceg kék szemű szőkehajú de akár sötét hajú bajoros akcentussal beszélő virslifaló embereik nem igazán tudnak infomrációkat arról mi a bánat is folyik a táborokon belül. Ezért toboroznak oda illő embereket. Horribile dictu még az sem baj, ha valaki közülük akár a Daeshnek dolgozott vagy Asszad rendőrségének ( azt azért megnézik, hogy ne olyan legyen, aki főszerepet játszott egy egy Youtube vidóban). És mit ad Isten… izé Allah.. gyünnek az emberek.
Aztán a sok jelentkezőből mennyi válik be, az már Tiboru asztala..de legalább ők mozdultak.
Teszik mindezt azért mert a békaevő fransziák Direction Générale de la Sécurité Extérieure (dgse) meg a Direction Centrale du Renseignement Intérieur – de még a csokigyáros belgák Algemene Dienst Inlichtingen en Veiligheid (ADIV) – és a Service Général du Renseignement et de la Sécurité – is beálltak ezerrel ilyen embereket kutatni, felvenni, kiképezni. ( Bár náluk a prioritást a Maghreb és Szahel övezetből érkezők kapják.)
Hasonló híreket lehet olvasni a “Raghead International Sanitary and Human development of Streetsweepers on Local Food Sevices ” heti hírlevelében is A Kieli öböltől északra is komoly toborzás folyik. Még ilyen helyeken is mint Greiningardeild Ríkislögreglustjóra (GRLS Izland), Suojelupoliisi Skyddspolisen (Supo) Finno, Säkerhetspolisen – Svédo, Politiets Efterretningstjeneste, PET meg Forsvarets Efterretningstjeneste, FET (Dánia)

A jó hír, hogy a magori ÁVH ( bocsánat AH) és a TEK is beállt toborozni. Felvették 8 kormánypárti polgármester fiát, meg négy képviselő szeretőjét a Védelmi főigazgatóságra meg a Nemzetközi főosztályra. 🙂
A terrorizmus ellenes harc komoly dolog, nem lehet akárkire rábízni. 🙂

 95. panamajack — 2016-01-16 12:22 

@flashbang52: nálunk inkább hoznak egy törvényt, miszerint a terrorizmus elleni harc jegyében ezentúl tilos firtatni, hogy melyik államtikár mennyit lop.

 96. untermensch4 — 2016-01-16 13:22 

@panamajack: Most támadt egy vízióm. Itt született arab származású magyart próbál bevonni a nagy felkészülésbe egy kevésbé gyökér de elszánt migráns terrorista. A másik viszont azt mondja neki hogy úgy csinálja hogy csak politikusok és sleppjük legyen célpont, azzal még nemzeti hős is lehet ebben a fura országban. És amíg meg nem tanul magyarul addig csak olyan egyszerű üzeneteket használjon mint: Allah gyűlöli a politikusokat.

 97. untermensch4 — 2016-01-16 14:12 

@noirp: Elnézést, az előbbi nem a legtökéletesebb válaszra sikerült, sőt elrontottam.
http://www.nyest.hu/hirek/meg-egyszer-a-magyarrol

 98. pandacsoki — 2016-01-17 21:40 

Orbán mellé nyugodtan oda lehet állítani demagógnak az USÁ-t (az agyatlanok kedvéért: ez nem amerika-ellenesség…): mindent szétbarmoltak Irakban és Afganisztánban, annyira, hogy az épkézláb emberek tízezrével menekülnek onnét, mivel semmi esélyük a normális életre, eközben az épp soros USA elnök mindig kincstári optimizmussal kijelentette: most már tényleg pár lépésre vagyunk a végső megoldástól stb. 70 milliárd dollárt költöttek annak az afgán seregnek a rendbe tételére, amelyikben napi 300 a dezertőrök száma, közben a tálibok és egyéb egzotikus helyi erők ezerrel nyomulnak, hogy végre átvegyék a hatalmat az USA által pártolt derék korrupt haduraktól…

 99. komojtalan — 2016-01-23 12:58 

@noirp: Teljesen jogos, sajnos a helyesírás ellenőrző nem jelzi ezt a hibát. Megmondom őszintén a “Nürnbergi” nekem is gyanús volt, a másik kettő nem :(.

 100. flashbang52 — 2016-01-23 13:32 

@pandacsoki:

Afganisztánban mit barmolt szét az USA ?
Max Egy 20 éve tartó polgárháborút ?
A tálibok egyébként éppen olyan képmutatóak és korruptak és bűnözők mint az US által pártolt hadurak.
Afganisztán nem egy sikertörténet, de jelenleg sokkal nagyobb esélye van egy afgánnak arra, hogy ne erőszakos halált halljon mint volt 2001 előtt.
Egyébként meg a legtöbb ” afgán” aki ide menekült az valójában pakisztáni pastu csak tudja, hogy ezzel a mesével senki nem fogja befoadni azért adja ki magát afgán pastunak.
Átlag európai hivatalnok úgysem tudja megkülönböztetni őket.

RSS feed for comments on this post.

Szólj hozzá

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.